eitaa logo
بصیرت
1.7هزار دنبال‌کننده
34.7هزار عکس
25.1هزار ویدیو
716 فایل
باسلام ضمن عرض خوش آمد به اعضای محترم کانال به اطلاع می رسانداین کانال حاوی مطالب ارزنده،خبری سیاسی،مذهبی،علمی می باشد🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ شیخ فضل‌الله نوری به دستور کمیته‌ای به شهادت رسید که تقی‌زاده یکی از اعضای آن بود. ♨️ تقی‌زاده روشنفکر غربگرایی بود که موافق تقسیم ایران بین روسیه و انگلیس و مخالف ملی شدن صنعت نفت بود. ♨️ با قدرت یافتن رضاخان، تقی‌زاده به مناصب مهمی همچون استانداری و وزارت و سفارت دست یافت. او در همان دوران امتیازنامه دارسی را تجدید کرد. برمبنای این امتیازنامه، امتیاز استخراج نفت بخش عظیمی از ایران به دارسی واگذار می‌شد. ♨️ کلید واژه «نمی‌توانیم» و باید «از فرق سر تا نوک پا غربی شویم» از جملات معروف تقی زاده است. 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135
قالیباف: در برابر قانون همه مساوی هستند 🔹واکنش رئیس مجلس به درگیری یک نماینده مجلس با سرباز راهور: در صورت احراز تخلف، هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان بدون مسامحه برخورد قانونی خواهد کرد. @TasnimNews 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135
♦️دست بلند کردن به روی مامور قانون، خیلی زشت است و زشت تر خواهد بود، اگر کسی در کسوت قانونگذاری مرتکب این رفتار مجرمانه شود. در توبیخ چنین کسی نباید مجامله کرد. 🔹این یک حکم کلی عقلی است، اما لازمه قضاوت مصداقی، مشروط به این است که یقین حاصل شود چنین اتفاقی رخ داده است. ♦️قضاوت عجولانه و بدون سند، همان قدر ناپسند است، که حمایت نکردن از مامور قانون (پلیس) و عدم مجازات فرد خاطی متنفّذ. هوچیگری سیاسی به هوای انتقام گرفتن از مجلس 290 نفره، همان قدر محکوم است که حاشیه امنیت تراشیدن برای یک نماینده، در صورت ارتکاب جرم. 🔹ما البته به یاد داریم که از مجلس ششم تا مجلس دهم، چگونه برخی مدعیان بی صداقت اصلاح طلبی، کوشیدند برای برخی نمایندگان هم قبیله ای، با وجود اثبات جرم، حاشیه امنیت بسازند و از مواخذه فراری دهند. ♦️همین طور یادمان نرفته و اسناد و تصاویرش به وفور در فضای مجازی هست که اوباش با تحریک سران فتنه سبز، چگونه سربازان و ماموران بی گناه پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند، برهنه کردند و حتی آتش زدند. سیاسی کاری با استاندارد های دوگانه، محکوم است و چه بسا زشت تر.. @IMANI_mohammad 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135
🌸✨🌸✨ ✨🌸✨ 🌸✨ ✨ 🕌دعـاے عهـد «« بسمـ الله الرحمنـ الرحیمـ »» 👈 اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْه اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.🦋 🔅 اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ 🔅اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ 🔅اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان ✨ 🌸✨ ✨🌸✨ 🌸✨🌸✨ 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135
18.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135
🌹ﻧﻘﺶ ﻣﺤﺒﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﺩﺭ ﻣﺤﺸﺮ ♦️ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻤﺎﻥ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (ﺹ) ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺤﺒﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ♦️ﻳﺎ ﺳﻠﻤﺎن ﻣﻦ ﺍﺣﺐ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺑﻨﺘﻲ ﻓﻬﻮ ﻓﻲ ﺍﻟﺠﻨﻪ ﻣﻌﻲ ﻭ ﻣﻦ ﺍﺑﻐﻀﻬﺎ ﻓﻬﻮ ﻓﻲ ﺍﻟﻨﺎﺭ. ♦️ ﻳﺎ ﺳﻠﻤﺎن ﺣﺐ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻳﻨﻔﻊ ﻓﻲ ﻣﺎﻩ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﻮﺍﻃﻦ، ﺍﻳﺴﺮ ﺫﺍﻟﻚ ﺍﻟﻤﻮﺍﻃﻦ ﺍﻟﻤﻮﺕ ﻭ ﺍﻟﻘﺒﺮ ﻭ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ ﻭ ﺍﻟﻤﺤﺸﺮ ﻭ ﺍﻟﺼﺮﺍﻁ ﻭ ﺍﻟﻤﺤﺎﺳﺒﻪ … ﻳﺎ ﺳﻠﻤﺎن ﻭﻳﻞ ﻟﻤﻦ ﻳﻈﻠﻤﻬﺎ ﻭ ﻳﻈﻠﻢ ﺑﻌﻠﻬﺎ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﺎ ﻭ ﻭﻳﻞ ﻟﻤﻦ ﻳﻈﻠﻢ ﺫﺭﻳﺘﻬﺎ ﻭ ﺷﻴﻌﺘﻬﺎ. ♦️ﺍﻱ ﺳﻠﻤﺎن ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭﺩ، ﺍﻭ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﻛﻨﺎﺭ ﻣﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺪﺍﺭﺩ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺁﺗﺶ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ. ﺳﻠﻤﺎن ﻋﻠﺎﻗﻪ ﻣﻨﺪﻱ ﺑﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﺩﺭ ﻳﻜﺼﺪ ﻣﻮﺿﻊ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻣﻲ‌ﺧﻮﺭﺩ: ♦️ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺁﻧﻬﺎ: ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﺮﮒ، ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﺯﺥ، ﺩﺭ ﭘﺎﻱ ﻣﻴﺰﺍﻥ، ﻋﺮﺻﺎﺕ ﻣﺤﺸﺮ، ﭘﻞ ﺻﺮﺍﻁ ﻭ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ. ♦️ﺍﻱ ﺳﻠﻤﺎن ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻇﻠﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻮﻫﺮ ﺍﻭ ﺟﻔﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، ﺣﺘﻲ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻭﻱ ﺳﺘﻢ ﻛﻨﻨﺪ. 📚 منابع :ﻓﺮﺍﺋﺪ ﺍﻟﺴﻤﻄﻴﻦ، ﺝ 2، ﺹ 67، ﺵ 391// ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺳﻴﺮﻩ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍ (ﺱ) ﺹ 269 🌍 @ebratha_ir 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135
🔴تخطی در مسولیت است ♦️امام خمینی (ره):ان شا الله خواهران و برادران در آینده تا اندازه ای روشن خواهند شد.سفارش این موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست و در صورت تخطی هر کس ، در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفی خواهد شد. 📚صحیفه نورجلد 21 صفحه 350 🌍 @ebratha_ir 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135
🔴 ♦️امام خامنه ای: انقلاب بر پایه ‏ی اصول مستحکمی بنا شد... این انقلاب، ترکیبی از عدالتخواهی و آزادی‏خواهی و مردم‏سالاری و معنویت و اخلاق است؛ منتها این عدالت را نباید با آن عدالت ادّعایی و موهومی که کمونیست ها در شوروی سابق یا در کشورهای اقمارِ خود شعارش را می‏دادند، اشتباه کرد؛ این عدالتِ اسلامی است با تعریف خاص خود. ♦️همچنین آزادی در نظام جمهوری اسلامی را با آزادی غربی نباید اشتباه کرد... این معنویت و اخلاقی را هم که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی جزو اصول خود قرار داده است، نباید با دین‏داری‏ های متحجّر، بی‏منطق و ایستا در بسیاری از جوامع اشتباه کرد. 🌍 @ebratha_ir 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135
*🔹نگاهی به یک مناظره و آشنایی با چند تکنیک رسانه‌ای* ✍️ به قلم؛معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای ▫️مساله اصلی این نوشتار نه صادق زیباکلام است و نه خسرو معتضد. مساله اصلی آشناسازی مخاطب با تکنیک‌های به کار رفته در این مناظره است تا در ماه‌های آینده که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم بدانیم وزن افراد در مناظره‌ها را چگونه باید مورد سنجش قرار دهیم. ▫️یکی از روش‌های رایج در مناظره مخصوصا وقتی که دست یکی از طرفین برای اثبات ادعایش یا رد ادعای طرف مقابل خالی است، توسل به است. یکی از روش‌های مغالطه حمله به فرد به‌جای نقد گفتمان یا اظهارات اوست که از آن به‌عنوان «مسموم کردن چاه» هم یاد می‌شود. این روش یکی از غیراخلاقی‌ترین روش‌ها برای انحراف مسیر بحث، عصبانی کردن طرف دیگر مناظره، منحرف ساختن افکار عمومی و فرار از پاسخگویی است. این روش بر مبنای مورد استفاده قرار می‌گیرد نه رد استدلال. استفاده از عباراتی مثل دروغ‌گو و خائن به‌جای نقد اظهارات فرد مقابل توسل به این‌گونه از مغالطه است. ▫️یکی دیگر از روش‌ها است. برچسب‌زنی باعث می‌شود فرد و گفته‌هایش ذیل آنچه به او نسبت داده شده، قرار گیرد و مخاطب بر اساس همان برچسب، دچار انحراف در استنتاج شود. استفاده از عناوینی همچون مورخ حکومتی، عوام‌فریب، تاریخ حکومتی، پوپولیست و... نمونه‌هایی از این روش هستند. ▫️ موضوع دیگری است که اکثرا در مناظره‌ها مشاهده می‌کنیم. گاهي سخنی یا ادعایی از نظر منبع، محتواي پيام، مجموعه‌ای بهم پيوسته و مرتب هستند اما بیان بخشي از آن و حذف بخش دیگر، جهت و نتيجه تصمیم و درک مخاطب از موضوع را تغییر می‌دهد. درواقع در روش «پاره حقیقت‌گویی» يكي از عناصر صورت می‌گیرد. در این روش نداشتن استدلال و تحلیل ذیل تکه‌پاره کردن اصل موضوع پنهان می‌شود. ▫️هنگام مشاهده مناظره‌ها و پذیرش اظهارات یک فرد، به برنامه‌ها و استدلال‌هایش پیرامون موضوع بحث دقت کنید تا آسمان ریسمان بافتن‌ها. *💠روشنگری ۷۳* https://chat.whatsapp.com/HyEaFu0U50TGPuI0aj3L8I *💠کانال روشنگری در ایتا* https://eitaa.com/roshangari315 💐💐💐 @Basirat_135 eitaa.com/Basirat_135