eitaa logo
بصیرت وروشنگری مهدوی
240 دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
8.9هزار ویدیو
196 فایل
مذهبی بصیرتی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰خطاب به و برخی کم اطلاع ها از اسلام 💠 ادعا نمودید شیوه پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) و دیگر ائمه (ع) رحمت و مهربانی بود و برخورد قهر آمیز با معترضین طبق سیره اهل بیت نیست ! 👈 البته آقای حسینی ارادت خودش به کشور را قبلا نشان داده است و ما ایشان را در صف ضدانقلاب نمی بینیم و معتقدیم تحت تاثیر جو روانی این حرفها را زده اند ، اما بحث ما روی آن مثلا روحانیونی است که لباس پیامبر بر تن دارند اما حرفهایی می زنند که نشان می دهد نه تاریخ اسلامی خوانده اند و نه با مبانی آشنائیتی دارند. 1️⃣ اگر می خواهید دوران زندگی اهل بیت (ع) را با مقایسه کنید ، باید زمانی را مثال بیاورید که اهل بیت دارای حکومت بودند ، این یعنی زمان پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و البته دوران بسیار کوتاه امام حسن (ع). 2️⃣ بنده از این عزیزان سوال می کنم آیا برخورد پیامبر (ص) با پیمان شکنان بنی قریظه یهود و اعدام حدود 700 الی 900 نفر از سران آنها در یک روز ، برخورد مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت ؟؟؟؟ 👈 بنی قریظه ای که پیمان شکنی کردند ، وقتی اسلام درگیر جنگ خندق بود ، از پشت به اسلام حمله کردند و به زنان و کودکان مسلمان حمله بردند و ایجاد رعب و وحشت در جامعه اسلامی کردند ، برخورد قاطع پیامبر با این جماعت چگونه بود ؟ اینها را نخواندید و ندیدید؟ 3️⃣ آیا نخواندید که حضرت علی (ع) در روز جنگ نهروان حدود 4 هزار خوارجی را از بین برد ؟ آنها همه سر به سجود و آیه خوان و اهل نماز شب و روزه همیشگی بودند ، باور کنید اگر شماها در آن زمان بودید به همین کار حضرت اعتراض می کردید که چرا این همه نمازشب خوان و قاری قرآن را کشتی ؟؟؟ !!! 👈 حضرت علی تا جای ممکن با خوارج مدارا کرد ،اما وقتی دید آنها به شهرها و محله های مسلمین حمله می کنند و امنیت جامعه را به خطر می اندازند و به اندک بهانه ای مسلمین را می کشند که داستان ابن خباب و همسر حامله اش مشهور است در این مورد ، سکوت را جایز ندانستند و با تمام قوا به این شورشی های اغتشاش گر حمله بردند و آن چنان قاطع برخورد کردند که کمتر از 10 نفر این خوارج زنده ماندند !!!! 👈 آقای حسینی و برخی روحانیون بی اطلاع به ما جواب دهند این رفتار حضرت علی مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت؟؟؟ 3️⃣ بارها در تاریخ آمده که هم شخص پیامبر(ص) و هم امیرالمومنین (ع) در بازار یا در ملاء عام جلوی چشم همه ، مجرمین را تعزیر و تنبیه کردند و حدود الهی بر آنها جاری کردند ، آیا این برخورد این عزیزان مهربانانه بود یا قاطعانه و سخت ؟؟؟ 4️⃣ در جنگ بدر که پیامبر(ص) مشرکین اسیرشده زیادی را با گرفتن فدیه و یا تعهد به سوادآموزی به مسلمین آزاد کرد ، دو نفر از معروف ترین آنها نضربن حارث و عقبة بن ابى معیط که با جنگ روانی و تبلیغات منفی علیه اسلام ، دیگران را به جنگ علیه اسلام تشویق کردند کرد و به هیچ عنوان به آنها تخفیف نداد ، چون مسبب و زمینه ساز جنگ علیه مسلمین بودند. 5️⃣ در قوانین فقهی ما که از کلام معصوم و همچنین آیه گرفته شده است مجازات کسانی که امنیت جامعه را به هم می زنند و با سلاح به جان مردم می افتند ، لحاظ شده است . 👈 آقای حسینی و برخی روحانیون بی اطلاع به ما جواب دهند این قوانین اسلام مهربانانه است یا قاطعانه و سخت؟؟؟ ❇️ آقای حسینی عزیز و برخی هم لباسهای روحانی بنده ، مشکل شما عزیزان این است که اسلام را یک بعدی و یک زاویه ای دیده اید و روی دیگر زندگی معصومین را اصلا نخوانده اید. 👌آقای حسینی عزیز ، قطعا طبق فرمایش شما حکومت باید صدای معترضین را بشنود ، این حق مردم است که در برابر نواقص به حکومت اعتراض کنند و حکومت هم وظیفه دارد به سوالات مردم پاسخ بگوید ، این را همه قبول دارند ، 👈👈 اما در همه جای دنیا به کسانی که به اموال عمومی آسیب می زنند و با کارهای خودشان امنیت جامعه را مختل می کنند ، آشوبگر و اغتشاش گر می گویند ، نه معترض ، و برخورد با آشوبگر هم در هر جای دنیا سخت و قاطعانه است.👉👉 ⬅️ پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) همواره در حکومت خودشان تا جای ممکن نهایت مدارا و مهربانی را لحاظ می کردند و تا جای ممکن سعی می کردند از در دوستی وارد شوند اما وقتی خود برخی افراد و گروه ها از این فرصت ها سوء استفاده می کردند و نه تنها بیدار نشدند بلکه امنیت جامعه را هم به اختلال کشاندند ، آن وقت همین حضرات مهربان ، با شدیدترین و قاطعانه ترین روش با آنها برخورد می کردند. 👈 پس آقای حسینی عزیز و برخی روشنفکرنماها و روحانیون بی اطلاع ، بدانید هر برخورد سخت و قاطعی ، رفتار اموی و عباسی نیست !!! ✍️ احسان عبادی @ma_va_o
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دوران حیرت در آخرالزّمان!!! 🎙استاد عالی 🌸⃟✍჻ᭂ࿐✰🎤📚 🌺[استاد مسعود عالی] https://eitaa.com/Basiratiroshangharimahdavi
🔶جهاد پیامبر اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | شرح حدیثی از پیامبر اعظم(ص) درباره مؤمنانی که مرتبه‌شان از صحابه بالاتر است ▫️ مطرح شده در ابتدای جلسه درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای. ۱۳۹۸/۱۰/۰۱ 🌺https://eitaa.com/Basiratiroshangharimahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ یهود و شهادت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله 1⃣ مطابق روایات معتبر، رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، با شهادت از دنیا رفته است. (١) 2⃣ برخی شهادت حضرت را بر اثر سمّی دانسته‌اند که زنی در عملیات در گوشت گوسفند کرده و به ایشان خورانده بود. (٢) 3⃣ اما اشکال بزرگی بر این نظر وارد است؛ با توجه به فاصله چهار ساله‌ی عملیات خیبر تا شهادت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله آیا اثر کردن این زهر چهار سال طول کشیده است؟! 4⃣ بنابراین، نمی‌توان پذیرفت که این سم مربوط به خیبر باشد. شاید در تاریخ دست برده و کلمه «خیبر» را بدان افزوده باشند تا خطی را در کوره‌راه‌های تاریخ گم کنند. 5⃣ شهادت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله در برهه‌ی حساس و مهمی رخ داد. 6⃣ درست در زمانی که آن حضرت را بسیج کرده بود تا به سوی پیش رود و شکست پیشین مسلمین را در این منطقه جبران کند، به یک‌باره و بدون هیچ سابقه‌ای، حال پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله دگرگون شد. 7⃣ اگر در این نبرد پیروز می‌شد، سد مستحکم به سوی فرو می‌ریخت و از سوی دیگر با شکست یهود، نیز در مدینه شکست می‌خورد و یهود آخرین پایگاه امید خویش را هم از دست می‌داد. 8⃣ بنابراین، برای جلوگیری از به دست پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله دست به کار شد. 9⃣ اگر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله تنها یک ماه دیگر زنده می‌ماند و این سپاه به جنبش درمی‌آمد، مرگ قطعی بود، اینجا بود که منافقان مدینه، برای حفظ حیات خویش و یهود، به پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله زهر نوشاندند. (٣) 📚 منابع: ١- تفسیر العیاشی، ج١، ص٢٠٠؛ تهذیب الاحکام، ج۶، ص۲. ۲- السیرة النبویة، ج٢، صص ٣٣٧ و ٣٣٨. ٣- ر.ک: تفسیر العیاشی، ج١، ص٢٠٠. https://eitaa.com/Basiratiroshangharimahdavi 🌺
✨﷽✨ 🏴چرا معاویه، امام حسن مجتبی(ع) را با این‌که با او صلح کرده بود، به شهادت رساند؟ ✍وجود مبارک امام مجتبی(ع) به چند دلیل مانعی بزرگ برای ولایت عهدی یزید به شمار می آمدند: 1⃣ آن حضرت شخصیت معنوی بالایی داشت و همه او و برادرش امام حسین(ع) را دو آقای جوانان بهشتی می شناختند و خدمات فراوان آن حضرت در مدینه از او شخصیت عظیمی در اجتماع ساخته بود و در عراق نیز به سبب شیعه بودن اکثریت مردم، حضرتشان جایگاه و پایگاه ویژه ای داشت. به این سبب، معاویه به راحتی نمی توانست ولایت عهدی یزیدی را مطرح کند که از معنویات بویی نبرده و جوانی خام و اهل شراب و قمار بود. 2⃣ امام حسن(ع) از کسانی بود که نه تهدید او را وادار به عقب نشینی می کرد و نه تطمیع وی را به سکوت و تسلیم وا می داشت. همچنین گزینه دور کردن از مرکز جامعه اسلامی به بهانه هایی؛ مانند امارت و قضاوت درباره امام حسن(ع) قابل اجرا و عمل نبود؛ چون آن حضرت، هیچ مسئولیتی از طرف معاویه نمی پذیرفت و معاویه نیز برای اجبار بر این مسئله قدرتی نداشت. 3⃣ قرارداد صلحی میان حضرت مجتبی(ع) و معاویه وجود داشت که بنابر یکی از بندهای آن، معاویه حق نداشت بعد از خودش کسی را به جانشینی انتخاب کند، بلکه زمامداری بعد از او به حضرتشان می رسید و این خود، مانع بزرگ سیاسی و اجتماعی به شمار می آمد. این بند از قرارداد در کتاب های تاریخی معتبر فراوانی وجود دارد: «علما بر این اتفاق دارند که حسن [بن علی] حکومت را به معاویه تا زمان حیاتش واگذارد کرد نه بیش از آن، تا این که خلافت بعد از او به خودش برگردد و قرارداد بین آن دو این گونه بسته شد». «هنگامی که علی به شهادت رسید، حسن بن علی در عراق و معاویه در شام به حکومت رسید ...امام مجتبی(ع) با لشکری از کوفه به قصد جنگ با معاویه حرکت کردند و معاویه نیز با لشکری از شام، رهسپار میدان جنگ شد. بعد از رویارویی دو لشکر و آن وقایع، کار به صلح کشید و صلح نامه ای در آن میان به امضا رسید که یکی از بندهای آن این بود: به این شرط که معاویه، خلافت را بعد از خود به حسن واگذارد». 💥با توجه به جهات فوق به سبب زنده بودن امام حسن مجتبی(ع)، معاویه هیچ توجیهی برای طرح ولایتعهدی فرزندش نداشت و از همین جا روشن می شود که حضرت مجتبی(ع) با این که به یقین می دانست معاویه به صلح نامه عمل نخواهد کرد، اما با دقت تمام، موادی را در آن قرارداد گنجاند که رسوایی معاویه را - که بسیار ظاهرفریبی می کرد - با دست خودش فراهم کند. 📚از بیانات استاد انصاریان ✨رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تسلیت باد ✨ https://eitaa.com/Basiratiroshangharimahdavi ‌‌‌‌✅🌺
📸 رونمایی از ضریح جدید حرم حضرت زینب (سلام‌الله علیها) این ضریح توسط آستان حضرت عباس (علیه‌السلام) در عراق ساخته شده و سه‌شنبه طی مراسمی به سوریه منتقل خواهد شد.