eitaa logo
بصیرت وروشنگری مهدوی
239 دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
9هزار ویدیو
199 فایل
مذهبی بصیرتی
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱‌ريشه هر خير 🔶ويژگي ديگر امام «اصل كل خير» است. 🔶امام صادق عليه السلام فرموده اند: نحن اصل كل خير.ما ريشه هر نيكي هستيم. 🔶آيا به اين كلام امام اعتقاد داريم يا نه؟ آيا در عمل، رفتار متناسب با اين عقيده در ما وجود دارد؟ 🔶 اگر ايشان را حقيقتاً اصل هر خيري مي‌دانيم، بايد در عمل براي كسب خيرات، بيش از هر چيز و پيش از هر كاري، به امام زمان عليه السلام مراجعه كنيم، اما آيا واقعاً اين گونه است؟ 🔶اگر خير دنيوي مي‌خواهيم، مثلاً رفاه و آرامش و امكانات مادي و... طلب مي‌كنيم، بايد به دنبال ايشان برويم و در تقويت رابطه خود با حضرت – از طريق عمل به احكام دين – بكوشيم. 🔶 اگر خير معنوي مان، تقوي، توحيد و معرفت امام را مي‌خواهيم، باز هم بايد به سراغ خود حضرت برويم. 🔶چند در صد مردم براي رسيدن به توحيد واقعي، از باب امام عصر عليه السلام وارد مي‌شوند؟! و چقدر مي‌كوشند كه معرفت خود را نسبت به امام خويش بالا ببرند؟ آيا براي كسب توحيد – به همان ميزان كه به سخنان اهل فلسفه و عرفان و دانشمندان غير شيعه رجوع مي‌شود – به معارف گوهر بار اهل بيت عليهم السلام بها داده مي‌شود؟! 🔶حق نعمت «اصل كل خير» وقتي ادا مي‌شود كه انسان به راستي امام عصر عليه السلام را منشأ همه خيرات بداند و از اين سرچشمه پر فيض بهره بگيرد . 🔶اگر از اين منبع خيرات استفاده مناسب و شايسته نشود، حق آن در عمل ادا نشده است. پس كاملاً روشن است كه امام زمان عليه السلام در اين وصف نيز مهجور و متروك باقي مانده، غريب و مكفور هستند. ‌📚 ✍محمد بنی هاشمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌یاران امام زمان (عج) ✅ امام زمان(عج) الان هم از بین شیعیان برای اداره امور یار می گیرند. 👈 بسیار مهم. 🎙استاد عالی ✅ امام زمان (عج) در دوران غیبت هم یارانی دارند که این یاران جدا از ۳۱۳ نفر دوران ظهور هستند. ✅ یاران امام در حال حاضر (دوران غیبت) ۴ حلقه هستند: 1⃣ اوتاد ۴ نفر 2⃣ ابدال ۷ نفر 3⃣ نقبا ۴۰ نفر 4⃣ رجال الغیب ۳۶۰ نفر ✅ مقام یاری امام زمان (عج) آنقدر والا است که امام صادق فرمودند: اگر من دوران مهدی (عج) را درک می کردم تمام عمر خادم ایشان می شدم.
💚 از امام زمان علیه‌السلام برای حفظ حالات معنوی سفر کربلا مدد بخواهیم.
🔴 خاصیت دعای ندبه 🔵 صدرالاسلام همدانی در کتاب تکالیف الانام می‌گوید: از خواص دعای ندبه این است که هرگاه در جایی با حضور قلب و اخلاص تمام و توجه به مضامین عالی آن خوانده شود عنایت و توجه امام زمان ارواحنا فداه را به آن مکان جلب می کند بلکه باعث حضور حضرت در آنجا می گردد چنانچه در بعضی جاها اتفاق افتاده است. 📚 تکالیف الانام فی غیبه الامام ص ۱۹۷
دعای‌ندبه۩مهدی‌صدقی.mp3
15.54M
🤲 دعای ندبه 🎙 با صدای مهدی صدقی
📣📣📣📣📣📣 *مهدی یاوران عزیز* *🌹سعی داشته باشیم دعای ندبه رو بخوانیم. حتی اگر شده، یک صفحه اش را بخوانیم .* *📌فرصت قرائت دعای ندبه* *تمام روز جمعه تا غروب* *آفتاب می باشد.* 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیداری ملت
🔴ابو علی میگفت زمان صدام که مشایه ممنوع بود یکی از دوستانش با همراهی ۳ نفر دیگه یک ماشین خراب رو از بغداد تا کربلا هل دادند و هر وقت شرطه های صدام میپرسیدند دارید چه میکنین میگفتند ماشینمون خراب شده داریم هلش میدیم ▪️قدر این زیارت رفتن های بی خطر و در امنیت رو بدونید روح حاج قاسم و ابومهدی و همه شهدای مدافع حرم شاد ➕آسِید مهدی 🔴 👇 @bidariymelat
♨️هشت راه برای افزایش محبت به امام زمان علیه السلام؛(بخش ششم) 6⃣ همواره برای آن بزرگ دعا کنیم،‌ تا دوستی ما با امام زمان علیه السلام مستحکم‌تر شود. 🔸دعاهای مختلفی برای سلامتی، تعجیل فرج و برآورده شدن خواسته‌های حضرتش از امامان گذشته و خود صاحب‌الزمان علیهم السلام نقل شده است. خواندن آن‌ها مخصوصا در زمان‌های منتسب به علیه السلام مانند عصر جمعه مغتنم است. 🔻در اینجا به سه دعا اشاره می‌شود: ✅دعای امام رضا علیه السلام برای حضرت مهدی علیهما‌السلام که با اللَّهُمَّ ادْفَعْ عَنْ وَلِیِّکَ وَ خَلِیفَتِکَ وَ حُجَّتِکَ … شروع می‌شود و در قسمت زیارات مفاتیح الجنان آمده است. ✅صلوات ابوالحسن اصفهانی که در مفاتیح‌الجنان بخش اعمال روز جمعه نقل شده است ✅دعای دوران غیبت که در ملحقات مفاتیح آورده شده است؛ این دعا در حقیقت فشرده‌ای از وظایف و حالات یک منتظر را بیان می‌نماید. 🌀دو دعای آخر مخصوص عصر روز جمعه می‌باشد و گفته‌اند که اگر در عصر روز جمعه کار داشتیم و نتوانستیم دعاهای دیگر را بخوانیم، از این دو دعا غفلت نکنیم. 👌دعا کردن برای آن بزرگوار راز ایجاد دوستی با امام زمان علیه السلام است! 🔰ادامه دارد...
🔴 آغاز نشانه‌های ظهور از ماه صفر ... 🔹 وقوع آشوب‌ ها و جنگ‌ های خونین ... در احادیث مربوط به ، از ماه «صفر» به عنوان آغاز حضرت مهدی علیه‌السلام یاد شده؛ به طوری که ارادهٔ خداوند متعال برای ظهور بر این ماه قرار گرفته... 🔹 امام حسین علیه‌السلام فرمودند: هنگامی که خداوند بخواهد آل محمد علیهم‌السلام را ظاهر کند، جنگ از «صفر» تا «صفر» آغاز می‌شود و این ابتدای مهدی علیه‌ السلام است. «وَ مِنْ كِتَابِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ بَشَّارٍ رَضِيعِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ أَنْ يَظْهَرَ آلُ مُحَمَّدِ بَدَأَ اَلْحَرْبُ مِنْ صِفْرٍ إِلَى صِفْرٍ وَ ذَلِكَ أَوَانُ خُرُوجِ اَلْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ.» 📗الصراط المستقيم، ج ۲، ص ۲۵۸ 📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۲۰۶ 👈ظاهراً حدیث یادشده به جنگی یک ساله اشاره دارد که از پیش از قیام امام مهدی علیه‌السلام آغاز می­‌گردد و در ماه صفر پس از ، پایان می­‌یابد. به نظر می‌رسد این با درگیرشدن نیروهای شورشی در شام با یکدیگر آغاز گردد. الله اعلم ⚠️ امیدواریم همین امسال باشه ان شاالله
⭕️ رسیدن به «قله»، یعنی رسیدن به «ظهور» ▪️و هر آدرسی و تفسیری غیر از این، اشتباه است. ✍️ مصطفی امیری ▪️رهبری، فرمودند: «آن روزی که به قله برسیم، دشمنی‌ها تمام خواهد شد»[1] ▪️صرفا و تنها با «واقعه شریف ظهور» است، که دشمنی‌ها، تمام خواهد افتاد. ▪️و قبل ظهور، دشمنی‌ها نه تنها کاسته نمی‌شود بلکه «تقابل»، به اوج می‌رسد. ▪️قله یعنی «تمدن اسلامی»[2]، آن «پدیده یکتا و بی‌همتا»[3] در آینده تاریخ و «خورشید ولایت عظمی»[4] ▪️قله یعنی «يَقُومُوا وَ لاَ يَدْفَعُونَهَا إِلاَّ إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلاَهُمْ شُهَدَاءُ»[5] ▪️قله یعنی «انقلاب و پرچم را تقدیم امام عصر و حضرت صاحب و کشته‌های‌شان شهید هستند». ▪️آیت‌الله خامنه ای: انقلاب، قطعا به ظهور، متصل خواهد شد. ▪️«این حکومت، قطعا به زمان ظهور حضرت ولیعصر خواهد پیوست. این را من به طور یقین می‌توانم قول بدهم»[6] ▪️آری، به قله نزدیک شدیم[7] ▪️قله یعنی ظهور. ▪️آدرس اشتباه ندهید. ☑️ پی‌نوشت: ▪️«آن روزی که به قله برسیم، دشمنی‌ها تمام خواهد شد»: 1. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=19996 ▪️«تمدن اسلامی به صورت کامل در دوران ظهور حضرت بقیةالله است. در دوران ظهور، تمدن حقیقی اسلامی به وجود خواهد آمد»: 2. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21451 ▪️«حوادث اخیر به ما خبر می‌دهد، پدید‌ه‌ای یکتا در آینده تاریخ در راه است»: 3. https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=44747 ▪️«گام دوم، انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ ارواحنافداه هست، نزدیک خواهد کرد»: 4. https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=41673 ▪️نعمانی، الغیبة، ص۲۷۳: 5. http://lib.eshia.ir/15220/1/273 ▪️نظریه انتظار در اندیشه رهبری، ص۱۵۲ 6. khamenei.ir ▪️آیت‌الله خامنه‌ای: «شیب تند را گذر کردیم و به قله‌ها نزدیک شدیم»: مصطفی امیری 🔻آیت الله خامنه ای: ▪️اگر مقاومت کردید، آن وقت قلّه را فتح خواهید کرد؛ و به قلّه‌ی حاکمیّت دین خدا، حاکمیّت حق، حاکمیّت عدل، رسیدن به مقصود و غرض از خلقت انسانی که عبارت از تکامل انسان و کمال بشری باشد خواهید رسید. ▪️کاری که بعد از زمان رسول خدا تا امروز انجام نگرفته است.
و حکومت امام زمان علیه السلام): ✨ 🌸 ثروت ها به طور مساوی تقسیم می‌شود. 🌸 رضایت و خشنودی همگانی برای ساکنان آسمان، مردم زمین، پرندگان هوا، درندگان صحراها و ماهیان دریاها همه و همه بوجود می‌آید. 🌸 فقر و بینوایی ریشه کن خواهد شد. در پرتو عدالت امام زمان علیه السلام، عموم مردم بی نیاز خواهند شد. 🌸 همه مردم در امنیت بسر خواهند برد؛ دشمنی از دلها زدوده می شود؛ درندگان و چهارپایان با یکدیگر سازش می کنند. 🌸 برکات آسمانی نازل می شود و زمین چیزی از بذرهای خود را نگه نمی دارد، جز این که آن را بیرون می فرستد . 🌸 همه امت پیامبر اسلام در رفاه بسر می برند. 🌸 زمین گنج های پنهان خود را آشکار می کند. 🌸 دام ها و چهارپایان زیاد می شوند. 🌸 مزاحمت‌ها از بین می‌رود و برای عموم مردم آسایش و امنیت بوجود می‌آید. 🌸 پرده های ظلمت کنار می رود. 🌸 میان انسان ها برادری و مواسات ایجاد می‌شود. 🌸 عقل انسانها به مدد عنایت امام زمان علیه السلام کامل می‌شود و مردم به رشد و کمال می‌رسند. 🌸 ادای دین به مردم حتی اگر به اندازه ی یک دانه سیر و یا خردل بستانکار باشد. 🌸 شفای مریضان،در آن زمان هیچ نوع گرفتاری و بیماری نخواهد بود امام باقر (ع)فرمودند:هرکس قائم اهل بیت ما را درک کند اگر بیمار باشد بهبودی می یابد و اگر ناتوان باشد نیرومند می شود. 🌸 افزایش صفا و صمیمیت 🌸 تکامل علم و صنعت . 🌸 حاکمیت اسلام، همة ادیان و مذاهب از روی زمین برداشته می‌شوند و جز دین خالص(اسلام) باقی نمی ماند. 📙منابع: ✨(بحارالانوار ج52 ص 336 - بشارهالاسلام ص 265 - منتخب الاثر ص 486 - مسند احمد حنبل ج 2 ص 52