✳️خلقت نوری
❓آیا خلقت نوری بر اساس آیات قرآن قابل اثبات است؟
پاسخ اجمالی
🔸خلقت نوری با آن توصیفها و شرح و بسطهایی که در روایات آمده در قرآن وجود ندارد؛ هر چند واژهی نور در قرآن چندین بار تکرار شده است که مقصود از آن، وجود لطیف و مصفا و بدون آلودگی است که هم خود روشن است و هم آشکار کننده حقایق دیگر است؛[1] لذا میتوان گفت خداوند هر آنچه نور است را به خودش نسبت داده است.[2] بر این اساس چون وجود پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از آن جهت که وجودی مصفا و بدون آلودگی هستند، هم خودشان روشن بوده و هم روشنگر دیگر حقایقاند، نور هستند و دارای خلقت نوری میباشند.
🔸 در نتیجه آنچه در روایات آمده،[3] میتواند هماهنگ با قرآن باشد؛ علاوه بر اینکه تحلیلات عقلی و عرفانی نیز با آن هماهنگ است؛[4] و اینگونه روایات را نمیتوان از اسرائیلیات دانست.[5]
____________
[1]. از ویژگیهای ممتاز نور آن است که هم ذاتا روشن است و هم روشنگر چیزهای دیگر است. جوادی آملی، عبدالله، تسنیم تفسیر قرآن کریم، ج 1، ص 35، قم، نشر اسراء، چاپ سوم، 1381ش.
[2]. «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْض»،(نور، 35)؛ «وَ مَنْ لَمْ یجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُورٍ»،(نور،40)؛ «یریدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ»،(صف، 8)؛ «یریدُونَ أَنْ یطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یأْبَی اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ»،(توبه، 32).
[3]. ر. ک: «تقدم وجود نوری پیامبر برآدم»، 4378.
[4]. ر. ک: «خلقت نورانی پیامبر(ص)»، 24275.
[5]. ر. ک: «روایات اسرائیلیات»، 31615
🌐منبع: سایت اسلام کوئسن
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ گزارشی از اولین همایش بینالمللی ذوالفقار حزبالله لبنان؛
🎬 سنگ تمام پایتخت شور و شعور حسینی برای ذوالفقار حزبالله
◻️ فوران عشق جوانان ایرانی به سید مقاومت
مردم انقلابی زنجان؛ پایتخت شور و شعور حسینی در اولین همایش بین المللی ذوالفقار حزب الله لبنان، برای جبهه مقاومت سنگ تمام گذاشتند و به دنیا اعلام کردند «هیهات مناالذله».
گزارش کامل:👇
hawzahnews.com/xbssV
@Bayanalsidq | بیان الصدق
📽 | مستند "مجتهد ایلامی" شرح زندگی آیتالله عبدالرحمان حیدری👇
مدت زمان: 35 دقیقه
hawzahnews.com/xbsts
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
♨️چگونه مخاطب را به #تفکر وا بداریم؟
💠وادار کردن مخاطب به تفکر
🔶مبلغ بیش از آنکه آگاهی به مخاطب بدهد لازم است او را به تفکر فرو برد. جنبه تفکری قصه های قرآنی قوی هست. مبلغی که فقط اطلاعات می دهد و نه اینکه مخاطب را به فکر فرو برد و با جاذبه اطلاعات مخاطب را جذب کند در حقیقت کسی را هدایت نمیکند.
🔻زمانی تبلیغ موفق است که بتواند مخاطب را به فکر وا دارد. مبلغ بیش از آنکه آگاهی به مخاطب بدهد لازم است او را به تفکر فرو برد. البته برخی از مخاطبان، عادت به اندیشیدن ندارند برای همین تفکر، برای آنها سخت و دشوار است و ازنظر روحی خسته میشوند اما میتوان مباحث دینی را شبیه معما و حل آنکه سرگرمکننده نیز هست مطرح کرد.
🔻در قرآن میفرماید قصهها را برای مردم بازگو کن شاید تفکر کنند.«فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ»(الأعراف،176) آنقدر تفکر مهم است که خداوند دربارۀ قصه که بیشتر جنبه سرگرمکننده دارد میفرماید باید بهگونهای بیان شود که موجب تفکر مخاطب شود. قصههای قرآنی حسابشده و تفکر برانگیز در قرآن طرحشدهاند.
🔻فرق آگاهی دادن با تفکر این است که آگاهی یعنی فقط اطلاعات را از کتب دیگر بدون دخل و تصرف در آنها به مخاطب منتقل کردن. مبلغی که فقط اطلاعات میدهد و نه اینکه مخاطب را به فکر فروبرد و با جاذبه اطلاعات مخاطب را جذب کند در حقیقت کسی را هدایت نمیکند.
🔻بهترین راه برای اینکه مخاطب به تفکر فرورود طرح مسئله و حل مسئله است. مثلاً دلایلی داریم که نشان میدهد جوانها معنویترین قشر جامعه هستند. مثل آنکه شهدا اکثراً جوانان هستند یا اعتکاف و هیئتها پر است از جوانان. دلایلی وجود دارد که زن بیشتر از مرد معنوی است. پس معنویترین قشر جامعه دختران جوان هستند و از سوی دیگر بیحجابی رفتاری است که اینان انجام میدهند. کمی عجیب و غیرطبیعی نیست؟
#علیرضا_پناهیان
#تفکر
#معارف_اسلامی
#قرآن
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
📚 دسترسی پژوهشگران به مقالات مجلات علوم اسلامی و انسانی در نورمگز
◻️امکان دسترسی کاربران نورمگز به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مقاله در بیش از ۹۴ هزار مجله علوم اسلامی و علوم انسانی فراهم شد.
◻️ علاقه مندان میتوانند با ورود به پایگاه اینترنتی noorsoft.org برای عضویت در سایت اقدام کنند.
https://hawzahnews.com/xbswS
@Bayanalsidq | بیان الصدق
♻️ نقد توصیه نامه یونسکو تحویل رئیس محترم جمهور شد💯
✅ #یونسکو پس دو سال کار و سه اصلاحیه بلاخره پیش نویس نهایی سند اخلاق هوش مصنوعی را امسال منتشر ساخت و بنا دارد که در اجلاسیه چهل و یکم در آبان ماه ۱۴۰۰ در پاریس، این سند را به تصویب کشورهای عضو برساند.
✅ ۲۰ روز قبل دفتر فقه معاصر اقدام به دعوت عمومی از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی برای همکاری در نقد پیش نویس این توصیه نامه، نمود.
شماری از اساتید و محققان محترم حوزه های فقهی، اخلاق، فلسفه اخلاق، حقوق و هوش مصنوعی اعلام آمادگی نمودند و با کار فشرده و دقیق ایشان، توانستیم علاوه بر نقدهای بنیادین و شکلی سند، اقدام به ارائه پیشنهادهای راهبردی و تقنینی مناسبی نیز بنماییم.
✅ حضرت آیتالله اعرافی نیز مثل همیشه با حمایت و پشتیبانی و اقدامی سریع متن آماده شده را به دست حجت الاسلام رئیسی رساندند تا مورد استفاده هیات ایرانی حاضر در اجلاسیه قرار گیرد. تا دوباره با یک ۲۰۳۰ جدید مواجه نشویم.
✅ مراتب تقدیر و تشکر خود را از همه اساتید و محققین گرامی اعلام می نماییم.
ما منتظر سند نهایی یونسکو در #اخلاق_هوش_مصنوعی خواهیم بود. سپس نقدهای موجود ناظر به پیش نویس را با همکاری نویسندگان نسبت به متن سند مصوب تصحیح و تکمیل نموده و در قالب کتابی مستقل از #سری_کتاب_های_هوش_مصنوعی به انتشار عمومی خواهیم رساند.
#معارف_اسلامی
#یونسکو
#بیان_الصدق
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
✍️ مرکز مدیریت حوزه در بیانیه ای به مناسبت شهادت آیتالله مدرس؛
◼️ نمایندگان مجلس با الگو گیری از شهید مدرس برای حل مشکلات مردم گامهای موثرتری بردارند
🗓 ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیتالله مدرس
متن بیانیه:🔻
hawzahnews.com/xbsKZ
@Bayanalsidq |بیان الصدق
🔰 از زمان سید یزدی، بیمه مورد توجه علما بوده است.
💠 آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتوگو با رسا به مناسبت روز بیمه:
🔹 از نظر فقها از زمان مرحوم سید یزدی(صاحب عروة) بیمه مورد توجه علما بوده و بیمههای زیادی جریان داشته و برخی از انواع آن مورد مناقشه بوده است.
🔸 بیمه در کشور یک شغل و به اصطلاح بیزینس است و کسانی با سرمایه گذاری در بیمه افرادی را تحت پوشش قرار میدهند و سود منفعت خود را کسب میکنند؛ بنابراین از نظر اقتصادی امری پذیرفته شده است و بیمههای مختلفی در کشور وجود دارد که پا به عرصه سرمایه گزاری در امر بیمه گذاشته اند.
🔻مشروح گفتگو
http://mesbahi.ir/?p=2653
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
آیت الله ابوالقاسم.mp3
17.24M
🎙 | سخنرانی آیتالله علیدوست در یک نشست مجازی با موضوع فقه و مصلحت
◻️ نشست مجازی با حضور آیت الله ابوالقاسم علیدوست استاد حوزه علمیه قم و پروفسور عبداللهی احمد النعیم از دانشگاه اموری آمریکا با موضوع فقه و مصلحت برگزار شد.
@Bayanalsidq | بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 ۱۶ آذر، روز دانشجو، روز عدالتخواهی و استکبارستیزی گرامی باد.
مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🔸مکتب نرفته، عالِمۀ عالَمِ وجود
ایثار و صبر، درسِ الفبای زینب است
💎 «حضرت زینب سلام الله علیها، مجالس زنانه در مدينه داشت و زنان را تربيت به قرآن و حديث و تفسير و أخلاق مینمود؛ مجالس او معروف بود.»
📝. علامه طهرانی قدّس الله سرّه.
ولادت با سعادت عقیله بني هاشم زینب کبری سلام الله علیها را خدمت تمامی شیعیان و سید و مولایمان امام زمان عج تبریک و تهنیت عرض می کنیم🌹🌹🌹🌹🌹
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ |بخشهای جذاب و دیدنی دیدار فرزندان شهدای مدافع حرم با رهبر انقلاب
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
نام گذاری توسط خداوند
❓پرسش : آیا نامگذاری حضرت زینب سلام الله توسط خداوند سندیت صحیح دارد؟
پاسخ: بله در برخی منابع چنین روایتی آمده است.
🔹زینب دختر امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است. معروفترین نام وی زینب است که در لغت، به معنای «درخت نیکو منظر وخوشبو» آمده و معنای دیگر آن «زینت پدر» است.
🔸بنابر قولی حضرت زینب(س) در ۵ جمادیالاول سال پنجم در مدینه متولد شد. اما ولادت او در سال ۶ هجری نیز گزارش شده است. این روز در ایران روز پرستار نامگذاری شده است.
🔹بر اساس روایات متعدد، نامگذاری حضرت زینب (س)، توسط پیامبر اسلام(ص) صورت گرفت. گفته شده است که جبرئیل از سوی خداوند این نام را به پیامبر (ص) رسانده است. در کتاب «الخصائص الزینبیة» آمده است پیامبر(ص) او را بوسید و فرمود: «حاضران امّتم، غایبان را از کرامت این دخترم زینب آگاه کنند؛ همانا او مانند جدهاش خدیجه است.»
🔸برای وی، القاب فراوانی نقل شده است، همانند عقیله بنی هاشم، عالمه غیرمعلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، معصومه صغری، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه، و شریکةالحسین.
پاسخگویی به سوالات دینی
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شیوه دسترسی به همه نرم افزارهای نور برای طلاب به صورت رایگان ...
🔆 مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
14000921_42655_16k.mp3
4.97M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
📥 khl.ink/f/49193
💻 @Khamenei_ir
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر
مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام
⏰ امروز ساعت 9/30
🔰در سالن مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار میشود.
#معاونت_پژوهش_مرکز_فقهی_ائمه_اطهار_علیهم_السلام
#هفته_پژوهش
🆔https://eitaa.com/pajuheshmarkazfeqhi
@Bayanalsidq ¦بیان الصدق
🔻معاون پژوهش حوزههای علمیه:
✅ پایاننامههای حوزوی مجوز انتشار دریافت کردند
بعد از سالها، معاونت پژوهش توانست مجوز انتشار پایاننامههای حوزوی را دریافت کند.
کمیتههای علمی میتوانند پایاننامه ها را بررسی و معرفی کنند و پایاننامههای جدید نیز با حمایت دبیرخانه منتشر میشوند.
@Bayanalsidq | بیان الصدق
⭕️ گزارشی از اعتراض علمای اهل سنت به سخنان تفرقه افکنانه گرگیج
◻️ ماموستا کلشی نژاد: آن هایی که بر خلاف مسیر اهل بیت(ع) حرکت کنند مسلمانان نیستند
◻️ ماموستا عبدالسلام امامی: طرح مباحث اختلافی حرکت در مسیر دشمن است
◻️ ماموستا مصطفی محمودی: اختلاف اندازها نادانند
◻️ ماموستا مصطفی خاتمی: هر موضع گیری که موجب تفرقه شود، کمک به دشمن است
◻️ ماموستا خالد رسول زاده: خلافت جزو اصول اهل سنت نیست که نفی آن موجب خروج از دین باشد
◻️ ماموستا غفور غفوری اصل: سخنان گرگیج دیدگاه اهل سنت نیست
◻️ ماموستا عثمان یوسفی: توهین به اهل بیت(ع) کفر و نفاق است
مشروح خبر:
https://hawzahnews.com/xbtVs
@Bayanalsidq | بیان الصدق
✍️ پاسخ حجتالاسلاموالمسلمین خسروپناه به مولوی گرگیج
◻️علمای شیعه اهل منطق، گفتوگو و استدلال هستند، فلذا اگر شبهه و سؤالی دارند باید در جمع علمی مطرح کنند، نه در خطبه نماز جمعه که باعث شود رسانههای اجنبی و صهیونیستی استفاده سوء از آن بکنند.
💭 حال شبهه کجاست؟ گرگیج میگوید "چون شما شیعیان اعتقادی به مشروعیت خلافت عمربن خطاب ندارید، بنابراین جنگ با ایران نیز مشروع نبوده است، گرفتن اسرا نیز مشروع نیست و ازدواج با کنیزی که در این جنگ به اسارت در آمده است نیز مشروع نخواهد بود و...".
◻️ جواب این شبهه این است که براساس آموزههای شیعه، جنگ ابتدایی زمانی مشروعیت دارد که اذن امام را داشته باشد، در این شرایط، خلیفه دوم یا با اذن امام با ایران جنگیده است یا بدون اذن؛ اگر جنگ او همراه با اذن امام بوده باشد، جهادش مشروعیت دارد ولو اینکه خلافتش مشروعیت نداشته باشد.
◻️ اما اگر این جهاد بدون اذن امام بوده باشد، براساس نصوص شیعه، تمام اموالی و یا اسرائی که بهغنیمت گرفته شده است، تحت مالکیت مقام امام است، بهعبارت دیگر، حتی اگر از نظر شیعیان جنگ خلیفه دوم با ایران مشروعیت نداشته باشد، تمام اموال و غنایمی که به دست آورده است، تحت مالکیت مقام امامت است، بنابراین اگر بیبیشهربانو بهعنوان کنیز در اختیار امام قرار گرفته باشد، مالکیتش با امام بوده است و شبهه برطرف میشود.
◻️ دقت داشته باشید در تاریخ نقل شده است که وقتی حضرت شهربانو را آوردند، حضرت امیرالمؤمنین فرمودند "این خانم از خاندان موجهی است و نباید او را بهعنوان کنیز به ازدواج درآورد و خودش باید همسر خودش را انتخاب کند" و خود او امام حسین را به همسری انتخاب کرد، بنابراین اصل شبهه از اساس منتفی شد.
متن کامل:
https://hawzahnews.com/xbtXH
@Bayanalsidq | بیان الصدق
🏴 آیا خلیفه اوّل بر بدن مطهّر حضرت فاطمه (س) نماز خواند؟
✍️ حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر طبسی در نوشتاری به موضوع نماز بر پیکر مطهر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پرداخت و اینگونه نوشت:
◼️ هرساله در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، رسانهها و شبکههای وابسته به وهابیت تکفیری تلاش میکنند روابط امیرالمؤمنین علی(ع) را با خلیفه اوّل، "حسنه" و "دوستانه" نشان دهند. آنان به دو روایت که ابنسعد در «الطبقات الکبری» نقل کرده، استناد میکنند:
💭 حدیثاوّل: "عن الشعبی قال: صلّی علیها ابوبکر." "شعبی میگوید: ابوبکر بر پیکر حضرت فاطمه (س) نماز خواند. (الطبقات الکبری، ج۸، ص ۲۹).
💭 حدیثدوّم: شبابة بن سوار از عبدالأعلی بن ابی المساور از حماد از ابراهیم نقل کرده که میگوید: «صلّی ابوبکر الصدیق علی فاطمه(س)». "ابوبکر بر پیکر فاطمه (س) نماز خواند." (الطبقات الکبری، ابنسعد، ج۸، ص۲۹).
◻️ دو حدیثی که ابن سعد درباره نماز خواندن ابوبکر بر پیکر مطهّر حضرت زهرا سلام الله علیها نقل کرده، از منظر اهل سنت فاقد هرگونه اعتبار سندی است.
◻️ همچنین دلالت این دو حدیث با احادیث معتبر دیگر در صحیح بخاری و منابع دیگر در تضاد آشکار است. طبق احادیث صحیح اهل سنت، امیرالمؤمنین (ع) مطابق وصیت حضرت فاطمه (س)، ایشان را شبانه غسل و کفن و تجهیز نمود و خود بر پیکر ایشان نماز خواند در حالیکه خلیفه اول حضور نداشت. استناد رسانهها و شبکههای وهابیت تکفیری به دو حدیث مذکور و نشر آنها، از مصادیق دروغ پردازی است که به هدف انحراف افکار عمومی، و پنهانساختن واقعیات و مسلّمات تاریخی صورت میگیرد.
متن کامل +منابع:👇
https://hawzahnews.com/xbvfr
@Bayanalsidq | بیان الصدق
#بیانیه
📢بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه
🔻متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه به این شرح است:
🔹«... وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا...» (آلعمران/۱۰۳)
و نعمت (بزرگِ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکتِ نعمتِ او، برادر شدید!
🔹حضرت امام خامنهای مدظله العالی: «مرحوم شهید مفتّح علاوه بر اینکه یک روحانی برجسته و فداکار و روشنفکر و آشنای به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت دیده میشد. آن، قدرت ارتباطگیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی بود که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند.» ۱۳۸۷/۹/۲۶
🔹«وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.» ۱۳۶۹/۹/۲۸
🔹شهید آیت الله دکتر مفتح رحمه الله نماد یک روحانی پرورش یافته مکتب امام خمینی رضوان الله علیه است، که با روحیه انقلابی و پرتلاش، ضمن دشمن شناسی و حضور در صحنه، با جوانان و دانشجویان ارتباط صمیمی برقرار می نمود و با جامعیت علمی خود ظرف وجودشان را از اسلام ناب و معارف اهل بیت علیهم السلام سیراب می کرد. ایشان در ظاهر کمنمود و کمتظاهر بود، اما در عین حال حضوری تاثیر گذار و پرتحرک در مجامع عمومی و محیط های علمی داشت.
🔹ویژگیهای تاثیرگذار و نقش ممتاز این شهید بزرگوار در وحدت حوزه و دانشگاه، این دو نهاد بسیار مهم کشور که یکی متوجه به کسب علوم مربوط به فهم و تبلیغ دین و نوآوری در مباحث دینی و فهم و تبیین مسایل روز در همه شئون زندگی بشر و دیگری ناظر به اداره امور زندگی مردم می باشد، باعث شد که حوزه و دانشگاه پا به پای هم در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی گام های موثری بردارند و به همین جهت گروهک منحرف منافقین وجود این شخصیت وحدت بخش را تحمل نکرده و وی را در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به سنگر دانشگاه هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند. و در برابر حضرت امام خمینی رضوان الله علیه به پاس قدردانی از زحمات این شهید والامقام روز بیست و هفتم آذر را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.
🔹مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن گرامیداشت این روز با عظمت و خاطره شهید آیت الله مفتح رحمه الله و تبریک و تهنیت روز وحدت حوزه و دانشگاه به همه مردم شریف ایران اسلامی بهویژه طلاب و دانشجویان عزیز از همه آنان خواستار است با اتکاء به قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی تلاش خود را جهت انجام هر گونه تحقیقات در علوم مختلف و مورد نیاز بشر که ضامن سعادت دین و دنیای مردم است، مضاعف نموده و با همکاری متقابل و دوستانه برای پیاده شدن آنها در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نورزند تا به فضل الهی ایران اسلامی به تمامی قله های رفیع پیشرفت دست یابد.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه
@Bayanalsidq I بیان الصدق