eitaa logo
بینات
143 دنبال‌کننده
1هزار عکس
15 ویدیو
29 فایل
اخلاق فلسفه اصول عقائد تفسیر موضوعی قرآن ارتباط با استاد موحد @ME_Movahed جلسات درس استاد محمد عینی‌زاده موحد شنبه ها از ساعت ۲۱
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 برخی وارد می‌کنند که «جَآءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْت»ُ یعنی انسان هنوز نمرده است؛ یعنی مرگ آمده است ولی او هنوز نمرده و در حال است. ✅ جواب این است که در این حالت باید بگوید من را نبرید ولی می‌گوید مرا برگردانید. پس معلوم می‌شود که مرگ تحقق پیدا کرده است. 📕استاد موحد 📆۹۷/۱۲/۱۸ 💯 @bayyenat313
💠 نکته‌ی دیگری که در این آیه شریفه وجود دارد این است که می‌گوید «رَبِّ ارْجِعُونِ لَعَلِّى أَعْمَلُ صَلِحاً فِیمَا تَرَکْتُ» که ظاهرا را انجام داده است ولی الان می‌گوید که مرا بازگردانید تا دوباره عمل صالح انجام دهم. این بدین معنی است که از نظر قرآن کریم اعمال و کارها برای روح است و در واقع جسم در حد ابزار است؛ همانطور که اگر کسی با کلنگ زمین را کند، نمی‌گویند کلنگ زمین را کنده است بلکه می‌گویند این فرد زمین را کنده است. جسم هم در واقع یک وسیله است برای انجام اعمال و این روح است که می‌گوید برگردم و دوباره عمل صالح انجام دهم یعنی آنچه که باقی گذاشته را برای خودش می‌داند یعنی برای روح است و این در واقع تاکید می‌کند بر بحث وجود روح.                 📕استاد موحد 📆۹۷/۱۲/۱۸ 💯 @bayyenat313
💠هنگامیکه انسان از چیزی می‌برد یا می‌برد و یا می‌کشد، در واقع است که اینها را متحمل می‌شود زیرا اگر انسان باشد و روح از بدن جدا شده باشد و دستش بسوزد، متوجه نمی‌شود و دردی احساس نمی‌کند.                 📕استاد موحد 📆۹۷/۱۲/۱۸ 💯 @bayyenat313
✅ سوره مبارکه أنفال آیه 74 وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ هَاجَرُوا وَ جَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ الَّذِينَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّاۚ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ كَرِيمٌ و آنها كه ايمان آوردند و هجرت نمودند و در راه خدا جهاد كردند، و آنها كه پناه دادند و ياری نمودند، آنان مؤمنان حقيقي اند؛ براي آنها، آمرزش (و رحمت خدا) و روزی شايسته ای است. (غفران) در قرآن کریم با و و و میان مردم پیوند خورده و این نشان می دهد مسئله با مسائل سیاسی و اجتماعی و نسبت مستقیمی دارد. یعنی فضا، فضای گناه و مسئله شخصی نیست. و این نشان می دهد غفران کارکرد اساسی اش در بحث و است.                 📕استاد موحد 📆۹۷/۱۲/25 💯 @bayyenat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
علامه : تقریبا یک سیزدهم قرآن درباره تعبدیات و دوازده سیزدهم آن درباره عقلیات است. ✅ @feghheakbar
081a59e45ac92f60597d628792e90f5942b9b848.mp3
12.51M
🔶 مبحث شفاعت جلسه اول مورخ 98/04/16 سروش: 💯 @bayyenat44 ایتا: 💯 @bayyenat313
0e96be7adbd4cbbe8c02850d5d3ecafde0f2c28d.mp3
9.27M
🔶 عرض ارادت استاد فریدونی به ساحت صدیقه طاهره سلام الله علیها سروش: 💯 @bayyenat44 ایتا: 💯 @bayyenat313
🔰 امام خمینی (ره) 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🔶 اسلام شناسی جامع ۱ 🔅 ..اسلام هميشه مبتلا بوده به اين يك طرف ديدنها؛ هميشه مبتلا بوده. اينكه در روايت است كه اسلام غريب است، از اول غريب بوده و الآن هم غريب است، براى اينكه غريب آن است كه نمى شناسند او را. در يك جامعه اى هست او، اما نمى شناسند. نمى شناسند اسلام را. هيچ وقت شناخته نشده به آن طورى كه بايد باشد. هميشه يك ورق را گرفته اند، آن ورق ديگر را حذفش كرده اند؛ يا مخالفت با آن كرده اند. 🔅 يك مدت زيادى گرفتار عرفا ما بوديم، اسلام گرفتار عرفا بود. آنها خدمتشان خوب بود؛ اما گرفتارى براى اين بود كه همه چيز را برمى گردانند به آن ور. هر آيه اى دستشان مى آمد مى رفت آن طرف. مثل تفسير ملا عبد الرزاق. خوب بسيار مرد دانشمندى، بسيار مرد با فضيلتى [است] اما همه قرآن را برگردانده به آن طرف؛ كأنّه قرآن با اين كارها كار ندارد. 📚 صحیفه امام، ج8، ص 530 ایتا: 💯 @bayyenat313