eitaa logo
بینات
18 دنبال‌کننده
7 عکس
3 ویدیو
8 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👀 چندی پیش یکی از دوستان با ارسال متن کسی در باره خودارضایی🙈، خواستار توضیح شده بود که در ذیل متن بخش دوم پاسخی که برایش ارسال کردم می‌آید : 🔻📜 متن پاسخ : 📔 بخش دوم: ✍ و اما در باره ، در مطلبی که فرستاده‌اید متاسفانه بدون تخصص و تنها به انگیزه مخالفت با فقهای اسلام این سخنان زده شده. قطعا اگر خودارضایی از این آیات اثبات می‌شد چه دلیلی داشت که متخصصان فقه در طول تاریخ آن را حرام اعلام کنند. اتفاقا اگر با آن مخالفت نمی‌کردند خیلی ها خوشحال می‌شدند. جالب است که محققان پزشکی و متخصصان روانشناسی و جامعه شناسی مضرات فراوانی برای آن شمرده‌اند مانند ایجاد ناتوانی های جنسی در میانسالی، سست کردن بنیان‌های خانواده. 👌 علاوه‌براین قرآن هم خودارضایی و هرگونه لذت جنسی خارج از محدوده ازدواج را ممنوع کرده: ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﺩﺍﻣﻨﺸﺎﻥ [ ﺍﺯ ﺷﻬﻮﺕ ﻫﺎﻱ ﺣﺮﺍم ]ﺍﻧﺪ ،(٥) ﻣﮕﺮ ﺩﺭ [ ﻛﺎم ﺟﻮﻳﻲ ﺍﺯ ] ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﻳﺎ ﻛﻨﻴﺰﺍﻧﺸﺎﻥ ، ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ]ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ .(٦) ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻲ [ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﺟﻨﺴﻲ ، ﺭﺍﻫﻲ ]ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﻳﻨﺪ ، ﺗﺠﺎﻭﺯﻛﺎﺭ [ ﺍﺯ ﺣﺪﻭﺩ ﺣﻖ ] ﻫﺴﺘﻨﺪ .(٧) سوره مؤمنون. به آیه ۷ توجه کنید که هرگونه بهرمندی جنسی خارج از چارچوب ازدواج را تجاوز و خروج از حق معرفی کرده و طبیعی است که خودارضایی خارج چارچوب ازدواج است. 🍀 مولای ما حضرت امیر علیه السلام هم جوانی را که خودارضایی کرده بود، ابتدا با چوب چند ضربه به دست او زد تا سرخ شد و بعد دستور داد هزینه ازدواجش را فراهم کنند. 📖 باز در قرآن می‌خوانیم : ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ [ ﻭﺳﻴﻠﻪ ] ﺍﺯﺩﻭﺍﺟﻲ ﻧﻤﻰ ﻳﺎﺑﻨﺪ ﺑﺎﻳﺪ پاکدامنی ﭘﻴﺸﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻓﻀﻞ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮﺷﺎﻥ ﺳﺎﺯﺩ . (سوره نور آیه ۳۳) سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 📝 t.me/Bayyenat_44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat44 واتساپ: https://chat.whatsapp.com/AXsO5bHVxb83n1YBUf7TWB
👀 چندی پیش یکی از دوستان با ارسال متن کسی در باره خودارضایی🙈، خواستار توضیح شده بود که در ذیل متن بخش سوم پاسخی که برایش ارسال کردم می‌آید : 🔻📜 متن پاسخ : 📔 بخش سوم: ✍ و اما نکته آخر که گفته بود روایات ظنی الصدورند، دروغی بیش نیست که البته شهرت پیدا کرده. چون ما در زمان پیامبر و امامان نبوده‌ایم می‌گویند پس روایات ظنی هستند! خوب ما در زمان نزول قرآن هم نبودیم. ما در تاریخ هم نبودیم اما متخصصان تاریخ و باستان‌شناسان در باره صحت و سقم گزاره‌های تاریخی تحقیق می‌کنند و معیارهایی بدست می‌آورند و با توجه به قرائن و شواهد تاریخی به حقایق تاریخی دست می‌یابند. ✍ روایات هم همینطور است و متخصصان با تحقیق در اسناد و شواهد به صحت روایات دست می‌یابند. به فرض در مواردی هم اختلاف نظر داشته باشند اما در اکثر موارد به حق می‌رسند. 🔻 در باره روایات مربوط به خودارضایی هم بجز یکی دو روایت ضعیف که نویسنده آورده، تقریبا همه روایات مانند قرآن این کار را ممنوع کرده‌اند و در مجامع روایی ما همچون وسائل الشیعه یک فصل با نام: باب حرام بودن استمناء باز کرده و روایات زیادی در حرام بودن ذکر کرده است. 📚 برخی از روایات حرمت اینها هستند: 🔶 از حضرت صادق (ع)از حكم آن می پرسند می فرماید: «گناه بزرگی است كه خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمنا كننده مثل این است كه با خودش نكاح كرده و اگركسی را كه چنین كاری می كند بشناسم با او هم خوراك نخواهم شد».{وسائل الشیعه , ج 18 ص 575}. 🔻 پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمودند: لعنت خدا وفرشتگان و همه مردم بر استمناگر و لواط كننده گان باد. (میزان الحكمه ج 8 ص 539) 🔻 امام صادق (ع) در باره مردی که با چهارپایان نزدیکی می کند یا از راه مالیدن آلت تناسلی با دست جُنُب می شود فرمود: این کارها و شبه آن زِنا هستند. [- وسائل الشیعة ج : 20 ص : 352 بَابُ 28- بَابُ تَحْرِیمِ الِاسْتِمْنَاءِ حدیث25805-] 🔻 ابو بصیر گوید از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود: خداوند در روز قیامت با سه گروه حرف نمی زند و به آنان نظر نمی کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی سازد و برای آنان عذابی دردناک است ، یک از آن گروه کسانی هستند که با خود نکاح ( استمناء ) کرده اند. [- وسائل الشیعة ج : 20 ص : 354 حدیث 25810] سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 📝 t.me/Bayyenat_44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat44 واتساپ: https://chat.whatsapp.com/AXsO5bHVxb83n1YBUf7TWB
🔵 نکاتی در باره آیه تبلیغ 🌸 نکته : 🌺 یکی از آیات مربوط به غدیر آیه تبلیغ است: 🔴 سوره مائده آیه 67 يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ. ای رسول! آنچه را از جانب پروردگار بسوی تو نازل شده تبلیغ کن که اگر نکنی رسالتش را تبلیغ نکرده ای و خدا تورا از مردم حفظ می‌کند. خدا گروه کافران را هدایت نمی‌کند. ان‌شاءالله در ایام غدیر نکاتی را در باره این آیه ارائه خواهیم کرد. سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 📝 t.me/Bayyenat_44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat44 واتساپ: https://chat.whatsapp.com/AXsO5bHVx
هدایت شده از بینات
🟪 نکاتی در باره آیه اکمال 🕔 نکته پنجم: 🟩 الْيَوْمَ يَئسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتىِ وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْاسْلَامَ دِينًا. (سوره مائده آیه 3) 🟨 در نکته قبل دیدیم که دو فراز ۲ و ۳ بعدا در میان فرازهای ۱ و ۴ آیه ۳ قرار گرفته است. اما چگونه این دو فراز در میان آیه ۳ قرار گرفته و بخشی از آن شده است؟ 🟨 در این باره دو احتمال متصور است: ۱) این کار به دستور پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم صورت پذیرفته است. ۲) بعد از پیامبر و در مرحله جمع یا توحید مصاحف و توسط صحابه اتفاق افتاده است. 🟦 قائلان به احتمال اول علت این کار توسط پیامبر را حفظ آن از تحریف دانسته‌اند. زیرا این دوفراز به حساسترین مسئله جامعه یعنی جانشینی پیامبر و ریاست بر امت اشاره دارد. این گروه چینش آیات و عبارات را در سوره‌ها توقیفی می‌دانند. 🟨 قائلان به احتمال دوم هم به همین حساسیت مسئله مورد اشاره در این دو فراز تمسک می‌کنند که اگر این دو فراز مستقلا در قرآن قرار می‌گرفت راه را بر ریاست طلبان می‌بست. زیرا با وجود کامل شدن دین با معرفی کسی که هم مرجع دینی و علمی و هم مرجع سیاسی و مدیریتی جامعه است، دیگر جایی برای دیگران برای بدست گرفتن این سمتها باقی نمی‌ماند! سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat313 💯 eitaa.com/Bayyenat44
هدایت شده از بینات
🟪 نکاتی در باره *آیه اکمال* 🕕 *نکته ششم* : 🟩 الْيَوْمَ يَئسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتىِ وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْاسْلَامَ دِينًا. (سوره مائده آیه ۳) 🟨 در نکات قبل دیدیم که دو فراز ۲ و ۳ آیه ۳ سوره مائده که به آیه اکمال مشهور است، مستقل از قبل و بعد خود است. در عین حال این آیه با آیه ۶۷ سوره مائده ـ آیه تبلیغ ـ ارتباط موضوعی دارد. 🟨 مقایسه دو آیه: ✔️ آیه تبلیغ از موضوعی صحبت می‌کند که هم ارز رسالت خدا است و بدون آن دین به اهداف خود نمی‌رسد. ✔️ آیه اکمال از موضوعی صحبت می‌کند که دین را کامل و نعمت الهی را بر مردم تمام می‌کند. ✔️ آیه تبلیغ وعده عصمت و حفظ پیامبر و دین او را میدهد و اعلام می‌کند که کفار به اهدافشان نخواهند رسید. ✔️ آیه اکمال از یاس و ناامیدی کفار سخن میگوید. ✔️ آیه تبلیغ امر می‌کند که پیامبر صلی‌الله‌علیه وآله‌وسلم آنچه را نازل شده به تشریح و شفاف برساند تا رسالت به انجام برسد. ✔️ آیه اکمال از رسیدن رسالت به انجام با کامل شدن دین و انتخاب اسلام به عنوان دین مورد پسند الهی سخن می‌گوید. 🟦 حاصل آنکه در فاصله نزول آیه تبلیغ تا آیه اکمال، با ابلاغ آنچه پیامبر مامور به آن شده، دین کامل و کفار مایوس شدند! سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat313 💯 eitaa.com/Bayyenat44
هدایت شده از بینات
🟪 نکاتی در باره *آیه اکمال* 🕚 *نکته یازدهم* 🟩 الْيَوْمَ يَئسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتىِ وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْاسْلَامَ دِينًا. (سوره مائده آیه ۳) 🟦 گفتیم قول مشهور مفسران اهل سنت آن است که مقصود از «الیوم» روز عرفه یعنی روز نهم ذیحجه سال دهم هجری است. اما این قول با چالشهایی مواجه است: 🟦 ۱. با متن آیه ناسازگار است: 🔻• اول آنکه آیه از یاس کفار در این روز خبر می‌دهد ، اما در نهم ذیحجه اتفاقی نیفتاد که کفار مایوس شوند. 🔻• دوم، آیه از کامل شدن دین در این روز خبر می‌دهد ، اما در عرفه دین تغییری نکرد. 🔻 • ممکن است گفته شود در عرفه احکام حج نازل شد و دین کامل شد! اما ☑️ *اولا* نزول برخی احکام حج ـ که البته عمده آن قبلا نازل شده بود ـ چگونه می‌تواند موجب یاس کفار از دین شود؟ ☑️ *ثانیا* آنچه از احکام حج در سوره مائده نازل شده تنها دو آیه است که مربوط به حکم کشتن صید در حال احرام است (آیه ۹۴ و ۹۵). آیا این حکم موجب یاس کفار و کامل شدن دین شده؟ ☑️ *ثالثا* اگر در این روز به علت این حکم دین کامل شده و کفار مایوس شدند چرا اعلام یاس کفار در کنار همان حکم نازل نشده و قرار نگرفته است؟ ☑️ *رابعا* مگر دین فقط احکام است که با نازل شدن یک یا چند حکم فقهی دین کامل شود؟ دین اگر با نزول چند حکم کامل می‌شد پس این همه احکام که در فقه حنفی و مالکی و شافعی و حنبلی به علت عدم بیان آن در کتاب و سنت ایجاد شده و هنوز هم می‌شود ، باید به معنای ناقص بودن دین و عدم اکمال آن باشد! 🔻• باز ممکن است گفته شود کثرت مسلمانان در عرفه و نبود کفار موجب یاس کفار از غلبه بر مسلمانان شد! اما ✅ *اولا* ممنوعیت کفار از حضور در حج و در مکه، سال قبل و با اعلان برائت حاصل شد؛ ✅ و از سوی دیگر آیه از یاس کفار از دین خبر می‌دهد نه از غلبه نظامی بر مسلمانان! ✅ همچنین این کثرت چه ربطی به کامل شدن دین و رضایت پروردگار از آن دارد؟! سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat313 💯 eitaa.com/Bayyenat44
⬛️شب نهم محرم 1399 هیئت امام جعفر صادق علیه السلام محمد عینی زاده موحد سروش: 💯 sapp.ir/bayyenat44 تلگرام: 💯 t.me/bayyenat44 ایتا: 💯 eitaa.com/Bayyenat313 💯 eitaa.com/Bayyenat44
▪امام حسین(ع) به فرزندش امام سجاد (ع) که در واقعه عاشورا به دلیل بیماری در نبرد شرکت نداشتند، فرمود: ▪«سوگند به خدا؛ خون من از جوشش باز نمی ایستد تا این که خداوند، مهدی را برانگیزد. او به انتقام خون من، از منافقان فاسق و کافر، هفتاد هزار نفر را می کشد.»(بحار الانوار،ج 45 ،ص ٢٩٩)
▪امام حسین(ع) به فرزندش امام سجاد (ع) که در واقعه عاشورا به دلیل بیماری در نبرد شرکت نداشتند، فرمود: ▪«سوگند به خدا؛ خون من از جوشش باز نمی ایستد تا این که خداوند، مهدی را برانگیزد. او به انتقام خون من، از منافقان فاسق و کافر، هفتاد هزار نفر را می کشد.»(بحار الانوار،ج 45 ،ص ٢٩٩)
Movahed: عَنِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله قَالَ  : قَالَ مُوسَى إِلَهِی أُرِیدُ قُرْبَکَ قَالَ قُرْبِی لِمَنِ اسْتَیْقَظَ لَیْلَهَ الْقَدْرِ قَالَ إِلَهِی أُرِیدُ رَحْمَتَکَ قَالَ رَحْمَتِی لِمَنْ رَحِمَ الْمَسَاکِینَ لَیْلَهَ الْقَدْرِ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند : حضرت موسی در مناجات خود به خدا عرضه داشت : خداوندا !  مى‏خواهم به تو نزدیک شوم، فرمود: قرب من در بیداری شب قدر است گفت: خداوندا! رحمتت را مى‏خواهم، فرمود: رحمتم  در ترحم و رحم کردن به مساکین در شب قدر است
منبع : وسائل‏ الشیعه، جلد  ۸، صفحه ۲۰