🌐 برآورد هزینه های سفر زمینی در ایام اربعین در داخلعراق
زوار عزیز توجه کنید که قیمتها در عراق تقریبا ثابت و نرخ تورم پایین است
.
نرخ کرایه ها در شهرهای عراق برای یک نفر، با دستگاه ون عبارت است از :
۱) مهران به کربلا = ۱۴،۰۰۰ الی ۱۵.۰۰۰ دینار
۲) مهران به نجف = ۱۷،۰۰۰ الی ۱۸.۰۰۰ دینار
۳) نجف به کربلا = ۳.۰۰۰ الی ۳،۵۰۰ دینار
۴) نجف به کاظمین = ۹،۰۰۰ الی ۱۰.۰۰۰ دینار
۵) کربلا به کاظمین = ۷،۰۰۰ الی ۸.۰۰۰ دینار
.
. 📍مسیر شلمچه تا نجف .
🚌 با دستگاه اتوبوس مبلغ ١٢٠ هزارتومان
🚐 با دستگاه ون مبلغ ١٥٠ هزارتومان
🚕 با ماشین سواری مبلغ ٢٠٠ هزارتومان است
.
. 📍مسیر چذابه تا العماره .
🚕 با ماشین سواری مبلغ ٧ هزار دینار
🚐 با ون از العماره تا نجف مبلغ ٢٠ هزار دینار
🚌 با اتوبوس از العماره تا نجف مبلغ ٨ هزار دینار
🚐 با ون از چذابه تا نجف مبلغ ٢٠ هزار دینار
🚐 با ون از العماره تا نجف مبلغ ١٥ هزار دینار
.
📍مسیر شلمچه تا نجف .
🚌 با دستگاه اتوبوس مبلغ ۱۲۰ هزارتومان
🚐 با دستگاه ون مبلغ ۱۵۰ هزارتومان
🚕 با ماشین سواری مبلغ ۲۰۰ هزارتومان است
🔹 برای پرداخت کرایه مسیر چذابه تا عتبات فقط دینار عراقی از زائرین پذیرفته میشود.
🔹 این هزینهها فقط برای یک سر سفر است، بنابراین در صورت رفت و برگشت رقم ۲ برابر میشود.
🔹در بیشتر اوقات زوار را با تریلی، کامیون، وانت، اتوبوس یا سواری تا نقاط مشخص شده به صورت رایگان می برند؛ مثلا از مهران تا بدره یا از چذابه تا العماره یا مجارالکبیر یا حتی شهر الفجر ولی بعد از آن شهر ها باید کرایه داده شود.
🔹 در مواقعی که با کثرت زائرین روبرو هستیم پیش بینی لازم برای در اختیار داشتن دینار عراقی، برای هزینه های اضافی را داشته باشید.
در جابجایی و حمل و نقل اولویت را به زوار سالخورده و خانم ها بدهید.
🔹 هم اکنون هر هزار دینار حدود ده هزار تومان است.
توجه بفرمایید که آنچه گفته شد، حدودی است و بسته به روز و شرایط می تواند کمی تغییر کند.
#حسن_شمشادی
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 تصاویری دردناک از جنایتهای حکومت ضدشیعی نیجریه
🔹 از زمانی که "محمد بخاری" ژنرال سابق ارتش نیجریه که مورد حمایت عربستان ست، قدرت را در این کشور به دست گرفت، به دیکتاتوری تبدیل شد که همه مخالفانش ا سرکوب کرد و به دستور مستقیم آل سعود دست به بازداشت و کشتار شیعیان زد.
https://eitaa.com/Bayynat
مثنوی؛
بزرگترین حماسهٔ روحانیِ بشریّت
▪️از هنگامی که حضرت مولانا به سرودن مثنوی شریف پرداخته است کلمهٔ مثنوی_که نام یکی از قوالب شعرِ فارسی است_ علَمِ بالغلبه شده است برای این کتاب. سالها پیش ازین، دوستی از من خواست که دربارهٔ شرحی که بر مثنوی نوشته بود چند کلمه بنویسم. همان جا در حضورِ او بالبداهه مطلبی نوشتم که مضمون آن را درین لحظه بیشتر به یاد میآورم:
«مثنویِ معنوی حضرت مولانا بزرگترین حماسهٔ روحانی بشریّت است که خداوند برای جاودانه کردنِ فرهنگ ایرانی آن را به زبان پارسی هدیه کرده است.»
این نکته را بعدها که چاپ شد هر وقت خواندم احساس شادمانی کردم که حقیقتی بر قلمِ من جاری شده بود بیآنکه در آن لحظه اندیشهای درینباره داشته باشم. حقّا که چنین است. مثنوی یکی از بزرگترین یادگارهای نبوغ بشری است و کتابی است که هرچه بیشتر خوانده شود تازگیهای بیشتری از خود نشان میدهد، برخلاف اغلبِ آثار ادبی که با یک بار و دو بار خواندن، انسان از خواندن آنها احساس بینیازی میکند.
▪️محال است که شما یک صفحه از مثنوی را، برای نمونه، ده بار بخوانید و هر بار در نظر شما جلوهای دیگر نداشته باشد. این از معجزات این کتاب است، کتابی که نه آغازِ آن به شیوهٔ دیگرِ کتابها است و نه پایانِ آن. جای دیگری نوشته بودم انس و الفت با ادب عرفانی، اگر به حقیقت برای کسی حاصل شود، مثنوی را «به لحاظِ صورت و فُرم نیز قویترین اثرِ زبان فارسی به شمار خواهد آورد.» نه اینکه بگوید معانیِ بسیار خوبی است اما در شیوهٔ بیان یا صورتْ دارای ضعف و نقص است.
▪️وقتی از درونِ این منظومه بنگرید، ضعیفترین و ناهنجارترین ابیاتِ مثنوی مولوی هماهنگترین سخنانی است که میتوان در زبان فارسی جستجو کرد. این سخنِ مرا کسانی که از فرم و صورتی درکی ایستا داشته باشند، از مقولهٔ شطحیّاتِ صوفیه تلقّی خواهند کرد. اما اگر کسی به این نکته رسیده باشد در آنجا پست و بلندی احساس نمیکند. همه جا زیبایی است و همه جا صورتها در کمالِ جمالاند. با این تفاوت که ما میتوانیم بگوییم که گاه از بعضی ابیات یا پارهها به دلایل خاصی_که به نیازهای روحی ما وابسته است_ لذت بیشتری میبریم و آن بخشها جمال خود را به ما بیشتر مینمایانند.
اما لحظههایی هم خواهید داشت_ و این در زندگی زمانش قابل پیشبینی نیست_ که ساعتها مستِ ابیاتی از مثنوی معنوی شوید که در حالاتِ عادی از درک جمالشناسی آن ابیات عاجز بودهاید. درین قلمروِ جمالشناسی، معانی نواند و صورتها نواند و از «عاداتِ زبانی» و لذتهای حاصل از شناخت سنتهای ادبی یاری گرفته نمیشود، به گفتهٔ مولانا:
قاصر از معنیّ نو، لفظ کهن.
▪️مثنوی ساختاری پیچیده و سیّال دارد. بوطیقای روایت و قصّه، در آن، پیوسته شکل عوض میکند و به هیچروی قابل طبقهبندی نیست، هرچند این طبقهبندی گسترده و متنوع باشد. سراینده، در هر لحظهای فهمی تازه از روایت دارد و بوطیقای نوی، برای همان لحظه، میآفریند. در ادبیات جهان برای هر مؤلفی میتوان فرمهای خاصی در نظر گرفت و حاصل آفرینش او را در آن فرمها طبقهبندی کرد الّا مثنوی که مثل جریانِ رودخانه، هر لحظه به شکلی درمیآید.
محمدرضا شفیعی کدکنی
غزلیات شمس تبریزی، جلد اول، تهران: ۱۳۸۸، صص ۳۹–۳۸
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک تحلیل زیبا درباره تکامل. حتما ببینید و به دوستان هم برسانید
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رنج شیرین تعهد معنوی
https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگر قرآن نگفت : أنظر الی طعامک؟! چطور کاری نداری پولی که میگیری از کجا اومده؟!
https://eitaa.com/Bayynat