eitaa logo
بیّنات
1.3هزار دنبال‌کننده
65.2هزار عکس
50.3هزار ویدیو
442 فایل
این کانال بر اساس اعتقاد به توحید و تحول بدون مرز کمال گرا، تحت لوای ولایت، تعقل و تدین ایجاد شده است. (کپی و انتشار، فقط با ذکر یک صلوات) (با عرض پوزش تبادل و تبلیغات نداریم)
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۳- ما معتقدیم احکام اسلام تابع مصالح و مفاسد است. اگر در قتل عمد، حکم قصاص وضع و تایید شده به خاطر مصالحی مثل مصلحت حفظ حیات است (ولکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب لعلکم تتقون بقره/۱۷۹) و اگر در مواردی استثنا شده باز هم به خاطر مصالحی است. حال گاه برخی از این مصالح را درک می‌کنیم (مثل اینکه چرا قتل عمد توسط نابالغ و دیوانه قصاص ندارد) و گاه درک نمی‌کنیم مثل قتل فرزند توسط پدر را. ولی یقیناً مصلحتی داشته است. خدا در وصف پیامبر(ص) در قرآن می‌فرماید: «و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی پیامبر از روی هوی و خواهش دل حرف‌ نمی‌زند. جز آنچه به او وحی شده‌ نمی‌باشد. نجم/ ۳ و ۴». پدر قصاص‌ نمی‌شود ولی نباید از آخرت و عذاب اخروی قتل غافل باشیم. در آیین اسلام، نظام دنیا و نظام آخرت بهم متصل و آخرت مکمل دنیاست. بیجه در پاکدشت ۲۷ پسر بچه معصوم را کشت.‌ نمی‌توان او را ۲۷ بار قصاص کرد. او یک بار قصاص یا اعدام شد. برای بقیه موارد چی؟ آیا میان کسی که یک قتل انجام داده با کسی که افرادی را کشته است تفاوتی نیست؟ عقل ما‌ می‌گوید باید نظام آخرتی باشد که هر کس ذره‌ای کار بد انجام داده مکافات شود. جالب است وقتی به قرآن و روایات در مورد عذاب قتل مراجعه‌ می‌کنیم وحشت بر انسان مستولی‌ می‌شود. قرآن کریم پس از گزارش قتل‌هابیل بدست قابیل، حکمی فوق‌العاده عجیب بیان می‌کند: کسی که بی‌گناهی را می‌کُشد، گویا همه مردمان را کشته است و درمقابل کسی که جانی را احیا می‌کند، گویا همگان را زنده کرده است(مائده/۳۲). قرآن عقوبت قتل عمد مسلمان را این‌گونه بیان می‌کند: «وَ مَن یقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِیهَا وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَد لَهُ عَذاباً عَظِیماً: و هرکس عمداً مؤمنى را بکُشد، کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم می‌گیرد و لعنتش می‌کند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است»(نساء/ ۹۳). در روایات، برخی آثار قتل این‌گونه بیان شده است: «نخستین چیزی که خداوند روز قیامت درباره آن حکم می‌کند، خون‌هاست» و «قاتل وارد بهشت نمی‌شود» (شیخ حرّ عاملی؛ وسائل‌الشیعه؛ ج۲۹، ص۱۲ و ۱۳). طبق آموزه‌های اسلام نه‌تنها آدم‌کشی گناه است، بلکه کمک‌کردن در قتل نیز حرام می‌باشد: «کسی که در قتل مسلمانی با کلمه‌ای کمک کرده است، روز قیامت می‌آید، درحالی‌که بر پیشانی‌اش نوشته شده است: مأیوس از رحمت خدا». (همان، ص۱۸). حتی رضایت به کشته‌شدن دیگری نیز امری حرام است و چنین کسی، شریک قاتل به‌شمار می‌رود و در عذاب الهی با قاتل مشترک است: «هرکس به چیزی راضی باشد، گویا مانند کسی است که آن را انجام داده است و اگر مردی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب از قتل او خشنود باشد، او نزد خدا شریک قاتل محسوب می‌شود». (شیخ صدوق؛ عیون أخبارالرضا†؛ ج۲، ص۲۴۷) حتی جایز نیست انسان جایی حضور یابد که شخصی به ناحق زده یا کشته می‌شود و او را یاری نسازد حتی اگر ظلم و ستم توسط سلطان جایری صورت گیرد که طبعاً انسان نمی‌تواند جلوی او را بگیرد(شیخ حرّعاملی، وسایل الشیعه، ج ۲۸، ص ۱۸) ازمنظر اسلام نه‌تنها حیات انسان‌ها، بلکه حیات حیوانات نیز ارزشمند است و به‌همین‌دلیل: «زنی به‌خاطر گربه‌ای که او را بسته بود و از تشنگی مُرد، عذاب شد»(همان، ج۲۹، ص۱۴). ۱۴- به نظر شما، اگر قتل پدر هم قصاص داشته باشد، دیگر شاهد چنین فجایعی نیستیم؟ آیا اینکه قتل فرزند توسط پدر قصاص ندارد باعث سوءاستفاده می‌شود؟ من باور ندارم. همین الان کشتن دیوانه، قصاص ندارد ولی آیا این باعث شده تا عاقلان، دست به کشتار دیوانگان بزنند؟ در این ۵۰ سالی که از خدا عمر گرفتم یک مورد در شهر قم که محل سکونتم و میبد که محل تولدم هست، ندیدم و بیاد ندارم پدری فرزندش را بکشد. به فرض بگوییم قتل فرزند، قصاص دارد، برای قصاص نیاز به درخواست ولی دم است. ولی دم فرزند در این پرونده، مادرش (همسر قاتل) است. آیا زوجه در نهایت، حاضر به قصاص شوهرش هست؟ خودش بیوه شود و فرزندش (پسر ۶ ساله اش) بدون پدر؟ در پرونده‌های متعدد با گذشت زمان و فروکش شدن احساسات اولیای دم، بحث عفو و اینکه لذتی در عفو است که در انتقام نیست مطرح‌ می‌شود و به قصاص منتهی‌ نمی‌شود. ۱۵- به فرض که درخواست حکم قصاص هم شود، آیا چنین پدری که در خواب با داس فرزندش را سر می‌برد، عاقل است؟ یا دیوانه است و دیوانه، قصاص نمی‌شود؟ ماده ۱۴۹ق.م.ا. ۹۲ جنون را فقدان اراده یا قوه تمیز می‌داند. در پرونده‌ای دیگر که در بالا گذشت پدری سر دختر هفت ساله‌اش را به خاطر سوء ظن می‌برد و سر او را به در خانه خانواده اش می‌برد و افتخار می‌کند. آیا واقعاً چنین شخصی، عاقل است؟
۱۶- آنچه در سطور بالا گذشت بحث فقهی و حقوقی بود. اما نکات دیگری را هم باید مد نظر داشت. یکی از آن‌ها نگاهی است که جامعه ما به زن و دختر دارد و حساسیت زیادی است که نسبت به زنان در مقایسه با مردان و پسران هست. آیا پدر بهمن او را به خاطر ارتباطی که با رومینا داشته با داس‌ می‌کشد؟؟ در قضایای فرار دختران و پسران و پس از اینکه به خانواده‌ها بازگردانده‌ می‌شوند، چند درصد پسران در معرض آسیبند و چند درصد دختران؟ به یاد ندارم پدری پسرش را بخاطر اینکه با دختری رابطه داشته بخاطر حفظ آبرو بکشد یا مورد آسیب جدی قرار دهد. ولی در مورد زنان و دختران قضیه فرق‌ می‌کند. این نگاه باید اصلاح شود. چرا صدا و سیما در این زمینه برنامه‌های مناسب نمی‌سازد و پخش نمی‌کند؟ زیرپوست شهر از این وقایع زیاد رخ می‌دهد ۱۷- در این قتل دلخراش، چه کسی مقصر است؟ اولاً خانواده قاتل وقتی که از روحیات قاتل خبر دارند، چرا پیشدستی نکردند و اقدامات احتیاطی به عمل نیاوردند؟ مگر نه اینست که وظیفه دینی و قانونی همه آنست که به اشخاص در معرض خطر کمک کنند؛ بند یک مادّه‌واحده [قانون] خودداری از کمک به مصدومان و … مقرر کرده است: «هرکس شخص یا اشخاصی را در معرض خطر جانی مشاهده کند و بتواند با اقدام فوری خود یا کمک‌طلبیدن از دیگران یا اعلام فوری به مراجع یا مقامات صلاحیت‌دار از وقوع خطر یا تشدید نتیجه آن جلوگیری کند … از اقدام به این امر خودداری نماید، به حبس جنحه­ای تا یک سال یا جزای نقدی تا پنجاه هزار ریال محکوم خواهد شد …». ثانیاً آیا نیروی انتظامی بررسی لازم را در سپردن دختر به پدر انجام داده؟ ثالثاً چرا متولیان امر و آن‌ها که وظیفه پیشگیری غیر کیفری از وقوع چنین جرایمی دارند در این زمینه کاری انجام نمی‌دهند؟ اینکه دختری به همراه پسری از خانه فرار کنند زیبنده جامعه دینی نیست ولی نوجوانی که در سن بلوغ جنسی قرار دارد و ممکن است تحت تاثیر محبت جنس مخالف قرار گیرد، باید توسط والدین در مرحله اول و معلمان آموزش و پرورش در مرحله بعد، ارشاد و راهنمایی شود. پدر با کشتن دخترش، صورت مسئله را پاک کرد ولی هزاران مسئله را ایجاد کرد. چرا صدا و سیما در این زمینه برنامه‌های مناسب نمی‌سازد و پخش نمی‌کند؟ زیرپوست شهر از این وقایع زیاد رخ می‌دهد چه بخواهیم چه نخواهیم. خانواده بعضاً حساسیت نشان نمی‌دهند و گاه مثل مورد رومینا حساسیت نشان می‌دهند. باید از قبل فرزندان را با این مسائل آشنا کرد. خوانده و شنیده‌ایم که در سالیان قبل دخترانی که برای اولین بار عادت می‌شدند و خون می‌دیدند، به خیال اینکه بکارتشان از بین رفته، خودکشی‌ می‌کردند. آیا نباید ایشان را آگاه کرد؟ خدا رحمت کند دکتر فرامرز گودرزی را. استادم در دوره ارشد در درس پزشکی قانونی بود. می‌گفتند در موارد متعددی، دختر و پسری که ازدواج کرد‌ه‌اند، در شب عروسی، شوهر پس از نزدیکی با همسرش، خونی از او مشاهده نمی‌کند. او را متهم می‌کند که پیش از ازدواج با من لابد با دیگری رابطه نامشروع داشتی که بکارت نداری. دعوا و درگیری صورت می‌گیرد و دختر مدعی است که هیچ خطایی نکرده است. دختر را به ماما می‌سپاریم که او را معاینه کند. ماما می‌گوید پرده بکارت دختر حلقوی است و این پرده با دخول و نزدیکی از بین نمی‌رود و خونی خارج نمی‌شود. پس دختر راست می‌گفته است. حال اگر در این میان قتل رخ دهد و یا انزجار و تنفر زوجه از زوج رخ دهد و بدنبال آن طلاق و… که رخ داده است، چه کسی مسئول است؟ چرا نباید این‌ها را قبل از ازدواج برای دختر و پسران بیان کنیم. چرا از ظرفیت مساجد ما استفاده نمی‌شود؟ به‌عنوان مثال مشاور ازدواجی را بیاورند تا برای مردم در زمینه ازدواج مشاوره دهد، این همه ظرفیت داریم و اصلاً استفاده نمی‌کنیم.
۱۸- مبلغان ما هم مسئولند. چرا نباید در کنار احادیثی که غیرت را یکی از صفات برجسته معرفی کرده این دستور امام علی (ع) به امام حسن(ع) را نیز بخوانند که: «وَ إِیَّاکَ وَ التَّغَایُرَ فِی غَیْرِ مَوْضِعِ غَیْرَهٍ فَإِنَّ ذَلِکَ یَدْعُو الصَّحِیحَهَ إِلَى السَّقَمِ وَ الْبَرِیئَهَ إِلَى الرَّیْبِ‌ بپرهیز از غیرت نشان دادن بیجا که درستکار را به بیمار دلى و پاکدامن را به بدگمانى رساند(ترجمه دشتی) نهج البلاغه/ ص ۳۴۷» را بخوانیم که نه بی‌غیرتی صحیح است و نه غیرت بی‌جا. امام صادق (ع)‌ می‌فرماید: مردی نزد پیامبر (ص) آمد و گفت: مادرم دست هیچ لمس کننده‌ای را رد‌ نمی‌کند. کنایه از اینکه مکررا مرتکب زنا‌ می‌شود. پیامبر (ص) به او نفرمود برو مادرت را بکش و این لکه ننگ را از میان ببر. بلکه فرمود او را حبس کن. گفت این کار را کردم ولی باز مرتکب زنا‌ می‌شود. فرمود: جلوی ورود مردان بر او را بگیر. گفت: این کار را هم کردم. فرمود: او را ببند که هیچ خوبی بالاتر از این نیست که او را از گناه بازداری. (عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص- فَقَالَ إِنَّ أُمِّی لَا تَدْفَعُ یَدَ لَامِسٍ فَقَالَ فَاحْبِسْهَا- قَالَ قَدْ فَعَلْتُ قَالَ فَامْنَعْ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْهَا- قَالَ قَدْ فَعَلْتُ قَالَ قَیِّدْهَا- فَإِنَّکَ لَا تَبَرُّهَا بِشَیْ‌ءٍ أَفْضَلَ مِنْ أَنْ تَمْنَعَهَا- مِنْ مَحَارِمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. شیخ حر عاملی؛ وسایل الشیعه، ج۲۸، ص۱۵۰). در حدیثی دیگر مردی نزد پیامبر(ص) آمد و گفت زنم دست لمس کننده‌ای را رد‌ نمی‌کند. یعنی مرتکب زنا‌ می‌شود آنهم زیاد. فرمود طلاقش بده. گفت دوستش دارم فرمود: نگهش دار(عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى النَّبِیِّ ص فَقَالَ- یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ امْرَأَتِی لَا تَدْفَعُ یَدَ لَامِسٍ- قَالَ فَطَلِّقْهَا- فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّی أُحِبُّهَا قَالَ فَأَمْسِکْهَا. همان، ص۱۴۷). آیا نباید این احادیث برای مردم خوانده شود؟ آیا پسری که بدستور پیامبر (ص) عمل کرده بی غیرت بوده؟ غیرت این بوده که باید مادرش را‌ می‌کشته؟ آیا روایتی که پیامبر(ص) به علی (ع) یعنی دامادش نصیحت‌ می‌کند که وقتی‌ می‌خواهی با همسرت رابطه زناشوییی برقرار کنی چنین و چنان کن را دیده ایم؟ آیا در جمع مردانه حاضریم این روایت را برای ایشان بخوانیم و ترجمه کنیم؟ به یکی از دوستانم که مسئول هیات امنای یک مسجد بود دو سه بار گفتم خوبست از این ظرفیت استفاده کنی. یک شب وکیلی را بیاور بعد از نماز برای مردم در مورد قرارداد خرید و فروش صحبت کند تا کلاه سرشان نرود، شب دیگر مشاور ازدواجی را بیاور تا برای مردم در زمینه ازدواج مشاوره دهد آیا حق طلاق را به همسر آینده‌ام بدهم یا ندهم؟ و… یک بار پزشکی را دعوت کن تا در مورد فشارخون و… با مردم صحبت کند. این همه ظرفیت داریم و اصلاً استفاده نمی‌کنیم. ۱۹- از این‌ها گذشته مسئولیت حکومت در این زمینه بسیار بسیار سنگین است. وظیفه حکومت تنها اجرای حدود و مجازات نیست بلکه باید پیش از وقوع جرم، زمینه آن را از بین ببرد و پس از وقوع جرم علاوه بر مجازات، اقدامات لازم را در این جهت انجام دهد. شیخ حر عاملی حدیثی را از امام علی (ع) نقل‌ می‌کند که مفادش اینست بر امام مسلمین واجب است زانیه را شوهر دهد تا مانع زناکاری او شود(وسایل الشیعه، ج۲۸، ص۱۴۸). از این روایت‌ می‌توان گفت حکومت وظیفه دارد اشتغال برای دزدی ایجاد کند که فقر او را وادار به دزدی کرده و…
۲۰- حکومت بجای خود؛ ما آحاد مردم هم در این زمینه مسئولیت داریم. قرآن کریم از یک سو وظیفه سلامت معنوی خانواده (که گاه در سلامت مادی است) را گوشزد‌ می‌کند «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا اى کسانى که ایمان آورده‏ اید خودتان و کسانتان را از آتشى که سوخت آن مردم و سنگهاست‏ حفظ کنید. تحریم/۶» و از سویی کسانی را نجات یافته از خسران‌ می‌داند که عمل صالح انجام دهند و دیگران را سفارش به حق و شکیبایی‌ می‌کنند «سوره عصر». نیز مردان و زنان مومن را ولی همدیگر‌ می‌داند که همدیگر را امر به معروف ونهی از منکر‌ می‌کنند یعنی در جامعه اسلامی مسلمانان نوعی مسئولیت اجتماعی متقابل هر یک بر دیگری دارد و اینکه کار دیگران به من ربطی ندارد در این جامعه اصلا و اصلا معنا ندارد «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاهَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاهَ وَیُطِیعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ مردان و زنان با ایمان ولی (و یار و یاور) یکدیگرند، امر به معروف و نهی از منکر می‏کنند و نماز را بر پا می‏دارند و زکات را می‏پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می‏نمایند، خداوند به زودی آن‌ها را مورد رحمت خویش قرار می‏دهد خداوند توانا و حکیم است توبه/۷۱» https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در آمریکا کار دیگه از لگد کردن و آتش زدن گذشته، دارن با ماشین از روی پرچم رد میشن😁 ▪️جای و خالی که از روی پرچم آمریکا بپرن و پا روش نذارن😂 https://eitaa.com/Bayynat
⭕️ احراز عمدی بودن ۴ مورد از آتش‌سوزی‌ های اخیر؛ عاملان آتش‌سوزی بازداشت شدند./استانداری تهران https://eitaa.com/Bayynat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨🎥مناظره شهید فلاحی با بنی صدر و اعضا مجاهدین خلق: 💢ارتش یک نهاد انقلابیست، کلیه نهادهای انقلابی مکمل یکدیگر هستند! هر زمانی، هر مکانی و تحت هر شرایطی پاسدار انقلاب نیاز به پشتیبانی داشته باشد بلادرنگ و بدون مضایقه پشتیبانی اعمال خواهد شد. https://eitaa.com/Bayynat
🔴10 پیشنهاد برای قوی شدن در فجازی (فضای مجازی ) ✍️ 🔹 فرمودند قوی شدن در فضای مجازی حیاتی است. پیشتر فرمودند: مهمترین جنگ امروز کشور، ذهنی است. 🔻 جنگ امروز جنگ شناختی است. رسانه به شما قدرت ادراک می دهد و شما با درک تان از واقع زندگی می کنید. انشالله مساله روشن است. ✅اما چند پیشنهاد برای قوی شدن. 1️⃣ بدبین باشید رسانه دشمن را خوب رصد کنید و کلا بدبین باشید. فراموش نکنید که دشمن حتا یک خبر ساده برای اطلاع رسانی صرف و خیرخواهی شما منتشر نمی کند. هرانتخابی برای آنها قطعه ای از پازل ماموریت شان است. باچشم باز؛ اما بدبین. 2️⃣ گرد ببینید گرد یعنی چند بعدی. مسائل را تک ساحتی نبینید. قدیما خبرنگار خوب را می گفتند خبرنگار تخصصی. اما الان فقط اقتصاد و هنر بدانید دور می خورید. تخصصی باشید؛ اما جامع. بین رشته اش تحلیل کنید. مسائل امروز بسیار نیازمند تحلیل چندوجهی است. 3️⃣ گعده ای نباشید برخی گعده ای اند؛ یعنی فقط خودشان و رفقا و هم فکران شان. سعی کنید با حلقه های بیشتری از مردم و مخاطب ارتباط بگیرید. همه رنگ های اجتماعی را ببینید و برای شان بنویسید و دلسوزی کنید. مخاطب عیال الله است. 4️⃣ عمیق ببینید مگس چشم دارد و می بیند و آیت الله بهاالدینی هم می بیند. فرق شان چیست؟ در کیفیت دیدن. خوب ببینید. یعنی چی؟ عمیق ببینید. لایه های عمیق تر از سطح. چه کنیم؟ هم تخصصی ببینید و هم الهی و دینی. زیاد مطالعه کنید و با اهل علم حشرونشر داشته باشید. 5️⃣ هیجانی نشوید تحت هیچ عنوان و با هیچ بهانه ای هیجان زده نشوید. حجت داشته باشید؛ برای نوشتن و توزیع و حتا لایک و فالو کردن و نکردن. به اسم انقلابی گری و عدالتخواهی و مطالبه گری و نقد و غیره هیجان زده نشوید. شبکه اجتماعی فوران هیجان های کاذب است. 6️⃣ عصبی نکنید رحما بینهم باشید. تیزی و تندی کلام و متن را بگذارید برای دشمن. خودی را نقد کنید اما عصبی نکنید. این معیار ساده را فراموش نکنید؛ مخاطب تان ولو مخالف، با متن شما عصبی نشود. تنها وادار به تامل شود، ولو قبول نکند. 7️⃣ مجهز شوید تجهیز شوید. کار رسانه ای ابزار می خواهد. همه ابزار جدید رسانه ای اعم از تولید صوت و تصویر و شبکه اجتماعی و سوادرسانه را خوب یاد بگیرد. 8️⃣ داد نزنید استدلال کنید. اول خودتان قانع شوید بعد بنویسید. برای قوی شدن استدلال، زیاد مباحثه کنید. فراموش نکنید که دادزدن جزئی از استدلال نیست. 9️⃣ باشید کلا باشید. غیبت نکنید. رصد دقیق و کامل و همراه با جزئیات از صحنه داشته باشید. نبینید، نمیتوانید تحلیل کنید. 🔟 عکس هوائی داشته باشید جزئی ببینید اما کلان تحلیل کنید. برای کلان تحلیل کردن باید روابط مسائل و عمق و مبانی شان را درک کنید. کلان نبینید دچارظاهرگرائی می شوید. نقشه کلان دشمن و انقلاب در دستتان باشد و بعد سراغ خبر روید. https://eitaa.com/Bayynat
دوستان حواسمان باشد: 🚫 گاهی وقت ها صهیونیست ها برای اینکه یه کانال یا یه بازی رو بین همه مردم منتشر کنند، میان به بچه مذهبی ها میگن که زود باشید برید توی فلان لینک و فلان بازی که ضد انقلاب هست رو گزارش کنید که حذف کنن! 💢 در حالی که تا دیروز اون بازی رو اصلا کسی نمیشناخته ولی به دست خود مذهبی ها همه جا منتشر شده و ده برابر بیشتر نصب شده! 😒 ✅ ان شالله همه عزیزان انقلابی چشماشون رو باز کنن و حواسشون رو جمع کنن که وسیله و ابزار دست دشمن نشن... https://eitaa.com/Bayynat
به زعم ما، هنرِ نخواندن اهمیت زیادی دارد. يعنی نباید صرفاً به این دليل که در حال حاضر فلان کتاب توجه اکثریت عامه را به خود جلب کرده به مطالعه ی آن پرداخت _ تألیفاتی چون جزوه های سیاسی و مذهبی و رمانها و شعر و امثال آن که به یکباره سروصدایی به راه می اندازند و شاید در اولین سال انتشار به چاپ چندم هم برسند. به خاطر داشته باشید، آن که برای ابلهان می‌نویسد همواره مخاطب بسیار می یابد : تنها مدتی محدود و معین را به مطالعه اختصاص بدهید، آن هم مطالعه ی آثار اذهان بزرگ کسانی که دیگر مردان تمامی دوران ها را پشت سر میگذارند و آواز شهرتشان همه را خاموش می‌سازد. فقط اینها هستند که حقیقتاً آموزنده و پالاینده اند. (شوپنهاور) از کتاب جهان و تاملات فیلسوف، ترجمه رضا ولی یاری، صفحه 172 https://eitaa.com/Bayynat
مجاهد قدس در آغوش سلیمانی 🔹رمضان عبدالله مجاهد بزرگ فلسطینی که با الگوبرداری صحیح از نبردهای حزب الله لبنان با صهیونیست‌ها در دهه ۹۰ میلادی، موفق به تکرار آن الگو در سرزمین های اشغالی شد و نتایج درخشانی برای مردم و سرزمین اش به دست آورد، به دیدار سیدالشهدای مقاومت شتافت. https://eitaa.com/Bayynat
در پی درگذشت رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین ، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پیام تسلیتی خطاب به زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین صادر کرد. 🔻متن پیام به این شرح است: ▫️بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون برادر ارجمند جناب آقای زیاد نخاله دبیرکل محترم جنبش جهاد اسلامی فلسطین سلام‌علیکم 🔹ضایعه فقدان دکتر رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین که عمر مبارک خود را شجاعانه و فداکارانه در مسیر مجاهدت و پایمردی در عرصه مقاومت و آزادی فلسطین عزیز و قدس شریف صرف کرد را به جنابعالی، مجاهدین جنبش جهاد اسلامی فلسطین و ملت شریف و مقاوم فلسطین عزیز تسلیت عرض نموده و برای همسر فداکار و مکرمه، فرزندان و بستگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. 🔹آن فقید عزیز، با شجاعت و بصیرت در مقابل همه انحراف های ایجاد شده توسط دشمن ایستاد و در مسیر مبارزه، مانند چراغی روشنگر، راهنمای مجاهدین راستین بود. 🔹اینجانب ضمن ارج نهادن به زحمات مخلصانه مرحوم رمضان عبدالله در عرصه جهاد و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، برای شما سلامتی و مزید توفیق خدمت مسئلت دارم و از همه همرزمان ایشان و نیروهای عزیز مقاومت جهاد اسلامی فلسطین می‌خواهم راه ایشان را تا رسیدن به هدف نهایی که آزادی فلسطین و قدس شریف است، ادامه دهند. 🔹ما نیز اطمینان می‌دهیم که همچون سردار بزرگوار شهید سلیمانی در کنار شما و همه نیروهای مجاهد، باقی مانده و همواره در مسیر تقویت محور مقاومت گام برداریم. 🔹از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای آن مرحوم مسئلت نموده و از حضرت حق تعالی عاجزانه خواستاریم تا روح ایشان را با ارواح طیبه صالحین و شهدایی که با برخورداری از رهبری ایشان خواب را از چشم دشمن غاصب ربودند محشور فرماید. والسلام علیکم فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی https://eitaa.com/Bayynat