بیّنات
انتظار فرج به مقصد کج!
📌 #فیلم_کوتاه انجمن حجتیه/ کارگردان: حمید عبدالله زاده اقدم☝️
#کلیپ_تحلیلی
⚡️ انتظاری از جنس ظهور
📌 نگاهی به برداشتهای مختلف انتظار از نظر #امام_خمینی☝️
پنج روشی که از طریق آن ایمان دینی میتواند با زورگویی مقابله کند
دیوید بریگز
"به من نخند، مسخرهام نکن و از دیدن درد و رنج من شاد نشو. همۀ ما در نگاه خداوند با هم برابریم..." (از ترانۀ «به من نخند» نوشتۀ استیو سسکین و الن شمبلین. شاید بتوانید یکی از عوامل مؤثّری را که میتواند در مقابله با زورگویی نقش داشته باشد و به قربانیان زورگویی کمک کند، درست در کلیسا، مسجد یا معبد محلّتان پیدا کنید. این روزها مبارزۀ با قلدری و زورگویی بیش از پیش به دغدغۀ گروهها و جماعتهای مذهبی تبدیل شده است. گروههای مذهبی در این زمینه حمایت اجتماعی ارائه میدهند و از ارزشهایی مثل همدلی و همدردی، بخشش و عشق به همسایه پشتیبانی میکنند. گروههای مذهبی در ارائۀ حمایت اجتماعی و ترویج ارزشهایی مثل همدلی، بخشش و عشق به همسایه از جایگاه بینظیری برخوردارند.
پنج روشی که از طریق آن ایمان دینی میتواند با زورگویی مقابله کند
در اینجا به ذکر پنج روش میپردازیم که ایمان دینی میتواند از آن طریق در کاهش زورگویی نقش بهسزایی ایفا کند:
بهبود سلامت معنوی
طبق نتایج یک پژوهش، بزرگسالانی که برای آنها نیایش و مراقبه از اهمیت خاصی برخوردار است، کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به زورگویی به دیگران یا مورد زورگویی واقع شدن قرار دارند. این نشان میدهد که افراد مذهبی روابط مثبتی با همنوعان خود برقرار میکنند که ضمن آن جایی برای تحقیر کردن و تحقیر شدن وجود ندارد.
این مشاهدات نشان میدهد که برای کاهش شیوع زورگویی، لازم است تدابیری جهت ارتقای سلامت معنوی افراد ترویج شود.
ارائۀ جایگزینهایی برای فرهنگ خشونت و بیادبی
در مطالعهای که بر روی حدود چهارصد جوان مالزیایی صورت گرفت، عوامل اجتماعی-فرهنگی (مثل مقبولیت اجتماعی و تأثیر دوستان، والدین و نهادهای آموزشی) مهمترین عواملی بودند که از قصد افراد برای زورگویی در فضای مجازی پرده برمیداشتند.
به گزارش پژوهشگران، زورگویی در فضای مجازی و بالا رفتن شمار قربانیان زورگویی در این فضا زمانی اتّفاق میافتد که جامعه نسبت به این مو ضوع کمتوجّه و بیاعتناست و کسانی که شاهد زورگویی در فضای مجازی هستند از گزارش موارد مربوطه به مسئولین قانونی و امنیتی خودداری میکنند.
دوستان، والدین و نهادها همه و همه نقشی حیاتی در این میان دارند و باید در استراتژیهای پیشگیری، مداخله و همچنین مقابله با زورگویی شرکت داده شوند.
ایمان نیز میتواند نقش ویژهای داشته باشد. در این مطالعه از هر پنج نفر یک نفر معتقد بود که دین تأثیر مثبتی در این رابطه دارد و متدیّنین معمولاً در برابر زورگویی و آسیب رساندن به دیگران مقاومت به خرج میدهند.
ایجاد وجدان اخلاقی
مطالعۀ بینالمللی دیگری که بر روی دانشآموزان دبیرستانی صورت گرفت، گویای آن است که عدم پایبندی به اصول اخلاقی (مثل تهمت زدن و ناسزا گفتن به قربانی) مؤثرترین عاملی است که سبب حملات مکرّر به دیگران در فضای مجازی میشود.
از طرف دیگر، جلوههای مختلف معنویت، مثل بخشش، مراجعه به اماکن مذهبی و مبادرت به اعمال روزانۀ مذهبی منجر به کاهش زورگویی در میان افراد میشود.
در اینجا یک راهکار مناسب آن است که چشم فرد زورگو را به روی آسیبی که با عمل خود به قربانی وارد میکند باز کنیم و قربانیان زورگویی را نیز مجاب سازیم این که خودشان قربانی زورگویی قرار گرفتهاند، دلیل نمیشود که آنها نیز به دیگران زورگویی کنند.
بخشش میتواند فعلی خدایی باشد
مطالعهای که در استرالیا بر روی نوجوانان یازده الی پانزده ساله صورت گرفت نشان داد افرادی که تصمیم گرفتند فرد زورگو را ببخشند، در مقایسه با کسانی که تصمیم گرفتند تلافی کنند یا کلاً رفتار فرد را نادیده بگیرند، خشم بسیار کمتری را تجربه کردند.
اگر به افراد بخشیدن را بیاموزیم، میتوانیم از این طریق میزان استرس، خشم و افسردگی آنها را کاهش دهیم و چهبسا روابط آنها را با یکدیگر احیا کنیم.
حمایت، به جای قضاوت و جانبداری
براساس نتایج یک مطالعه، معمولاً نوجوانان مؤمن و متدیّن بسیار بیشتر از دیگران از قربانیان زورگویی مدافعه و دلجویی میکنند یا سعی میکنند اتّفاقی را که افتاده به یک فرد بزرگسال گزارش دهند. در واقع، افراد متدیّن بیشتر اهل حمایتِ جانبدارانه از قربانیان هستند.
اما شاید این کار همیشه هم درست نباشد. متدیّنانی که به جای ارائۀ عشق و حمایت نسبت به قربانیان، دست به قضاوت میزنند، ممکن است بیشتر موجبات درد و رنج قربانیان را فراهم آورند و آسیب بیشتری به آنها بزنند.
بخشی از سروده استاد #حکیمی با عنوان:
”ای آفتاب”
در طلب ظهور منجی ِ قائم علیه السلام
ای نوح! با کشتی بیا، بنگر که طغیان تا کجا
عالم سراسر غرقه در، امواج طوفان تا کجا
طوفان ظلم ظالمان، گسترده دامان تا کجا
ای آفتاب! ای آفتاب! از خلق پنهان تا به کی
نسل جوان سر خورده زین، وضع پریشان تا به کی
ای روح سبز آبها! ای رونق مهتابها!
ای گیتی از سرسبزیت، سرسبز چون فارابها
ای خرمی افزای دل، در گلشن محرابها
ای آفتاب! ای آفتاب! از خلق پنهان تا به کی؟
عالم سیه، از بس ستم، این خلق حیران تا به کی؟
استاد محمد رضا #حکیمی
https://eitaa.com/Bayynat
#اسلام، هم دین #شمشیر⚔ است و هم دین محبت💖، هم دین خشونت است و هم دین نرمی، خشونت را در جای خود تجویز میکند و نرمی را در جای خود، و عظمت و اهمیت اسلام به همین است.
✅ اگر اسلام اینچنین نمیبود، یعنی اگر نمیگفت «زور را با زور جواب بدهید، منطق را با منطق جواب بدهید، در مورد محبت، محبت کنید و حتی در جایی در مورد بدی هم محبت کنید» آن وقت قبولش نداشتیم.
اسلام هرگز نمیگوید اگر یک قلدر به یک طرف صورتت سیلی زد، آن طرف دیگر را بیاور.
میگوید: «آن که به شما تجاوز میکند، به همان اندازه حق دارید تجاوز او را جواب دهید.» (بقره،194)
اگر چنین نگفته بود، در آن نقص بود.
#شهید_مطهری
📔آشنایی با قرآن، ج 4، ص61.
https://eitaa.com/Bayynat
#امام_خامنه_ای:
جلوی #اشرافی_گری باید گرفته بشود، #اشرافی_گری بلای کشور است...
https://eitaa.com/Bayynat
بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک #ابرحریف بنام آیت الله خامنه ای است که نقشه راه را میشناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند.
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
اینفوگرافیک
تذکرات #امام_خامنه ای
درباره #نفوذ در ارکان نظام جمهوری اسلامی
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از تربیت فرزند (زندگی آموز)
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
جمله ای تامل برانگیز روی یک سنگ قبر :
👈 ای رهگذر!!!
من هم روزی
از اینجا رهگذر بودم...!!!
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
@kalamebozorgannn
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
May 11
پسرکی دو سیب در دست داشت
مادرش گفت:
یکی از سیب هاتو به من میدی؟
پسرک یک گاز بر این سیب زد
و گازی به آن سیب !
لبخند روی لبان مادر خشکید!
سیمایش داد می زد که چقدر از پسرکش ناامید شده
اما پسرک یکی از سیب های گاز زده را به طرف مادر گرفت و گفت:
بیا مامان!
این یکی ، شیرین تره!
مادر ، خشکش زد
چه اندیشه ای با ذهن خود کرده بود.
هر قدر هم که با تجربه باشید
قضاوت خود را به تأخیر بیاندازید
و بگذارید طرف ، فرصتی برای توضیح داشته باشد .
برای پختن یک املت خوشمزه، حداقل باید یک تخم مرغ شکست؛
يعنی برای بدست آوردن هر چيزی، بايد هزينهای پرداخت كرد!
اين هزينه گاهی زمان شماست، گاهی پول شماست، گاهی گذشتن از خوشیهاست، گاهی گذشتن از خواب راحته!
هر موفقيتی بهايی دارد...
هدایت شده از Haghighi
⭕️ شورش در فرانسه
مگه فرانسه هم پلیس ضد شورش داره؟
به ما گفته بودن تو مهد دموکراسی فقط مردم رو ناز میکنند...!
https://eitaa.com/Bayynat
💎خود را مجبور به پیشرفت کنید!
قابل توجه کسانی که از مشکلات فرار میکنند خود را مجبور به پیشرفت کنید!
ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند. اما آب های اطراف ژاپن سالهاست که ماهی تازه ندارد.
بنابر این برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن، قایق های ماهی گیری بزرگتر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند.
ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می کشید.
اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید ماهی ها دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دوست نداشتند.
برای حل این مسئله، شرکت های ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند.
آنها ماهی ها را می گرفتند آنها را روی دریا منجمد می کردند.
فریزرها این امکان را برای قایق ها و ماهی گیران ایجاد کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.
اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند. بنابر این شرکت های ماهیگیری مخزن هایی را در قایق ها کار گذاشتند و ماهی را در مخازن آب نگهداری می کردند.
ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می شدند و حرکت نمی کردند.
آنها خسته و بی رمق، اما زنده بودند
متاسفانه ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند. زیرا ماهی ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند.
باز ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند.
پس شرکت های ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می کردند.
آنها چطور می توانستند ماهی تازه بگیرند؟
اگر شما مشاور صنایع ماهیگیری بودید، چه پیشنهادی می دادید؟
برای جواب کمی صبر کنید و تا آخر صفحه ادامه دهید
به محض اینکه شما به اهدافتان می رسید مثلاً " یافتن یک همراه فوق العاده خوب ، تأسیس یک شرکت موفق، پرداخت بدهی هایتان یا هر چیز دیگر "ممکن است شور و احساساتتان را از دست بدهید و دیگر به سخت کار کردن تمایل نداشته باشید.
شما همین موضوع را در مورد برندگان بخت آزمائی که پولشان را به راحتی از دست می دهند، کسانی که ثروت زیادی برایشان به ارث می رسد و هرگز موفق نمی شوند و ملاکین و اجاره داران خسته ای که تسلیم مواد مخدر شده اند، شنیده و تجربه کرده اید.
این مسئله را "رون هوبارد" در اوایل سال های ۱۹۵۰دریافت:
"بشر تنها در مواجه با محیط چالش انگیز به صورت عجیبی پیشرفت می کند. "
منافع و مزیتهای رقابت:
شما هر چه با هوش تر، مصرتر و با کفایت تر باشید از حل یک مسئله بیشتر لذت می برید.
اگر به اندازه کافی مبارزه کنید
و اگر به طور پیوسته در چالش ها پیروز شوید، خوشبخت وخوشحال خواهید بود.
و اما چطور ژاپنی ها ماهی ها را تازه نگه می دارند؟
برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می کنند اما حالا آن ها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می اندازند.
کوسه چند تایی ماهی می خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سر زنده به مقصد می رسند. زیرا ماهی ها تلاش کردند.توصیه :
- به جای دوری جستن از مشکلات به میان آن ها شیرجه بزنید .
- از بازی لذت ببرید .
- اگر مشکلات و تلاش هایتان بیش از حد بزرگ و بیشمار هستند تسلیم نشوید.
ضعف شما را خسته می کند، به جای آن مشکل را تشخیص دهید .
- عزم بیشتر و دانش بیشتر داشته و کمک بیشتری دریافت کنید.
- اگر به اهدافتان دست یافتید، اهداف بزرگتری را برای خود تعیین کنید .
- زمانی که نیازهای خود و خانواده تان را برطرف کردید برای حل اهداف گروه، جامعه و حتی نوع بشر اقدام کنید .
-
پس از کسب موفقیت آرام نگیرید، شمامهارتهایی را دارید که می توانید با آن تغییرات و تفاوتهایی را در دنیا ایجاد کنید.
- در مخزن زندگیتان کوسه ای بیندازید و ببینید که واقعاً چقدر می توانید دورتر بروید و شنا کنید
هدایت شده از Haghighi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خروجی های کلاس زبان فارسی در ارتش #اسرائیل!
این افراد به طور ویژه در شبکه های #اجتماعی برای تغییر #ذائقه مردم ایران به کار گیری میشوند!
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
M. Haghighi:
آیت الله بهاءالدینے(ره):
لذات روحانے نصیب چشــم
و گــوش هـــرزه نمــــےشود،
بایــــد خود را #اصــلاح ڪـرد.
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگی از بیانات #امام_خامنه_ای درباره حضرت آیتالله بهجت(ره)
دعایی که آیتالله بهجت(ره) به رهبری توصیه کردند...
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#راهکار_مقابله_نفوذ_فرهنگی
🎬 #امام_خامنه_ای:
دشمن بیکار ننشسته است از تمام ابزار استفاده می کند
ما باید گردش کار را بیشتر کنیم
#بر_روی_ایمان_جوان_و_نوجوان_کار_کنیم...
https://eitaa.com/Bayynat
⭕ اگر اینقدری که #حسن_روحانی و #دولتی_ها میگویند با #فیلتر_تلگرام یک سری بیکار میشوند، به فکر #کارگر_ایرانی بودند و دست از #واردات بی رویه بر میداشتند اکنون بیکاران ما زیر تک رقمی بود!
#اشرافیت_مسولان
💢مسئولین مراقب #خوی_اشرافیگری در بین خودشان باشند
✅شهید بهشتی (ره):
«مبادا رفتار من، آمد وشد من، در مردم اين شك و ترديد را به وجود آورد كه اى بابا، اينها هم وقتى به مقام و مسند اعمال ولایت و حكومت و اداره جامعه رسيدند، #بو_و_رنگ_طاغوتى پيدا كردند!
اگر چنين شود، آن وقت #خيانت و ضربتى را كه #ما به انقلاب و اسلام وارد كرده ايم، از خيانت و ضربت دشمنان ديگر #سنگين_تر، و عقاب و عذاب و كيفر دنيا و آخرتش بر ما #گرانتر خواهد بود.»
📚 مبارز مظلوم صفحه ۴۸.
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
#تسليم_نيستى
"در يكى از سفرهايى كه به اتفاق آقای نجابت خدمت آقاى انصارى همدانی رسيده بودیم، به آقاى نجابت گفتم:
مى شود از ايشان سؤال كنيد كه آيا من هم از اهل جذبه مى شوم يا نه؟
بعد از پرسش، آقاى انصارى مقدارى تأمل كرده و فرمودند: تسليم نيستى. براى رسيدن به آن جا مقام رضا لازم است، بايد راضى باشى.
(رضىَ اللهُ عنهُم وَ رَضوا عَنه) بعد از اين مقام، مقام جذبه است و آن مقام بالايى است و نصيب هر كس نمى شود."
به نقل از آيت ا... سيد مهدى دستغيب
منبع: کتاب سوخته ص ۹۵.
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
#جَلّاسانِ_گِردگو
(محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی)
واژههای طبّاخ، قصّاب و خبّاز را شنیدهاید، نام مشاغلاند، و کسانی هم هستند که بر وزن همین مشاغل میتوان آنها را «جَلّاس» نامید، اگرچه چنین واژهای وجود نداشته باشد. این آدمها را حتماً میشناسید.
این دسته – که هر یک از ما هم میتوانیم یکی از آنها باشیم – کارشان این است که از این جلسه به آن جلسه در حرکت هستند. اگر طبّاخ یعنی «بسیار طبخکننده»، «جَلّاس» نیز «بسیار نشیننده در جلسه است، بسیار جلوسکننده»
خصیصه بارز دستگاه اداری این مملکت انبوه جلسات است و «جَلّاسان» بوروکراتهایی هستند که در هر روز در چندین جلسه شرکت میکنند. تقصیر خودشان نیست، ساختار است که آنها را صبح تا شب دور میزهایی مینشاند تا فرسودهشان کند، تا فرصت نکنند چیزی بخوانند، فکر کنند و به کار و بارشان برسند. همه در جلسهاند.
«جَلّاسی» بیماری نظام اداری است. نظام اداری به دلیل ابهام در وظایف، کمبود دانشی که به مدیران جرأت تصمیمگیری بدهد، فقدان شفافیتی که اطلاعات را با سرعت و دقت به گردش درآورد و لازم نباشد در جلسه اطلاعات را رد و بدل کرد، و ساختار مستعد تخلف که مدیران را در معرض رسیدگی سازمانهای نظارتی قرار میدهد، به تدریج هر تصمیمی را مؤکول به جلسه میکند. اکثریت مدیران قادر به تصمیمگیری نیستند و بنابراین وقت گرانبها صرف جلوس در جلسات میشود و به تدریج «جَلّاسان» ظهور میکنند.
نظام اداری «جَلّاسپرور» به این حد نیز قناعت نمیکند. کثیری از «جَلّاسان» به تدریج خود را به خُلقی دیگر نیز میآرایند و آن «گِردگویی» است. «گِردگو» کسی است که ماهرانه درباره هر مسأله مهمی چنان سخن میگوید که نه سیخ بسوزد نه کباب. «گِردگو» میتواند چنان سخن بگوید که دل همه را به دست آورد، سخنش هیچ گوشهای ندارد و رئیس فعلی و رؤسای محتمل آتی را خرسند میسازد. گِردگو میتواند چنان سخن بگوید که هیچ مسئولیتی را متوجه اظهارنظرش نسازد.
«گِردگویان» طائفهای هستند که جز در مواردی که ناچار شوند، پای هیچ اظهارنظری را امضا نمیکنند تا مبادا امروز و فردایی گریبانشان را بگیرد. این جماعت از مکتوب کردن بیزارند و ترجیح میدهند صدایشان در کنار صداهای همگان قرار گیرد و همواره مسئولیت تصمیمها میان همگان تقسیم شود. دیوار حاشا برای «جَلّاسان گِردگو» بلند است.
«گِردگویی» مهارتی است برای گفتن سخنانی که آنقدر گرد هستند که در هر زمینی میتوان آنها را غلطاند، و به هر زمان و مکانی میتوان آنها را قِل داد. گویِ گِرد را از هر زاویه که نگاه کنید، فرقی نمیکند، جهت خاصی ندارد.
«جَلّاسانِ گِردگو» محصول نظام اداریای هستند که بر سنت شفاهی بنا شده و گزارش کارشناسی مکتوب و امضاشده در آن جایگاهی ندارد. نظامی که در غوغای آمارهای متناقض همواره میتوان هر اظهارنظری را توجیه کرد. اکثریت آدمها در چنین سیستمی آخر و عاقبت حرفهایشان «جَلّاسی» و «گِردگویی» است؛ حرفهای که در آن میآموزند چگونه سی سال بمانند و کسی را نرنجانند؛ روی حرفی نایستند، و مسئولیت هیچ مخاطره حرفهای را نپذیرند.
«جَلّاسی» و «گِردگویی» بسیار به هم مرتبط هستند، زیرا گردگویان بسیاری را دیدهاید که چون جلسه تمام میشود و بیرون از اتاق جلسه، ایستاده در کنار شما سخن میگویند، حرفهایی میگویند که از خود میپرسید چرا اینها را همانجا داخل جلسه نگفت؟ گویی وقتی مینشینند و آنگاه که ایستادهاند، متفاوتاند. گِردگویی در این نظام اداری، راهی برای ماندن است. «جَلّاسان گِردگو» خود میمانند، بی هیچ صراحتی، سی سال یا بیشتر، اما سرمایههای بسیاری را به فنا میبرند!
https://eitaa.com/Bayynat
هدایت شده از Haghighi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ : #رهبرم
🎼 باصدای:
پیام نامجو و یاسر قربانی
https://eitaa.com/Bayynat