برائت از بنی امیه لعنهم الله در عصر ظهور
#برائت
#عصر_ظهور
#بین_امیه
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: «یَا عَلِيُّ! سَیَلْعَنُکَ بَنُو أُمَیَّةَ وَ یَرُدُّ عَلَیْهِمْ مَلَکٌ بِکُلِّ لَعْنَةٍ أَلْفَ لَعْنَةٍ، فَإِذَا قَامَ الْقَائِمُ لَعَنَهُمْ أَرْبَعِینَ سَنَةً.»
رسول خدا صلی الله علیه و آله: «ای علی! به زودی تو را بنی امیه لعنت و نفرین می کنند، و فرشته ای در ازای هر لعنتی که بر تو می فرستند، هزار لعنت و نفرین بر آنها می فرستد، پس زمانی که قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام کند، چهل سال آنها را لعن و نفرین خواهد کرد.»
بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الائمة الأطهار علیهم السلام - [۲۷] باب احتجاج أمیر المؤمنین صلوات اللّه علیه علی جماعة من المهاجرین و الأنصار لما تذاکروا فضلهم في أیّام خلافة عثمان و غیره ممّا احتجّ به في أیّام خلافة خلفاء الجور و بعدها - مجلد ۳۱، صفحه ۴۴۳.
#نبش_قبر #گور
#معاویه#یزید لعنت الله علیهما
#خاک #نخ #خاکستر
ابن اثیر جزرى در کتاب
"الکامل فی التاریخ" مینویسد:
فنبش قبر معاویة بن أبی سفیان فلم یجدوا فیه إلا خیطا مثل الهباء ونبش قبر یزید بن معاویة بن أبی سفیان فوجدوا فیه حطاما کأنه الرماد
قبر معاویة بن ابى سفیان را شکافتند و نیافتند در آن مگر نخی همانند گرد و خاک، و قبر یزید بن معاویه را شکافتند و در آن نیافتند مگر چوب سوختهای که همانند خاکستر شده بود.
الكامل في التاريخ - ط دار صادر المؤلف : ابن الأثير، عزالدین الجزء : 5 صفحة : 430
#چند_پدری
#نسب_کثیف #معاویه #ابوموسی
#عمروعاص #عقیل علیه السلا
#مادر #هرزه #دزد
#حمامه
قالَ عقیل: مَنْ هَذَا الَّذِي عَنْ يَمِينِكَ يَا مُعَاوِيَةُ؟ قَالَ: هَذَا عَمْرُو بْنُ الْعَاصِ قَالَ: هَذَا الَّذِي اخْتَصَمَ فِيهِ سِتَّةُ نَفَرٍ فَغَلَبَ عَلَيْهِ جَزَّارُهَا فَمَنِ الْآخَرُ؟ قَالَ الضَّحَّاكُ بْنُ قَيْسٍ الْفِهْرِيُّ: قَالَ: أَمَا وَ اللَّهِ لَقَدْ كَانَ أَبُوهُ جَيِّدَ الْأَخْذِ لِعَسْبِ التَّيْسِ فَمَنْ هَذَا الْآخَرُ؟ قَالَ: أَبُو مُوسَى الْأَشْعَرِيُّ قَالَ: هَذَا ابْنُ المراقة [السَّرَّاقَةِ] فَلَمَّا رَأَى مُعَاوِيَةُ أَنَّهُ قَدْ أَغْضَبَ جُلَسَاءَهُ قَالَ: يَا أَبَا يَزِيدَ مَا تَقُولُ فِيَّ؟ قَالَ: دَعْ عَنْكَ قَالَ: لَتَقُولَنَّ قَالَ: أَ تَعْرِفُ حَمَامَةَ؟ قَالَ: وَ مَنْ حَمَامَةُ؟ قَالَ: أَخْبَرْتُكَ وَ مَضَى عَقِيلٌ فَأَرْسَلَ مُعَاوِيَةُ إِلَى النَّسَّابَةِ قَالَ: فَدَعَاهُ فَقَالَ: أَخْبِرْنِي مَنْ حَمَامَةُ؟ قَالَ أَعْطِنِي الْأَمَانَ عَلَى نَفْسِي وَ أَهْلِي فَأَعْطَاهُ قَالَ حَمَامَةُ جَدَّتُكَ وَ كَانَتْ بَغِيَّةً فِي الْجَاهِلِيَّةِ لَهَا رَايَةٌ تُؤْتَى.
♦️عقيل (علیه السلام) فرمود: اى معاويه آن كيست در دست راست تو نشسته است؟ معاويه گفت: عمرو بن العاص است. عقيل (سلام الله علیه) فرمود: اين كسى است كه شش مرد ادعا مى كردند كه پدر او هستند و عاقبت از آن ميان آنكه قصاب بود، بر ديگران غلبه يافت. اكنون بگوى كه آن ديگرى كيست؟ معاويه گفت: ضحاك بن قيس الفهرى است. حضرت عقيل (علیه السلام) فرمود: به خدا سوگند در زمان جاهليت كار پدرش اين بود كه مزدى مى گرفت و حيوان نر را بر مادگان مى جهانيد. اكنون بگوى كه آن ديگرى كيست؟ معاويه گفت: ابو موسى اشعرى است. عقيل فرمود: مادرش دزد بود. چون معاويه ديد كه عقيل مجلس نشينانش را به خشم آورده است. پرسيد: ابو يزيد از من چه مى دانى؟ عقيل فرمود: اين سخن رها كن. معاويه گفت: بايد بگويى. عقيل پرسيد: حمامه🚩 را مى شناسى؟ معاويه پرسيد: حمامه كيست؟ عقيل فرمود: گفتم تو كيستى و برخاست و برفت. معاويه يكى از نسب شناسان را خواست و گفت: به من بگو كه حمامه🚩 كيست؟ گفت: مرا و خانواده ام را امان ده. معاويه امانش داد. گفت: حمامه جدّه تو بود در جاهليت زناکار بود، از آنان كه بر سر خانه خود علم🚩🚩🚩 مى زدند. و گويند كه حمامه مادر مادر ابو سفيان بود.
الغارات (ط - القديمة)/ج1/ص42
شرح نهج البلاغة ابن ابي الحديد/ج2/ص125
بحار الأنوار/ج33/ص200
#ابوحنیفه
#احمد_بن_حنبل
#لعن
#ثواب
عبدالله بن أحمد مینویسد ؛
وَ أُخْبِرْتُ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ مَنْصُورٍ الْكَوْسَجِ ، قَالَ قُلْتُ لِأَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ يُؤْجَرُ الرَّجُلُ عَلَى بُغْضِ أَبِی حَنِيفَةَ وَأَصْحَابِهِ؟ قَالَ إِی وَاللهِ.
از أحمد بن حنبل پرسیده شد ، اگر شخصی کینه و بغض أبوحنیفه و یارانش را در دل داشته باشد آیا أجر و ثواب می برد؟
أحمد بن حنبل پاسخ داد ، به خدا قسم بله.
کتاب السنة ۱ / ۱۸۰
#حنفی #مالکی #شافعی
#حلال زاده
إبن تیمیه مینویسد ؛
بسیاری از حنفیها و مالکیها به نسب، علم و عدالت شافعی طعن میزدند و میگفتند: در اجماع به او اعتنایی نمیشود.
السبکی فی مسألة تعلیق الطلاق / ۸۳۶ . طبع دار عالم الفوائد.
معنای عبارت این است که بسیاری از مالکیها و حنفیها ، شافعی را حلال زاده نمیدانستند!!!!
#جسارت
#عایشه
#اشرف_مخلوقات
🔸عبدالله بن زبیر از عائشه نقل میکند که گفت:
♦️ (در سفر حجةالوداع) توشه من سبکتر و شترم نیز تندرو بود؛ ولی توشه صفیه سنگینتر و شترش نیز کندروتر بود و سبب شده بود که کاروان آرام حرکت کند،
💎رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) فرمود: توشه عائشه را بر شتر صفیه و توشه صفیه را بر شتر عائشه بار کنید، تا کاروان تندتر حرکت کند.
♦️عائشه میگوید: وقتی این چنین دیدم گفتم: ای وای این زن یهودی پیش پیامبر از ما عزیزتر شد؟
💎 رسول خدا فرمود: ای امعبدالله (کنیه عائشه) توشه تو سبک و توشه صفیه سنگین است، این سبب شده است که کاروان به آرامی حرکت کند و ما توشه او را بر شتر تو و توشه تو را بر شتر او بار کردیم.
♦️عائشه میگوید که من گفتم: آیا تو نیستی که خیال میکنی که پیامبر خدا هستی؟
🔥🔥🔥🔥
💎 رسول خدا تبسم کرد و فرمود: آیا در این مساله تردید داری؟
♦️ عائشه میگوید: دوباره گفتم: آیا تو نیستی که خیال میکنی رسول خدا هستی! پس چرا عدالت را رعایت نمیکنی؟
🔸ابوبکر که بسیار تندخو بود، جلو آمد و به صورتم سیلی زد،
💎 رسول خدا فرمود: صبر کن ای ابوبکر!.
🔸ابوبکر گفت: ای پیامبر خدا مگر نشنیدی که او چه گفت؟
💎رسول خدا فرمود: زنان وقتی غیرتشان به جوش میآید، ته دره را از بالای آن تشخیص نمیدهند. [۱]
همین روایت را ابنحجر عسقلانی در کتاب المطالب العالیه و حلبی در سیره خود نقل کردهاند: [۲]
۱. ↑ ابو یعلی الموصلی التمیمی، احمد بن علی بن المثنی (متوفای۳۰۷ ه)، مسند ابی یعلی، ج۸، ص۱۲۹، ح۴۶۷۰، تحقیق:حسین سلیم اسد، ناشر:دار المامون للتراث - دمشق، الطبعة:الاولی، ۱۴۰۴ ه - ۱۹۸۴م.
۲. ↑ العسقلانی الشافعی، احمد بن علی بن حجر ابوالفضل (متوفای۸۵۲ه)، المطالب العالیة بزوائد المسانید الثمانیة، ج۸، ص۱۸۸، ح۱۵۹۹، تحقیق:د. سعد بن ناصر بن عبد العزیز الشتری، ناشر:دار العاصمة/ دار الغیث، الطبعة:الاولی، السعودیة - ۱۴۱۹ه.
↑ الحلبی، علی بن برهان الدین (متوفای۱۰۴۴هـ)، السیرة الحلبیة فی سیرة الامین المامون، ج۳، ص۳۱۳، ناشر: دار المعرفة - بیروت - ۱۴۰۰؛ ↑ الغزالی، محمد بن محمد ابوحامد (متوفای۵۰۵هـ، احیاء علوم الدین، ج۲، ص۴۱۸، ناشر: دار االمعرفة - بیروت.
#عایشه
#مطلقه
#ازدواج
#معطم_بن_جبیر
ابن سعد در الطبقات الكبرى مىنویسد:
عن عبد الله بن أبی ملكیة قال خطب رسول الله صلی الله علیه وسلم عائشة بنت أبی بكر الصدیق
فقال إنی كنت أعطیتها مطعما لابنه جبیر فدعنی حتی أسلها منهم
فاستسلها منهم فطلقها فتزوجها رسول الله صلی الله علیه وسلم.
عبد الله بن أبى ملیكه مىگوید: رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم از عایشه دختر ابوبكر خواستگارى كرد، ابوبكر گفت: من عایشه را به جبیر بن مطعم دادهام، اجازه بده تا آنها را منصرف كنم. ابوبكر آنها را منصرف كرد و طلاقش را گرفت، سپس رسول خدا با او ازدواج كرد.
منابع :
📖الزهری، محمد بن سعد بن منیع ابوعبدالله البصری (متوفاى230هـ)، الطبقات الكبرى، ج 8 ص 59، ناشر: دار صادر – بیروت؛
📖العسقلانی الشافعی، أحمد بن علی بن حجر ابوالفضل (متوفاى852هـ)، الإصابة فی تمییز الصحابة، ج 8 ص 17، تحقیق: علی محمد البجاوی، ناشر: دار الجیل - بیروت، الطبعة: الأولى، 1412هـ - 1992م.
.
#عایشه
#سیاه_پوست
#آبله_رو
#زشت
#بردگان_حبشی
سقیفه و بنی امیه برای زیبای عایشه حدیث جعل کردند:
سوال.
آیا صحیح است که عایشه سفید و زیبا بوده؟
پاسخ:
خیر، او سیاه پوست حبشی بوده و در صورتش جای آبله بوده، و پدر و پدربزرگش هر دو بردگان سیاه حبشی بودند، سپس بین امیه برای اینکه عایشه به سبب حسادتی که به زیبای بعضی از همسران پیغمبر و صحابه داشت در جمال او دروغ های جعل کرده اند فلذا حاکم نقل میکند:
كان أبو قحافة عبداً حبشياً في خدمة ابن جدعان التيمي …
خاندان ابوبکر برده حبشی سیاهپوست و اهل حبشه بوده اند که در رستوان عبدالله ابن جدعان مشغول به بردگی بودند سپس آزاد شد لذا أسمش را عتيق - یعنی آزاد شده - گذاشتند❗️
المستدرك - الحاكم النيسابوري - ج ۳ - الصفحة ۶۲.
ابن حجر عسقلاني میگوید:
بوجهها أثر جدري:
و در صورت عایشه اثر آبله وجود داشت❗️
لسان الميزان - ابن حجر - ج ٤ - الصفحة ١٣٦
#شراب
#عمر_ابوبکر
#تحریم
#انس_بن_مالک
پس از تحریم شراب عده ای هنوز شرب خمر می کردند:
ابو طلحه زید بن سهل در منزل خود مجلس عیش و نوشی راه انداخت و ده تن را به آن مجلس دعوت کرد که همگی شراب نوشیدند و ابوبکر بن ابی قحافه اشعاری در مرثیه کفار مشرکین و کشته شدگان کفار در جنگ بدر سرود!
آن ده نفر عبارتند از :
ابوبکربن ابی قحافه٬
عمربن الخطاب٬
ابو عبیده جراح٬
ابی بن کعب٬
سهل بن بیضاء٬
ابو ایوب انصاری٬
ابو طلحه(صاحب خانه و دعوت کننده)٬
ابو دجانه سماک بن فرشه٬
ابوبکربن شغوب
و انس ابن مالک
انس بن مالک که در آن زمان ۱۸ ساله بود و ساقی مجلس! که بیهقی در صفحه ۲۹ جلد ۸ سنن خود از انس بن مالک نقل می کند که:
من در آن روز از همه کوچکتر بودم و ساقی مجلس!!!
ابن حجر در فتح الباری جلد دهم صفحه 30
#ارادت_عایشه
#قتل_عثمان
#مروان
#کیسه #دریا
عَنْ جَعْفَرٍ، عَنْ أَبِیهِ عَلَیْهِمَا السَّلَامُ، قَالَ: لَمَّا حَصَرَ النَّاسُ عُثْمَانَ جَاءَ مَرْوَانُ بْنُ الْحَکَمِ إِلَی عَائِشَةَ وَ قَدْ تَجَهَّزَتْ لِلْحَجِّ-، فَقَالَ: یَا أُمَّ الْمُؤْمِنِینَ! إِنَّ عُثْمَانَ قَدْ حَصَرَهُ النَّاسُ فَلَوْ تَرَکْتِ الْحَجَّ وَ أَصْلَحْتِ أَمْرَهُ کَانَ النَّاسُ یَسْتَمِعُونَ مِنْکِ، فَقَالَتْ: قَدْ أَوْجَبْتُ الْحَجَّ وَ شَدَدْتُ غَرَائِرِی ، فَوَلَّی مَرْوَانُ وَ هُوَ یَقُولُ:
حَرَّقَ قَیْسٌ عَلَیَّ الْبِلَادَ***حَتَّی إِذَا اضْطَرَمَتْ أَجْذَمَا
فَسَمِعَتْهُ عَائِشَةُ، فَقَالَتْ: تَعَالَ، لَعَلَّکَ تَظُنُّ أَنِّی فِی شَکٍّ مِنْ صَاحِبِکَ، وَ اللَّهِ لَوَدِدْتُ أَنَّکَ وَ هُوَ فِی غِرَارَتَیْنِ مِنْ غَرَائِرِی مَخِیطٌ عَلَیْکُمَا تُغَطَّانِ فِی الْبَحْرِ حَتَّی تَمُوتَا.
از امام صادق از پدرش امام محمد باقر (صلوات الله علیهما) روایت شده است که فرمود: زمانی که عثمان در محاصره مردم بود مروان بن حکم پیش عایشه آمد و عایشه در آن هنگام آماده سفر حج بود. مروان به او گفت : ای ام المومنین مردم عثمان را محاصره کرده اند کاش شما در این اوضاع بحرانی سفر حج را ترک می گفتید و به جای آن به اصلاح کار عثمان بر می خاستید که مردم سخن شما را بهتر می پذیرند. عایشه پاسخ داد: من حج را بر خود واجب کرده ام و بار و بنه ام را بسته ام و تصمیمم را گرفته ام و مروان بعد از شنیدن این سخن بازگشت و این شعر را خواند: « قیس این سرزمین را بر من به آتش کشید تا اینکه همه شعله ور شد آن را رها کرد و رفت ».
و عایشه این سخن را شنید و گفت : بیا! آیا تو خیال می کنی من نسبت به این رفیق تو شکی دارم؟ به خدا سوگند بسیار دوست می داشتم که تو و عثمان درون یکی از این کیسه ها می بودید و سر آنها را می دوختم و در دریا می انداختم تا بمیرید.
بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 31 صفحه 479
روز غدیر=روز سَقَط شدن عثمان
#سقیفه
#عمر لعنت الله علیه
#امیرالمومنین
#غصب_واژه
#ابنه
حاج شیخ عبّاس قمی رَحِمَهُ الله مینویسد ؛
عُمَر اول كسى بود كه نام خود را أميرالمؤمنين نهاد. و اوّل كسی كه او را به اين نام بر منبر ذكر كرد أبو موسی أشعرى بود.
تتمّةُ المنتهی / ۲۰