eitaa logo
کانال بسوی ظهور
1.6هزار دنبال‌کننده
376 عکس
277 ویدیو
5 فایل
💢«تا نیاید گره از کار بشر وا نشود»💢 بارگذاری مطالب مهم در مورد امام زمان علیه السلام عجل الله تعالی فرجه الشریف # ادمین کانال @gharibtarinAGHA59🆔
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمومنین(علیه السلام) فرمودند: کُلُّ یَومٍ لا یُعصَی اللَّهُ فیهِ فَهُوَ عِیدٌ؛ هر روزی که در آن خداوند نافرمانی نشود ، عید است.نهج ‏البلاغه ، حکمت ۴۲۸ 🌹🌹🌹🌹 تامل: این چه روزیست که درآن اصلا معصیت خدا نشود در هیچ جای عالم❓❓❓ (عید ظهور مصلح کل) عید از عود به معنای بازگشت است بازگشت به وطن، وطنی که عشق به آن از نشانه های ایمان است راستی وطن حقیقی ماشیعیان کجاست❓❓ وطنی که همه ما متعلق به آن هستیم واز آن نشأت گرفتیم کجاست⁉ (امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:اولئک منا والینا،شیعیان ازما نشأت گرفتند وبه مابرمی گردند) ☘عید روز تجدید بیعت باوجودمبارک بقیه الله الاعظم امام زمان عج است بیائید اولین عید دیدنی مامحضرآقاامام زمان باشد 🌸🌸🌸 بیائید اولین ومهمترین حاجت ما عیدحقیقی ظهور مولایمان حجت ابن الحسن المهدی عج باشد 🌸🌸🌸 بیائید در هر قنوت نمازعیدمان فرج آقا رابخواهیم وعلاوه بر دعای قنوت اللهم عجل لولیک الغریب الفرج بگوئیم 🌸🌸🌸 بیائید در تبریک عید به هم بگوئیم: ان شاءالله عید ظهور آقا امام زمان عج به امید روز عید حقیقی عیدتان مبارک 🌹🌹🌹🌹 http://eitaa.com/shafakhanhahlebet
مطالعه کتاب سیمای حضرت مهدی علیه السلام سی هشتمین آیه از قرآن درباره امام زمان علیه السلام 👇👇👇👇👇👇👇 @Ta_nayayad
 [سیمای حضرت مهدی ( عجل الله فرجه الشریف ) در قران - ۳۸- سوره نحل ۲ - صفحه ۲۰۰]  ۳۸- سوره نحل ۲ أَتی أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ، سُبْحانَهُ وَ تَعالی عَمَّا یُشْرِکُونَ! [۱] امر الهی آمد پس آن را زود مشمارید، خداوند منزه و متعالی از شرک مشرکان است. [۱۰۸] ابن بابویه، قال: حدّثنا محمّد بن الحسن بن أحمد بن الولید رضی اللّه عنه، قال: حدّثنا محمّد بن الحسن الصفّار، عن یعقوب بن یزید، عن محمّد بن أبی عمیر، عن أبان بن عثمان، عن أبان بن تغلب، قال: قال أبو عبد اللّه علیه السّلام: «أوّل من یبایع القائم علیه السّلام جبرئیل، ینزل فی صورة طیر أبیض فیبایعه ثمّ یضع رجلا علی بیت اللّه الحرام و رجلا علی بیت المقدس، ثمّ ینادی بصوت ذلق یسمع الخلائق [۲]: أَتی أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ » [۳] « ابن بابویه: گوید: حدیث آورد ما را محمد بن الحسن بن احمد بن الوليا رضی الله عنه، وی گفت: حدیث آورد ما را محمد بن الحسن صفار، از يعقوب بن یزید، ۱ محمد بن ابی عمیر، از ابان بن عثمان، از ابان بن تغلب که گفت: حضرت ابی عبدالله امام صادق عليه السلام فرمود: نخستین کسی که با قائم عليه السلام بیعت می‌کند جبرئیل است که به صورت پرنده سفیدی نازل می‌شود و با آن حضرت بیعت می‌نماید، سپس یک پای بر بیت الله الحرام و پای دیگر بر بیت المقدس می‌گذارد، آنگاه با صدای فصية بلیغی که خلایق می‌شنوند فریاد خواهد زد: وامر الهی آمد پس آن را زود مشماريد » ---------- [۱]: . نحل (۱۶): ۲. [۲]: . در مأخذ: طلق تسمعه الخلائق. [۳]: . کمال الدّین ۲: ۶۷۱ [باب ۵۸، ح ۱۸]. ارسال شده توسط کتاب‌خوان قائمیه https://www.ghbook.ir/Book/9941
۲-دقیقه مطالعه کتاب ارزشمند مکیال المکارم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @Ta_nayayad
 [مکیال المکارم فی فواید الدعاء للقایم ( عجل الله فرجه الشریف ) - ۶ - جمع عقول - جلد ۱، صفحه ۱۲۱]  ۶ - جمع عقول جمع عقول [۲] در کمال الدین از حضرت امام ابوجعفر باقر علیه السلام روایت شده که فرمود: هرگاه قائم ما بپاخیزد خداوند دستش را بر سر بندگان قرار می‌دهد پس عقلهاشان جمع و حلم و بردباریشان کامل می‌گردد [۳] . و در کتاب خرائج به جای جمله آخر، آمده است « و اخلاقشان کامل گردد ». و در کافی به سند خود از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام منقول است که فرمود: « اِذا قامَ قائِمُنا وَضَعَ اللَّهُ یَدَهُ عَلی رُؤُسِ الْعِبادِ فَجُمِعَ بِها عُقُولُهُمْ وَ کَمُلَتْ بِهِ اَحْلامُهُمْ » ؛ هرگاه قائم ما قیام کند، خداوند دستش را بر سر بندگان قرار دهد. پس عقلهایشان جمع و بردباریشان کامل گردد [۴] . علامه مجلسی در مرآة العقول گفته است: ضمیرِ « دستش » یا به خدا برمی گردد و یا به قائم علیه السلام و بنابر هر دو فرض؛ کنایه از رحمت و شفقت یا قدرت و پیروزی است و بنابر فرض اخیر، احتمال حقیقت می‌رود، نه کنایه، و اینکه فرمود: پس عقلهایشان جمع و... به دو وجه محتمل است: اول: اینکه آن حضرت عقلشایشان را بر اقرار به حقّ جمع می‌کند که دیگر هیچ اختلافی نخواهند داشت. دوم: اینکه عقل هر کدام از آنها جمع می‌شود یعنی قوای نفسانی و نیروهای حیوانی تسلیمِ عقل گردند، و با آن همراهی کنند، که دیگر به خاطر پراکندگی قوای نفسانی عقل پراکنده نمی شود، بعضی این طور گفته اند؛ ولی وجه اول صحیح تر به نظر می‌رسد، و ضمیر (بِها) به (یَدْ) برمی گردد، و ضمیر (بِهِ) به (وَضَعَ) مربوط است، یا به قائم علیه السلام برمی گردد، و احلام جمع حِلْم به معنی عقل است [۱] . می گویم: پر واضح است که ضمیر در (یَدَهُ) به قائم علیه السلام برمی گردد، و دلیل بر این معنی فرمایش امام صادق علیه السلام است که در حدیث دیگری در کافی آمده که فرمود: این امر به کسی می‌رسد که دهان برایش می‌چرخانند، پس هرگاه مشیت و خواست الهی در او تحقق یابد خروج می‌کند. و مردم گویند: این چیست که واقع شده؟ پس خداوند دستی از او بر سر رعیّتش قرار می‌دهد. حرف ح ۱ - حمایت آن حضرت از اسلام حمایت آن بزرگوار از حریم اسلام از مطالبی که راجع به جهاد و جنگ آن حضرت بیان کرده ایم، دانسته می‌شود و در بحار از شیخ نعمانی به سند خود از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام روایت است که فرمود: گویا می‌بینم دین شما پیوسته رو به ضعف و از بین رفتن خواهد نهاد، و در خون خود دست و پا خواهد زد و کسی آن را بر شما بازنمی گرداند مگر مردی از ما اهل البیت [۲] . تمام این حدیث در سخای آن حضرت و کشف علوم خواهد آمد اِنْ شاء اللَّهُ تَعالی. ---------- [۲]: ۱۹۸. بدان که این یکی از ویژگیهایی است که خداوند به آن حضرت اختصاص داده به طوری که اگر دست خود را بر سر مؤمن بگذارد، خداوند عقل او را جمع و حلم او را کامل می‌گرداند. بعضی از معاصرین ارجمند در معنی حدیث چنین گفته اند: جمع عقل به قوه عقلیه برمی گردد، به اینکه لشکریان عقل در او جمع شود تا امور باطنی را درک کند. و کمال حلم؛ مربوط به کمال قوه تدبیر و نظم بخشیدن به امور معاش و زندگی مادی است. (مؤلف) [۳]: ۱۹۹. کمال الدین، ۲ / ۶۷. [۴]: ۲۰۰. کافی، ۱ / ۲۵. [۱]: ۲۰۱. مرآة العقول، ۱ / ۸۰. [۲]: ۲۰۲. بحارالانوار، ۵۲ / ۳۵۲، و غیبت نعمانی، ۱۲۵. ارسال شده توسط کتاب‌خوان قائمیه https://www.ghbook.ir/Book/106
۲-دقیقه مطالعه کتاب ارزشمند مکیال المکارم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @Ta_nayayad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 [مکیال المکارم فی فواید الدعاء للقایم ( عجل الله فرجه الشریف ) - ۲ - حرب (جنگ) آن حضرت با مخالفین - جلد ۱، صفحه ۱۲۳]  ۲ - حرب (جنگ) آن حضرت با مخالفین فرق میان جنگ و جهاد این است که جهاد نسبت به کافران است ولی جنگ اعم است از آنها و کسانی که کلمه اسلام بر زبان دارند. - چنانکه آیه مربوط به محارب، « اِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللَّهَ » [۳] ؛ همانا سزای کسانی که با خداوند جنگ می‌کنند... و غیر آن بر این معنی دلالت دارد. و به هر حال شاهد بر این مقال روایتی است که در بحار از نعمانی منقول است که به سند خود از فضیل آورده که گفت: از حضرت ابوعبداللَّه امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: به درستی که وقتی قائم ما بپاخیزد بیشتر از آنچه پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم از مردم جاهلیت دید به ناراحتیها برخورد می‌کند، گفتم: چطور؟ فرمود: پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم به سوی مردم مبعوث شد در حالی که سنگ و چوب و تخته ای به صورت بت می‌تراشیدند، و پرستش می‌کردند. ولی قائم ما عجّل اللَّه فرجه، در حالی بپاخیزد و به سوی مردمی آید، که همگی آنها علیه او، کتاب اللَّه را تأویل نموده و احتجاج می‌کنند [۱] . و در روایت دیگری از همان حضرت آمده: پس علیه آن حضرت، کتاب اللَّه را تأویل و بر مبنای آن با آن حضرت مقاتله می‌کنند [۲] . و از همان بزرگوار منقول است که فرمود: سیزده شهر و طایفه است که قائم علیه السلام با آنها جنگ می‌کند، و آنها هم با آن حضرت می‌ستیزند: اَهل مکّه؛ اهل مدینه؛ اهل شام؛ بنی امیّه؛ اهل بصره؛ اهل دَمیسان؛ کردها؛ اَعْراب؛ ضبّه؛ غِنی؛ باهِلِه؛ أزْد و اهل ری [۳] . و در کتاب کمال الدین از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام مروی است که فرمود: در صاحب این امر شیوه و سنّتی از موسی و سنّتی از عیسی و سنّتی از یوسف و سنّتی از محمد صلی الله علیه وآله وسلم هست. اما سنّت از موسی، اینکه ترسان و برحذر است. و امّا از عیسی، اینکه درباره اش گفته می‌شود آنچه درباره عیسی گفته شد. و امّا از یوسف، زندان و غیبت است. و امّا از محمّد صلی الله علیه وآله وسلم، قیام با شمشیر و روش آن حضرت را پیروی می‌کند، و آثارش آشکار گردد، آنگاه شمشیر خود را تا هشت ماه با دست راست و بر شانه حمایل می‌نماید و پیوسته دشمنان را خواهد کشت تا خداوند عزّ و جل راضی گردد. ابوبصیر گوید: عرضه داشتم: چگونه خواهد دانست که خداوند راضی شده؟ فرمود: خداوند رحم در دلش می‌افکند [۴] . و در حدیث مفضّل از حضرت صادق علیه السلام آمده که فرمود: حَسَنی آن جوانمرد خوشروی که از طرف دیلم خروج می‌کند و با بیان فصیحی که دارد، فریاد برمی آورد: که ای آل احمد اجابت کنید دردمند پریشان حال را، و آنکه از پیرامون ضریح (شاید مراد کعبه باشد) ندا می‌کند. پس گنجینه‌های الهی در طالقان او را اجابت می‌نمایند، چه گنجهایی که از طلا و نقره نیست، بلکه مردانی همانند قطعه ای آهن بر اسبهای چابک سوار و حربه‌ها به دست و پیوسته ستمگران را به قتل می‌رساند تا اینکه وارد کوفه می‌شود - در حالی که بیشتر جاهای زمین از لوث وجود بی دینان پاک گشته است - آنجا را محل اقامت خود قرار می‌دهد. ---------- [۳]: ۲۰۳. سوره مائده، آیه ۳۳. [۱]: ۲۰۴. بحارالانوار، ۵۲ / ۳۶۲. [۲]: ۲۰۵. بحارالانوار، ۵۲ / ۳۶۳. [۳]: ۲۰۶. بحارالانوار، ۵۲ / ۳۶۳. [۴]: ۲۰۷. کمال الدین، ۱ / ۳۲۹. ارسال شده توسط کتاب‌خوان قائمیه https://www.ghbook.ir/Book/106
مطالعه کتاب سیمای حضرت مهدی علیه السلام سی نهمین آیه از قرآن درباره امام زمان علیه السلام 👇👇👇👇👇👇👇 @Ta_nayayad
 [سیمای حضرت مهدی ( عجل الله فرجه الشریف ) در قران - ۳۹- سوره نحل ۳۹ - صفحه ۲۰۴]  ۳۹- سوره نحل ۳۹ وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَیْمانِهِمْ لا یَبْعَثُ اللَّهُ مَنْ یَمُوتُ، بَلی وَعْداً عَلَیْهِ حَقًّا وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ [۱] و آنان با مبالغه و تأکید به خداوند سوگند یاد کنند که خداوند هرگز کسی که بمیرد را زنده نخواهد کرد بلی البته وعده الهی حق است ولیکن بیشتر مردمان نمی دانند. محمّد بن یعقوب، بإسناده عن سهل: عن محمّد، عن أبیه، عن أبی بصیر، قال: قلت لأبی عبد اللّه علیه السّلام [قوله تبارک و تعالی: وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَیْمانِهِمْ لا یَبْعَثُ اللَّهُ مَنْ یَمُوتُ، بَلی وَعْداً عَلَیْهِ حَقًّا وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ قال: فقال لی: «یا أبا بصیر ما تقول فی هذه الآیة؟ » [قال قلت: إنّ المشرکین یزعمون و یحلفون لرسول اللّه صلّی اللّه علیه و اله و سلم أنّ اللّه لا یبعث الموتی. قال: فقال: «تبّا لمن قال هذا! [سلهم: ] هل کان المشرکون یحلفون باللّه أم باللّات و العزّی؟ » قال: قلت: جعلت فداک! فأوجدنیه، قال: فقال لی: «یا أبا بصیر لو قد قام قائمنا بعث اللّه إلیه قوما من شیعتنا قباع [۲] سیوفهم علی عواتقهم فیبلغ ذلک قوما من شیعتنا لم یموتوا فیقولون: بعث فلان و فلان و فلان من قبورهم و هم مع القائم علیه السّلام فیبلغ [۳] ذلک قوما من عدوّنا، فیقولون: یا معشر الشّیعة ما أکذبکم! هذه دولتکم و أنتم تقولون فیها الکذب؟! لا و اللّه ما عاش هؤلاء و لا یعیشون إلی یوم القیامة- قال: - فحکی اللّه قولهم [فقال: وَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَیْمانِهِمْ لا یَبْعَثُ اللَّهُ مَنْ یَمُوتُ ». محمد بن يعقوب: بسند خود از سهل، از محمد، از پدرش، از ابوبصیر روایت کرده که گفت: به حضرت ابوعبدالله صادق عليه السلام عرضه داشتم: اینکه خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: و آنان با مبالغه و تاکید به خداوند سوگند یاد کنند که خداوند هرگز کسی که بمیرد را زنده نخواهد کرد بلی البته وعده الهی حق است ولیکن بیشتر مردمان نمی دانند } منظور چیست؟ فرمود: ای ابوبصیر در این باره چه می‌گوئی (چه می‌گویند؟ عرض کردم: مشرکین می‌پندارند و سوگند می‌خورند برای رسول اکرم صلى الله عليه وآله وسلم که خداوند هرگز مردگان را زنده نخواهد کرد. حضرت فرمود: مرگ بر کسی که چنین سخنی می‌گوید، از آنها بپرس که آیا مشرکین به الله قسم می‌خوردند یا به لات و عزی؟ ابوبصیر می‌گوید: گفتم: فدایت شوم پس برایم معنی آیه را بیان فرما. فرمود: ای ابوبصیرهنگامی که قائم ما (عليه السلام بپاخیزد خداوند گروهی از شیعیان مارابرای او برانگیزد و زنده کند که گیره‌های شمشیرهایشان بر روی شانه هایشان است، چون این خبر به قومی از شیعیان ما که نمرده باشند برسد به یکدیگر گویند: فلان و فلان از قبرهایشان برانگیخته شدند و آنها با قائم عليه السلام هستند، این سخن به گوش گروهی از دشمنان ما برسد، آنها گویند: ای گروه شیعیان چقدر دروغگو هستید؟ این دولت و حکومت شما است و شما دروغ می‌گوئید؟ نه والله اینها که شما می‌گوئید زنده نشده و زنده نخواهند شد تا روز قیامت، پس خداوند گفتار آنها را حکایت کرده می‌فرماید: و آنان با مبالغه و تأکید به خداوند سوگند یاد کنند که خداوند هرگز کسی که بمیرد را زنده نخواهد کرد ». ---------- [۱]: . نحل (۱۶): ۳۹. [۲]: . [در حدیث آینده، این واژه قبایع خواهد آمد که جمع قبیعه است و ظاهرا درست تر است. ] [۳]: . در متن: فبلغ. ارسال شده توسط کتاب‌خوان قائمیه https://www.ghbook.ir/Book/9941
تا کی غفلت...😭😭😭