eitaa logo
•حَیِّ عَلی البُکاء•
94 دنبال‌کننده
98 عکس
40 ویدیو
1 فایل
با من گوش کن :)
مشاهده در ایتا
دانلود
12_SibSorkhi-Shab_03_Moharam1396-004_(www.rasekhoon.net).mp3
6.02M
ساعت هشته قرارمون توی حرم امام رضا با حاجت چشمای ترم دوباره می خوام یه کربلا با مادرم حسین ...💔✨
پرسیدند: پدرِ علمِ حقوق کیست؟ گفتند: علی حق است، و حق همه را نیز ادا کرده است، پس علی علیه‌السلام پدر علم حقوق است...
IMG_20231228_214316_276.PNG
2.1M
هفت روز تا میلاد حضرت زهرا ✨🌱 پيامبر به امیرالمؤمنین فرمود: ای علی! سوگند بدانکه مرا بحق به نبوت برانگیخت و به رسالت و نجات دادن -خلق- برگزید، ذکر نشود این خبر ما درانجمن و محفلی از محافل مردم زمین که در آن گروهی از شیعیان و دوستان ما باشند و در میان آنها اندوهناکی باشد جز آنکه خدا اندوهش را برطرف کند و نه غمناکی جز آنکه خدا غمش را بگشاید و نه حاجتخواهی باشد جز آنکه خدا حاجتش را برآورد، علی علیه السلام گفت : بدین ترتیب به خدا سوگند ما کامیاب و سعادتمند شدیم و هم چنین سوگند به پروردگار کعبه که شیعیان ما نیز رستگار شدند.
روایت هست که میگویند: وقتی او ظهور میکند؛ همه میگویند: چقدر چهره‌اش آشناست، گویی او را در گذشته دیده‌ایم!
امام صادق علیه السلام فرمود: از سرگذشت شیطان پند بگیر و بنگر او چگونه خودخواهی کرد و تکبّر ورزید و خود را گمراه ساخت، اعمال او وی را به عجب واداشت و عبادت زیادش او را بفریفت و علم و بصیرت و نظریه‌اش او را از راه بیرون کردند، و گمراهش نمودند، او با استدلال و عقل خود از راه منحرف شد. شیطان با آن همه خودخواهی و عجب از مقام خود سقوط کرد و الی الأبد خود را گرفتار لعنت کرد، پس گمان تو به نصیحت و دعوت او چیست غیر از آن (چه خود بدان عمل کرد)، "فَاعْتَصِمْ بِحَبْلِ اللَّـهِ الْأَوْثَقِ وَ هُوَ الِالْتِجَاءُ وَ الِاضْطِرَارُ بِصِحَّةِ الِافْتِقَارِ إِلَی اللَّـهِ فِی کُلِّ نَفَسٍ" پس به حبل الله (که) مطمئن ترین است اعتصام جو (و بدان چنگ زن)، و آن، پناه بردن و (داشتن) اضطرار به (علت یقین به) نیازمندی و فقر هر نفسی است به سوی خداوند، و (شیطان) تو را به تزئین طاعات در نظرت غره نکند و فریب ندهد پس به راستی او نود و نه در از خیر را به سویت باز میکند که در اتمام صدمین، بر تو پیروز شود، "فَقَابِلْهُ بِالْخِلَافِ وَ الصَّدِّ عَنْ سَبِیلِهِ وَ الْمُضَادَّةِ بِاسْتِهْزَائِهِ"پس با مخالفت با او مقابله کن و راه او را ببند و با استهزای او بر ضد (خواسته اش)باش. 📗مستدرک الوسایل، ج۱، ص۱۷۸.