eitaa logo
برهان انقلاب
330 دنبال‌کننده
105 عکس
62 ویدیو
6 فایل
﷽ لا تَخَفْ إِنَّكَ أَنْتَ الْأَعْلى‏ وَ أَلْقِ ما فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ ما صَنَعُوا إِنَّما صَنَعُوا كَيْدُ ساحِرٍ وَ لا يُفْلِحُ السَّاحِرُ حَيْثُ أَتى‏ (68 و 69 سوره طه) 📠 ارتباط با ما: @Borhan_enghelab
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 در مڪتب تشیع، انسانیت هم هست❗️ ادامه در پست زیر👇👇👇
🔴 در مڪتب تشیع، انسانیت هم هست❗️ یڪی از قبیح ترین و مشمئزڪننده ترین تفڪّرات بسیاری از اعضای انجمن حجتیّه و حامیانشان، در این روزها مشهود است. ڪشور به واسطه حادثه تأسّف بار وقوع سیل، در اندوه و ناراحتی و اضطراب است، امّا آقایان همچنان در پی نشان دادن عناد خود با ‼️ از برادران اهل تسنّن خجالت میڪشم ڪه اعلام ڪنم، در میان ما شیعیان برخی از افرادی هستند ڪه با اعلام شماره حسابهای مخصوصی میان خودشان، تضمین میدهند ڪه : "اگر بنا دارید فقط به شیعیان منطقه آسیب دیده ڪمڪ رسانید، به این حساب واریز ڪنید"‼️ در زلزله ڪرمانشاه و سیل این روزهای استانهایی همچون گلستان، شاهد این اقدام غیرانسانی هستیم. ❓نمی دانم این اقدام را با پیروی اینان از ڪدام طریق توجیه ڪنم؟ مگر نه این است ڪه حضرت آیت الله وحید خراسانی ڪه مرجع تقلید بسیاری از آقایان و مورد احترام همه آنان است، در فتوای معروف خود نوشتند: ✅ « هر ڪس شهادت به وحدانیت خداوند متعال و رسالت خاتم انبیاء(صلی الله علیه وآله وسلم) بدهد مسلمان است، و جان و عرض و مال او مانند جان و عرض و مال ڪسی ڪه پیرو مذهب جعفری است محترم است و وظیفه شرعی شما آن است ڪه با گوینده شهادتین هر چند شما را ڪافر بداند به حسن معاشرت رفتار ڪنید، و اگر آنها به ناحق با شما رفتار ڪردند شما از صراط مستقیم حق و عدل منحرف نشوید، اگر ڪسی از آنها مریض شد به عیادت او بروید، و اگر از دنیا رفت به تشییع جنازه او حاضر شوید، و اگر حاجتی به شما داشت حاجت او را برآورید.» http://jvan.me/1ACf اصلاً از مرجعیّت بگذریم، چون آقایان بلدند ڪه به وقتش چگونه حتّی از فتوای مرجعشان هم عبور ڪنند. ❓مگر نه این است ڪه علی (علیه السّلام) به خانواده دشمنی ڪه بر او شمشیر ڪشیده بود، ڪمڪ میڪرد؟ سیره اهل بیت (علیهم السّلام) در ڪمڪ رسانی به نیازمندان عصر خود ڪه غالباً شیعه نبودند، چه بود؟ داغدیدگان ما ڪه برادر و هموطنمان هستند. 💠 ما انسانیّت را نه فقط از خمینی، بلڪه از شاگردان مڪتبش آموختیم... به نقل از: @hojjatiyeh ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
طلبه ای نان به دست، قدم بر لبه دیوار، به سوی سگ گرسنه ای محاصره در سیل. می شود در اوج مصیبت، لحظه هایی زیبا آفرید. @motaleatehawzavi
هدایت شده از  جهادگران مجازی
بسم الله الرحمن الرحيم 📣ما صدای شما را به گوش همگان میرسانیم براى فعالیت آسان و مؤثر در فضای مجازی 🔊رهبر انقلاب اسلامی: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است. اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد. 🔸امروزه اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست، اما حضور پر رنگ و تاثیرگذار در آن نیازمند تلاش مستمر و طولانی مدتی است که غالبا برای افراد میسر نیست. بسیار اتفاق افتاده است که پیشنهادات و نظرات نابی را در زمینه های دینی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... داشته ایم، اما به دلیل در اختیار نداشتن یک رسانه قدرتمند از به اشتراک گذاشتن آن منصرف شده ایم. 🔸ما در اینجا و با یاری خدا، ساز و کار ویژه ای را برای جوانان متدین، متعهد و انقلابی فراهم ساخته ایم تا از طریق هم افزایی و به کارگیری ظرفیت‌ها، و بهره‌مندی از سوژه های خلاقانه ای که میتواند به ذهن هر انسانی خطور کند و در تکامل معنوی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه تاثیرگذار باشد، پیامهای شما را به گوش هزاران مخاطب رسانده تا بدین شکل هر کس سهم خود را در پاسداری از ارزشهای الهی ادا کند. 💢پس با (جهادگران مجازی) همراه باشید: http://eitaa.com/joinchat/1151926290C32ccfb7178
هدایت شده از سخن شیعه
💠تقلیل سطح انتظارات از حوزه انقلابی! 🔸حوزه انقلابی یکی از کلمات کلیدی است که هر کس هر طور که میخواهد آن را تعریف کرده و دایره شمول آن را قبض و بسط میکند! امروز هرکس به نحوی آن را تعریف میکند بعضی را انقلابی مینامد عده دیگر را غیر انقلابی. 🔸اما مگر امامین انقلاب کم در اینباره صحبت کردند؟آیا برای کسی که بیانات ایشان را شنیده باشد ابهامی باقی می ماند؟ پس چرا از بعضی آقایون برداشت هایی از حوزه انقلابی شنیده میشود که معلوم نیست از کدام یک از بیانات رهبری فهم شده است؟ 🔸استاد فاضل لنکرانی اخیرا در مصاحبه ای گفته اند:«من هر چه فکر میکنم منظور این آقایانی که میگویند حوزه سکولار است را نمیفهمم! در ادامه اضافه کردند بعضی خیلی انقلابی اند بعضی در انقلابی بودن یکخورده متوسط اند اما ما در حوزه ضد انقلاب نداریم...همینجا عرض بکنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی بزرگان جامعه مدرسین را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم!... حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند همگی انقلابی اند! امروز در حوزه کسی را نداریم که نظام اسلامی و رهبری را قبول نداشته باشد واقعا بخواهد منکر شود! امروز نباید بگوییم در حوزه ما دوفکر وجود دارد!» 🔸این نوع برداشت از هرکسی ناامیدکننداست واز شخصیتی چون استاد فاضل،ناامیدکننده تر! اولا باید گفت شما به چه دلیلی هر آن کس که ضد انقلاب نیست را انقلابی انگاشتید؟آیا هر کس گفت من نظام و رهبری را قبول دارم انقلابی است؟ شما چرا تعریف حوزه انقلابی و سطح انتظارات از آن را از بیانات رهبری برداشت نمیکنید؟ 🔸چرا دایره شمول انقلابی بودن را برای هرکس که بخواهید باز میکنید؟به صورتی که خطر انقلاب زدایی از درون حوزه یک توهم توطئه به حساب آید؟ رهبر معظم انقلاب انتظار خود را از حوزه علمیه چنین تعیین میکنند:«پشتيبانى به معناى حقيقى كلمه! يعنى حوزه ى علميه خوراك فكرى اين نظام را بدهد؛ آن را توجيه دينى بكند؛ تربيت و انسانسازىِ لازم را براى ادارهى اين نظامِ باعظمت بكند.» 🔸سوال بنده این است یک فرد اول باید فکر کند بعد حرکت نماید یااول حرکت کند بعد فکر نماید؟ قطعا فکر قبل از عمل و حرکت است .به طریق اولی جامعه نیز باید اول فکر کند و بعد حرکت نماید. این خوراک فکری وظیفه حوزه است اما افتخار حوزه این است که حرکت های انجام شده جامعه را حد بزند.یعنی همیشه یک قدم عقبتر از جامعه! آیا امام منتظر شد انقلاب انجام شود بعد حد اسلامی را تعیین کند یا اینکه پشوانه علمی آن را پیشاپیش تبیین نمود و خود وارد مرحله عمل شد؟ 🔸حرکت انقلابی یعنی مشخص کردن مراحل پنجگانه انقلاب تا تمدن نوین اسلامی در دهه هفتاد توسط رهبری وحرکت انقلابی حوزه یعنی پشتوانه فکری و نیروسازی برای این پنج مرحله انقلاب. 🔸رهبر معظم میفرمایند:«حوزه هاى علميه و علماى دين نمیتوانند نسبت به دستگاه و امور كشور و آنچه كه میگذرد، بیتفاوت باشند و بگويند حالا ديگر خودشان مىدانند؛ ما چه كار كنيم؛ نه له و نه عليهشان چيزى نمىگوييم مثلًا اگر خيلى لطف كنند، بگويند چيزى عليهشان هم نمىگوييم! چنين چيزى نمىشود؛» 🔸آیا رویکرد بسیاری از اساتید حوزه غیر از این است؟ آیا آنها در طول این چهل سال برای انقلاب هزینه داده اند؟نشست اساتید با آنهمه ظرفیت چه کمکی به نظام اسلامی کرده است؟چه باری را از روی دوش نظام برداشته است؟ 🔸رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان فرمودند: طلبه‌ی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ باید معتقد باشد. اینکه بنده میگویم حوزه‌ی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان‌ جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد. 🔻آیا با سطح انتظارات رهبری از حوزه میتوان حوزه فعلی را انقلابی نامید؟ آیابهتر نیست بجای تقلیل انتظارات از حوزه انقلابی،تلاش خود را برای رسیدن به آن جایگاه بیشتر نماییم؟ ✍ حسین زاده 🔻🔻🔻 @sokhanshia
جوانی ژورنالیست که حتی یک واحد درسی را در حوزه علمیه نگذرانده است، از نسبت حوزه با سکولاریسم میگوید. فرید مدرسی که خود مدت‌ها در تیم یکی از روزنامه‌نگاران سکولار کشور (محمد قوچانی) کار آموخته است و در سکولارترین روزنامه‌های کشور (شرق،اعتماد، اعتماد ملی و هم‌میهن) قلم زده است، اکنون نگران چسبیدن انگ سکولاریسم به حوزه سنتی شده است. او نمیداند که حوزه علمیه با جنگ رسانه‌ای او نمیشود. تلاش امروز او صرفا برای زنده نگه داشتن گفتمان نفی سکولاریسم در حوزه است، شاید بدین طریق بتواند در مطالبه حوزویان برای تحول در حوزه کندی ایجاد کند. @motaleatehawzavi
🔴 آیا کسانی که سکولاریسم پنهان روحانی را ندیدند، میتوانند سکولاریسم حوزوی را ببینند؟! 🔴 دوگانه حوزه انقلابی-سکولار، همان دوگانه حوزه طرفدار روحانی-مخالف روحانی است 🔸 بحث درباره حوزه انقلابی و سکولار، هر از گاهی میان شخصیت‌های حوزوی بالا میگیرد و رسانه‌های حوزه سکولار نیز در این میان با بسیج کردن امکانات خود سعی در به ابتذال کشاندن دوگانه حوزه انقلابی-سکولار دارند. اما تغییر قواعد این بازی برای جریان انقلابی چندان دشوار نیست. 🔸 یک استقرای گذرا نشان میدهد غالب (تأکید میکنم که غالب) کسانی که سکولاریسم حوزوی را توهم میدانند، رأی خود را در انتخابات در سبد روحانی انداخته‌اند. به بیان دیگر میان حمایت از روحانی (و همچنین تعلق خاطر به اردوگاه کارگزاران) و توهم دانستن خطر سکولاریسم رابطه معناداری وجود دارد. 🔸 بنابراین زین پس با هر شخصیت حوزوی که خطر سکولاریسم در حوزه را توهم میخواند، مواجه شدید، ابتدا از او بپرسید که در انتخابات گذشته به چه کسی رأی داده است؟ پاسخ به این سؤال خصوصاً در شرایط فعلی که دولت روحانی به مرز ورشکستگی سیاسی رسیده است، برای بسیاری خوشایند نخواهد بود. سپس باید پرسید: آیا کسی که نتوانسته است سکولاریسم پنهان روحانی را تشخیص دهد، میتواند سکولاریسم حوزوی را تشخیص دهد؟ 🔸 البته گمان نمی‌کنم رویکرد سکولار دولت روحانی برای کسی قابل انکار باشد. و مگر میتوان سکولاریسم را از دولتی که علنا فریاد میزند که «مبارزه با خواست مردم شرعی و قانونی نیست.» نفی کرد؟! مگر میتوان سکولار بودن دولتی را که صریحا میگوید «منکر همانی است که مردم می‌گویند این کار بدی است. مقابله با یک منکر زمانی است که وقتی پلیس با آن برخورد می‌کند، مردم برای آن کف می‌زنند»، و نقشی برای حکومت در سعادت اخروی مردم قائل نیست و میگوید: «بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد.» انکار کرد؟! ومگر میتوان دولتی را که برای اجرایی شدن سند2030 تلاش می‌کند، دولتی انقلابی و اسلامی نامید؟! 🔸 با این رویکرد بدون شک، تیغ رسانه‌های سکولار برای از حوزه کند خواهد شد و چاهی که برای حوزه انقلابی کنده‌اند به مقبره آنان تبدیل خواهد شد؟ راستی آقای فرید مدرسی! شما در انتخابات گذشته به چه کسی رأی دادید؟ ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴مدعیان تشیع، مریدان سقیفه 📝علیرضا بکائی چند وقت پیش در یک پست به مناسبت عید غدیر بیان کرده بودم که تشیع در غدیر خلاصه می شود و غدیر در حکومت، پس تمام حرف تشیع در تعیین حاکمیت سیاسی جامعه است و بدون آن دین نمیتواند محقق شود. کما اینکه پیامبران و ائمه همه در تلاش بوده اند تا به آن حکومت که حق الهی آنان بوده برسند. حال یک نکته را میگویم و میروم. تمام حرف اهل تسنن در این خلاصه می شود که دین برای سرنوشت جامعه ی اسلامی برنامه ای ندارد و پیامبر نیز برای پس از خود جانشینی را تعیین نکرده است. حال عده ای از شیعیان با این استدلال تلاش دارند حقانیت تشیع را اثبات کنند که مگر می شود پیامبر برای جامعه ی پس از خود فکری نکرده باشند؟ اما اگر از همین ها بپرسیم مگر می شود امام زمان و دین اسلام برای امورات اجتماعی و سرنوشت مسلمانان در عصر غیبت برنامه ای نداشته باشند و جانشینی برای خود تعیین نکرده باشند؟ از پاسخ درمی مانند و بعضا میگویند بله می شود!!! در واقع تفکر همان تفکر اهل سنت است منتهی با 250 سال تاخر زمانی! ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔴«اصلاح تغذیه» اولین پیشنهاد برای رفع بسیاری از مشکلات روحی و اخلاقی است/ بسیاری از افراد شهوتران با اصلاح تغذیه، تعادل پیدا می کنند. ✔️ علیرضا پناهیان 🔹اگر کسی بگوید: «من برای نماز صبح، دیر بیدار می‌شوم، حالِ عبادت ندارم، عصبی‌‌مزاج هستم، به همسرم بدبین هستم، شهوتران هستم، منفی‌باف هستم، دوزِ حسادت در وجودم بالا رفته و...» اولین پیشنهادی که می‌توان به او داد، اصلاح تغذیه است. 🔹خیلی از مشکلات روحی و اخلاقیِ افراد با اصلاح تغذیه، می‌تواند برطرف شود. مثلاً بسیاری از کسانی که گناهان شهوانی زیاد دارند، اگر تغذیۀ آنها اصلاح شود، تعادل پیدا می‌کنند 🔹چرا بعضی‌ها یک گناه را دوست دارند و گناه دیگر را دوست ندارند؟ بعضی وقت‌ها این مسئله به فیزیک آدم، صفاتِ ژنتیک یا مزاج او ربط دارد که تغذیه هم در آن مؤثر است. 🔹جسم و روح انسان بر یکدیگر تأثیر دارند و ما طلبه‌ها باید به این تأثیرات، در مخاطبان خود توجه داشته باشیم‌. مثلاً اگر کسی عصبانی شد و چند تا فحش داد، به او نگوییم: «تو اصلاً دین نداری! برو به جهنّم!» در حالی‌که ممکن است دینِ او از فرد دیگری که فحش نداده، بیشتر هم باشد! 🔹شاید یک فردی که نمازش را اوّل وقت نمی‌خوانَد، به‌خاطر وضعیت بدنش، کلاً آدمِ بی‌‌قراری است و هیچ‌کاری را نمی‌تواند سرِ وقت انجام دهد. لذا چنین کسی اگر گاهی اوقات هم اوّل وقت نماز بخواند، نمرۀ خوبی می‌گیرد! 🔹اگر یک عالِم اخلاق از مزاج‌ها و تأثیر وضعیت جسم بر روح انسان، خبر نداشته باشد خیلی از اوقات دربارۀ آدم‌ها، اشتباه قضاوت می‌کند. لذا بچۀ خودتان را پیش چنین کسی نفرستید! 🔹مثلاً یک بچه‌ای ممکن است بچه‌های دیگر را بزند، درحالی‌که اصلاً بی‌ادب نیست بلکه بی‌قرار است و این بی‌قراری به‌خاطر وضع جسمی اوست که باید اصلاح شود. اگر چنین بچه‌ای را پیش آن عالم اخلاق بفرستید، می‌گوید: «این بچه آدم‌شدنی نیست!» 🔹یا ممکن است از بچۀ بی‌حالِ شما-که از سرِ بی‌عرضگی، گناه نمی‌کند- آن‌قدر تعریف کند و بگوید «بَه‌بَه! چه بچۀ خوبی!» که این بچه خراب و فاسد بشود و فکر کند، خیلی بچۀ خوبی است! ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
🔸فداکاری سینه چاکان حوزه سکولار در دفاع از رئیس جمهور کشور دیدنی است. این در حالی است که اساساً منابع دولتی سفر رئیس جمهور را سفری فشرده و کاری عنوان کرده بودند. @motaleatehawzavi
چرایی و چیستیِ حکومت دینی .mp3
23.02M
🔊 استاد میرباقری | مروری بر مبانی حکومت دینی و ولایت فقیه (دین، دولت، جامعه) ۷۶ دقیقه @mirbaqeri
🔸آیا آن مرجع بزرگوار تقلید خود میداند که رسانه مورد حمایتش، تحت عنوان خبرگزاری شیعیان، ابزاری برای رپرتاژ عنصری بوده است که امروز به صراحت فراهم آوردن مشروبات الکلی سالم برای مردم را مطالبه میکند! ⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید: http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5