فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فوق العاده مهم و راهبردی
استاد #رحیم_پور_ازغدی:
🔸مگه ما تا کی میتونیم با شهید دادن جمهوری اسلامی رو نگه داریم؟!
@tollabolkarimeh 🌷
🔸حوزه و دانشگاه باید #علوم_انسانی را اسلامی کنند ...
🔰#دانشگاه_باقرالعلوم
https://eitaa.com/BouNEWS
#پایان_نامه
#منیژه_مهکی
عنوان: نقش #امام_رضا (ع) و اعقاب ایشان در گسترش تشیع در #ایران
🔹مكتب تشیع در ایران پیشینه دیرینهای دارد اما تكمیل و رشد اصلی آن در عصر امام رضا(ع) صورت گرفته است. یاران مخلص امام علی(ع)، موالیان، علویان، داعیان عباسی باعث رشد تشیع در ایران بودند اما به خاطر سیطره مكتب اهل سنت و ارتباط محدود ایرانیان با ائمه اطهار، تشیع با گرایشهای مختلفی مانند زیدیه، كیسانیه، اسماعیلیه، فطحیه و شیعه عباسی ایجاد شده بود.
🔹موضوع این پژوهش بررسی نقش امام رضا(ع) و اعقابشان كه شامل امام جواد(ع) و امام هادی(ع) و جناب موسی مبرقع و فرزندانشان كه تا الان در ایران حضور دارند در گسترش و تعمیق تشیع در ایران میباشد كه به اقدامات و عملكرد این عزیزان از سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و علمی گرفته تا روشهای مختلف نظری و عملی خواهد پرداخت كه نتیجه این روشها، عملكردها و اقدامات و فعالیتها، رشد و تثبیت شیعه اثنی عشری اعتقادی در ایران میباشد و ایران به عنوان پایگاه تشیع در جهان به حساب میآید، بعد از حضور سه ساله امام رضا(ع) در ایران و اقدامات همه گونه ایشان، تلاشهای امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و هجرت موسی مبرقع(ع) و فرزندانشان تشیع در نقطه نقطه ایران گسترش پیدا كرده و وسعت جغرافیای تشیع را به دنبال خود داشته است.
🔹هجرت امام رضا(ع) و فرزندانش به ایران و اقدامات و فعالیتهای ایشان از قبولی ولایتعهدی گرفته تا تربیت شاگردان خاص، مناظرات، تشكیل كلاسهای درس و حوزه علمیه و... موجب شد شیعه زیدی، عباسی و اسماعیلی را به تشیع اثنی عشری و اعتقادی تبدیل نمودند و نتیجه فعالیتهای ایشان و فرزندانشان، آزادیهای نسبی شیعیان، هجرت سادات و امامزادگان به ایران، تشكیل حوزههای علمیه، رشد علمی و فرهنگی دینی، به وجود آمدن فرهنگ رضوی و علوی در ایران فرهنگ مهدوی و انتظار را به دنبال خود داشت.
🔹در واقع نتیجه اصلی آمدن امام به ایران و تلاش و فعالیتهای فرزندانشان در ایران تثبیت امامت و به وجود آمدن حرمهای امامزادگان و قدمگاهها و حرم مطهر امام رضا(ع) را به دنبال خود داشت و ایران پایگاه اصلی تشیع در دنیا تبدیل شد. روش تحقیق در این پژوهش، تاریخی – توصیفی و تحلیلی است. منابع استفاده شده در این تحقیق شامل منابع متقدم و متأخر عربی و فارسی اعم از تاریخی، روایی، تفسیری كلامی و غیره است.
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم🎋
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
تحلیل هجرت سیاسی امام رضا به مرو.docx
27.4K
ای دل غلام شاه جهان [امام زمان] باش و شاه باش
همواره در عنایت لطف الاه باش
دستت نمی رسد که بچینی گلی ز شاخ
ای دل بر آستانه ایشان گیاه باش
قبر امام هشتم و سلطان دین، #رضا
از جان ببوس و بر در آن بارگاه باش
🌹💐🌷🌺🌸🌷🌺🌸🌷💐🌹
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
📝 هادی چیتساز
🔹 فرض کنید وضع اقتصادی مملکت بدتر از این شود؛ شرایط تولید بسیار سخت تر، دلال بازی راحت تر، فروشگاه های زنجیره ای هر روز بیشتر از دیروز، قیمت خرید و فروش و اجاره ملک به آسمان برسد، رشوه و رانت سر به فلک بگذارد، هزینه تحصیل نفس گیر شود، درد هزینه درمان برای بیماران قابل تحمل نباشد و... .
🔺 اما عکسالعمل حوزویها (وضع موجود):
بزرگان: ۱. به مسئولان تذکر داده ایم. ۲. تکرار راهبردهای کلی نظام.
ائمه جمعه: ۱. همه چیز تقصیر مدیریت مجلس و دولت است. ۲. تکرار راهبردهای کلی نظام.
منبری های معروف و به اصطلاح انقلابی: ۱. تقصیر خودتان است که کاندیدا یا نماینده ای که ما گفتیم، انتخاب نکردید. (خربزه خوردید، پای لرزش بنشینید.) ۲. تکرار راهبردهای کلی نظام.
کانالها و سایتهای حوزوی: ۱. مشغول قر زدن و سوتی گرفتن از دولت و مجلس فعلی. ۲. تکرار راهبردهای کلی نظام.
🔹 اما وظیفه حوزه (وضع مطلوب):
۱. تحقیق و تدوین طرح های اقتصاد اسلامی؛
۲. ارائه راهکارهای عملی برای راهبردهای کلی نظام؛
۳. تربیت نیروی کارآمد؛
۴. پیگیری جدی از راه های قانونی برای تصویب و اجرائی شدن طرح ها؛
۵. مطالبه گری فراگیر رسانه ای و تبلیغی حوزوی ها برای اجرائی شدن طرح ها در صورت عدم تمکین مجلس و دولت.
پ.ن ۱: هر صنفی باید وظیفه خودش را صحیح و کامل انجام دهد تا مشکلات حل شوند. انتقاد حوزویان در جای خودش لازم است، اما مهمتر و قبل از انتقاد، حوزوی ها باید به نیازهای نظام پاسخ علمی دقیق داده و نیرو تربیت کنند.
#رسالت_حوزه
@Manahejj
🌹#دانشگاه_باقرالعلوم
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
#پایان_نامه
#حسن_علی_یاری
✴️ عنوان: نظریه #دولت_مطلوب در روایات معصومان(ع)
🔹اهمیت و نقش کلیدی دولت ها در سرنوشت جوامع انسانی موجب شده است تا اندیشمندان و مکاتب مختلف نظریه های بسیاری در ارتباط با آن ارائه نمایند، با عنایت به جایگاه رفیع روایات معصومین(ع) در تشریح و تبیین درست قوانین الهی و الگودهی به ابعاد مختلف زندگی سیاسی و اجتماعی انسانها،متاسفانه تاکنون از منظر روایات معصومین(ع) پژوهش و نظریه ای جامع در ارتباط با دولت ارائه نشده است.
🔹پژوهش حاضر با اعتقاد به وجود مولفه های لازم در متون روایی معصومین(ع)برای الگودهی به زندگی سیاسی و اجتماعی، الگوی مطلوب نظریه دولت را بر اساس روش نظریه سازی داده بنیاد مورد توجه قرار داد؛ از آنجا که این روش کمتر در متون دینی مورد استفاده قرار گرفته بود بعد از بررسی های لازم مشخص گردید که قابلیت اجرا در متون دینی را داراست.
🔹بر این اساس با انجام برخی مقدمات زمینه های استفاده از آن در متون روایی فراهم گردید و برای ارائه الگوی مطلوبی از نظریه دولت شروع به استقراء نموده و با نمونه گیری حداکثری از داده های روایی بعد از استقراء حداکثری ۸۵۰ مفهوم مرتبط با دولت استخراج گردید و به صورت دقیق و مناسب به دور از هرگونه سوگیری پیشینی، به داده ها اجازه داده شد تا مفاهیم مناسب از درون آنها پدیدار شوند.
🔹در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، مقوله های مختلف کشف و استخراج شدند که پس از ارتباط دادن آنها با یکدیگر، یک طرح منطقی نظامدار متشکل از ۱۲ مقوله نمایان شد که هرکدام در پیرامون خود دارای زیر مقوله های مختلف بوده که ابعاد و ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار می دهد.
🔹مقوله های کشف شده بر اساس الگوی پارادایمی داده بنیاد در چهار مرحله، الف: بسترها و شرایط ساختاری نظریه: این مرحله شامل مقوله هایی با عنوان، ۱- اهمیت و ضرورت تشکیل دولت ۲- مشروعیت الهی دولت ۳- مقبولیت دولت ۴- اهداف تشکیل دولت.ب: پدیده دولت که شامل سه مقوله با عنوان ۱- گونه ها و ویژگی های انواع دولت ۲- منزلت و جایگاه دولتمردان ۳- ویژگی های عمومی دولت و قدرت سیاسی ج: استراتژی های عمل /تعامل: شامل چهار مقوله با عنوان: ۱- ابزارها و اصول حاکم بر رفتار دولتمردان ۲- وظایف و حقوق متقابل مردم و دولت ۳- معیارهای سنجش دولتمردان و دولت ۴- عوامل دوام و زوال دولت: مرحله چهارم شامل یک مقوله با عنوان نتایج و آثار دولت، مورد بررسی و تبیین قرار گرفتند.
🔹سرانجام پس از تبیین مقوله های استخراج شده در الگوی پارادایمی، آنچه در نهایت حاصل شد؛ «نظریه دولت حق/ عدل» بود که در نوع خود بی بدیل بوده و قابل ارائه به بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی می باشد.
#دانشگاه_باقرالعلوم🇮🇷
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
🔻خلیج را چه کسانی فارس کردند؟
اوج دفاع شما ملیگرایان و ایرانگرایان و باستانگرایان از ایران و مردمش چه بوده؟
🔸انداختن گردنبند فروهر. کوروش و خشایار و داریوش نامیدن فرزندانتان. و زمزمه آهنگ خلیج فارس با ابی (البته ابی این آهنگ را حاضر نشد در دوبی بخواند چرا که میدانست شیخهای اماراتی دیگر راهش نمیدهند و کاسبی کنسرتهایش تعطیل میشود). و البته امضای طومار اینترنتی اعتراض به اسم خلیج عربی.
🔹خانواده پهلوی هم مثل شما پنجاه و هفت سال هر روز از عظمت ایران باستان و تاریخ دو هزار و پانصد سالهاش گفت. ولی سال هزار و سیصد و بیست رضا شاه کبیرشان به جای اینکه لباس رزم بپوشد و مقابل اشغالگران بایستد، با بیغیرتی تمام به جزیره موریس فرار کرد و اجازه داد ایران بیست و چهارساعته به اشغال بریتانیا درآید. محمدرضا، بزرگ شاهنشاهشان، بحرین را با یک تشر دودستی تقدیم بریتانیا کرد و با تصویب قانون کاپیتولاسیون عزت و کرامت انسان ایرانی را هم دودستی تقدیم آمریکاییها.
🔸گفتنش تلخ است اما ایرانیان پیش از انقلاب در نگاه جهانیان چیزی بودند کمتر از سعودیها و شیخنشینهای دوبی. همانها که ترامپ به صراحت تحقیرشان میکند و میگوید باید دوشیده شوند. همانها که اگر آمریکا تصمیم بگیرد فردا صبح ممکن است اسمشان هم وجود نداشته باشند.
🔸این شما باستانگرایان و ایرانگرایان نبودید که هشت سال مقابل صدام (بعلاوه کویت و بحرین و سعودی و امارات و قطر و اردن) جنگیدید. این شما باستانگرایان و ایرانگرایان نبودید که هفت سال مظلومانه در سوریه توسط وهابیها شهید شدید و در داخل هم ناعادلانه قضاوت. و این شما ملیگرایان و باستانگرایان نبودید که پای اجنبی را از آبهای ایران قطع کردید.
🔹این جوانان شیعه بودند که با سربندهای لبیک یا حسین و یا ابولفضل و یا زهرا جان خودشان را کف دست گرفتند و جنازه بسیاریشان هنوز حتی برنگشته و خیلیهایشان هنوز گوشه آسایشگاهها به سختی نفس میکشند. این بچههای حزباللهی بودند که با اینکه وطن پرستی را شرک میدانستند اما وطن دوست بودند و خلیج را دوباره فارس کردند و عظمت را به ایران برگرداندند.
🔸چهل سال است که دشمنان پروژه جمهوری اسلامی را به دروغ ضدملی تعریف کردهاند. باید مقابلشان محکم ایستاد و گفت که اتفاقا آنچه ضدملی بوده و هست گفتار باستانگرایی و آریاییگری است که توسط روشنفکران غربزده در سالهای پایان قرن نوزدهم جعل و توسط خاندان پهلوی اجرایی شد. برعکس. هرگونه هویت واقعی غیرجعلی ایرانی از دل تشیع گذشته، میگذرد و خواهد گذشت و دقیقا به همین دلیل جمهوری اسلامی تنها راه امکان دولت-ملت سازی ایرانی بوده و هست.
✍ #علی_علیزاده
#دانشگاه_باقرالعلوم🇮🇷
🆔 https://eitaa.com/BouNEWS