🔴اگر با خیال راحت #محرم داریم؛
همه اش به برکت پرچم جمهوری #اسلامی ایران است و وجود پر برکت متدین و متعهد به اسلام و رهبری مدبرانه و حکیمانه ی #امامین انقلاب امام خمینی و امام خامنه ای است
#عاشورا
#امام_حسین ع
➯@Bshmk33
زیارتعاشورا۩شهیدتورجیزاده.mp3
3.64M
🕌 زیارت عاشورا
🎙 با نوای آسمانی شهید تورجی زاده
🌴 روز عاشورا
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مداحی مرحوم کوثری در محضر امام خمینی
🌴 روز عاشورا 🚩🚩
امروز حسین سر می دهد
عباس و اصغر می دهد
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
🎙 تا حالا روضه خوانی این شکلی👆
دیده بودید؟
🏴 مرحوم آیه الله احمد سیبویه ۲۰سال امام جماعت حرم حضرت ابالفضل(ع)بود.
حالات وخصائص عجیبی داشت
در ۱۰۰ سالگی مثل یک نوجوان روضه میخوند وگریه میکرد
موقع روضه می آمد لابلای جمعیت میگشت گریه کن ها رو شکارمیکرد یعنی میرفت زانو به زانوش براش روضه میخوند
بدون میکروفن صدای رسائی داشت.
یه روز توی قم بود اومد توی محراب زانو به زانوی آیه الله بهجت شد.
وسط روضه یاد جوانی کرد گفت شیخ محمدتقی یادته جوانی شبهای محرم بین الحرمین تا صبح دوتائی میخوندیم وسینه میزدیم؟
این عارف فرزانه میگفت
شیخ حسین سامرائی بمن گفت:
شبی در سرداب سامرا تنهائی گرم اشک و #روضه #زینب_کبری (س) بودم ناگهان متوجه شدم آقائی پشت سرم نشسته که از هیبتش توان برگشتن ندارم او با زمزمه های من سخت گریه میکرد مقداری بعد از روضه که گذشت فرمود:
شیخ حسین به شیعیانم بگوئید خدا را به عمه جانم #حضرت_زینب قسم بدهند و برای فرجم دعا کنند
سپس من توانی در خود احساس کردم برگشتم ولی دیگرکسی راندیدم.
روحش شاد و با اولیای الهی محشور باد🤲
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روضهی عصر عاشورا به روایت رهبر انقلاب:
🏴 ...وقتى که زینب رسید آنجا جسد عزیزش را روى زمین گرم کربلا افتاده دید به جاى هرگونه عکسالعملى، به جاى هر گونه شکایتى رفت به طرف جسد عزیزش ابىعبداللَه خطاب به جدش پیغمبر صدایش بلند شد «یا رسولاللَه صلا علیک ملیک السماء هذا حسینک مرمل بالدماء مقطع الاعضاء»...
دهه ۶۰
➯@Bshmk33
سلام بر حسین که حرامزادگان برای شهادتش خوشحال شدند
🗣 عبـدالمـجید خرقـانی 🇮🇷
➯@Bshmk33
جرم بود
ممنوعیت داشت
پیرمردهای صاحب خانه
دم در می نشستند
همین ساعتها
نزدیک اذان صبح
عزادارها از ترس آژانهای نظمیه رضاخان
پشت در خودشان را به صاحب خانه معرفی میکردند
حاجی رسول قناد هستم
مشهدی رحمان بزاز هستم
در را باز میکرد تا عزاداری کنند.
رضاخان رفت، روضه باقیست
🗣 علیرضا زادبر
➯@Bshmk33
09_مقام_تکرار_نشدنی_یاران_امام_حسینع.mp3
3.32M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یزید چگونه به درک واصل شد ؟
🎬 #بیداری_مدیا
➯@Bshmk33
4_5933653441485211899.MP3
19.57M
🔈 مقتل خوانی ظهر عاشورا
🔖 فرازهایی از زیارت ناحیه مقدسه
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میدونستیاسبهیچوقت
نمیتونهپاشرورویجسم
انسانبزاره؟امـا...😭
#استوریروزدهم
#عاشورا 🩸
➯@Bshmk33
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری سنتی کشمیریها روی قایق
🔹شیعیان کشمیری در یک مراسم منحصر به فرد در ایام محرم که سابقهای تاریخی دارد، با قایق روی دریاچه معروف دال عزاداری میکنند.
➯@Bshmk33
🔺 خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند....
تصور ما این است که سردستهی آدمهایی که مقابل امام حسین میایستند، باید خیلی آدم عجیب و غریبی در ظلم و قساوت باشد!
ما شاید شبیه «شمر» نباشیم یا نشویم هیچوقت، اما رگههایی از شخصیت عمرسعد را خیلیهایمان داریم. رگههایی که وسط معرکه میتواند آدم را تا لبهی پرتگاه ببرد.
از همان لحظهی اول ورود به کربلا به آمدن و جنگیدنش با حسین شک دارد.
حتی جایی آرزو می کند که کاش خدا من را از جنگیدن با حسین نجات بدهد. عمر سعد «علم» دارد. «علم» دارد به اینکه حسین حق است اما چیزهایی هست که وقت «عمل» باعث لنگش او می شود!
ما هم «شک» داریم، همیشه در رفت و آمدیم بین حق و باطل و با آنکه به حقانیت حق واقفیم اما مال و جان و زندگی و موقعیتمان را خیلی دوست داریم؛ از دست دادنشان خیلی برایمان نگرانکننده است.
اینها نشانههای خطرناکی هستند. نشانههای سیاهی از شباهت ما با عمرابنسعدابنابیوقاص؛ هزاری هم که هر بار در زیارت عاشورا لعنتش کنیم!
عمرسعد از آن خاکستریهایی بود که کربلا تکلیفشان را با خودشان معلوم کرد. رفت و آمد میان سیاهی و سفیدی تمام شد دیگر. رفت تا عمق سیاهیها و دیگر همانجا ماند...
#مهدی_قاسم_زاده
➯@Bshmk33
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️اقامه عزای حسینی چه اثری در خودسازی و تربیت نفوس مردم دارد؟
🔹 #مجالسعزایامامحسین (ع) مجالس تحوّل روحى و مرکز #تربیت و #تزکیه_نفس است. در این مجالس مردمى که با گریه بر مظلومیّت امام حسین (ع) آن حضرت را #الگو قرار مى دهند، در واقع زمینه تطبیق اعمال و کردار خویش و همرنگى و سنخیّت خود را با سیره عملى آن حضرت فراهم مى سازند. تأثیر عمیق این مجالس به قدرى است که افراد زیادى در این مجالس، #دگرگونى_عمیقى یافته و تصمیم بر ترک گناه و معصیت مى گیرند، و چه بسا اشخاص گمراهى که با شرکت در این مجالس تنبّه حاصل کرده و راه نجات را پیدا مى کنند. این مجالس به آدمى #درس_عزّت، #آزادگى، #ایثار، #فداکارى و #درس_تقوا و #اخلاق مى آموزد. این مجالس مهد پرورش انسان هاى حق طلب و عدالت گستر و شجاع است.
🔹اضافه بر این، در طول تاریخ این جلسات به مثابه کلاس هاى درس براى توده هاى مردم بوده است و آنان را با معارف و #حقایق_دینى، تاریخ، رجال، احکام و موضوعات گوناگون دیگر آشنا مى کرده است، و یکى از مؤثّرترین پایگاه هاى خودسازى و #تهذیب_نفوس و #تربیت_اخلاق بوده است. ماربین آلمانى در این زمینه مى گوید: «مادامى که این روش و خصلت (برپایى مجالس سوگوارى) در میان مسلمانان وجود دارد هرگز تن به خوارى نمى دهند و تحت اسارت کسى نمى روند... شیعیان در حقیقت از این راه به همدیگر درس جوانمردى و شجاعت تعلیم مى دهند». [۱] #ائمّه_اطهار علیهم السلام با گشودن این باب، و تشویق مردم به شرکت در این محافل در واقع همه را به تحصیل و تربیت در این دانشگاه حسینى دعوت کردند. شور و هیجان رزمندگان در جبهه هاى نبرد در جنگ تحمیلى هشت ساله، به ویژه در شب هاى عملیّات و لحظه شمارى آنان براى فداکارى و ایثار و نیل به شهادت، گواه روشنى بر تأثیر عمیق مجالس حسینى است.
🔹این است که اگر این مجالس را #مجالس_تأسّى و #الگوپذیرى بنامیم بیراهه نرفته ایم. مرحوم فیض کاشانى در کتاب «محجّة البیضاء» در توضیح حدیث پیامبر اکرم (ص): «عِنْدَ ذِکْرِ الصّالِحینَ تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ؛ به هنگام یاد صالحان رحمت الهى نازل مى شود»، با اشاره به مسئله تأثیرپذیرى انسان از محیط اجتماعى و الگوهاى شایسته، در بیان علّت نزول رحمت به هنگام یاد صالحان، مى نویسد: «چون #ذکر_صالحان و طرح صلاحیّت هاى اخلاقى آنان باعث مى شود که انسان از آنها #الگو بگیرد و با تحت تأثیر واقع شدن، به آنها تأسّى و #اقتدا کند و زمینه صلاحیّت و برخوردارى از رحمت پروردگار را براى خود فراهم سازد». [۲]
🔹ثقة الاسلام کلینى (ره) و شیخ الطایفه شیخ طوسى (ره) در حدیث معتبر از امام صادق (ع) روایت کرده اند: «قالَ: قالَ لِی أبی: یا جَعْفَرُ أَوْقِفْ مِنْ مالی کَذا وَ کَذا النَّوادِبَ یَنْدُبَنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنى أَیّامَ مِنى؛ پدرم به من فرمود: اى جعفر! مقدارى از مالم را (پس از وفاتم) براى برپایى مجلس سوگوارى برایم در ایّام حج در منى اختصاص بده». [۳] صاحب جواهر در «کتاب طهارت» در بیان حکمت و فلسفه این وصیّت امام باقر (ع) بیانى دارد که مفادش چنین است: «چون #برپایى_مجالس_عزادارى و سوگوارى ائمّه اطهار علیهم السلام باعث شناخت فضایل اخلاقى آنان و در نتیجه «اقتداء و تأسّى» مردم به آن بزرگان است» [۴]، لذا احیاى نام و بزرگداشت خاطره آنان حرکتى پسندیده و عملى مطلوب است.
پی نوشتها؛
[۱] به نقل از: فلسفه شهادت و عزادارى، ص ۱۰۹
[۲] محجّة البیضاء، ج ۴، ص ۱۷
[۳] کافى، ج ۵، ص ۱۱۷ و تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۳۵۸
[۴] جواهر الکلام، ج ۴، ص ۳۶۶: «وَ قَدْ یُسْتَفادُ مِنْهُ اسْتِحْبابُ ذلِکَ اِذا کانَ الْمَنْدُوبُ ذا صِفات تَسْتَحِقُّ النَّشْرَ لِیُقْتَدى بِها».
📕«عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها»، سعید داودی و مهدی رستم نژاد، (زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، انتشارات امام على بن ابيطالب(ع)، ص ۷۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#عزاداری #اهل_بیت #امام_حسين
@tabyinchannel
➯@Bshmk33
جانمازم، دین و دنیایم: حسین ابن علی است
دلنوازم، تا که تنهایم: حسین ابن علی است
نه! رضا جای خودش، مشهد، وَ دنیای خودش...
عشقبازم! چونکه مولایم: حسین ابن علی است
➯@Bshmk33
قصه به سرکه می رسدیادسه ساله می کنم
یاد خرابه و غم و عمه و ناله می کنم
آه زبان چه لال شد، قلم چه ناتوان ترین
فکر به دندان و لب و تشت و پیاله می کنم
شاعر آئینی کربلائی حمیدرضا کسرائی
➯@Bshmk33