هدایت شده از محرمانه
⭕️ تریتا پارسی:
من شاهد اظهارات بسیاری از تحلیلگران جنگطلب هستم که ادعا میکنند پاسخ تلافیجویانه و مؤثر ایران علیه اسرائیل و همچنین موشکهای ۴۰۰۰ کیلومتری این کشور، «ثابت میکند» که ایران یک «تهدید قریبالوقوع» بوده است.
این ادعا البته بیاساس است، چرا که ایران تا زمانی که ابتدا مورد حمله قرار نگرفت، دست به حمله نزد.
اما این موضوع نشاندهنده میزان پذیرش منطق نظامی اسرائیل توسط این تحلیلگران جنگطلب برای ساختن چنین استدلالهایی است.
یک «تهدید» معمولاً به عنوان «توانایی + نیت» تعریف میشود. صرفِ داشتن توانایی حمله به شما برای تلقی شدن به عنوان یک تهدید کافی نیست؛ بلکه باید «نیت خصمانه» نیز وجود داشته باشد. در غیر این صورت، ایالات متحده مجبور بود به تمام نقاط جهان برود و تمام توانمندیهای نظامی کشورهای دیگر را نابود کند، چرا که آن توانمندیها به خودی خود یک تهدید محسوب میشدند.
این رویکردی پوچ و ناپایدار نسبت به امنیت است.
اما این دقیقاً همان روشی است که اسرائیل تهدیدات را تعریف میکند.
همانطور که ژنرال افسانهای نیروی هوایی اسرائیل، دیوید ایوری، برای من توضیح داد، اسرائیل «نیت» را از معادله حذف میکند؛ زیرا فرض را بر این میگذارد که تمام کشورهای منطقه در نهایت اگر توانایی داشته باشند، به دنبال نابودی آن خواهند بود.
بنابراین، اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که هیچ کشوری - یا ترکیبی از کشورها - توانایی نظامی و سیاسی لازم برای به چالش کشیدن اسرائیل را ندارد.
زمانی که چنین تواناییهایی ایجاد شود، باید از بین بروند. (این هدف اسرائیل در جنگ با ایران است.)
در نتیجه، اسرائیل امنیت خود را نه از طریق ایجاد توازن یا مدیریت تهدیدها، بلکه از طریق تسلط بر تمامی همسایگانش به دست میآورد.
دستیابی به سلطه اسرائیل اتفاقاً در قوانین ایالات متحده نیز گنجانده شده است که بر اساس آن، آمریکا باید «برتری استراتژیک نظامی» اسرائیل را تضمین کند.
این همان منطقی است که تحلیلگران جنگطلب اکنون از آن استفاده میکنند؛ یعنی زمانی که ادعا میکنند عملکرد نظامی غافلگیرکننده ایران «ثابت میکند» که این کشور یک تهدید قریبالوقوع بوده است.
بسیاری از این تحلیلگران نه تنها اهداف و توجیهات اسرائیل برای این جنگ را پذیرفتهاند، بلکه منطق امنیتی عمیقاً ناقص آن را نیز اتخاذ کردهاند.
💥 اخبار فوری و #محرمانه جنگ
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از محرمانه
🔻 ایران سازمان رزم خود را برای ‘راهبرد جنگ فرسایشی بلند مدت’ مناسب سازی کرده است.
🔸 در صورت تشدید اقدامات دشمن در هر سطح، سخت گیری در تنگه هرمز بسیار شدیدتر خواهد شد.
🔹 در صورت هر نوع تجاوز به زیرساخت های ایران، زیرساخت های حیاتی -و نه فقط انرژی- رژیم اسراییل و کشورهای منطقه بی درنگ و به طور گسترده منهدم خواهد شد.
🔸 در صورت هر نوع حمله جدید زمینی یا هوایی به جزایر ایرانی نیز، عملیات آبی خاکی در سواحل امارات، بحرین و سعودی و انسداد باب المندب و ناامن سازی دریای سرخ در دستور کار است.
💥 اخبار فوری و #محرمانه جنگ
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از محرمانه
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کُرنش بیبیسی در برابر ساختار پیچیده و قدرتمند سپاه پاسداران!
🔸 سوال مجری: علیرغم حذف فرماندهان سپاه، چرا ما هنوز هم شاهد پیشبرد استراتژیهای ایران و دستاوردهای نظامی آن هستیم؟
🔸️ پاسخ بابک دربیکی، تحلیلگر سیاسی: هیچ گِرِهی برای سپاه نقطه شکست نیست؛ چراکه سپاه یک ساختار نظامی چندلایه و پیچیده دارد و همواره دارای سناریوهای از پیش تعیینشده است.
🔸️ بنابراین شما با یک سپاهی روبرو هستید که حتی اگر فرماندههای مختلف آن هم حذف بشوند، توان ضربه مجدد و همیشگی را داراست.
💥 اخبار فوری و #محرمانه جنگ
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
🔴 *مکس بلومنتال (Max Blumenthal) - سردبیر وبسایت تحلیلی The Grayzone
* او که به افشایِ پشتپردههای سیاست خارجی آمریکا مشهور است، در یک مستندِ گزارشی گفت:
🔸 «آنچه در اسفند ۱۴۰۴ رخ داد، بزرگترین قمارِ شکستخوردهی تاریخِ واشنگتن بود. آنها فکر میکردند با یک "ضربه سر بریدن" (Decapitation Strike)، ایران را به هرجومرج میکشانند، اما با یک "سیستمِ خودترمیمشونده" روبرو شدند. ستایشِ من برای ذکاوتِ اطلاعاتی ایران است که اجازه نداد دشمن حتی یک قدم در خاکش پیشروی کند. ایران، هیمنهی پوشالیِ پنتاگون را در خلیج فارس در هم شکست.»
🔴 *کنستانتین سیوکوف (Konstantin Sivkov) - ژنرال و تحلیلگرِ برجستهی ژئوپلیتیکِ روس*
او در مقالهای در نشریاتِ نظامی مسکو نوشت:
🔸«نبردِ اسفند ۱۴۰۴ ثابت کرد که ایران، "قدرتِ برترِ تکنولوژیک در غربِ آسیا" است. آنها نه تنها در زمین، بلکه در "جنگِ الکترونیک" هم آمریکا را کیش و مات کردند. ستایشِ من برای آن است که ایران اجازه نداد هیچیک از اهدافِ استراتژیکش آسیب ببیند، در حالی که ضرباتِ مهلکی به پایگاههای متجاوز وارد کرد.»
🔴 *نخبگانِ سیاسی و نظامیِ پاکستان (مانند ژنرال زید حامد)*
او در برنامههای تلویزیونی پاکستان با شور و حرارت گفت:
🔸 «ایران، "قلبِ تپندهی اسلام" است. در اسفند ۱۴۰۴، وقتی دشمن فکر میکرد ایران ضعیف شده، آنها با انتخابِ سریعِ رهبری جدید و پاسخِ دندانشکن، به همهی ما درسِ "غیرت" دادند. ایران ثابت کرد که قدرتِ اتمی لازم نیست، وقتی "ارادهی اتمی" داشته باشی. ما به همسایگی با چنین ملتی افتخار میکنیم.»
🔴 *تحلیلگرانِ نظامیِ ترکیه (مانند متین گورجان - Metin Gurcan)*
در آنکارا، تحلیلگران با دقتِ وسواسگونهای عملکردِ پهپادی و موشکی ایران را رصد کردند:
🔸ایران در اسفند ۱۴۰۴، پارادایمِ "جنگِ نامتقارن" را به سطحِ جدیدی برد. آنها نشان دادند که با هزینهای اندک، میتوانند پیشرفتهترین سیستمهای پدافندیِ میلیاردیِ غرب را فلج کنند. ستایشِ ما نثارِ مهندسانِ نظامیِ ایران است که در محاصرهی کامل، سلاحهایی ساختند که توازنِ قدرت در خاورمیانه را برای همیشه به نفعِ شرق تغییر داد.»
🔴 *سرهنگ داگلاس مکگریگور (Douglas Macgregor) - استراتژیست ارشد و مشاور سابق پنتاگون*
او که به تحلیلهای بیپروا و واقعگرایانهاش مشهور است، در یک پادکستِ پربیننده در اسفند ۱۴۰۴ گفت:
🔸«من به عنوان یک سرباز، باید به ژنرالهای ایرانی کلاه از سر بردارم. آنها در اسفند ۱۴۰۴ ثابت کردند که "دفاعِ متحرک" را بهتر از هر کسی در جهان بلدند. وقتی آمریکا فکر میکرد تمامِ اهداف را شناسایی کرده، موشکهای ایران از نقاطی شلیک شدند که در هیچ نقشهی اطلاعاتی وجود نداشت. ایران نشان داد که نمیتوان با ملتی که برایِ وجب به وجبِ خاکش طرحِ نبرد دارد، جنگید. این یک شکستِ اطلاعاتیِ تمامعیار برای واشنگتن بود.»
🔴 *مهدی حسن (Mehdi Hasan) - روزنامهنگار و مجری برجسته (الجزیره/MSNBC)*
او با وجودِ تمامِ انتقاداتِ گذشتهاش، در برنامهای زنده گفت:
🔸«نمیتوان منصف بود و قدرتِ ایران در عبور از این بحرانِ عظیم را نستود. هر کشور دیگری اگر رهبرش ترور میشد، ماهها درگیر جنگ داخلی بود، اما ایران در کمتر از ده روز، یک انتقال قدرتِ بینقص انجام داد و همزمان به بزرگترین قدرتِ نظامی جهان پاسخِ مستقیم داد. این سطح از "تابآوریِ سازمانی" در جهان بینظیر است.»
🔴 *سرگئی کاراگانوف (Sergey Karaganov) - نظریهپردازِ "دکترینِ اتمی" روسیه*
او که از نزدیکترین مشاورانِ پوتین است، در نشستِ عالیِ امنیتی گفت:
🔸«ایران در این جنگ نشان داد که "ارادهی شلیک" دارد. در نظامِ بینالملل، قدرت فقط داشتن سلاح نیست، بلکه "جرئتِ استفاده" از آن علیه یک ابرقدرت است. ایران در اسفند ۱۴۰۴، قفسِ نظمِ تکقطبی را شکست. ما در روسیه، ایران را به عنوانِ "سپرِ فولادینِ شرق" میستاییم.»
🔴 *پیتر فورد (Peter Ford) - سفیر سابق بریتانیا در سوریه و بحرین*
او که دیپلماتی باسابقه و واقعبین است، در مصاحبهای با شبکههای مستقل گفت:
🔸«من در تمام دوران خدمتم، کشوری را ندیدهام که با چنین "وقارِ استراتژیکی" با فاجعه روبرو شود. ترور رهبری ایران، یک جنایتِ جنگی بود که هدفش ایجادِ آنارشی بود؛ اما ایران با "آرامشی پولادین"، نه تنها نظم داخلیاش را حفظ کرد، بلکه با پاسخِ نظامیاش نشان داد که قواعد بازی در خلیج فارس را تهران مینویسد، نه واشنگتن. من به این "بلوغِ سیاسی" تعظیم میکنم.»
🔴 *یوان پنگ (Yuan Peng) - رئیس مؤسسه روابط بینالملل معاصر چین (CICIR)*
📎 @masjed_moftakhar
جنگندههای f35 به گونهای طراحی شده که بازتاب الکترومغناطیسی یک هیولای ۳۰ تنی را به اندازه یک توپ گلف تقلیل میدهد. در واقع شما در پهنه ی آسمان به دنبال یک توپ گلف می گردی. این برای عزیزانی که به پدافند ایراد می گیرند !
در قسمت دوم اینکه سیستم جنگ الکترونیک این جنگنده، امواج راداری مقابل را میبلعد، تحلیل میکند و در کسری از ثانیه، سیگنالهای فریبندهای را به سمت رادار دشمن میفرستد. در واقع F-35 پیش از آنکه دیده شود، سیستم عصبی پدافند دشمن را هک میکند ، این پرنده نیازی به روشن کردن رادار خود (که باعث افشای موقعیتش میشود) ندارد اطلاعاتش را از طریق شبکههای دیتالینک (مانند MADL) از ماهوارهها، پهپادها و ناوهای دوردست دریافت میکند. شاید روشن شده باشد که چرا امروز راحت تر رهگیری شد! چون تقریبا این شبکه معیوب شده است.
در جنگنده f35 خلبان یک انسان سایبورگ است یعنی مغزش با سیستم جنگنده تلفیق و یکی شده .
کلاهخود پروازی خلبان که قیمتی معادل یک خودروی لوکس را دارد وظیفه ی این ادغام را بر عهده دارد.
به لطف دوربینهای فروسرخ توزیعشده در سراسر بدنه جنگنده، زمانی که خلبان به پایین و به سمت زانوهای خود نگاه میکند، کف هواپیما را نمیبیند بلکه مستقیماً زمین زیر پای خود را در تاریکی مطلق تماشا میکند و بر آن مسلط است در کنار آن دارای دید ایکس ری واضحیست. این کلاهخود تمام اطلاعات را تحلیل می کند و فقط تصویر بازسازی شده و استراتژیک از میدان نبرد را به خلبان نشان می دهد.
این مطلب را گفتم که اشاره ای بکنم که وقتی می گویند جنگنده f35 مورد هدف قرار گرفته چه مفهومی دارد.
این شاهکار رهگیری ، یکی از بی نظیر ترین موقعیت های این جنگ می باشد که به اندازه زدن ناو اهمیت دارد !
فقط از یک طریق پیچیده پدافندی می شود آن ها را به دام انداخت که به دلیل مسائل خاص امنیتی نحوه ی شکار شدنش را می گذاریم برای بعداز پیروزی
به این بسنده کنم که روح شهید والامقام حاجی زاده در ملکوت اعلی می درخشد. 🌷
.
♦️آنجلو جولیانو، روزنامه نگار و تحلیلگر ایتالیایی با انتشار تصویری از شهرک نشینان غیر قانونی که روی تپههای مشرف به غزه با تنقلات و نوشیدنیها جمع میشدند تا نسلکشی فلسطینیها در غزه را تماشا کنند، نوشت: این روزها تلآویو زیر ضربات سنگینی قرار دارد. هرگز فراموش نکنید که آنها چه کسانی هستند و چه کردند ؟! 😐🙄
هدایت شده از محرمانه
🔺سیستم برق ایران نابود شدنی نیست
🔹یک کاربر در ایکس نوشت: ایران شبکهی برق و گاز فوقالعادهای داره، عملاً غیرقابل تخریبه. شبکهی انتقال گاز ایران از کانادا هم بهتره.
🔹ایران ۸.۸ ترا واتساعت برق صادر کرده و حدود ۳.۳ ترا واتساعت وارد کرده، عمدتاً به پاکستان، افغانستان و عراق.
🔹مصرف برق سالانهی هر نفر در ایران ۴.۳ مگاواتساعته که تقریباً همسطح با بریتانیاست (۴.۶ مگاواتساعت) و حدود ۲۵٪ بالاتر از کشورهایی مثل برزیل و آفریقای جنوبی.
🔹حمله به یه سیستم اینقدر مقاوم، و در عین حال باز کردن خلیج فارس برای حمله به داراییهایی که تنها یه نقطهی ضعف دارن، واقعاً، واقعاً احمقانه به نظر میرسه
💥 اخبار فوری و #محرمانه جنگ
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از بیداری ملت
1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مادری در کشمیر گوشوارههای دخترش را در میآورد و میگوید برای ساختن مدرسه میناب که امریکا در آنجا دخترھا را به شهادت رساند!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat