مسجد ۱۴ معصوم روستای صرم
بازگشت از نیمهی راه 🔻 «ما با اینکه شناخت خوبی نسبت به اطلس داریم، معمولاً، برای سفر به برزیل، د
آرامِ ناآرام!
🔻برزیلیها به ناو ۱۲۰۰ تنی ما «قایق» میگفتند! قصد آنها از گفتن این کلمه، تحقیر ایران نبود؛ بلکه این قایق ایرانی، مایهی حیرت آنها شده بود. ناو تمام ایرانی دنا در ناوگروه ۸۶ برای شناور شدن بر روی اقیانوس آرام که عمق بسیار زیادی دارد، بسیار سبک بود. در عرف دریانوردی، برای سفر بر آرامِ ناآرام، ناوی با حداقل ۸۰۰۰ تن وزن لازم است، نه دنای ۱۲۰۰ تنی که به مثابهی یک قایق بود!
🔹 دریانوردان ما در ناوگروه ۸۶، با عبور از آبهای جزایر پولینزی که در قارّهی اقیانوسیه واقع است، به دل اقیانوس آرام زده بودند. آنها با گذر از عرض طولانی آرام که طوفانهای شدیدی در آن رخ میدهد، به سواحل شیلی رسیده بودند و سپس، در بندر ریودوژانیروی برزیل پهلو گرفته بودند.
🔻حالا نیروهای دریایی برزیل از اقیانوسپیماییِ طولانی ناو سبکوزنِ ما به شگفت آمده بودند؛ کاری که قاعدتاً، از عهدهی نیروی دریایی ارتشِ یک کشور تحریمشده برنمیآمد! شگفتی آنها بیراه نبود. ما نه آرام را میشناختیم و نه به علّت تحریمها میتوانستیم روی منابع خارجیها، هواشناسی ماهوارهای آنان و نرمافزارهای دریانوردیشان حساب باز کنیم. بنابراین، توشهی اطّلاعاتی و نرمافزاری این سفر خطرناک را از فنّاوری داخلی تأمین کردیم. ما برای این سفر، یک نرمافزار پیشبینی شرایط جوّی را طرّاحی و از آن استفاده کردیم. این نرمافزار که اطّلاعات ۵۰ سال هواشناسی و جوّ اقیانوس در آن پیاده شده است، میتواند با ۲ درصد خطا، وضعیّت هوای اقیانوس را تا ۲۰ سال آینده پیشبینی کند. همچنین، ما نرمافزار راهنمای توزین شناورهای سنگین را طرّاحی کردیم؛ نرمافزاری که به کمک آن میتوان توزین بار در سرتاسر کشتی را به گونهای انجام داد که کشتی در مقابل امواج اقیانوسی، دچار شکستگی یا پارگی نشود.
🔹 این نرمافزارهای پیشرفته که سرنوشت دریانوردان ناوگروه ۸۶ به آنها گره خورده بود، نه به وسیلهی خارجیها، بلکه تماماً به دست توانمند نخبگان ایرانی و شرکتهای دانشبنیان داخلی، طرّاحی و ساخته شده بود.
💢 به نقل از دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش
#جهاد_تبیین
مراسم تجلیل و تکریم آزادگان روستای صرم
۲۶ مرداد ۱۴۰۲ روستای شهید پرور صرم
با حضور مهندس تاری بخشدار مرکزی و حجت الاسلام رحمتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کهک و ائمه جماعات و شبکه بانوان روستا و اعضای شورا و دهیاری روستای صرم
#نشر_خوبیها
#شبکه_بانوان
#صرم
🌹شورای فرهنگی روستای صرم🌹
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاقبت شگفت آور مسئول شکنجه اسرای ایرانی
‼️ نتیجه جهاد تبلیغی و #جهاد_تبیین در زندان رژیم بعث
_________________________
🗓 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۲۶مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی
#جهاد_تبیین
❣#سلام_امام_زمانم❣
🔅 السَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخائِفُ...
🌱سلام بر تو ای مولای معصوم من، که بدون هیچ جرم و خطایی، از شّر دشمنان آواره بیابان ها شده ای!
سلام بر تو و بر غربت و تنهایی ات!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پس از ظهور پاسخ امام زمان (عج) به معترضین انتقام کربلا چیست؟
🔵 وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ
🎙استاد_عالی
ارتباط محرم با مهدویت ۲۹
۵. حضور در مجالس حسینی
در این رابطه صدها حکایت موثق نقل شده است. یکی از این تشرفات، قضیه ای است که «آیت الله سید رضا صدر» بدون واسطه این گونه نقل میکند:
حضرت آیت الله آقای حاج سید حسین
حائری» که سالیانی در کرمانشاه سکونت داشتند و منزل ایشان مرکز نزول زوار کربلا از شناخت و ناشناخت در رفت و برگشت بود، خود ایشان چنین حکایت کرد:
در میان زوار ناشناس، سیدی به منزل من وارد شد که او را نمی شناختم. چند روزی میهمان ما بود، پی بردم که فرد عادی نیست و با جهان دیگر رابطه دارد. روزهای واپسین ماه ذی الحجه بود که این سید بزرگوار در خانة من رحل اقامت انداخته بود و چون در دهة عاشورای ماه محرم روضه داشتیم، بدو گفتم:
می توانی به من خبر دهی که آیا روضة ما مورد رضایت آقا امام زمان علیه السلام است یا نه؟ سید برای جواب مهلت خواست.
ماه ذی الحجه به پایان رسید و جواب سید نرسید. ماه محرم قدم گذارد و روضة ما آغاز شد. روز دوم محرم بود و ما بر سر ناهار بودیم. سید، پاسخ داده و گفت:
آری، مورد رضایت است و خود آقا روز نهم یعنی روز تاسوعا به مجلس شما تشریف میآورند. آقای حائری قبول این
سخن برایش دشوار بود (دانشمندان به چنین سخنهایی کمتر ایمان میآوردند، سید هم همان طور بود). برای اطمینان آقای حائری، از حوادث روز تاسوعا، یعنی روز تشریف فرمایی خبر داد و چنین گفت که واعظ شهیر کرمانشاه، یعنی اشرف، در آن روز جایی منبر نمی رود به جز در روضة شما، آن هم نه در وقت معین شده که خاتم مجلس باشد، بلکه او نخستین کسی است که روز تاسوعا در مجلس شما شرکت خواهد کرد.
در آن روز «اشرف شیرازی» نخستین کسی است که در منزل شما بر منبر خواهد نشست و منبری مختصر خواهد داشت و سپس به زیر میآید و یکسر به خانه میرود و در هیچ مجلسی شرکت نمی کند. منبرش را بدون خطبه ای یا آیه ای از قرآن یا شعری آغاز میکند و بدون مقدمه داخل سخن میشود.
دیگر آن که، رسم اهل منبر است که روز تاسوعا از فضائل و مناقب حضرت عباس و شهادت آن حضرت سخن گویند. در آن روز، هیچ کدام از آقایان اهل منبر از حضرت عباس
نام نمی برند و همگان از امام زمان میگویند و سخنانشان دربارة آن حضرت است. پس از شنیدن این خبرها، آقای حائری روزشماری میکند که کی روز تاسوعا میرسد و چرا دیر میرسد.
و این از دو نظر بود: عشق به شرفیابی و برخورداری از این سعادت و پی بردن به صحیح بودن خبرهای سید، در روز تاسوعا.
روز تاسوعا رسید و آقای حائری زودتر از روزهای دیگر در مجلس شرکت میکند. هنوز چند تنی بیشتر در مجلس حضور نیافته بودند که اشرف میآید.
آقای حائری بدو میگوید: آقای اشرف! برای چه آمده اید؟ چون وقت منبر او نبود، وقت منبرش چند ساعت دیگر بود.
اشرف پاسخ داده گفت: آقا فردا عاشوراست و من بایستی وظیفهام را در آن روز انجام دهم. سینهام خسته شده و بایستی سی مجلس را اداره کنم. با خود فکر کردم که امروز استراحت کرده به هیچ مجلسی نروم تا خستگی برطرف شود و برای فردا آماده باشم. این جا نیز برای منبر
نیامده ام، بلکه برای کسب برکت آمدهام که توسلی بجویم و سپس به خانه بروم و تا شب استراحت کنم. طولی نکشید که اشرف برخاست و به سوی منبر رفت، در حالی که بیش از چند تن بیشتر در مجلس حضور نیافته بودند.
وقتی که بر منبر نشست، سکوتی کرد که ممتد بود. آن گاه حالتی به وی دست داد و بدون خطبه و قرائتی از آیه ای از قرآن و یا خواندن شعری، سخنش را چنین آغاز کرد:
ای گمشده در بیابانها کجایی؟! سپس به مناجات حضرت مهدی پرداخت و نالیدن گرفت. پس از چند دقیقه ای کوتاه از منبر به زیر آمد و گفت: میروم استراحت کنم. پس از او منبری دوم از اشرف پیروی کرده و از امام زمان سخن گفت. سومی نیز از آن حضرت دم زد. چهارمی هم، پنجمی نیز.
تا پایان مجلس همة آقایان گویندگان از آن حضرت سخن گفتند و نامی از حضرت عباس نبردند. آقای حائری چنین گفت:
من سراپا منتظر تشریف فرمایی حضرت بودم، میخواستم بدانم تشریف آورده اند یا
سید سر بلند کرده مرا دید و گفت: بله آقا چه میفرمایید؟
پرسیدم: تشریف آورده اند یا نه؟
گفت: هم اکنون در مجلس تشریف دارند، و خدمتشان کسانی هستند که مجموع آنها هفت نفر میشود و جلو منبر دایره وار نشسته اند و لباس کمرچین کردی بر تن دارند.
من برگشتم و دم در به جای خود
ایستادم و جلوی منبر را در نظر گرفتم، حلقه مقدّس هفت نفری را دیدم.
سپس قدم برداشتم و به سوی آنها رفتم. هنگامی که خدمتشان رسیدم، قدرت نداشتم که چهرهها را از یکدیگر تمیز دهم. سلام کردم و جواب شنیدم.
سپس عرض کردم: خیلی مشرف فرمودید.
یکی از آنها فرمود: شما بروید دم در، پذیرایی کنید.
امر را اطاعت کردم و دیگر سخنی نگفتم و به زودی به جای خود برگشتم.
ادامه دارد...
#محرم_مهدوی
با یک نظر از آیندگان و روندگان پذیرایی میکردم و با نظر دیگر به جلوی منبر به هفت تن مقدّس نگاه میکردم. ناگاه دیدم دیگر نیستند و غیب شدند.
مجلس که پایان یافت و با سید خصوصی شدیم، پرسیدم که چه شد و از این جا کجا رفتند؟
سید گفت: در کرمانشاه در یک مجلس دیگر شرکت کردند و آن غرفة زنی بود که در کاروانسرایی قرار داشت و آن زن، روضه
داشت که دو سه تن در آن حضور مییافتند. هفت تن مقدّس چند دقیقه در آن مجلس شرکت کردند و سپس از کرمانشاه رفتند.
از این نقل، چند نکته استفاده میشود:
۱. امام، علم به جزئیات دارد و حضرتش زنده است و حیات دارد. روضه خوانیها را میدانسته و اینها را میشناخته؛
۲. روضه خوانی مورد رضایتش بوده و در مجالس روضه شرکت میکند؛
۳. روزهای نجومی نزد حضرتش حاضرند و بدانها رفتار میکند؛
۴. نیکمردانی شرف یاب حضورش میشوند؛
۵. حضرتش در زندگی شخصی، برای آینده برنامه دارد؛
۶. در بسیاری از روضه خوانیها شرکت نمی کند؛
۷. ناشناس، حرکت میکند؛
۸. حضرتش طی الارض دارد و کسانی که در خدمتش هستند از این فضیلت برخوردارند؛
۹. از نظرها نهان است و گهگاه دیده میشود؛
۱۰. همة زبانها را میداند و با هر شخصی به زبان خودش، سخن میگوید؛
۱۱. عمری طولانی و دراز دارد و این خود معجزه ای است. [۱]
----------
[۱]: راه مهدی، ص۲۶۷.
[از حسین ( علیه السلام ) تا مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - صفحه ۸۳]
#محرم_مهدوی
دورشان هلهله بود و خودشان غرق سکوت
ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت
شام ای شام! چه کردی که شد انگشتنما
کاروانی که فقط دیده جلال و جبروت
🏴 فرارسیدن ماه #صفر الحزن و ایام اسارت اهل بیت علیهمالسلام، تسلیت باد!