eitaa logo
مسجد ۱۴ معصوم روستای صرم
200 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
5.1هزار ویدیو
99 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ارتباط محرم با مهدویت ۲۹ ۵. حضور در مجالس حسینی در این رابطه صدها حکایت موثق نقل شده است. یکی از این تشرفات، قضیه ای است که «آیت الله سید رضا صدر» بدون واسطه این گونه نقل می‌کند: حضرت آیت الله آقای حاج سید حسین حائری» که سالیانی در کرمانشاه سکونت داشتند و منزل ایشان مرکز نزول زوار کربلا از شناخت و ناشناخت در رفت و برگشت بود، خود ایشان چنین حکایت کرد: در میان زوار ناشناس، سیدی به منزل من وارد شد که او را نمی شناختم. چند روزی میهمان ما بود، پی بردم که فرد عادی نیست و با جهان دیگر رابطه دارد. روزهای واپسین ماه ذی الحجه بود که این سید بزرگوار در خانة من رحل اقامت انداخته بود و چون در دهة عاشورای ماه محرم روضه داشتیم، بدو گفتم: می توانی به من خبر دهی که آیا روضة ما مورد رضایت آقا امام زمان علیه السلام است یا نه؟ سید برای جواب مهلت خواست. ماه ذی الحجه به پایان رسید و جواب سید نرسید. ماه محرم قدم گذارد و روضة ما آغاز شد. روز دوم محرم بود و ما بر سر ناهار بودیم. سید، پاسخ داده و گفت: آری، مورد رضایت است و خود آقا روز نهم یعنی روز تاسوعا به مجلس شما تشریف می‌آورند. آقای حائری قبول این سخن برایش دشوار بود (دانشمندان به چنین سخن‌هایی کمتر ایمان می‌آوردند، سید هم همان طور بود). برای اطمینان آقای حائری، از حوادث روز تاسوعا، یعنی روز تشریف فرمایی خبر داد و چنین گفت که واعظ شهیر کرمانشاه، یعنی اشرف، در آن روز جایی منبر نمی رود به جز در روضة شما، آن هم نه در وقت معین شده که خاتم مجلس باشد، بلکه او نخستین کسی است که روز تاسوعا در مجلس شما شرکت خواهد کرد. در آن روز «اشرف شیرازی» نخستین کسی است که در منزل شما بر منبر خواهد نشست و منبری مختصر خواهد داشت و سپس به زیر می‌آید و یکسر به خانه می‌رود و در هیچ مجلسی شرکت نمی کند. منبرش را بدون خطبه ای یا آیه ای از قرآن یا شعری آغاز می‌کند و بدون مقدمه داخل سخن می‌شود. دیگر آن که، رسم اهل منبر است که روز تاسوعا از فضائل و مناقب حضرت عباس و شهادت آن حضرت سخن گویند. در آن روز، هیچ کدام از آقایان اهل منبر از حضرت عباس نام نمی برند و همگان از امام زمان می‌گویند و سخنانشان دربارة آن حضرت است. پس از شنیدن این خبرها، آقای حائری روزشماری می‌کند که کی روز تاسوعا می‌رسد و چرا دیر می‌رسد. و این از دو نظر بود: عشق به شرفیابی و برخورداری از این سعادت و پی بردن به صحیح بودن خبرهای سید، در روز تاسوعا. روز تاسوعا رسید و آقای حائری زودتر از روزهای دیگر در مجلس شرکت می‌کند. هنوز چند تنی بیشتر در مجلس حضور نیافته بودند که اشرف می‌آید. آقای حائری بدو می‌گوید: آقای اشرف! برای چه آمده اید؟ چون وقت منبر او نبود، وقت منبرش چند ساعت دیگر بود. اشرف پاسخ داده گفت: آقا فردا عاشوراست و من بایستی وظیفه‌ام را در آن روز انجام دهم. سینه‌ام خسته شده و بایستی سی مجلس را اداره کنم. با خود فکر کردم که امروز استراحت کرده به هیچ مجلسی نروم تا خستگی برطرف شود و برای فردا آماده باشم. این جا نیز برای منبر نیامده ام، بلکه برای کسب برکت آمده‌ام که توسلی بجویم و سپس به خانه بروم و تا شب استراحت کنم. طولی نکشید که اشرف برخاست و به سوی منبر رفت، در حالی که بیش از چند تن بیشتر در مجلس حضور نیافته بودند. وقتی که بر منبر نشست، سکوتی کرد که ممتد بود. آن گاه حالتی به وی دست داد و بدون خطبه و قرائتی از آیه ای از قرآن و یا خواندن شعری، سخنش را چنین آغاز کرد: ای گمشده در بیابان‌ها کجایی؟! سپس به مناجات حضرت مهدی پرداخت و نالیدن گرفت. پس از چند دقیقه ای کوتاه از منبر به زیر آمد و گفت: می‌روم استراحت کنم. پس از او منبری دوم از اشرف پیروی کرده و از امام زمان سخن گفت. سومی نیز از آن حضرت دم زد. چهارمی هم، پنجمی نیز. تا پایان مجلس همة آقایان گویندگان از آن حضرت سخن گفتند و نامی از حضرت عباس نبردند. آقای حائری چنین گفت: من سراپا منتظر تشریف فرمایی حضرت بودم، می‌خواستم بدانم تشریف آورده اند یا سید سر بلند کرده مرا دید و گفت: بله آقا چه می‌فرمایید؟ پرسیدم: تشریف آورده اند یا نه؟ گفت: هم اکنون در مجلس تشریف دارند، و خدمتشان کسانی هستند که مجموع آنها هفت نفر می‌شود و جلو منبر دایره وار نشسته اند و لباس کمرچین کردی بر تن دارند. من برگشتم و دم در به جای خود ایستادم و جلوی منبر را در نظر گرفتم، حلقه مقدّس هفت نفری را دیدم. سپس قدم برداشتم و به سوی آنها رفتم. هنگامی که خدمتشان رسیدم، قدرت نداشتم که چهره‌ها را از یکدیگر تمیز دهم. سلام کردم و جواب شنیدم. سپس عرض کردم: خیلی مشرف فرمودید. یکی از آنها فرمود: شما بروید دم در، پذیرایی کنید. امر را اطاعت کردم و دیگر سخنی نگفتم و به زودی به جای خود برگشتم. ادامه دارد...
با یک نظر از آیندگان و روندگان پذیرایی می‌کردم و با نظر دیگر به جلوی منبر به هفت تن مقدّس نگاه می‌کردم. ناگاه دیدم دیگر نیستند و غیب شدند. مجلس که پایان یافت و با سید خصوصی شدیم، پرسیدم که چه شد و از این جا کجا رفتند؟ سید گفت: در کرمانشاه در یک مجلس دیگر شرکت کردند و آن غرفة زنی بود که در کاروانسرایی قرار داشت و آن زن، روضه داشت که دو سه تن در آن حضور می‌یافتند. هفت تن مقدّس چند دقیقه در آن مجلس شرکت کردند و سپس از کرمانشاه رفتند. از این نقل، چند نکته استفاده می‌شود: ۱. امام، علم به جزئیات دارد و حضرتش زنده است و حیات دارد. روضه خوانی‌ها را می‌دانسته و اینها را می‌شناخته؛ ۲. روضه خوانی مورد رضایتش بوده و در مجالس روضه شرکت می‌کند؛ ۳. روزهای نجومی نزد حضرتش حاضرند و بدان‌ها رفتار می‌کند؛ ۴. نیکمردانی شرف یاب حضورش می‌شوند؛ ۵. حضرتش در زندگی شخصی، برای آینده برنامه دارد؛ ۶. در بسیاری از روضه خوانی‌ها شرکت نمی کند؛ ۷. ناشناس، حرکت می‌کند؛ ۸. حضرتش طی الارض دارد و کسانی که در خدمتش هستند از این فضیلت برخوردارند؛ ۹. از نظرها نهان است و گهگاه دیده می‌شود؛ ۱۰. همة زبان‌ها را می‌داند و با هر شخصی به زبان خودش، سخن می‌گوید؛ ۱۱. عمری طولانی و دراز دارد و این خود معجزه ای است. [۱] ---------- [۱]: راه مهدی، ص۲۶۷.  [از حسین ( علیه السلام ) تا مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - صفحه ۸۳] 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دورشان هلهله بود و خودشان غرق سکوت ساکنان حرم ستر و عفاف ملکوت شام ای شام! چه کردی که شد انگشت‌نما کاروانی که فقط دیده جلال و جبروت 🏴 فرارسیدن ماه الحزن و ایام اسارت اهل بیت علیهم‌السلام، تسلیت باد!
42.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزاداری هیئت نوجوانان مسجد چهارده معصوم روستای صرم محرم ۱۴۰۲ کلیپ شماره ۱
43.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزاداری هیئت نوجوانان مسجد چهارده معصوم روستای صرم محرم ۱۴۰۲ کلیپ شماره ۲
10.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مطلب جالب و کاربردی سدرضا خوش‌سلوک درباره زن غساله و خانم میّتی که هم کاشت ناخن داشته هم لاک دائمی.... | عضوشوید 👇 @hosein_darabi
اجتماع بزرگ سه ساله های کربلا ویژه دختران ۳ ساله همراه با مادران سه شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۱۶ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ▪️کانال خبرگزاری روستای صرم👇👇👇 🏴@sarm_news 🏴@sarm_news
📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلی مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ السَّمآءَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که با آمدنت حجّت را بر اهل زمین و آسمان تمام می کنی. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین و آسمان غرق نور می شوند. 📚 بحار الأنوار، ج‏99، ص 117.
🏴 محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد ☑️ آیت الله سید علی آقا قاضی (ره) در یکی از نامه هایشان چنین مرقوم فرمودند: 🌹 .... و تمام طرق .... توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) و توجه تام به مبدا است. 💡 چونکه صد آمد، نود هم پیش ما است. 🚫 با دراویش و طریق آنها کاری نداریم. ✅ طریقه، طریقه ی علما و فقها است؛ با صدق و صفا. 🕯 محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد. ✨ سَرَیان (=حرکت و اثر گذاری) فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیشکار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام است. ⬅️ دومین یادنامه علامه طباطبائی، ص ۲۹۶؛ صلح کُل: مجموعه‌ای از ناگفته‌ها در مورد زندگی آیت‌الله سیدعلی قاضی (ره) در مصاحبه با فرزندان ... ، ص ۶۵ 🏷
ارتباط محرم با مهدویت ۳۰ ۶. حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، در سوگ امام حسین علیه السلام شیخ جلیل حاج ملا سلطان علی روضه خوان تبریزی که از جملة عبّاد و زهّاد بود نقل می‌کند: در عالم رؤیا به حضور حضرت بقیة الله ارواحنا فداه مشرف شده، خدمت ایشان عرض کردم: مولای من! آنچه در زیارت ناحیه مقدسه ذکر شده که می‌فرمایید: «فَلَاَنْدُبَنَّک صَباحاً و مَساءً و لابِکینَ عَلیک بدل الدّموُعِ دماً [۱] ؛ ای جدّ غریبم! من هر صبح و شام بر تو گریه می‌کنم و به جای اشک، خون گریه می‌کنم» صحیح است؟ فرمود: بلی صحیح است. عرض کردم: آن مصیبتی که در آن به جای اشک خون گریه می‌کنید، کدام است؟ آیا مصیبت حضرت علی اکبر است؟ فرمود: نه، اگر علی اکبر زنده بود، در این مصیبت او هم خون گریه می‌کرد. گفتم: آیا مصیبت حضرت عباس است؟ فرمود: نه، اگر عباس در حیات بود، او هم در این مصیبت خون گریه می‌کرد. عرض کردم: لابد مصیبت حضرت سیدالشهداء علیه السلام است. فرمودند: نه، اگر حضرت سیدالشهداء علیه السلام هم در حیات بود، در این مصیبت خون گریه می‌کرد. عرض کردم: پس این کدام مصیبت است که من نمی دانم؟ فرمودند: آن مصیبت، مصیبتِ اسیری زینب است. [۲] ---------- [۱]: بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۲۳۸. [۲]: العبقری الحسان، ج ۱، ص ۹۸، س ۷.  [از حسین ( علیه السلام ) تا مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - صفحه ۸۶]