eitaa logo
چهره
46 دنبال‌کننده
2هزار عکس
2هزار ویدیو
306 فایل
"بصیرت افزایی مجازی_اخبار شهرستان"
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻۱۷ شعبه بانک در سراسر کشور دچار آتش سوزی شد/ ۴۰۰ میلیارد خسارت برجای گذاشت 🔹️ علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی: در جریان ناآرامی‌های روزهای اخیر، ۱۷ شعبه بانک در سراسر کشور دچار آتش سوزی شد که خسارت ۴۰۰ میلیاردی وارد کرده است. 🔹در استان خراسان شمالی ۵ شعبه بانک دچار آتش سوزی ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی، در استان تبریز ۳ بانک دچار آتش سوزی ۹۰ درصدی و در استان همدان ۲ بانک دچار آتش سوزی ۱۰ تا ۲۰ درصدی شدند. همچنین در استان ایلام ۴ بانک دچار آتش سوزی ۱۰۰ درصدی و ۳ بانک دچار آتش سوزی ۳۰ تا ۴۰ درصدی شده است. @basirat_shahriyar
♦️ ۴ شیطان که بر فرات بسته شده‌اند رها خواهند شد. 🔸 جنگی بزرگ در خواهد گرفت و او خواهد آمد 🔸 در شب بلند سال بر شما بشارت که پایان شب نزدیک است و نور به زودی حکم فرما خواهد شد... ۱۴۰۱/۹/۳۰ 🔺 در کتب تاریخی روم، افرادی که از آن دیار به ایران می‌آمده و ایران را می‌شناخته‌اند مردم این سرزمین را اینگونه معرفی کرده‌اند: آنها مردمانی هستند که در بلندترین شب سال به همراه پیران و پاکان خود با لباسی نو و پاک بر فراز تپه‌ای رفته، و طی مراسمی ویژه از آسمان و صاحب آن می‌خواستند که آن رهبر بزرگ را برای رستگاری آدمیان بفرستد... تلاشی مرموز، قابل تأمل و معنادار در جای جای تاریخ ایران، برای دعوت کردن ایرانیان به "هوشیاری در برابر نظم اهریمنی جهان" در همه جای تاریخ و فرهنگ این سرزمین به چشم می‌خورد. مثال واضحش جایی در شاهنامه است که حکیم فرودسی از ضحاک می‌گوید. شاهی مستکبر که نظمی اهریمنی حاکم کرده و با مارهایی که مغز جوانان را می‌خورد پایه‌های این نظم را مستحکم میکند. درست چیزی شبیه به ابزار رسانه ای استکبار، به ایران امروز تهاجم کرده و با خوردن مغز بشر به ویژه نوع شرقی آن و دگرگون کردنِ ادراکش، مستحکم کردن پایه‌های نظم جهانی را دنبال میکند. 🔺 اینکه این استکبار ستیزی و منجی خواهی چرا و چگونه وارد این تاریخ شده جای سوال دارد اما بررسی آنچه در دیگر ادیان و مذاهب و فرهنگ ها آمده نشان می‌دهد در یک نمونه برای آمدن منجی پیش نیازهایی وجود دارد که باید بازخوانی شود. ما همواره از یک نبرد آخرالزمانی در اطرف فرات گفته ایم. نبردی آخرالزمانی و خونین که جبهه حق از حضور در آن منع شده و به آنها گفته شده که بدانید نابودی دشمنان شما در آن است. نبردی که از خونین ترین نبردهای تاریخ خواهد بود. آنچه درباره این نبرد در اطراف فرات گفته شده فقط مربوط به کتب تاریخی و مذهبی ما نیست و در دیگر ادیان هم اشاراتی به آن شده است. 🔺 در مکاشفات یوحنا در این خصوص نکاتی آمده که میخوانیم: وقتی فرشته ششم شیپور را نواخت، از چهارگوشه قربانگاه زرین که در حضور خدا قرار داشت صدایی شنیدم که به فرشته ششم گفت: آن چهار فرشته شیطان را که بر فرات بسته شده‌اند، آزاد ساز. آنگاه آن چهار فرشته که برای چنین روز و ساعتی آماده شده بودند آزاد شدند تا یک سوم مردم را بکشند شنیدم که آنها دویست میلیون جنگجوی سواره در اختیار داشتند. اسبان و سواران ایشان را در رؤیا دیدم، سواران آنان زره جنگی به تن داشتند که بعضی به رنگ سرخ آتشین، بعضی آبی آسمانی و بقیه به رنگ زرد بود. سر اسبان ایشان بیشتر به سر شیران شباهت داشت و از دهانشان دود و آتش و گوگرد بیرون می‌آمد که یک سوم مردم را از بین برد. قدرت مرگبار آنها نه تنها در دهانشان بلکه در دمشان نیز بود و شبیه سر مارهایی بود که نیش می‌زنند و زخمهایی کشنده ایجاد می‌کنند. کسانی که از این بلایا جان سالم بدر بردند، باز حاضر نشدند خدا را بپرستند... اینان نمی‌خواستند از آدم‌کُشی، جادوگری، زنا و دزدی دست بکشند و بسوی خدا بازگردند» (مکاشفه یوحنا 9: 13-21) 🔺 برگردیم به این روزها آمریکا برای حضور در عراق مجوز کنگره را داشته و با سازمان ملل است. با این وجود حضور آنها در سوریه و برپایی پایگاه هایشان در شرق فرات کاملا چراغ خاموش و بدون هماهنگی با کنگره و نهادهای بین المللی بوده است. در کنار آنها داعش نیز در مجلات خود به نقاطی در همین منطقه به عنوان جایی مقدس و آخرالزمانی برای خود یاد کرده است. ترکیه، کردها، روس‌ها و ... هم هر کدام در این معرکه داستان خودشان را دارند. رهبر ایران هم بارها در دیدارهای خود با چهره‌های بین المللی از جمله مقامات دیگر کشورها در خصوص حضور آمریکایی ها در شرق فرات هشدار داده که آخرینش در دیدار با پوتین رئیس جمهور روسیه بوده و در آن به لزوم خروج آمریکا از شرق فرات اشاره صریح کرده ‌اند. به متنی که در مکاشفات یوحنا آمده برگردید: اسب هایی دارند که از دهان آنها آتشی بیرون می آید که میکشد و زخم هایی کشنده ایجاد میکند... چقدر با چنین معرکه ای فاصله داریم؟ کیفیت آن چگونه خواهد بود؟ طرفین درگیری چه کسانی هستند؟ 🔺 تمام اینها نکاتی است که ساعت‌ها باید پیرامونش بحث کرد اما آنچه امشب و به بهانه ی یلدا میتوان گفت این است: ما در واپسین روزهای آخرالزمان هستیم. "مردی از قم" ، پرچم براندازی بلند کرد و جوان هایی با او همراه شدند و پس از چهل سال جغرافیای به راه انداخته و خودشان را "براندازان نظم نوین جهانی" معرفی کردند. و آنچه آنها رقم زدند در موارد بسیاری با آنچه در روایات در خصوص حال و هوای پیش از ظهور امده همخوانی دارد. بیایید در بلندترین شب سال مانند نیاکانمان دست به آسمان بلند کرده و بگوییم: خداوندا آن وجود مقدس و آن هدایتگر محترم و آن منجی موعود را برسان. @basirat_shahriyar
20.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوب گوش کن خوب نگاه کن آقای فرخ نژاد کاش حرف مفت زدن هزینه داشت آقای فرخ نژاد @basirat_shahriyar
زیارت حضرت زهرا(س)♥️ بسم الله الرحمن الرحیم يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللّٰهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صابِرَةً، وَزَعَمْنا أَنَّا لَكِ أَوْلِياءٌ وَ مُصَدِّقُونَ وَصابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَأَتىٰ بِهِ وَصِيُّهُ، فَإِنّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْناكِ إِلّا أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُما لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوِلايَتِكِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ نَبِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ حَبِيبِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَلِيلِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ صَفِيِّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَمِينِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِياءِ اللّٰهِ وَرُسُلِهِ وَمَلائِكَتِهِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ خَيْرِ الْبَرِيَّةِ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِساءِ الْعالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَالْآخِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكِ يَا زَوْجَةَ وَلِيِّ اللّٰهِ وَ خَيْرِ الْخَلْقِ بَعْدَ رَسُولِ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهِيدَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْفاضِلَةُ الزَّكِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْحَوْراءُ الْإِنْسِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِيمَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَغْصُوبَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَقْهُورَةُ، السَّلامُ عَلَيْكِ يا فاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللّٰهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْكِ وَعَلَىٰ رُوحِكِ وَبَدَنِكِ أَشْهَدُ أَنَّكِ مَضَيْتِ عَلَىٰ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّكِ، وَأَنَّ مَنْ سَرَّكِ فَقَدْ سَرَّ رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَمَنْ جَفَاكِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَمَنْ آذاكِ فَقَدْ آذىٰ رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَمَنْ وَصَلَكِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَمَنْ قَطَعَكِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ لِأَنَّكِ بِضْعَةٌ مِنْهُ وَرُوحُهُ الَّذِي بَيْنَ جَنْبَيْهِ ، أُشْهِدُ اللّٰهَ وَرُسُلَهُ وَمَلائِكَتَهُ أَنِّي راضٍ عَمَّنْ رَضِيتِ عَنْهُ، ساخِطٌ عَلَىٰ مَنْ سَخِطْتِ عَلَيْهِ، مَتَبَرِّئٌ مِمَّنْ تَبَرَّأْتِ مِنْهُ، مُوَالٍ لِمَنْ وَالَيْتِ، مُعادٍ لِمَنْ عادَيْتِ، مُبْغِضٌ لِمَنْ أَبْغَضْتِ، مُحِبٌّ لِمَنْ أَحْبَبْتِ، وَكَفَىٰ بِاللّٰهِ شَهِيداً وَ حَسِيباً وَ جازِياً وَ مُثِيباً 🖤¦⇠ ✋🏻¦⇠ ۜ @basirat_shahriyar
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺حجاب یا کرونا، فرقی ندارد، در کشوری که به عنوان "کشور هدف" انتخاب کردی، مسئله را شناسایی کن سپس فضا را پیرامونش دو قطبی کن و مردم را به خیابان بریز... جمله ی فوق درباره همه ی نقاط دنیا جز آمریکا صدق میکند. در ایران به بهانه حجاب در چین به بهانه آمریکا و در امریکا به استناد همین فیلم به بهانه ی اینکه "چرا اجازه نمیدهید این پیرزن به گربه ها غذا دهد" میتوان ایجاد بحران کرد. انها مردم ما را در حوزه رسانه بی دفاع یافته اند و بی رحمانه همین را انجام میدهند. اگر قرار بود با خودشان به همین سبک رفتار شود به بهانه همین فیلم میشد هزار تجمع و آشوب در آمریکا رقم زد. شک دارید؟ ویدئو را ببینید تا حجم عجیب بودن ماجرا را متوجه شوید... پرچم بالاست ✌️🇮🇷 @basirat_shahriyar
4_5843581728110677321.mp3
6.92M
🍃 تقدیم به شما اي وطن اي مادر تاريخ ساز اي مرا بر خاک تو روي نياز اي کوير تو بهشت جان من عشق جاويدان من ايران من پرچم بالاست ✌️🇮🇷 @basirat_shahriyar
‍..🌿 یادمہ حاج‌آقا پناهیان آخرِ یہ سخنرانے دعا کردن و گفتن: یاامام‌حُسین! میخوام جورۍ زندگی کُنمـ کہ منو دیدۍ بگے اگر این مدینہ بود ما پامون بہ ڪربلا ڪشیده نمیشد... 💔 پ.ن: ‌به‌امام‌حسین‌بگید‌ ماروبراخودت‌‌تربیت‌ڪن اونوقت‌خودش‌می‌خَرَتِت خودش‌به‌دلت‌جَلا‌میده‍.. 🌸(: @basirat_shahriyar
🇮🇷💔 میدونی‌چیھ؟! انگشترِحاج‌قاسم‌بعدازاون‌انفجارسنگین‌سالم‌موند...! -ولی‌د‌اداش‌آرمان‌‌معلوم‌نیست‌‌چجوࢪےزدنت‌ڪہ‌انگشترت‌شکست💔؟ @basirat_shahriyar
من عقیده‌ۍ راسخ دارم بر اینکہ‌ یکے از نیازهاۍ اساسے کشور ، زندھ‌ نگہ‌ داشتن نام شھدا است🌱!' ❤️ @basirat_shahriyar
🔻تأمّل دربارۀ کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ»-۳ 🖊 مهدی جمشیدی جناب استاد نوشته‌اند برخی «فرهنگ» را فقط «روحِ جامعه» انگاشته‌اند؛ زیرا تصوّر کرده‌اند که فرهنگ، منحصر در «اندیشه» و «احساس» و مانند اینها است، درحالی‌که فرهنگ، پدیده‌ها و امور فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد(صص۵۳۷-۵۳۸). ۱. متفکّری همچون استاد مطهری، در عین حال که فرهنگ را «روح جامعه» معرفی کرده، «لایه‌های عینی» نیز برای فرهنگ در نظر گرفته است؛ چنان‌که افزون بر سطح‌های «بینشی» و «مَنشی» و «کنشی» که بر انسان مترتّب می‌شوند و دو لایۀ اخیر آن، «جنبۀ عینی» دارند، حتّی به «اشیای فرهنگی» از قبیل خط و زبان و لباس و معماری و ... نیز معتقد است. ازاین‌رو، مطرح‌کردن نظریۀ «روح‌وارگیِ فرهنگ»، ریشه در غفلت از جنبه‌های عینیِ فرهنگ ندارد، مگر این‌که به وجود تناقض در رویکرد ایشان حکم کنیم. در غیر این صورت، «وجود لایه‌های عینی در فرهنگ» با «روح‌واره‌ انگاشتن فرهنگ»، قابل‌جمع با یکدیگر هستند. امّا باید توضیح داد که چگونه فرهنگ به‌مثابه واقعیّتی که ترکیبی از جنبه‌های ذهنی و عینی است با روح که تجرّدِ محض دارد، چونان یکدیگر انگاشته شده‌اند. ۲. گره، این‌گونه گشوده می‌شود که لازم نیست «فرهنگ»، همۀ اوصاف و احکام «روح» را دارا باشد تا بتوان روح را فرهنگ نسبت داد، بلکه همین که «از جهاتی» و «به اعتباراتی»، این نسبت برقرار شود، کافی است. حتّی وجود یک جهت و اعتبار نیز کافی است؛ چراکه تشبیه، «مطلق» و «تمام‌عیار» نیست و ضرورتی در میان نیست که این نسبت در همۀ ساحت‌ها برقرار باشد. پس روح، از آن جهت که «مجرّدِ محض» است، همانند فرهنگ تصوّر نشده است بلکه باید جهات دیگری وجود داشته باشد که به این نسبت، حکم شده است. باید وجه تشبیه را یافت و دید فرهنگ بنا به چه جهتی، «چونان روح» معرفی شده است. ۳. یک وجه و اعتبار، این است: همچنان‌که «منِ حقیقیِ انسان»، «روح» اوست، «منِ حقیقیِ جامعه» نیز «فرهنگ» است. جسم انسان، در تغییر است، در حالی که «منِ» انسان، ثابت است؛ پس باید شخصیّتِ انسان را به روح او نسبت داد نه جسمش. «هویّتِ جامعه» نیز وابسته به فرهنگ است؛ یعنی این فرهنگ است که مایۀ «تشخّصِ حقیقیِ جامعه‌ها» از یکدیگر می‌شود. فرهنگ، «هویّت‌ساز» و «شخصیّت‌پرداز» است، چنان‌که روح، چنین نقشی در وجود انسان دارد. براین‌اساس، اگر جامعه‌ای در فرهنگ خویش، وابسته به جامعه‌های دیگر باشد، در عرصه‌های دیگر نیز وابسته خواهد شد. ۴. جهت دیگرِ نسبت‌دادن روح به فرهنگ، به «جنبۀ ارزشی» بازمی‌گردد؛ به این معنی که «کمال» و «سعادت»، اموری هستند که بر روحِ انسان، مترتّب می‌شوند و «فضایل اخلاقی» و «مراتب معنوی»، به روح انسان، تعلّق می‌گیرند. ملاک سعادتِ انسان، همین کمالات روحی است؛ چنان‌که «قرب الهی»، حاصل کمالِ روح است. در بینش ما، انسان از نظر «وجود» – که معطوف به «حیات مادّی و جسمی» است - بالفعل آفریده شده است و از نظر «ماهیّت» – که معطوف به «حیات معنوی و روحی» است - بالقوّه، و ماهیّتش را خودش انتخاب می‌کند و در امتدادِ همین انتخاب است که به مرتبۀ «انسانیّت» دست می‌یابد یا دچار سقوط می‌شود. پس انسانیّتِ انسان، وابسته به جهازاتِ مادّیِ انسان نیست. همین احکام دربارۀ جامعه نیز رواست. در مقام مقایسه باید گفت «پیشرفتِ حقیقیِ جامعه» نیز، برخاسته از فرهنگ است و جامعه، هرچه در سویه‌ها و جنبه‌های مادّی، پیشرفت کند و قدرت تصرّف در طبیعت بیاید و صنعت بیافریند، امّا در جهاتِ انسانی و معنوی، رشد نکند، پیشرفتِ حقیقی را تجربه نکرده است. ازاین‌رو، استاد مطهری تصریح می‌کند که «پیشرفت» در تمدّن غربی، «پیشرفت ابزار» است نه «پیشرفت انسان»، و براین‌اساس، این جوامع دچار «عقب‌ماندگی» و بلکه «انحطاط» شده‌اند. نظریۀ توسعه نیز بر لایه‌های مادّیِ زندگیِ انسان، متمرکز است و رفاهِ جسمانی را اصل می‌انگارد و کمترین نظری به کمالِ روحی ندارد. در اینجاست که آشکار می‌شود این نظریۀ فلسفی، نتایجِ عینی و تدبیری در پی می‌آورد و گونه‌ای خاص از «منطقِ جامعه‌سازی» را تولید می‌کند که در آن «تکاملِ اجتماعی»، معنای متفاوت دارد. ،،،،،،،،،،،،،،،،،، گفتنی‌ست یکی از دوستان اهل فضل و دقت که در برآمدن این اثر فخیم و وزین، نقش برجسته‌ داشته‌اند، پاسخ‌های موشکافانه‌ای را به دو یادداشت پیشین این حقیر نگاشته‌اند. قصد من، بیش از آن‌که «نقادی» باشد، «فضاسازی» است؛ به این معنی که می‌خواهم اصحاب علوم انسانیِ اسلامی، بیش از پیش، وارد «عالَم گفتگو» شوند و آثار متقن و پُرمغزی از این دست، در «نقطۀ مرکزیِ مباحثات» قرار گیرند؛ وگرنه واضح است که این حقیر، مبتلا به فزونیِ «بیان» نسبت به «بضاعت» هستم. به‌هرحال، غرض از چرخش زبان، اظهار توان نیست. @basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه ای: ⭕️ خیال نکنید اگر چهار نفر که سابقه‌ انقلابی دارند از کاروان انقلاب کنار رفتند، انقلاب غریب است؛ 💥 این انقلاب تا آخر هست و به مهدویت وصل خواهد شد  و هرکس پیاده شود باخته است.... 1378/09/26        @basirat_shahriyar