eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نقد نمایشگاه کتاب؛ آیا نمایشگاه کتاب موجب رونق کتاب و کتابخوانی می‌شود؟ با حضور: 🔸محمود آموزگار (نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان) 🔸مجید جلیسه (پژوهشگر حوزه کتاب) 🔸علی عرب‌زاده (کارشناس حوزه نشر بین‌الملل) 🔹با دبیری: سمیه زمانی (کارشناس ارشد مدیریت اطلاعات) ♦️یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱- ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🔹برخط: https://www.skyroom.online/ch/ricac/research 🆔@Cultural_governance
📚 خواندن مهم است، اما مهم‌تر کتابی است که می‌خوانیم. 🔴 اساتید، هنرمندان و ورزشکاران چه کتاب‌هایی را به ما پیشنهاد می‌کنند؟ ✅ در این پست می‌توانید کتاب‌های پیشنهادی جمعی از چهره‌ها همچون دکتر عماد ، دکتر عبدالله ، دکتر محمد ، دکتر سید جواد ، داریوش اسد زاده، احمد رضا درویش، ، فرهاد سلیمانی، دکتر فردین و... را که به مناسبت هفته کتاب توسط گردآوری شده است، مشاهده کنید.👇 🌐 javann.ir/003vCP 🆔@Cultural_governance
🔰در سوگ بزرگ‌تر و بزرگ‌تری ✍️یادداشت در باب فوت ۵ تن از همراهان قدیمی انقلاب 👤علامه حسن زاده آملی 👤علامه مصباح 👤علامه حکیمی 👤حیدر رحیم پور 👤سیدهادی خسروشاهی بسم الله 💠 فقدان مجاهدانی که در نهضت امام نقش پیشران‌های فکری و عقیدتی را ایفا می‌کردند، رخنه‌ای جبران ‌ناپذیر است. انقلاب اسلامی، گام دوم خود را با از دست دادن بیش از پیش رهبران نهضت برداشته است. اما سوگ عظیم‌تر، فقدان «بزرگ‌تری» در مناسبات اجتماعی جریان انقلاب اسلامی است. ما پیش از «بزرگ‌ترها»، «بزرگ‌تری» را از دست دادیم . 💠قریب به یک دهه است که عرصه عمومی متمرکز در شبکه‌های اجتماعی در انقطاع کامل از رهبران فکری، دچار التهاب و تشتت و تک‌روی است. فرایند اجتماعی شدن و مسئولیت‌پذیری و اثرگذاری اجتماعی به گونه‌ای است که نه تنها کسی نیازی به «بزرگ‌تر» ندارد، بلکه این کنشگران برتر شبکه (!) هستند که حیات اجتماعی بزرگ‌ترها را تضمین می‌کنند و یا امتداد می‌بخشند . 💠 درست است که ما همه سوگوار این عزیزان هستیم. اما پیش از آنکه به سوگ بنشینم، کدامیک از این بزرگان نقش راهبری در مناسبات اجتماعی و سیاسی ما داشتند؟ ما با سیاست‌ورزی تکلیف‌گرایانه علامه مصباح یزدی چه کردیم؟ عدالت‌خواهی مرحوم حکیمی چه نسبتی با رفتارهای غیرمتعهدانه ما داشت؟ و تا چه اندازه توانستیم سنت تربیتی مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور را ادامه دهیم و جبهه انقلاب را تقویت کنیم؟ 💠 بزرگترها مانند هر پدیده دیگری در این زمانه، مصادره و مصرف می‌شوند. میدان‌داری متشتت سلبریتی‌های حزب‌اللهی نیازی به سنت بزرگ‌تری اندیشمندان و مصلحان فرهیخته ندارد. همین امر است که اساتید حوزه و دانشگاه رغبتی برای ایفای نقش به عنوان مصلحان اجتماعی ندارند. چرا که شاید ورود به این عرصه در اختیار آنان باشد، اما قطعا مدیریت چنین میدانی دست آن‌ها نخواهد بود و معلوم نیست معادلات حاکم بر جهان فضای مجازی با آینده و سنت فکری آنان چه می‌کند؟ ‌ 💠 از سوی دیگر، در دوران دولت اسلامی ما به بزرگ‌ترهایی نیازمندیم که علاوه بر جایگاه نظری، بتوانند جامعه را در تشکیل دولت مطلوب یاری دهند. چنین امری نیازمند نزدیک شدن به امر سیاسی و حتی کنش سیاسی مطلوب است. این در حالی است که سنت فرهنگی ما میانه‌ای با «بزرگ‌تر مقتدر و سیاست‌ورز» ندارد. ما عموما از بزرگ‌تر «مظلوم و گوشه‌نشین» [و البته در عین حال معترض] استقبال می‌کنیم. هر چه زهد نسبت به قدرت بیشتر، برای ما محترم‌تر! . 💠 لذا سوال اینجاست؛ در دوران حاکمیت سلبریتی‌های حزب‌اللهی بر مناسبات اجتماعی جریان انقلاب اسلامی و بی‌نیازی آن‌ها از راهبری بزرگ‌ترها و نیز مذموم‌انگاری قدرت و تقدیس‌انگاری گوشه‌نشینی معترضانه، چگونه می‌توان به حضور بزرگان در قدرت امیدوار بودو به دولت اسلامی اندیشید؟ ✍️تنها چیزی که از این بزرگان برای ما به یادگار مانده است آثار مطالعاتی آنها می باشد که نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شوند. 🔹جهت آشنایی با اندیشه هر استاد و سیر مطالعاتی آنها بر روی لینک های زیر کلیک نمایید 🖊استادخسروشاهی: 🌐https://b2n.ir/p31215 🖊علامه مصباح: 🌐https://b2n.ir/w75201 🖊علامه حکیمی: 🌐https://b2n.ir/d29112 🖊علامه حسن زاده آملی: 🌐https://b2n.ir/e03843 🖊حیدر پورازغدی: 🌐https://b2n.ir/k61599 📔 🔅حکمرانی فرهنگی 🔅 🆔@Cultural_governanc
🖌شهوت کتاب خریدن 🔹از زمانی که علاقه به کتاب خواندن پیدا کردم، علاقه به کتاب خریدن هم پیدا کردم. رفته رفته این علاقه‌ی کتاب خریدن بیش‌تر شد. تا جایی که هر کتابی را که دوست داشتم، فوراً می‌خریدم و نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم 🔹 بعد از مدتی، دیدم کتاب‌هایم آن‌قدر زیاد شده اند که تا چند سال باید تمام وقتم را صرف خواندن همین‌ها کنم، تا شاید بتوانم همه را بخوانم. فکر کردم چرا این طور شد؟ 🔸واقعاً کتاب می‌خریدم برای خواندن!واقعاً هم کتاب‌هایی را که نیاز داشتم می‌خریدم! یعنی در حال حاضر، کتابی ندارم که به آن نیازی نداشته باشم، مگر بعضی کتاب‌ها که به من هدیه داده اند. 🔸فکر کردم و فهمیدم که بله، در میان شهوات،شهوتی است به نام کتاب خریدن!چیزی که مدتی باعث لذت بردن می‌شود، اما بعد از چند وقت، چیزی جز حسرت و زحمت ندارد 🔺راه غلبه بر این شهوت چیست؟ ادامه مطالب در یادداشت دوم👇👇👇 | 🔅حکمرانی فرهنگی 🔅 🆔@Cultural_governance
🖌شهوت کتاب خریدن 📌اولاً بروید و عضو کتابخانه شوید. 🔸یعنی چه که تا کتابی را می بینیم، فوراً می‌خریم؟ کتاب خوب را هر جا دیدید،نام کتاب را یادداشت کنید؛ توی گوشی موبایل‌تان. والّا این گوشی‌های کلاسیک هم قابلیت یادداشت برداری را دارد، چه رسد به تلفن‌های هوشمند 🔹بعد از یادداشت کردن مشخصات کتاب، بروید در سایت www.lib.ir و در قسمت جستجوی پیشرفته،ببینید این کتاب، در کتابخانه ای که عضو هستید یافت می‌شود یا نه؟ تازه چه اشکالی دارد؟ بروید و در شهری که هستید، عضو چند کتابخانه شوید، نه یکی.اگر بود، که الحمدلله، بروید و از کتابخانه امانت بگیرید. 📌دوما بروید سراغ کتاب‌های الکترونیکی این کتاب‌های الکترونیکی چندتا مزیّت دارد.: 1️⃣این که با سی درصد، پنجاه درصد، هشتاد درصد تخفیف به فروش می‌رسند. 2️⃣این‌که همیشه همراه‌تان است در گوشی هوشمندتان. گوشی هوشمند هم نداشته باشید، روی رایانه‌تان می‌توانید مطالعه کنید. 3️⃣این که جایی اشغال نمی‌کنند؛ نه در خانه‌ی مثلاً هشتاد متری، و نه در اثاث کشی‌ها و جا به جایی‌ها باعث زحمت می‌شوند. تازه، هزاران کتاب را می‌توانید در یک دستگاه کوچک جا دهید. 4️⃣حالت مطالعه‌ی در روز و شب هم دارند. فونت‌شان بزرگ و کوچک می‌شود. علامت گذاری دارند. پاک هم نمی‌شوند. یعنی اگر برای گوشی‌تان اتفاقی افتاد، در حساب کاربری‌تان موجود است. بعداً می‌توانید با یک کلیک، بدون هزینه‌ی خرید مجدد، دانلودش کنید. من، فروشگاه‌های خوب کتاب الکترونیکی که سراغ دارم، این‌ها هستند🙃 خط خوان | طاقچه | فیدیبو | کتابراه | سوره مهر |فرا کتاب | پاتوق کتاب 🧺ادرس فروشگاه ها به ترتیب 📎 khatkhan.com 📎 taaghche.ir 📎 fidibo.com 📎 www.ketabrah.ir 📎 ebook.sooremehr.ir 📎 www.faraketab.ir | 🔅حکمرانی فرهنگی 🔅 🆔@Cultural_governance
کتابخوان گاو تجربه من از چگونه کتاب خواندن لشکربلوکی تجارب خود از کتاب خواندن را در چند نکته خلاصه کرده: با ذهن ناآرام کتاب خوانید؛ اول جنگل را ببینید بعد سراغ درختان بروید؛ همیشه لازم نیست کتاب را تا انتها بخوانید؛ اهمیت خلاصه کتابها و توجه به شرطی نشدن در کتاب خوانی. زنجانی به نقل از نیچه می گوید کسی که کتابهای من را می خواند باید چون گاو کتاب بخواند. گاو برای بسیاری از ما نماد نفهمی شده؛ ولی نیچه به ما می گوید که برخی کتابها را نباید خواند؛ بلکه باید خورد و چون گاو چند بار نشخوار کرد. درگیر کتاب کوچکی هستم: "کافه ای به نام چرا". از آن کتابهایی است که تمثیل کتابخوان گاو برایش بسیار مصداق دارد. این کتاب را می شود در دو ساعت خواند ولی مهم، خواندن آن نیست. مهم تاملی است که در آن می کنیم و سوالات اساسی آن را بارها و بارها از خود می پرسیم و به پاسخ های خود فکر می کنیم و دنبال پاسخهای بهتر می گردیم. کتاب خوب کتابیست که ما را به فکر وادارد. کتاب خوب کتابیست که باید در خواندن آن چون گاو باشیم. کتاب خوب کتابیست که تامل در آن مدتها طول می کشد. با کتاب خوب باید زندگی کرد. 🆔@Cultural_governance
📌حسّ خود کنفوسیوس بینی! ✍️ محمد عبدالله زاده به‌یمن فضای مجازی، فضایی باز شده است که برخی به سرعت برق و باد اندیشمند و صاحب‌نظر شوند! با تکرار چند واژۀ سیاسی یا فرهنگی در تحلیل و اظهار نظر هماوردی برای خودشان نشناسند و با خواندن یکی دو تا کتاب طب سنتی و اسلامی برای بیماریهای مختلف راهنمایی کنند و حتی در صورت لزوم نسخه بپیچند. این افراد همه فن حریف یکی دو تا کتاب زرد هم در روانشناسی تهیه کرده و در این حیطه نیز صاحب‌نظر می‌شوند! کمی هم در مورد فرهنگ مقداری واژه قرقره می‌کنند و خود را تحلیل‌گر فرهنگی نامند! و به یمن این موارد خود را دانا و عالم به خیر صلاح دیگران پندارند! این افراد آنچنان با اطمینان در کرسی پند و اندرز می‌نشینند و با کلماتی همچون «یادتان باشد»، «این نکته را هرگز فراموش نکنید»، «این نکته از مو باریک‌تر است»، «حتما تاکنون نشنیده‌اید»، بحث را شروع می‌کنند که در وهلۀ اول فکر می‌کنی در مقابل سقراط و کنفسیوس نشسته‌ای! ولی همین که متن را می‌خوانی درمی‌یابی علی‌آباد شهری نیست! و حتی با الفبای اصول علمی آشنا نیستند!( کُنفُوسیوس مشهورترین فیلسوف، نظریه‌پرداز سیاسی و معلم چینی است که در چین باستان زندگی می‌کرد.) پ.ن: جنابمان نشسته بر سجاده عبودیت اندر سواحل ماسایا، نیکاراگوئه | 🔅حکمرانی فرهنگی 🔅 🆔@Cultural_governance
به نام حضرت صاحب سخن ... (۱) 🌱از اولین‌باری که کتاب دست گرفتم و خواندم، تقریبا حدود ۲۰ سال می‌گذرد. در این سال‌ها همواره کتاب تحت هر شرایطی رفیق گرمابه و گلستان من بود. 🌱از خواندن یک کتاب کامل در مسافت‌های طولانی ۱۶ ساعته در اتوبوس بروجرد-جهرم و فاصله ۱۲ ساعته در قطار تهران_بناب گرفته تا خواندن چندخط یا نهایتا یک‌صفحه در حدّفاصل بین خانه تا نانوایی محل. 🌱در این مدت انواع و اقسام کتاب‌ها در موضوعات مختلف را خواندم و هیچ‌وقت احساس بی‌نیازی از خواندن نکردم. شاید این همه شوق به خواندن کتاب، از زمانی که تازه شعر را آغاز کرده بودم و تنها منبع مطالعاتم تله‌تکست (معادل فارسی‌اش را نمی‌دانم! البته اگر داشته باشد) تلویزیون قدیمی خانه‌مان بود، سرچشمه می‌گرفت. 🌱از زمانی که برای خواندن یک کتاب مجبور بودم پول قرض بگیرم یا مدتی کار کنم تا در مسافرت‌های کوتاهی که پیش می‌آمد، کتاب بخرم. شاید همین عدم دسترسی به کتاب باعث شد که یک بار در دوران دانشجویی تمام شهریه یک ترم دانشگاهم را خرج خریدن کتاب کنم. 🌱اکنون نیز هر بهانه‌ی کوچک و بزرگی را روزنه‌ای برای مطالعه و آموختن مطلبی هرچند کوتاه قرار می‌دهم و نمی‌دانم چقدر باید خدا را بابت این نعمت شکرگزاری کنم. نعمتی که با چشم خود دیگران بسیاری را می‌بینم که هر روز به بهانه‌های مختلف از قبول آن سر باز می‌زنند. 🌱 بهانه‌هایی مثل؛ عدم داشتن وقت و تمرکز کافی، عدم وجود شرایط مناسب، عدم انگیزه، و گاهی نیز خود همه‌چیزدان‌پنداری، متاسفانه! من اما همیشه قادر نبودم کتاب‌هایی را که می‌خواستم، تهیه کنم. به همین خاطر قدر کتاب‌هایی را که به دستم می‌رسید، به شدت می‌دانستم. بارها پیش می‌آمد که ساعتی بعد از نماز مغرب و عشا در کتابی که تازه به دستم رسیده بود، غرق می‌شدم و با صدای اذان صبح به ساحل می‌رسیدم. بارها در اولین مواجهه با کتاب‌های جدیدم مانند تشنه‌ای که در بیابانی بسیار گرم یک لیوان شربت خنک و شیرین به دستش رسیده باشد، یک‌نفس می‌خواندم و کتاب را تمام می‌کردم. 🌱 حالا بعد از بیست سال، وقتی به گذشته نگاه می‌کنم در تمام خاطرات تلخ و شیرینی که داشته‌ام کتاب همراه من بوده است. چه کتاب‌هایی که توانستم تهیه‌شان کنم و با فراغ‌بال بخوانمشان و چه کتاب‌‌هایی که به هر دلیلی امکانِ داشتنشان را نداشتم و مجبور بودم در فرصت‌های ناگهانی و اندکی که پیش می‌آمد همه یا حدّاقل بخشی از آن‌ها را بخوانم. 🆔@Cultural_governance
🔰غفلت از محتوای کتاب در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی 🌱نکته مهمی که بیشتر اوقات در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مغفول واقع می‌شود و دلیل تحلیل بالا است، این است که معمولا بیان نمی‌شود که چه نوع کتابی باید مطالعه شود. مثلا آیا مطالعه کتابی که انواع و اقسام انحرافات و تفکرات باطل و گمراه کننده در آن است، برای کسی که اطلاعات کافی در این مسائل ندارد عقلا کار خوبی است. حالا شرعا بماند! 🌱طبیعی است که در هیچ جای دنیا و با هیچ مرام و آیینی کسی نمی‌تواند بپذیرد که مطالعه کتابی که با عقاید آن‌ها در تعارض است و مفسده انگیز است، امری پسندیده باشد؛ هر چند ممکن است که آن عقاید هم باطل باشد، ولی کسانی که همان عقیده باطل در نزدشان حق است و برای آن احترام قائل هستند حاضر نیستند که مطالعه چنین کتابی را ترویج کنند. 🌱یا مثلا آیا پدر و مادر حاضر هستند کتابی برای فرزندشان تهیه کنند که اثرات منفی اخلاقی و عقیدتی در او بگذارد و او را به فساد بکشاند. مگر کتاب غذای روح انسان نیست؟! خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید:«فَلْیَنظُر الانسانُ الی طعامِه؛ انسان باید ملاحظه غذایش را داشته باشد.» غذای روح که از غذای جسم مهم‌تر است! ما نباید فقط به این دل خوش کنیم که آمار سرانه مطالعه را بالا ببریم؛ بلکه اول باید مشخص کنیم که چه کتابی قابلیت مطالعه کردن را دارد، بعد از آن در جهت بالا بردن فرهنگ مطالعه اقدام کنیم. هستند افرادی که اهل مطالعه هستند، ولی کتاب‌هایی که می‌خوانند نه به درد دنیا می خورد و نه به درد آخرت و هیچ علم مفیدی را عاید آن‌ها نمی‌کند. آن چه ارزش دارد این است که مطالعه بار علمی و معنوی داشته باشد و در یک کلام بالاخره یک نفعی برای او داشته باشد. اگر هم صرفا جنبه سرگرمی دارد، لا اقل بی ضرر باشد. 🌱از این مطالب هم نباید تلقّی عدم‌ آزادی بیان شود؛ چرا که آزادی محدوده‌ای دارد و بی در و پیکر نیست و مصالح و مفاسد هم باید لحاظ شود. در غیر این صورت طبیعی است که مطالعه نه تنها مفید نخواهد بود، چه بسا اثرات جبران ناپذیری را نیز خواهد داشت. ✍بابک شکورزاده 🆔@Cultural_governanc
✍سیدمجتبی کیا 📖 کتابخوانی " ترک موتور" 🔹به قول یکی از اساتید، کسانی که گول استعدادشان را خوردند باختند. باید تلاش مستمر داشت و این که بدانیم نظم و مداومت ورزی بر یک کار مشخص عامل مهم پیروزی‌هاست. خواندن این تیتر جذاب👇👇👇 🌐mobile.rasanews.ir/data?id=589395 🆔@Cultural_governance
📚کم حوصلگی در مطالعه کتاب 🌱اصولا خواندن (اعم از روزنامه، کتاب و مجله)، یک حوصله خاصی می‌خواهد و یکی از عوامل عدم استقبال از کتابخوانی کم حوصلگی است. حالا اگر کتاب، قلم روان و جذابیت خاصی نداشته باشد مزید بر علت می‌شود که مردم گریزان از کتاب باشند. 🌱یکی از شواهد عینیِ این کم حوصلگی اقبال مردم نسبت به پست‌های کوتاه در شبکه‌های اجتماعی است. این مطلب گویای این است که نوع مردم دوست دارند که مطالبِ مختصر و به قول معروف «ساندویچی» را دنبال کنند. نکته‌ای که در این‌باره می‌توان برداشت کرد این است که یکی از شاخصه‌های کتابِ پر مخاطب، می‌تواند اختصار مطالب و حجمِ کمِ کتاب باشد. البته این بدان معنی نیست که کتاب حجیم نباید چاپ شود. بالاخره کتاب‌های مفصل هم جایگاه و مخاطب خاص خودش را دارد و خیلی از مواقع و متناسب با موضوع کتاب، طبیعی است که حجیم و مفصل باشد؛ مثل کتاب‌های مرجع. سخن در این است که معمولا رغبت مردم برای مطالعه کتاب‌های مختصر و کم حجم بیشتر است. 🌱در عصر حاضر و به طور کلی اینترنت و فضای مجازی عاملی برای کم شدن سرانه مطالعه شده است و از آن جایی که مردم معمولا اطلاعاتشان را از این طریق دریافت می‌کنند دیگر تمایلی به مطالعه کتاب نشان نمی‌دهند 🔸نمایشگاه کتاب و شور خرید کتاب 🌱مراسمی همچون نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که هم‌اینک پابرجاست و یا نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که هرساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، بهانه‌ای می‌شود تا بخشی از مردم نسبت به تهیه کتاب انگیزه‌ای پیدا کنند و شور مطالعه درآن‌ها تقویت شود. هر چند برخی جو گیر می‌شوند و به طور احساسی به خرید کتاب رو می‌آورند و اصولا اهل مطالعه نیستند. برخی دیگر کتاب باز هستند و مثلا کتاب را فقط برای جور شدن ویترین کتابخانه‌شان می خرند و آنها هم معمولا اهل مطالعه نیستند. ولی به هر حال هستند کسانی که یکی از کارهای مهم زندگیشان مطالعه است و چه نمایشگاهی در بین باشد و چه نباشد، چند وقت یک بار کتاب می‌خرند و حقیقتا اهل مطالعه نیز هستند. جمعی از بازدیدکنندگان نمایشگاه هم طبیعتا این اقشار هستند. 🌱هر ساله و با شروع نمایشگاه کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی شدت بیشتری می‌گیرد و سعی می‌شود که در این زمینه فرهنگ سازی شود. این کار به خودی خود و بی هیچ قید و شرطی کار درستی به نظر نمی‌رسد و می‌تواند بُعد منفی هم داشته باشد. ✍بابک شکورزاده 🆔@Cultural_governance
.: 📚 کتاب خواندن ما عبادت می‌شود 🔸️در روایتی از امام جواد (ع) آمده که: «هر کس به گوینده‌ای گوش فرادهد پس به تحقیق او را عبادت کرده است. پس اگر آن ناطق از طرف خدا سخن بگوید شنونده خدا را پرستیده و اگر آن ناطق از زبان ابلیس سخن گوید شنونده ابلیس را عبادت کرده است.» 🔹️پس ما باید دقت کنیم که به سخن چه کسی گوش فرامی‌دهیم. خواندن هم همین حکم را دارد. زیرا خواندن کتاب هم گوش دادن به یک سخن است. باید بدانیم که کتابی که می‌خواهیم بخوانیم از زبان چه کسی است؟ اگر نویسنده از طرف خداست و سخن حق می‌گوید خواندن ما عبادت می‌شود و اگر از طرف شیطان است گوش دادن و مطالعه ما شیطان‌پرستی می‌شود. ۹۳/۷/۲ 🔺️ایه الله مصباح یزدی 💻 @Cultural_governance
📢سلسله نشستهای ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (بررسی علل اقبال اجتماعی به سرود سلام فرمانده) ⏰سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ الی۲۰ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 👇🏻 🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
کارنامه دانشگاه ازاد.jpg
17.64M
📉کارنامه دانشگاه آزاد در 40 سالگی 🔅کیفیت بالا🔅 💠دستاوردهای دانشگاه ازاد 🆔@Cultural_governance
نمایشگاه کتاب 1401.jpg
4.23M
📺نگاهی به نمایشگاه کتاب 1401 📖فروش 200 میلیارد تومانی نمایشگاه ⚠️بیشترین تخلفات ناشران و فروشندگان ✍️روزنامه فرهیختگان | 🆔@Cultural_governance
چالش‌های سیاست‌گذاری فرهنگی در منطقۀ خوزستان سه شنبه۱۴٠۱/٠۳/٠۳ ساعت۱۹ گفتگوی زنده در صفحه هاتف https://instagram.com/hatefmag?utm_medium=copy_link 🆔@Cultural_governance
💠گفتمان مساله شناسی در کشورمان چند وقتی است آمده.... ریشه های این دانش طبق نظر اساتید برگرفته از برنامه ریزی استراتژیک برایسون می باشد. 📌نکته ای که در این زمینه وجود دارد اینست که: 🔸این دانش بومی مسایل کشور نیست و یا هنوز بومی نشده است. 🔸این دانش با توجه به منابع موجود در کشور خیلی به لایه تکنیک و روش نمی رسد. 🔸بین صاحب نظران در مورد مبانی و تعاریف این دانش اختلاق نظرات مشهودی وجود دارد. در ادامه به معرفی محصولات و فعالیت های پژوهشی علمی صورت گرفته در این حوزه خواهیم پرداخت 🆔@Cultural_governance
rud8_کتاب_مساله_عمومی(1).pdf
5.34M
🔺کتاب مسئله عمومی، چیستی و کشف آن ✅این کتاب در سه بخش شامل چیستی مسئله، مسئله یابی و اولویت بندی مسائل منتشر شد. 🔺در کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف» به سوالاتی از قبیل مسئله عمومی چیست؟، تفاوت مسئله و مشکل چیست؟، فرآینده مسئله یابی چگونه است؟ و اولویت بندی مسائل چگونه است پاسخ داده شده است. ✅سازمان بسیج دانشجویی ناشر کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف» است. این کتاب در 10 هزار نسخه منتشر شده است. 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🔴 مجموعه گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص مشکلات استان ها منتشر شد 📚 به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، این مرکز برای نخستین بار در سلسله گزارش‌هایی مشکلات و مسائل استان های کشور را به‌جهت تعجیل در حل، اولویت‌بندی و تمرکز بر مشکلات، شناسایی و به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه نموده است. ✳️ گزارش‌ هر استان از طریق لینک‌های ذیل در دسترس است: ۱. آذربایجان شرقی rc.majlis.ir/fa/report/show/1668176 ۲. آذربایجان غربی rc.majlis.ir/fa/report/show/1668175 ۳. اردبیل rc.majlis.ir/fa/report/show/1668178 ۴. اصفهان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668365 ۵. البرز rc.majlis.ir/fa/report/show/1668161 ۶. ایلام rc.majlis.ir/fa/report/show/1668182 ۷. بوشهر rc.majlis.ir/fa/report/show/1668170 ۸. تهران rc.majlis.ir/fa/report/show/1668159 ۹. چهارمحال و بختیاری rc.majlis.ir/fa/report/show/1668173 ۱۰. خراسان جنوبی rc.majlis.ir/fa/report/show/1668153 ۱۱. خراسان رضوی rc.majlis.ir/fa/report/show/1668184 ۱۲. خراسان شمالی rc.majlis.ir/fa/report/show/1668164 ۱۳. خوزستان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668152 ۱۴. زنجان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668166 ۱۵. سمنان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668181 ۱۶. سیستان و بلوچستان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668183 ۱۷. فارس rc.majlis.ir/fa/report/show/1668160 ۱۸. قزوین rc.majlis.ir/fa/report/show/1668185 ۱۹. قم rc.majlis.ir/fa/report/show/1668370 ۲۰. کردستان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668171 ۲۱. کرمان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668157 ۲۲. کرمانشاه rc.majlis.ir/fa/report/show/1668172 ۲۳. کهگیلویه و بویراحمد rc.majlis.ir/fa/report/show/1668162 ۲۴. گلستان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668367 ۲۵. گیلان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668369 ۲۶. لرستان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668167 ۲۷. مازندران rc.majlis.ir/fa/report/show/1668169 ۲۸. مرکزی rc.majlis.ir/fa/report/show/1668177 ۲۹. هرمزگان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668368 ۳۰. همدان rc.majlis.ir/fa/report/show/1668366 ۳۱. یزد rc.majlis.ir/fa/report/show/1668165 🆔@Cultural_governance
🔴 مسائل مبتلابه امروز کشور که در بیانات رهبری با نخبگان مطرح گردید 💧مسئله‌ی آب در کشور 🌱 مسئله‌ی محیط‌زیست 🚦مسئله‌ی ترافیک ♨️ مسئله آسیبهای اجتماعی 💢 مسئله‌ِی اعتیاد ❗️مسئله‌ی طلاق ⭕️ مسئله‌ی حاشیه‌نشینی 🖍 مسئله‌ی هجرت از روستاها و تخریب آن 💵مشکلات نظام پولی و نظام مالی 📌 مشکل نظام مالیاتی 🗞 مشکل بانک‌ها 🛠 موانع رشد تولید ♻️ مسئله‌ی هوش مصنوعی 🆔 @cultural_governance
✅سازو کار ایجاد تحول در حل مسایل کشور 📌شیوه حل مساله 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
✅آموزش مساله شناسی 📺سخنران: استاد دکتر خدایی نصر لینک کلاس: 🌐aparat.com/lms_salehin 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
✅اشکالات سازمان های فرهنگی در رویکرد برنامه ریزی نظام مسایل 🔸در این روش در گام نخست، مبتنی بر پایش های و آسیب شناسی وضعیت اجتماعی و فرهنگی گزارشاتی در سطوح ملی و استانی تهیه می شود. 🔸باید با استفاده از تکنیک های مساله شناسی،هر مشکل ریشه یابی شود و با طراحی ایده های نوارانه تولید راهکار صورت گیرد که غالبا این گزارشات به این مرحله نمی رسند و در لایه آمار و ارقام باقی می مانند ثانیا در حوزه دانش مساله شناسی ضعیف اساسی داریم (کلا 6 جلد کتاب بیشتر در حوزه مساله شناسی وجود ندارد که غالبا گفتمانی اند و به لایه روش نمیرسند) 🔸خط عملیات فرهنگی محلات و مردم هستند شاید این اسناد برای سیاست گذاری کلی خوب باشد اما اساسا در میدان ها که دارای توابع متغیر زیادی می باشند فایده ای ندارد! ✍️مجتبی فرهنگ 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
💠مراکز آموزش دانش مساله شناسی👇 ✅موسسه متد 🌐instagram.com/mtod_ir 🌐https://www.mtod.ir/ ✅موسسه گام 🌐instagram.com/gamcenter.ir 🌐http://gamcenter.ir/ 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
jozveh-shive-kar-elmi.pdf
1.44M
🔰پی گیری تخصصی مسائل نظام 🔸شیوه نامه کار علمی در یک تشکل دانشجویی 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance