تفسیر ترتیبی مدیریتی 5و6.docx
25.9K
📚 #تفسیر_مدیریتی ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران
📍حراست از نخبگان در سازمان
💠 استاد:
حضرت آیت الله قوامی دامظله
🔰 #متن جلسه ۵ و ۶
🗓 شنبه 99/7/19
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
تفسیر 5و6.MP3
33.22M
🎙 #تفسیر_مدیریتی ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران
📍حراست از نخبگان در سازمان
💠 استاد:
حضرت آیت الله قوامی دامظله
🔰 #صوت جلسه ۵ و ۶
🗓 شنبه 99/7/19
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
جمع بندی تفسیر 5و6.MP3
2.6M
🎙 #تفسیر_مدیریتی ترتیبی قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران
📍حراست از نخبگان در سازمان
💠 استاد:
حضرت آیت الله قوامی دامظله
🔰 جمع بندی جلسه ۵ و ۶
🗓 شنبه 99/7/19
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
فقه الاداره 27و28.docx
30.7K
یکشنبه20/7/99-23 صفر 1442 -11 اکتبر 2020 –درس27و 28فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400)
اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام
1-حیوة طیبه 55
2-مدینه طیبه37
7- لباس مدینه طیبة5
لباس و پوشاک مظهر مدینه طیبه است و حاصل حیات طیبه و ذریه طیبه را نشان میدهد ومدینه را اصولا از نوع پوشش شهروندانش رقم میزنند امام مدینه شدیدا به شکل فردی و سیستمی مراقب لباس مردم و از ابعاد پاکی و پاکیزگی است بین نظافت و طهارت عموم وخصوص من وجه است مطلوب شارع نقطه اشتراک است که " طاهر نظیف" باشد هرشیء در مدینه این دو را باید در خود جمع کند اعم از انسان و لباس و کوچه ها و بیوت و... در حقیقت مصداقی از کلمه طیبه میشود مصداقی از کلمة الله میشود از جمله لباس که موضع بحث ما است که باید طاهر نظیف یعنی " پاک پاکیزه" باشد البته " پاک غیر پاکیزه" و " غیرپاک پاکیزه " هم به عنوان دو نقطه افتراق ، تصور دارد و لی مطلوب و مقصد شارع نیست مناسب مدینه طیبه نیست لذا امام مدینه باید براین نقطه اشتراک متمرکز شود و نظام مدینه را به این سمت سوق دهد و برنامه ریزی داشته باشد البته طهارت در لغت اعم از نظافت است و لی در اصطلاح ، طهارت ویژه ،محصول طهارات ثلاث است و البته میتوان مدینه طیبه را طاهره دانست که نظیف هم باشد مثل مساجد که باید طاهر و نظیف باشند و یادمان نرفته که نظافت مورد نظر شارع از ایمان نشات گرفته است و خداوند مومن نظیف را دوست دارد این ها راهبر دهای نبوی است و البته لباس زیبا و معصفر لباس شهرت نیست رسول خداص که امیر الم
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
بسم الله الرحمن الرحیم
دیروز در پایان درس فقه الاداره مراسم تودیع و تکریم مدیران داخلی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با مراعات رفتار سازمانی شایسته انجام گرفت از حجج اسلام قزی و سعادتی دام عزهم مدیران سابق و جدید که این صحنه فاخر را آفریدند تشکر میشود . دوره مدیریت آقای قزی دوران شکوفایی بنیاد بود و آقای سعادتی دوره بالندگی را آغاز خواهند نمود فراموش نکنیم که در افق چشم انداز 1410 این بنیاد ،تربیت چهل مجتهد نظریه پرداز در عرصه مدیریت اسلامی به چشم میخورد که نظامات پژوهشی ، پرورشی ، آموزشی و اداری بنیاد در این جهت بسیج شده اند ومدیریت محترم جدید بر شتاب وشدت این بسیج خواهد افزود انشا الله ✍️
@Qavami
فقه الاداره 29و30.docx
44K
2شنبه21/7/99-24 صفر 1442 -12 اکتبر 2020 –درس29و 30فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400)
اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام
1-حیوة طیبه 56
2-مدینه طیبه38
7- لباس مدینه طیبة6
استطهار شد که: پوشیدن لباس نو دعایی دارد که دارای ملاکات عیب پوشی ، تجمل و تزین بین مردم مدینه است بین تجمل و تزین فرق است ظاهرا زیبایی و آراستگی لباس ملاک است که "زیبایی" به رنگ و شکل و تزین به نظم و تمیزی و اندازه بودن ، گشاد و تنگ نبودن و امثال آن است و جالب است که معصوم در قالب دعا ملاکات لباس مطلوب شرع را ارائه میدهد مثل ادعیه صحیفه سجادیه که مهندسی و معماری مدینه فاضله است . لباس اعم از انگشتر و کفش و جوراب است به خلاف ثوب که لباس متداول و متبادر است با ویژگی پوشانندگی کل بدن . ولذا برای انگشتر، نگین عقیق توصیه معصوم است زیرا ضد نفاق است و البته نگه داری عقیق نافی فقر است و به یاد بیاوریم که علامت مومن تختم به یمین است و اصولا اصحاب الیمین در لباس برتری را به یمین میدهند که دارای میمنت گردد مثل این توصیه معصوم که در آوردن کفش از پای چپ شروع شود ولی به پا نمودن ان از پای راست آغاز گردد و اینکه انگشتر به دست راست باشد این ها نه تنها علامت مومن که علامت مدینه طیبه است همین علامات است که تبدیل به علامات و امارات حیات طیبه میشود و معصوم همه چیز را دیده است جلد شش کافی شریف به لباس اختصاص داده شده است ک ابواب آن بسیار متنوع است مثلا در رنگ ، زردی فاقع را در کفش توصیه مینماید که زردی است چشم نواز نه
فقه الاداره 31و32.docx
23.8K
3شنبه22/7/99-25 صفر 1442 -13 اکتبر 2020 –درس31و 32فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400)
اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام
1-حیوة طیبه 57
2-مدینه طیبه39
7- لباس مدینه طیبة7
استظهار شد که: امام ده علامت نوعا مادی و جسمی دارد که یکی از آنها این است که درع و زره رسول خدا را که میپوشد کاملا اندازه اوست و به قامتش راست می آید وبرای دیگران یک وجب گشاد است که معلوم میشود قمیص امامت را هر کسی اهلیت تلبس ندارد ( مثل لباس روحانیت و ارتش و...) در غیر معصوم به این معنا است که هر کس در منصب شایسته خود قرار گیرد و الا مثل لباس گشاد مورد تمسخر قرار خواهد گرفت و و دیگر اینکه رسول خداالبسه رنگی می پوشید ردای سبز و سفید ( طاق وساج) و لباس خمیص که گویا لباس تقریبا تنگی هست و آن روز ها متداول بوده هم، به تن می نموده است سخت گیر نبوده و سیره او قابل تاسی است البته با رعایت قاعده زمان و مکان در تغییر و تضییق موضوعات و اصولا جمال لباس به تنوع رنگ آن است که مدینه طیبه را جمیله مینماید و معصوم موقع نماز لباس نرم و موقع دعا و حاجت خواستن از خدا لباس خشن و زبر می پوشید گو یا لباس خشن مناسب حالت تضرع است که بی تابی برای رسیدن به پستان و ضرع مادر برای شیر خوردن است و طالب حاجت باید حالت باسا و ضراء داشته باشد یعنی لباس مسئلت با لباس عبادت متفاوت است البته این به تدبیر نفس مربوط است و در تدبیرمدینه نمودی شاید نداشته باشد امام مدینه مخاطب اصلی در این نوع تلبس است زیرا به تدبیر نفس موظف تر از شهروندان است
و اکنون ا
فقه الاداره 33و34.docx
23.1K
4شنبه23/7/99-26 صفر 1442 -14 اکتبر 2020 –درس33و 34فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – (سال تحصیلی 1399-1400)
اهداف دنیوی نظام برنامه ریزی اسلام
1-حیوة طیبه 58
2-مدینه طیبه40
7- لباس مدینه طیبة8
استظهار شد که: لباس مدینه طیبه رنگ و لعاب شهر است وامام مدینه به لباس رزم وجبه خشن و جوشن بیش تر برازنده است و لباسی که لزوما زشت و بد نما وبدن نما نیست هر امامی که مسئولیت و ولایت امر را میگیرد لباس خشن دارد مثل لباس سربازی و چفیه رهبری عصر ما و این خشونت البته یک نعمت است برای رهبران و کارگزاران که همان لباس خدمت یا آماده به خدمت است ولو زحمت و صعوبت دارد و لی از جنس جهاد است ولذا یک نعمت است واستظهار شد که اگر شهوت و اشتهاء در لباس مدیریت نشود و به خوش پوشی مبتنی برلذت عاد ت گردد مورد رهایی از خدا و عدم نظر خدا به فرد میشود البته پاک پوشی و نیک پوشی محور خوش پوشی است و استظهار شد که کفش چشم نواز باید در مسیر تولید علم و ثروت پوسیده و کهنه شود و در هر مسیری دچار سایش و فرسایش نگردد کنایه از اینکه قدم ها ی کفش به اقدام های قوی شدن در علم و اقتصاد بینجامد تا یاری فرشتگان را با خود داشته باشد . وبدست آمد که مبنای معصوم برای لباس جمیل در عبادت و عیادت ومراودات آیه قرآن است که خذوا زینتکم عند کل مسجد یعنی در هر نماز لباس زیبا پوشیده شود و نیز ایه" من حرم زینه الله التی اخرج لعباده و الطیبات من الرزق قل هی للذین آمنوا ." و نیز نبوی یا قدسی " ان الله جمیل یحب الجمال " است لذا پوشش و پوشاک امام چشم نواز بلکه دل ن