ما آدمها از قدرت روحیای که داریم آگاه نیستیم. هربار فکر میکنیم نمیتونیم مسئلهای رو پشت سر بذاریم، اما جوری پشت سر میذاریم که حتی خودمون هم متوجه نمیشیم.
ما اگر یک فرد بزرگسال رو برنجونیم او به مرور ما رو کمتر دوست خواهد داشت، اما اگر یک کودک یا فرزندمون رو برنجونیم، او «خودش»رو کمتر و کمتر دوست خواهد داشت
به هر رفتار زشت و زنندهای برچسب روشنفکری نزنین. همین اصطلاح گند زد به ارزشها.
قشنگترین تعریف "درد" رو از پونه مقیمی خوندم که گفته بود: درد هرچیزی هست که خلاف انتظار و توقع ماست. و فکر کردم چقدر درست میگه. شما حتی وقتی غذایی میخوری و اون چیزی نیست که انتظارش رو داشتی، برات دردناکه.