❇️ آیا نمیبینی که اگر بگویی شمشیر از عصا برندهتر است؛ شمشیر با برندگیاش تو را بهخاطر این مقایسه سرزنش خواهد کرد؟
( تشرّف ابو القاسم حاسمی با رفیع الدین حسین )
🗂 بخش اول:
▫️ عالم جلیل، شیخ ابو القاسم محمّد بن ابی القاسم حاسمی با یکی از علمای اهل سنّت به نام رفیع الدین حسین رفاقتی قدیمی داشت؛ بهطوریکه در اموال شریک و اکثر اوقات حتّی در سفر باهم بودند و هیچیک مذهب و عقیده خود را از دیگری مخفی نمیکرد و گاهی به شوخی یکدیگر را ناصبی و رافضی میگفتند؛ امّا در این مدّت بین آنها بحث مذهبی نشده بود.
تا آنکه اتّفاقا در مسجد شهر همدان، که آن را مسجد عتیق میگفتند، بحث مذهبی میان این دو پیش آمد. در اثنای صحبت، رفیع الدین فلان و فلان (=ابوبکر و عمر) را بر امیر المؤمنین علیه السّلام برتری داد.
ابو القاسم، رفیع الدین را ردّ کرد و حضرت علی علیه السّلام را بر فلان و فلان برتری داد. او برای مذهب خود به آیات و احادیث بسیاری استدلال کرد و مقامات و کرامات و معجزات بسیاری را که از امیر المؤمنین علیه السّلام صادر شده است، ذکر نمود؛ ولی رفیع الدین، مطلب را عکس نمود و برای برتری ابی بکر، به مصاحبت او با پیامبر صلّی اللّه علیه و اله در غار استدلال کرد و همچنین گفت:
🔹 ابو بکر از بین مهاجرین و انصار این ویژگیها را داشت که: اوّلا پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و اله داماد او بود؛ ثانیا خلیفه و امام مسلمانان شد.
▫️ و باز ادامه داد و گفت:
🔹 دو حدیث از پیغمبر صلّی اللّه علیه و اله در شأن ابی بکر صادر شده است: یکی آنکه، تو به منزله پیراهن منی الی آخر. دوم اینکه، پیروی کنید دو نفری را که بعد از من هستند، ابو بکر و عمر را!
▫️ ابو القاسم حاسمی بعد از شنیدن این سخنان گفت:
🔸 به چه دلیل ابو بکر را برتری میدهی بر
❇️ سیّد اوصیاء
❇️ و سند اولیاء
❇️ و حامل لواء (صاحب پرچم هدایت)
❇️ و امام انس و جنّ
❇️ و تقسیم کننده جهنّم و بهشت
✳️ و حال آنکه تو میدانی ایشان
❇️ صدّیق اکبر (راستگوی بزرگ)
❇️ و فاروق ازهر (جدا کننده حقّ از باطل) است
❇️ و برادر رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله
❇️ و همسر حضرت زهرا علیها السّلام میباشد.
✳️ و نیز میدانی که
❇️ هنگام هجرت رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله به سوی مدینه، امیر المؤمنین علیه السّلام در جای ایشان خوابید.
❇️ او با آن حضرت در حالات فقر و فشار شریک بود
❇️ و رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله در خانه صحابه به مسجد را بست، جز در خانه آن جناب
❇️ و علی علیه السّلام را برای شکستن بتهای کعبه بر کتف شریف خود گذاشت.
❇️ و پروردگار متعال او را با صدّیقه طاهره فاطمه زهرا علیها السّلام در آسمانها تزویج فرمود.
❇️ با عمرو بن عبدود جنگ کرد
❇️ و خیبر را فتح نمود.
❇️ به خدای تعالی به قدر چشم بهمزدنی شرک نیاورد به خلاف آن سه نفر. (که به تصریح خود اهل سنّت دهها سال بتپرستی کردهاند.)
❇️ رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله، علی علیه السّلام را به چهار نفر از پیامبران تشبیه نمود آنجا که فرمود:
🔶 هرکه میخواهد به آدم در علمش و نوح در حلمش و موسی در شدّتش و عیسی در زهدش نظر کند، به علی بن ابیطالب علیه السّلام بنگرد.
✳️ با وجود این همه فضایل و کمالات آشکار و با نسبتی که با رسول خدا صلّی اللّه علیه و اله داشت و همچنین با برگردانیدن آفتاب برای او، چطور برتری دادن ابی بکر بر علی علیه السّلام جایز است؟
(ادامه دارد)
⬅️ برکات حضرت ولی عصر (علیه السلام)، صفحه ی ۲۲۰
🏷 #امام_علی_علیه_السلام #امام_زمان_عج #تشرفات #ولایت
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S4W71
در مسیر مهدویت
❇️ آیا نمیبینی که اگر بگویی شمشیر از عصا برندهتر است؛ شمشیر با برندگیاش تو را بهخاطر این مقایسه
❇️ آیا نمیبینی که اگر بگویی شمشیر از عصا برندهتر است؛ شمشیر با برندگیاش تو را بهخاطر این مقایسه سرزنش خواهد کرد؟
( تشرّف ابو القاسم حاسمی با رفیع الدین حسین )
🗂 بخش دوم:
▫️ ... چون رفیع الدین این صحبت را از ابو القاسم شنید، که علی علیه السّلام را بر ابی بکر برتری میدهد، دوستیاش با او سست شد و بعد از گفتگوی زیاد به ابو القاسم گفت:
🔹 صبر میکنیم؛ هر مردی که به مسجد آمد آنچه را حکم کرد، چه به نفع مذهب من یا مذهب تو، همان را قبول میکنیم.
▫️ چون ابو القاسم عقیده اهل همدان را میدانست؛ یعنی میدانست که همه سنّی هستند، از این شرط میترسید؛ ولی بهخاطر کثرت مجادله، شرط مذکور را قبول کرد و با کراهت راضی شد.
▫️ بلافاصله بعد از شرط مذکور، جوانی که از رخسارش آثار جلالت و نجابت ظاهر بود و معلوم میشد از سفر میآید، داخل مسجد شد و در آنجا گشتی زد و نزد ایشان آمد.
رفیع الدین با کمال سرعت و اضطراب از جا برخاست و بعد از سلام و تحیّت، از آن جوان سؤال کرد که واقعا بگوید علی علیه السّلام بالاتر است یا ابو بکر؟
جوان بدون معطّلی این دو شعر را فرمود:
🔶 متی اقل مولای افضل منهما اکن للّذی فضّلته متنقّصا
ا لم تر انّ السّیف یزری بحدّه مقالک هذا السّیف احدی من العصا
📃 ( معنی شعر این است:
هرگاه بخواهم در مقایسه بین مولایم علی علیه السّلام و آن دو نفر بگویم مولایم از آنها با فضیلتتر است، اینجاست که منزلت او را پایین آوردهام.
آیا نمیبینی، اگر بگویی شمشیر از عصا برندهتر است؛ شمشیر با برندگیاش تو را بهخاطر این مقایسه سرزنش خواهد کرد؟ )
▫️ وقتی جوان از خواندن این دو بیت فارغ شد، ابو القاسم و رفیع الدین از فصاحت و بلاغتش تعجّب کردند؛ لذا برای اینکه از حالات او بیشتر جویا شوند، از او خواستند که با ایشان صحبت کند؛ امّا ناگهان از پیش چشمانشان غایب شد و دیگر او را ندیدند.
💡 رفیع الدین چون این امر عجیب و غریب را مشاهده کرد، مذهب باطل خود را ترک گفت و مذهب حقّ اثنی عشری را پذیرفت.
⬅️ برکات حضرت ولی عصر (علیه السلام)، صفحه ی ۲۲۰
🏷 #امام_علی_علیه_السلام #امام_زمان_عج #تشرفات #ولایت
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S4W71r1
⚠️ راه علی علیه السّلام را نرفتیم
آیت الله بهجت (ره):
‼️ افراد بشر چه بیماری دارند که راحت نمینشینند، و پیوسته بر سر قدرت طلبی و ریاست و مقام با هم میجنگند؟!
💡 ما همین قدر میفهمیم که مُلک دنیا باقی و پابرجا نمیماند و از بین میرود.
🕯 حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام در وقت ریاست و حکومت ظاهری چه پوشاک و خوراکی داشت؟!
🥣 حلوایش این بود که خرمای خشک را ریز ریز میکرد و داخل ماست میریخت تا ماست شیرین شود، و آن را با نان خشک (آن هم نان جو) میل مینمود و میفرمود:
🔸 ممکن است اینها را هم کسانی نداشته باشند.
⚠️ ولی ما این راه را نرفتیم، و کفّار کردند آن چه کردند و بر سر ما آوردند، آن چه آوردند.
⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، نکته ۵۱۰
🏷 #امام_علی_علیه_السلام #آیت_الله_بهجت_ره #خودسازی #تهذيب_نفس #کفار
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S5W70
🕯 توسل به حضرت زینب(س) در تعجیل در فرج
🔰از آقای شیخ حسین سامرایی که از اتقیاء اهل منبر در عراق بودند، نقل شده است:
▫️ در آن ایامی که در سامرا مشرف بودم، روز جمعه طرف عصر در سرداب مقدس رفتم؛ دیدم غیر از من کسی نیست و من حال و توجهی پیدا کرده و متوسل به حضرت ولی عصر (عج) شدم در آن حال صدایی از پشت سر شنیدم که به فارسی فرمود:
🔸 «به شیعیان و دوستان ما بگویید خدا را قسم دهند به حق عمه ام زینب که فرج مرا نزدیک گرداند.»
⬅️ شیفتگان حضرت مهدی، ج۱، ص۲۵۱
#حضرت_زینب_س #امام_زمان_عج #حدیث
💚کانال در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S3W21
🚩 درفش سرخ سفیانی
👥 آیا سفیانی یکی است یا چند تن
🚩 درفش سرخ سفیانی
🔘 برخی از روایات این مطلب را یاد نموده است، مانند روایتی که در بحار از امیر مؤمنان (ع) ضمن روایتی طولانی نقل شده است:
🔸 «و آن را نشانهها و علامتهایی است و خروج سفیانی با درفش سرخ همراه است و فرمانده آن مردی از قبیله بنی کلب است.» (۱)
▫️ این پرچم سرخ رمز برتریجوئی و سیاست خونآشامی وی میباشد.
👥 آیا سفیانی یکی است یا چند تن
🔘 بیتردید سفیانی وعده داده شده که روایات موجود در منابع شیعه و سنی بر آن دلالت دارد، یک نفر است امّا در برخی از روایات همچون نسخه خطی ابن حماد و غیر آن سخن از دو سفیانی به میان آمده است، سفیانی اوّل و سفیانی دوم و گاهی از بعضی روایات استفاده میشود که آنها سه تن هستند. امّا آنکه مورد نکوهش قرار گرفته و دست به شرارت و کارهای آنچنانی میزند، همان سفیانی دوم است، زیرا سفیانی اوّل پس از استیلا بر سرزمین شام و جنگ قرقیسیا، در جنگ عراق در برابر سپاه ایرانیان و یاران درفشهای سیاه شکست میخورد و در اثر زخمی که بر او وارد میشود در راه بازگشت به شام به هلاکت میرسد و سفیانی دوم را جانشین خود قرار میدهد تا مأموریت مهم او را ادامه دهد.
چنانچه این روایات صحیح باشد، سفیانی اوّل، فرمانروای نابکاری است که زمینهساز سفیانی اصلی وعده داده شده است، همچنانکه یمنی و خراسانیها یاران درفشهای سیاه زمینهساز نهضت حضرت مهدی (ع) میباشند.
ابن حماد گوید ولید گفت:
🔹 «سفیانی روی میآورد و به جنگ بنی هاشم و هرکس از یاوران درفشهای سهگانه و غیر آنان که با او بستیزد، میپردازد و بر همه آنها چیره میشود. آنگاه روانه کوفه میشود و بنی هاشم بسوی عراق مهاجرت میکنند، سپس سفیانی در بازگشت از کوفه در نزدیکی شام به هلاکت میرسد و مرد دیگری از فرزندان ابو سفیان را جانشین خود میسازد که غلبه با اوست و بر مردم چیره میشود.. و سفیانی موردنظر، همین است» (۲)
شبیه این روایت را در متعدد بودن سفیانی، در صفحات ۶۰ و ۷۴ و غیر آن روایت کرده است.
⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۲۲
(۱). بحار ج ۵۲ ص ۲۷۳.
(۲). نسخه خطی ابن حماد ص ۷۸.
🏷 #امام_زمان_عج #ظهور #نشانه_های_ظهور #سفیانی #خراسانی #قرقیسیا
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S1W60
🧒 برو برای خودت مادر بخر!
آیت الله بهجت (ره):
🥖 فقیری بر در خانه ای ایستاده بود، و نان میخواست، بچّه ی همسایه وقتی دید او نان میخواهد، با تعجّب از او پرسید:
🔸 مگر مادر نداری؟
▫️ پیرمرد فقیر در جواب او گفت:
🔹 نه.
▫️ بچّه گفت:
🔸 برو برای خودت مادر بخر.
▫️ جَلَّ الْخالِق! انسان از ملکات این بچّهها چیزهایی میفهمد، چون خود بچّه هر وقت نان میخواسته از مادر میگرفته، لذا به فقیر هم میگوید از مادر بگیرد و اگر هم مادر ندارد تهیّه کند. او میفهمد که به کسی محتاج است که حوایج او را برآورد، و چه کسی بهتر از مادر و پدر؟! و اگر آنها نبودند، خوب است کس دیگری به جای آنها باشد.
❇️ سر و کار انبیا علیهم السّلام با خدا بود، و هر جا گیر میکردند زود به خدا متوجّه میشدند، و در خوشی هم خدا را به یاد میآوردند، به گونه ای که گویا میدیدند همه چیز از آن جا سرچشمه میگیرد.
⛈ زمانی حضرت عیسی علیه السّلام در بیابان میگذشت و باران به شدّت میبارید، و جایی نداشت که به آن جا پناه بَرَد، گفت:
🔸 خدایا، برای هر چیز جا و مسکنی قرار داده ای. پس مسکن و مأوای من کجاست؟ (۱)
▫️ با آن عظمت که مرده را زنده میکرد، گویا قادر نبود جایی برای خود تهیّه کند و لذا به خدا متوجّه میشد.
🕯 چه خوب است انسان مطیع خدا باشد و ببیند رضای او در چیست تا آن را انجام دهد.
⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، نکته ۳۳۵
(۱). تفضیل این ماجرا در مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص ۵۰؛ بحار الانوار، ج ۱۴، ص ۳۲۸؛ التحصین، ص ۲۸، قصص الانبیاء جزایری، ص ۴۱۸ و مجموعه ی ورّام، ج ۱، ص ۱۳۲ ذکر شده است.
🏷 #خداوند_متعال #آیت_الله_بهجت_ره #خودسازی #تهذيب_نفس #توکل #دعا
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S5W71
🔥 آغاز جنبش سفیانی و مراحل آن
🗂 (قسمت اول)
⚡️ شرایط و اوضاع ترسیم شده در روایات، جنبش سفیانی را بسیار خشن و سریع توصیف میکند یا به تعبیر سیاسی امروز جنبشی دراماتیک و خونین میباشد؛ زیرا اوضاع جهانی و کشمکش بین ابرقدرتها به اندازهای وخیم میشود که منجر به نبرد میگردد. و وضع سرزمین شام که فتنه فلسطین آن را برهم میزند «همچون بهم خوردن آب در مشک» و از ضعف و ناتوانی و تجزیه شدن، گرفتار رنج و افسردگی است..
⚔ و مهمتر از آن، از نظر غربیها و یهودیان رسیدن نیروهای اسلام و قوای ایرانیان به مرزهای فلسطین و دروازههای قدس میباشد، سپس نفوذ روسها در سرزمین شام و جهان اسلام افزایش مییابد. ازاینرو آنها (غربی ها و یهودیان) اقدام به انتخاب زمامداری مقتدر مینمایند تا بتواند منطقه پیرامون اسرائیل را برای سلطه اسرائیل کاملا زیر فرمان آورد و از این جاست که او (سفیانی) نقش مهم خود را که تنها خط دفاع (عربی) از اسرائیل و غرب است اجرا میکند، بلکه آنها دست او را در جنگ عراق و اشغال آن جهت جلوگیری از خطر ایرانیان و یاران درفشهای سیاه باز میگذارند. همچنانکه دست سفیانی را در یاری رساندن به حکومت ضعیف حجاز و برای درهم شکستن جنبش اساسی و نوینی که نمیتواند نهضت امام مهدی (ع) در مکه مکرّمه بشمار آید بازمیگذارند.
⭕️ جنبههایی را که روایات، آشکارا یا به اشاره یاد میکند، به فهمیدن سرعت و شدتی که از ویژگیهای جنبش سفیانی میباشد و روایات درباره آنها سخن میگوید، کمک میکند.
✅ از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود:
🔸 «سفیانی از نشانههای حتمی ظهور است و خروج او از آغاز تا انجام پانزده ماه به طول میانجامد، وی شش ماه کارزار میکند، همین که بر پنج شهر دست یافت، نُه ماه فرمانروایی میکند بیآنکه روزی بر آن افزوده شود» (۱)
✳️ آن پنج شهر عبارتند از: دمشق، اردن، حمص، حلب و قنّسرین که مراکز فرمانروایی منطقه، سوریه، اردن و لبنان میباشد. و روایات بر بودن اردن در آنها تصریح میکند، امّا لبنان که جزئی از سرزمین شام و تابع پنج شهر بحساب میآید، بعید نیست که در قلمرو حکومت سفیانی قرار گیرد. ولی برخی از روایات، گروههایی را از فرمانروائی سفیانی جدا میکنند که عبارتند از: بپای دارندگان حق که خداوند آنها را از شرّ خروج با او حفظ میکند که بیان خواهد شد و مردم لبنان از آن دسته میباشند.
🗓 روایات زمان جنبش وی را معین میکند و وقوع آن را در ماه رجب میداند،
✅ از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود:
🔸 «از نشانههای حتمی ظهور، خروج سفیانی در ماه رجب است.» (۲)
✳️ و این امر، یعنی خروج سفیانی، شش ماه قبل از ظهور حضرت مهدی (ع) خواهد بود، زیرا حضرت در شب دهم یا روز دهم محرّم همان سال در مکه ظهور میکند و تسلّط سفیانی بر منطقه شام که عبارت است از لشکرکشی به عراق و سپس به حجاز، به تصور پیروزی بر یاران امام مهدی (ع) و نهضت آن حضرت میباشد قبل از ظهور آن بزرگوار انجام میپذیرد.
(ادامه دارد)
⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۲۳
(۱). بحار ج ۵۲ ص ۲۴۸.
(۲). بحار ج ۵۲ ص ۲۴۹.
🏷 #امام_زمان_عج #ظهور #نشانه_های_ظهور #سفیانی #خراسانی
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S1W61
🔥 آغاز جنبش سفیانی و مراحل آن
🗂 (قسمت دوم)
⭕️ ... بنابراین جنبش سفیانی در سه مرحله انجام میشود،
1⃣ نخست: مرحله تثبیت سلطه وی در شش ماهه اوّل.
2⃣ مرحله دوّم: هجوم و پیکار او در عراق و حجاز،
3⃣ مرحله سوم: بازگشت وی از توسعهطلبی در عراق و حجاز و دفاع در برابر تحرّک سپاه حضرت مهدی (ع)، جهت حفظ متصرفات باقیماندهاش از سرزمین شام و اسرائیل و قدس.
✳️ قابل دقت است که، روایات مربوط به سفیانی جنگهای شش ماهه اوّل وی را به اختصار ترسیم میکند و این درگیریها ابتدا جنگهای داخلی او با أصهب و أبقع و سپس با نیروهای اسلامی و غیراسلامی مخالف خود است تا اینکه استیلای او بر سرزمین شام کامل میگردد.
ولی با توجه به جنبش او، طبیعی است که این شش ماه، سراسر پر از عملیاتهای متراکم نظامی خواهد بود وی بگونهای سلطه خود را تحکیم میبخشد که بتواند نیروهای زیادی را برای نبردهای گسترده در نه ماه آینده تجهیز و گردآوری نماید. و ممکن است سفیانی در کنار جنگهای شش ماهه اوّل خود، علاوه بر أبقع و أصهب با فرمانروایان اردن و لبنان و دیگر نیروهای مخالف درگیری داشته باشد.
روایتی، به شدّت جنگهای سفیانی با ابقع و اصهب اشاره میکند و همین جنگها موجب نابودی شام میگردد.
✅ از امام باقر (ع) روایت شده است که فرمود:
🔸 «از نشانههای ظهور، فرورفتن یک آبادی به نام جابیه از روستاهای شام و فرود آمدن ترکان در جزیره و رومیها در رمله است، درگیریهای زیادی در این هنگام در سراسر زمین رخ میدهد تا اینکه شام ویران میگردد «و در روایتی آمده است، نخستین سرزمینی که ویران میشود شام است» و علت ویران شدن آن اجتماع سه درفش (نیرو) در آنجاست، نیروهای اصهب، لشکر ابقع و لشکر سفیانی.» (۳)
✅ امّا خرابی دمشق با توجه به سخن امیر مؤمنان (ع) که فرمود:
🔸 «دمشق را قطعا تخریب خواهم کرد.. این عمل را مردی از خاندان من انجام میدهد»
✳️ ظاهرا همان ویرانیای است که در نبرد بزرگ آزادسازی قدس که توسط امام مهدی (ع) با سفیانی، یهودیان و رومیها اتفاق میافتد.
⭕️ امّا سفیانی در نه ماهه پایانی حکومت خود، دست به نبردهای بزرگی میزند که مهمترین آنها با ترک ها و هواداران آنها در قرقیسیا است، سپس نبردهای او در عراق با ایرانیان زمینهسازان ظهور، و یمنی که طبق برخی از روایات با آنان میباشد.
و ممکن است سفیانی در مدینه منورّه دارای نیروهایی باشد که در کنار نیروهای حکومت حجاز، در برابر نبردی که احتمالا توسط حضرت مهدی (ع) برای آزادی مدینه انجام میپذیرد وارد پیکار شوند.
⭕️ سفیانی پس از شکست در عراق و حجاز، به شام و فلسطین باز میگردد تا در بزرگترین کارزار حضرت مهدی (ع) یعنی نبرد بزرگ فتح قدس (در مقابل ایشان) به مصاف بپردازد.
⬅️ برگرفته از کتاب عصر ظهور، صفحه ی: ۱۲۳
(۳). ارشاد مفید ص ۳۵۹.
🏷 #امام_زمان_عج #ظهور #نشانه_های_ظهور #سفیانی #خراسانی #یمانی
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S1W61r1
❇️ تشرّف سیّد محمّد قطیفی با همراهان در مسجد کوفه
🔰 عالم عامل، سیّد محمّد قطیفی رحمه اللّه فرمود:
▫️ شب جمعهای قصد کردم به مسجد کوفه بروم. در آنزمان راه مخوف و تردّد بسیار کم بود مگر آنکه کسی با جمعی که مستعدّ باشند و بتوانند خود را از شرّ دزدان و قطّاع الطّریق (=راهزن) رها کنند، به آنجا برود.
🕌 به همراه من یک نفر از طلّاب بود. وقتی وارد مسجد شدیم کسی غیر از یک مرد صالح در آنجا نبود. ما هم شروع به انجام اعمال و آداب مسجد کردیم تا آنکه نزدیک غروب آفتاب شد. در این وقت در مسجد را بستیم و پشت آن به قدری سنگ و کلوخ و آجر ریختیم که مطمئن شدیم معمولا نمیشود آن را باز کرد. بعد هم برگشتیم و مشغول بقیّه اعمال شدیم.
پس از اتمام عبادات، من و رفیقم در دکّه القضاء (محلّی که امیر المؤمنین علیه السّلام در آنجا بین مردم قضاوت میکردهاند) رو به قبله نشستیم. آن مرد صالح در دهلیز، نزدیک باب الفیل با صدای حزنآوری مشغول خواندن دعای کمیل بود.
🌌 شب صاف و مهتابی بود. من به طرف آسمان نگاه کردم ناگاه دیدم بوی خوشی در هوا پیچید و فضا را پر کرد عطری بود که از بوی مشک و عنبر خوشبوتر بود.
✨ بعد هم شعاع نوری را دیدم که مثل شعله آتش در خلال شعاع نور ماه ظاهر شده است. این نور بر نور ماه غالب شد. در این حال صدای آن مؤمن که به خواندن دعا بلند بود، خاموش شد و ناگاه شخص جلیلی را دیدم که از طرف در بسته مسجد وارد شد. او در لباس اهل حجاز و بر کتف شریفش سجّادهای بود همانطوریکه معمول اهل حرمین (مکّه و مدینه) است.
آن بزرگوار در نهایت آرامش و وقار و هیبت و جلال راه میرفت و متوجّه آن دری که به سمت مقبره جناب مسلم علیه السّلام باز میشود، بود. در اینجا برای ما از حواسّ چیزی جز چشم خیره شده، نمانده بود و دلهایمان هم از جا کنده شده بود. وقتی مقابل ما رسید، سلام کرد.
رفیقم بهطور کلّی مدهوش و توانایی ردّ سلام برایش نمانده بود؛ ولی من خیلی سعی کردم تا به زحمت جواب سلام را دادم. وقتی وارد صحن جناب مسلم شد، به حال طبیعی خود برگشتیم و گفتیم:
🔹 این شخص کی بود و از کجا وارد شد؟
▫️ به طرف آن شخصی که مشغول دعا خواندن بود، رفتیم دیدیم جامه ی خود را دریده و مانند مصیبتزدگان گریه میکند. سؤال کردیم:
🔹 جریان چیست؟
▫️ گفت:
🔸 من چهل شب جمعه به نیّت ملاقات با امام زمان علیه السّلام به این مسجد آمده و امشب شب جمعه چهلم است و نتیجه زحماتم به دست نیامد جز آنکه در اینجا همانطوریکه دیدید به خواندن مشغول بودم ناگاه دیدم که آن حضرت بالای سر من ایستادهاند. به طرف ایشان متوجّه شدم فرمودند:
🔶 چه میکنی؟ (یا چه میخوانی؟)
🔸 من نتوانستم جوابی بدهم. ایشان هم همانطوریکه دیدید، تشریف بردند.
▫️ در اینجا سه نفری به طرف در مسجد رفتیم؛ ولی با کمال تعجّب دیدیم، به همان شکل که آن را بسته بودیم، بسته است. با افسوس و شکرگذاری مراجعت نمودیم.
⬅️ برکات حضرت ولی عصر (علیه السلام)، صفحه ی ۱۵۰
🏷 #امام_علی_علیه_السلام #امام_زمان_عج #تشرفات #ولایت
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S4W72
❇️ اهمیّت دعا و توسل برای رفع بلاها
💡 در ابتلائات و برای رفع بلاها، دست از دعا و توسّل نباید برداشت.
اگر دعا نکنیم، آیا میتوانیم دنیا را اداره کنیم؟!
آیا اگر دعا نکنیم، مال و منال و... برای ما گوارا خواهد بود؟!
اگر دعا نکنیم تا بلا رفع شود و رفع نشد، آیا میدانیم چه بر سر ما خواهد آمد؟!
⬅️ در محضر بهجت، جلد دوم، نکته ۲۲۲
🏷 #دعا #توسل #آیت_الله_بهجت_ره #خودسازی #تهذيب_نفس
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S5W72
❇️ مرحوم سید هاشم حداد میفرماید:
▫️ حضرت آقا ( آیت الله سید علی قاضی طباطبایی تبریزی ) خیلی در گفتارشان و در قیام و قعودشان (=برخواستن و نشستن شان) و به طور کلی در مواقع تغییر از حالتی به حالت دیگر، خصوص کلمهی «یا صاحب الزمان» را بر زبان جاری میکردند.
یک روز یک نفر از ایشان پرسید:
🔹 آیا شما خدمت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مشرف شدهاید؟!
▫️ فرمودند:
🔸 کور است هر چشمی که صبح از خواب بیدار شود و در اولین نظر نگاهش به امام زمان ـ عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف ـ نیفتد.
⬅️ روح مجرد صفحه ی ۵۱۳
🏷 #امام_زمان_عج #آیت_الله_قاضی_ره #سید_هاشم_حداد #تشرفات #سخن_بزرگان #یاد_امام_زمان_عج
💚در مسیر مهدویت💚
🌐 @DarMasireMahdaviat
🧮 S7W75