eitaa logo
درجستجوی حقایق
151 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
10.2هزار ویدیو
200 فایل
گل آفتابگردان همیشه طالب خورشید حقیقت است، و مدام به سمت نور وگرمای خورشید می چرخد.!!!!! ماهم همیشه در جستجوی حقایق باشیم .ان شاءالله. علی جوادی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Heydar Bandari
13.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ 💢پیروزی در انتخابات شروع کار است، نه پایان رابطه مردم و رئیس‌ جمهور پس از انتخابات چگونه است؟! - سعید جلیلی پاسخ می‌دهد...دکتر سعید جلیلی/عضو شوید👇 @drjalilifans @drjalilifans @drjalilifans
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اقتصاد یک کشور ۸۰ میلیونی را نباید معطل تصمیم دیگران گذاشت/ باید از تمام فرصت های موجود اقتصادی در تعامل خارجی استفاده کنیم. سعید جلیلی: 🔹واردات همسایه ما پاکستان ، ۶۰ میلیارد دلار در سال است که دوستان در وزارت صمت میگویند ما میتوانیم ۱۶ میلیارد دلار آن را تامین کنیم. 🔹میزان صادرات چین طی چهل سال، ۱۸۰ برابر شده است! 🔹آیا چینی ها اقتصادشان را معطل دیگران گذاشتند یا قاره به قاره بازارهای صادراتی برای کشورشان فراهم کردند؟! ✅ دکتر سعید جلیلی/عضو شوید👇 @drjalilifans @drjalilifans @drjalilifans
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 💢 تصاویری از حضور دکتر سعید جلیلی در وزارت کشور و جمعیت جوانان حامی او با شعارِ: «درود بر رئیسی سلام بر جلیلی» دکتر سعید جلیلی/عضو شوید👇 @drjalilifans @drjalilifans @drjalilifans
♦️‌لاریجانی روحانی دیگر است ولایتش ولایت اکبر است! ماله کش وجاده صاف کن روحانی خائن به اسلام ،انقلاب ،مردم وشهدا، مردم با بصیرت و ولایت مدار خائنین را با شدت وغضب برای همیشه از صحنه برانید.
هدایت شده از سیدعمران
ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره سکوت جامعه‌شناسان در قبال بدرقه میلیونی شهید رئیسی: علوم اجتماعی ما پوچ شده است پدیده تشییع میلیونی رئیس‌جمهور و همراهان او آنقدر پردامنه و چشمگیر بود که لازم می‌نماید از منظر جامعه‌شناختی مورد پرسش و تحلیل بیشتر قرار گیرد. به رغم سکوت بخشی از جامعه‌شناسان به‌اصطلاح همه‌چیزگو درباره این پدیده عظیم، هستند اساتیدی که نسبت به پدیده‌های جامعه ایران حساسیت دارند و به تحلیل و بررسی آن می‌پردازند. در این مجال سراغ دکتر ابراهیم فیاض، دانشیار دانشکده علوم اجتماعی تهران رفتیم. او ضمن انتقاد از جامعه‌شناسان ایرانی برای ندیدن این واقعه بزرگ، معتقد است آیت‌الله شهید رئیسی به جای نوسازی و مدرنیزاسیون به دنبال بازسازی جامعه ایران بود و تشییع میلیونی ایشان نشان از سطوح عمیق فرهنگی و تمدنی ما دارد. مشروح گفت‌وگوی «وطن امروز» با این استاد جامعه‌شناسی را از نظر می‌گذرانید. *** * روایت شما از حماسه‌ای که مردم خلق کردند چیست؟ چرا این جمعیت آمدند و چرا اینقدر عواطف به خرج دادند؟ در دوره‌های قبلی ریاست جمهوری شاهد بودیم رئیس‌جمهور سوژه است و مردم ابژه. رئیس‌جمهور احساس می‌کرد مردم باید تابع او باشند و بویی از مردم وجود نداشت اما در دوره آقای رئیسی، هم خود او سوژه بود و هم مردم سوژه بودند و از این حیث رئیس‌جمهور با مردم به شدت تفاهم برقرار کرد. خیلی‌ها این اواخر متوجه شدند ایشان چه انسان متفاوتی است. بدحجاب‌ها هم در تشییع ایشان برای او گریه می‌کردند و از او حلالیت می‌خواستند. در تشییع آقای بهشتی هم وضع همین‌گونه بود. مردمی که باشی مردم هم با تو هستند. به همین خاطر شاهد این عاطفه بودیم. قلوب مردم ظرف خداست. «سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» همین است. یعنی کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏‌اند به‌زودى [خداى] رحمان براى آنان محبتى [در دل‌ها] قرار می‌دهد. این محبت را نسبت به اهل بیت خودمان به صورت واضح و مشهود می‌بینیم. مثل آن کشیش مسیحی که صبح‌ها به زیارت امام رضا‌(ع) می‌آید یا اهل سنتی که به زیارت ائمه می‌آیند. این بُعد معنوی قصه است که ما معتقدیم عالم ناسوت همانند پوست است نسبت به عالم ملکوت، یعنی قشر عالم ملکوت است. هر کار خوبی که ما انجام دهیم عالم ملکوت این کار را در عالم ناسوت تجلی می‌دهد. مثلا فرد می‌میرد اما سال‌های سال اسم و رسم او باقی می‌ماند. هرچه به آخرالزمان نزدیک می‌شویم این مساله بیشتر اهمیت می‌یابد. تا همین چند سال پیش مرقد امام حسین(ع) و زیارت آن حضرت به این گستردگی نبود. هر چه به آخرالزمان نزدیک می‌شویم عوالم بیشتر خود را نشان می‌دهند و خوبی‌ها و بدی‌ها بیشتر آشکار می‌شوند. مساله آقای رئیسی هم در همین چارچوب قابل تعریف است. ایشان به جای نوسازی و مدرنیزاسیون، بازسازی و social construction را آورد. آقای رئیسی از خود تئوری نداشت و همان مبانی‌ای که رهبر انقلاب بر آن تاکید می‌کردند مانند اقتصاد مقاومتی، بومی‌گرایی و... را در دستور کار خود قرار داده بود اما به این ابعاد ایشان پرداخته نشده است. او به روستاهایی رفت که تا به حال هیچ رئیس‌جمهوری نرفته بود. متاسفانه نشستن مسؤولان در پایتخت یکی از مسائلی است که با آن مواجه هستیم که به موضوع مرکز و پیرامونی دامن می‌زند. آقای رئیسی داشت این فضای پایتخت‌نشینی مسؤولان و نگاه پیرامونی به شهرهای دیگر را به هم می‌زد. مسؤولانی که به سرمایه‌داری لیبرال تعلق داشتند، پایتخت‌نشین بوده و به سرمایه‌داری جهانی معتقد بودند و نگاه «مرکز -پیرامونی» داشتند. دنیای مردمی بودن و بومی بودن با دنیای اشرافیت و غربی بودن متفاوت است، لذا بحث این است که فرد وقتی مردمی باشد، مردم هم با او هستند. * برخی با توجه به تحقیقات کمّی و برخی آمارها جامعه ایران را یک جامعه آشفته و آسیب‌دیده تصویر می‌کنند اما در مقابل برخی می‌گویند این آمارها نمی‌تواند باطن جامعه ایران را نشان دهد کمااینکه از سال 57 این جامعه از خود کنش‌هایی را بروز و ظهور داده که برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها بوده است، لذا باید جامعه ایران را در این ظهورات و بروزات مانند تشییع سردار شهید سلیمانی یا تشییع آیت‌الله شهید رئیسی فهم کرد. سوال این است: چطور می‌توان جامعه ایران را شناخت و این حوادث چه توضیحی از جامعه ایران به ما می‌دهد؟ * برخی با محاسبه عددی می‌گویند مثلا 5 میلیون نفر در این اجتماع شرکت کرده‌اند که در نسبت با 80 میلیون جمعیت ایران، رقم اندکی است. ما اینها را با عنوان گروه‌های مذهبی می‌شناسیم که با هر حادثه‌ای به میدان می‌آیند، لذا به نظر می‌رسد بر اساس کنش این 7 یا 8 درصد از جامعه ایران، نتایج بزرگی می‌گیرید که مثلا این حضور حاکی از مشروعیت نظام است یا اینکه بر این اساس تصویری از جامعه ایرانی ارائه می‌دهید. پاسخ شما به این عددبازی‌ها چیست؟