فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑 تو خانه ها قرآن بخوانید
از کتاب مواعظ العددیه مرحوم آیت الله مشکینی در باب احادیث اهل بیت علیهم السلام:
٣٠٠. هر كس بدنبال علم برود و آن را تحصيل كند، دو ثواب، و اگر آن را پيدا نكند، يك ثواب دارد.
٣٠١. كسى كه اعمال آخرت را براى بدست آوردن دنيا انجام دهد، در آخرت از آن اعمال بى نصيب مىشود.
٣٠٢. به هر كس احسان كردند، اگر بجز تحسين كردن نتواند جبران كند، شكرش را بجا آورده است و اگر كتمان كند ناسپاسى كرده است.
٣٠٣. به هر كس احسان شد جبران نمايد. و اگر نتوانست، بازگو نمايد كه در اين صورت شكرش را بجا آورده است. و هر كس در دنيا به نسل عبدالمطلب نيكى كند و او نتواند جبران نمايد، من در قيامت جبران مىكنم.
٣٠٤. هر كس عورتى را ببيند و آن را بپوشاند مثل كسى است كه زنده به گورى را از قبر نجات داده است.
٣٠٥. هر كس از غير خدا قطع اميد كند، خدا تمام حاجت او را كفايت مىكند. و از راهى كه حسابش نمىكرده روزى مىدهد.
٣٠٦. كسى كه اميدش به دنيا باشد، خدا كارش را به دنيا واگذارد.
٣٠٧. هر كس براى ستايش مردم خدا را معصيت كند، همان مردم او را سرزنش مىكنند.
٣٠٨. هر كس براى رضاى خدا كارى كند كه مردم خشمگين شوند، خدا از او راضى مىشود. و مردم را از او راضى مىكند. و كسى كه براى خشنودى مردم، خدا را به غضب آورد، خدا بر او خشم گيرد. و مردم را از او خشمگين سازد.
٣٠٩. كسى كه در دنيا كيفر گناهش را ببيند، خدا عادلتر از آن است كه بندهاى را دو بار كيفر دهد.
[يعنى در آخرت كيفر نمىبيند]
٣١٠. كسى كه مرتكب گناهى شود و خدا آن را در دنيا بپوشاند و عفو كند، خدا كريمتر از آن است كه از عفو خود بازگردد.
٣١١. هر كس تقوائى كه او را در خلوت از گناه بازدارد نداشته باشد، علمش را در راه خدا بكار نگرفته است.
٣١٢. هر كس نمازش را زمانى كه مردم مىبينند نيكو بجا آورد، و در خلوت به صورت ديگر، به پروردگارش اهانت كرده است.
٣١٣. كسى كه نمازش او را از گناه و كار زشت باز ندارد، آن نماز او را از خدا دور مىسازد.
٣١٤. كسى كه براى رسيدن به هدفى مرتكب گناه شود، گناه او را از هدفش دورتر مىكند. و گرفتار چيزى مىشود كه نمىخواست.
٣١٥. هر كس ضمير و باطن صالح داشته باشد، خدا محبوبيتى به او مىدهد كه مشهور شود.
٣١٦. هر كه براى كارى سوگند خورد، سپس كار بهترى پيش آيد، كفاره بدهد و كار بهتر را انجام دهد.
٣١٧. هر كه دخترانى دارد و به آنها نيكى كند، سپر بلاى او خواهند شد. [از آتش جهنم محفوظ بماند]
٣١٨. هر كس بدون دعوت بر سر سفرهاى حاضر شود، گويا براى سرقت رفته و غارت كرده است.
٣١٩. هر كس برادر مسلمانى را - براى كار خير يا رفع مشكل - به صاحب قدرتى برساند، خدا روزى كه قدمها مىلغزند، او را در عبور از صراط يارى مىكند.
٣٢٠. كسى كه به صورت ميهمان بر عدهاى وارد مىشود بدون اجازۀ، روزۀ مستحبى نگيرد.
٣٢١. كسى كه از بدعتگذارى جلوگيرى كند، خداوند قلبش را پر از امن و ايمان مىكند.
٣٢٢. كسى كه بدعتگذارى را خوار كند، خداوند او را از وحشت قيامت حفظ مىكند.
٣٢٣. كسى كه سلامت بدن و امنيت خاطر و غذاى يك روزش را دارد، گويا همۀ دنيا را دارد.
٣٢٤. كسى كه زمام امور مسلمين را بدست گيرد و خدا بخواهد به او خيرى برساند، معاون صالح براى او بگمارد تا اگر چيزى را فراموش كرد يادآورى كند، و در كارها او را يارى دهد.
٣٢٥. كسى كه در معاشرت، به مردم ستم نكند و دروغ نگويد و خلف وعده نكند جوانمردى او كامل و عدالتش آشكار و برادرى با وى واجب و غيبت او حرام مىشود.
٣٢٦. هر كس زبان و شهوت خود را حفظ كند، وارد بهشت مىشود.
٣٢٧. هر كس عمداً به من دروغ نسبت دهد، جايش دوزخ است.
فصل چهارم: حكمتها و پندهاى رسيده از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله
پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند:
٣٢٨. بهشت در فرا پردۀ ناملايمات، و دوزخ در ميان شهوات است.
٣٢٩. محبت خدا، بر كسى كه در حال خشم خود دارى كند، واجب است.
٣٣٠. من با جوامع كلمات مبعوث شدم.
٣٣١. روز قيامت، مردم بر طبق نيّت خود مبعوث مىشوند.
٣٣٢. رحمت خدا بر كسى كه زبانش را اصلاح كند.
٣٣٣. رحمت خدا بر كسى كه يا سخن سودمند گويد، يا سكوت اختيار كند و سلامت بماند.
٣٣٤. رحمت خدا بر مسلمانانى كه قبل از وضو و بعد از غذا خلال كنند. [مسواك بزنند]
٣٣٥. خدا روزى بنده را نمىرساند، مگر از جائى كه بنده نمىداند.
٣٣٦. فقر در آستانهى كفر است، و گويا حسد تقدير را دگرگون مىكند.
٣٣٧. هر كس مردم را شناخت، [و مردم هم او را شناختند و معروف شد] بلا بر او روى مىآورد و هر كس آنها را نشناخت، آسوده زندگى مىكند.
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 اینم قابل توجه طرفدارهای احمدی نژاد و موسوی و خاتمی و رفسنجانی
﹏﹏⃟🌻﹏﹏
╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮
https://eitaa.com/yaran_mooud_313
╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
⭕️بررسی اخبار خوب و امیدوارکننده در ۲۴ ساعت گذشته
🟡زیر ساخت و خدمات عمومی 🟡
1️⃣ اتصال ریلی ایران به غرب آسیا و مدیترانه از طریق راه آهن شلمچه- بصره
🟢کشاورزی، صنعت و تجارت 🟢
1️⃣ افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت فرآوردههای نفتی در بنادر شرق هرمزگان
2️⃣ افزایش ۱۹ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی
3️⃣ بهره برداری از طرح توسعه میدان نفتی کبود مناطق نفت خیز جنوب
🔴مسکن و اشتغال🔴
1️⃣ ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکن روستایی در زنجان
🔵علم و فناوری🔵
1️⃣ تولید بازدارندههای خوردگی در لولههای انتقال نفت
2️⃣ ساخت سبدی از محصولات خانه هوشمند به همت فناوران ایرانی
3️⃣ ساخت حسگر حاوی نقاط کربنی برای سنجش سموم دفع آفات
4️⃣ تولید دستگاه احیاکننده ریوی بدون نیاز به برق و باتری
5️⃣ ساخت پمپآب تغذیه بویلر واحدهای بخار نیروگاه سیکلترکیبی
6️⃣ دستیابی محققان ایرانی به فناوری تعیین جنسیت دام پیش از لقاح
7️⃣ ساخت دستگاه «الکتروشوک اتوماتیک» سخنگو توسط محققان کشور
8️⃣ راه اندازی نخستین بانک اطلاعات ژنوم بزهای بومی ایران
#جهاد_امید_آفرینی
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
⛔️رمان #تقسیم ⛔️
کتابی از محمد رضا حدادپور جهرمی:
🔺دو ماه آخر منتهی به مرگ مهسا چه اتفاقی افتاد که دشمن را به هم ریخت و اینقدر عصبانی شد⁉️
(کمتر کسی درباره آن دو ماه و ضربه شصت دستگاههای امنیتی ایران به منافقین و سلطنتها اطلاع داره و همه معمولا از بعد از مرگ مهسا درجریانند)
🔺چرا حامی اصلی جنبش زن زندگی آزادی، برخی شبکههای خانگی بودند⁉️
دشمن از کی دست به کار شد⁉️
چرا بهترین و نزدیک ترین راه برای مقصودش را سینما و شبکههای خانگی دانست و انتخاب کرد⁉️
🔺 نقش خاندان پهلوی و سلطنت طلبان در این ماجرا چه بود⁉️
موساد اسرائیل چرا نوردخت پهلوی را برای رهبری ارتش زنان آزاد ایران انتخاب کرد⁉️
🔺 دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی ایران از کی متوجه شدند⁉️
چگونه توانستند کاری کنند که سلطنت طلبان و منافقین و دیگر گروهکهای تجزیه طلب، هیچ وقت به وحدت و اتفاق نظر نرسند⁉️
🔺 زهر چشم اساسی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ج.ا.ایران از سلطنت طلبان و منافقین چه بود⁉️
چرا منافقین مخصوصا کومله تصمیم گرفت دوزِ خشونت ها را به طرز بیسابقهای بالا ببرد⁉️
چرا جمهوری اسلامی زیر بار حکومت نظامی نرفت⁉️ و ابتکار سربازان گمنام امام عصر ارواحنا فداه در این خصوص چه بود⁉️
و از همه مهمتر 👈 بهائیت کجای ماجرا بود⁉️ و چرا هر وقت سخن از مسائل ضدفرهنگی و ابتذال و آشوب در فضای حقیقی و مجازی کشور به میان میآید، نام نحس بهائیت شنیده میشود⁉️
و دهها مطلب ریز و درشت دیگه...
◾️ شوق زیارت
🔹 زیارت، در نظر او [حضرت آیتالله بهجت]، عملی ظاهری و صوری نبود؛ بلکه در هنگام زیارت واقعاً در محضر زیارتشونده حاضر میشد. معتقد بود:
اگر میخواهید زیارت، زیارتی اساسی باشد، باید قلبتان هم همان را بگوید که زبانتان میگوید؛ یعنی قلب هم همان چیزی را درک کند که در زیارتنامه قرائت میشود.
🔹 زیارت را با آدابش بهجا میآورد و میفرمود:
از اهمّ آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات معصومین علیهمالسلام و مماتشان هیچ فرقی وجود ندارد؛ یعنی الآن هم امام حیّ است و حرفت را میشنود.
🔹 اهتمامش به امر زیارت کمنظیر بود. اعتقادش بود که اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار با معصومین علیهمالسلام را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرفه بهمنزلۀ ملاقات آنها و دیدار آن حضرات است.
📚 رحمت واسعه، ص١٨ (مجموعه فرمایشات حضرت آیتاللّٰه بهجت پیرامون حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اصحاب و یاران آن حضرت)
@bahjat_arefan
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیوانه یعنی عاشق وشیدای حسین علیه السلام.!!!!
36.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎇نوحه سرایی مخصوص اربعین در کربلا🎇
محمد جنامی از خوزستان (خرمشهر)
این نوحه پرطرفدار
استان خوزستان نوحه خوانی کرده
یا حبیبی یا حسین دلنشین جهت پخش در مواکب حسینی
که در کلیه مواکب عراقی و ایرانی و در جهان هست » ۱۴۰۲/۶/۱۴
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
🔎نگاهی کوتاه بر جامعه شناسی زیارت اربعین
▫️زیارت اربعین را باید به عنوان یک پدیده جامعه شناختی و تمدنی مورد بررسی قرار داد. رویدادی که هرساله پرشورتر از سال های قبل محقق میشود و توجهات رسانه های داخلی و خارجی بینالمللی را به خود جلب می کند. نوع نوینی از زندگی و زیست جمعی که کثرت قابل توجهی را ذیل #وحدت و نه نسبیت شکل میدهد.
▫️یک ماکروجامعه دینی بدون مرزهای جغرافیایی و با محوریت مفهوم زیارت که به دلیل اتصال به امامت، در نگاه کلان از معنای شخصی و خنثی و فردی فاصله میگیرد. در این چارچوب مفهومی جدید، واژه " #مصرف" که یکی از محورهای تشخیص و تشخص انسان مدرن است، معنای نوینی ذیل فرهنگ و خدمت پیدا میکند و دیگر ذیل چرخه اقتصاد تعریف نمیشود.
▫️"من صاعد" به جای "من نازل"، تبلور پیدا میکند و مفهوم "خدمت به زائر" از مفاهیم منفعتپرستی(Utilitarianism) و لذتگرایی( hedonism) در روابط اجتماعی سبقت میگیرد و در واقع توسعه تمایلات و شخصیت انسانی محقق میشود. از تقسیم کار بیروح و خشک دورکیمی در ساخت جامعه به یک #مسئولیتپذیری_مقدس در سطح ارتباطات اجتماعی بدون مرز برای تحقق خارجی مفهوم زیارت ولو در یک بازه زمانی کوتاه منتقل میشویم.
▫️در واقع بعثت انسان معاصر را شاهد هستیم که از تن و بدن "خود" عبور کرده و برای حال خوب و آرامش و طی طریق "دیگری"(زائر) تلاش کرده و از بخش قابل توجه اقتصاد و زندگی روزمرهاش هزینه میکند. مفهوم زیارت، مناسبات فردی و اجتماعی بسیاری را تغییر میدهد و از کنش عقلانی و عاطفی و سنتی و حتی ارزشی ماکس وبر هم که بوی فردیت میدهند عبور میکند و یک #کنش_ارزشبار با هندسه تمدنی فرامرزی را صورتبندی میکند.
▫️در زیست اربعینی و ذیل مفهوم زیارت، دیگری خبری از #تودههای_تنها و انسان "دگرراهبر" سرگردان و از خودبیگانه "دیوید رایزمن" نیست و همه برای همدیگر تلاش میکنند و هر کسی بخشی از راه حل بوده و یک همگرایی مقدس و #غیرانتفاعی حاکم است.
▫️عواطفی که جاری و ساری است نه از سر ارتباطات قبیله ای و فامیلی و قومیتی و "گماینشافت" فردینادو تونیس که یک باور صادق موجه و یک معرفت عمیق و مقدس دلیل این صمیمیت می باشد. در واقع صمیمیت و محبت و خدمت ذیل مفهوم زیارت، جای رقابت داروینی و جامعه گزلشافتی مبتنی بر همکاریهای جبری و بدون عاطفه مدرن را گرفته است.
▫️الغرض که این حجم از تغییر و تحول در پی ظهور یک پدیده همچون زیارت اربعین و در واقع خلق یک انسان و جامعه متفاوت از عصر تکنوفیلیها(فناوری زدگان)، میطلبد که بازخوانی مجدد و مستمری صورت بگیرد که علت ها و پیامدهایش در ساحت جامعه شناختی و روانشناختی و مدیریتی و تمدنی، مستعد تولد جامعه نوینی بوده و نوید انسان جدید و تمدن بهتری دارد.
#اربعین
#زیارت
✍علیرضامحمدلو
@rahrovanevelayat2
حضور «قالیباف» در راهپیمایی اربعین
رئیس مجلس:
🔹به نجف رسیدم، به خانه پدری.
🔹دو ملت ایران و عراق بهرغم طراحی فریبکاران جهان، برادرانه پیرامون شعله محبت به سیدالشهداء (ع) حلقه زدهاند؛ از الطاف بیدریغ مردم عراق متشکرم.
🔹حسین (ع) رمز حیات و پیروزی جمعی ماست.
#اربعین۱۴۰۲
┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅
✍ به کانال #آتشنیوز بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1891631134C179be8c225
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا اسلام؟
🔹اینبار روشنگری از زبان مردم اروپا را بشنوید
┅✿💠❀🇮🇷❀💠✿┅
✍ به کانال #آتشنیوز بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1891631134C179be8c225