eitaa logo
دارُ السَّلام🌴
254 دنبال‌کننده
501 عکس
175 ویدیو
29 فایل
✍️محقق سبک زندگی و نظریات الگوی پیشرفت اسلامی/ مزاج شناسی و حجامت سختی امروز رو تحمل کن تا به دولت برسی/ روز رسیدن به دولت، یاد اون روز باش... که دور بر نداری!! جهت مشاوره، انتقادات و پیشنهادات👇 ۰۹۱۵۶۹۲۰۲۸۷ | @Montazeralmahdi77
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📣 به فضل الهی، اولین جلسه از دوره مباحثاتی کتاب🫀«قلب و عروق» برگزار گردید. ❓سرفصل‌های این دوره بحثی: ۱. پیش فرض‌های مفهومی و علت ورود به بحث «قلب و عروق». ۲. باز تعریف مفهوم قلب. ۳. بیماری‌های قلب( اختلالات درونی قلب). ۴. عوامل بیرونی مؤثر بر قلب. ۵. معرفی دارو‌های جدید قلب. ۶. ساختار اقدامات پیشگیرانه بنیادین بیماری‌های قلبی و عروقی‌. ۷. نقش انعقاد نطفه و دوران بارداری در رفع بیماری‌های مادرزادی قلب. ۸. عروق. 🗞 جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔹️نظریه فقهی انفاق به دنبال بازخوانی تکاملی مفهوم انفاق می‌باشد. 🔸️برای ارتقا درک از بحث انفاق، لازم است تا شش نکته را مورد بررسی قرار دهیم. 🔰اولین نکته، درک نظام‌مند مفهوم انفاق است. ❌در اینصورت جای خود را به سایر مکاتب اقتصادی موجود خواهد داد. 🔶بحث از ارتباط بین مفاهیم اقتصادی، به معنای ارائه مکتب اقتصادی جدید است. 🔹این بحث منجر به پاکسازی کشور از نگاه‌های توسعه‌محور در حوزه اقتصاد خواهد شد. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ نظریه فقهی انفاق 📌مشهدمقدس | جمعه‌ی انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔹پیش فرض‌های مفهومی و علت طرح بحث «قلب و عروق» 3⃣ مقدمه: ۱. استراتژیِ نظام سازی در حوزه سلامت، مبتنی بر «استدلال» و «تبیین» یا مبتنی بر «تجمع» و «تحصّن‌»های پی در پی⁉️ ۲. علت ورود حوزه علمیه به بحث قلب و عروق⁉️ ۳. قواعد اصولی مورد استفاده در بحث قلب و عروق⁉️ ✍ استراتژی پیشنهادی حوزه علمیه برای نظام سازی در بخش سلامت، است و تجمعات به تنهایی اثر بخش نخواهد بود. یعنی چنانچه ما بخواهیم درک نخبگان و عموم جامعه را نسبت به مسأله سلامت و پیشگیری از بیماری ارتقاء دهیم، راه اصلی آن تبیین و استدلال است. 👈 این پیشنهاد علاوه بر اینکه توصیه اکید مقام معظم رهبری است(و ایشان در ذیل آیه ۲ سوره انعام، از عدم تبعیت از کفّار، به تعبیر کرده و دامنۀ عدم تبعیت را به میدان‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ، هنر و.. بسط داده اند)، یک استدلالی هم دارد که توصیه حضرت رضا علیه السلام به جناب عبدالسّلام هروی مبنی بر؛ احیای امر اهل بیت علیهم السلام با یادگیری و تعلیم ایشان به عموم مردم است.(تأسیس مدارس و تعلیم گسترده علوم و طبقه بندی علمی امام علیه السلام به مردم، یکی از ابزارهای عملی کردن این پیشنهاد است) ✍ آمارهای نگران کننده و افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی و فوتی‌های مربوط به آن که ناشی از متولیان سلامت در تحقق پیشگیری از بیماری‌ها می‌باشد، دلیل ورود حوزه علمیه به بحث قلب و عروق است./مرگ سالانه ۱۰۰ هزار نفر بر اثر فشارخون در ایران/۳۱ درصد فوتی‌های کشور به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی و.. 🗞 جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از بسلام آمنين
۹ آذر ۱۴٠۳/سال چهارم قرآن شگفت انگیز ما تمام بهشت یک طرف، پارچه حریر یک طرف! دیشب در خدمت نوجوانان مسجد امام هادی علیه السلام شهرمان، سخن از مطلوب اسلام بود. به تناسب بحث، به مسائل و آداب غذا خوردن رسیدیم که گفتم: سفره در اسلام، آداب حکیمانه متعددی دارد و بسیار بسیار محترم است. مثلا خداوند متعال هیچ قوم ظالمی را هنگام غذا خوردن عذاب نکرده. این موضوع آنقدر جایگاه بالایی دارد که خداوند حکیم، یکی از سوره های بزرگ قرآن هدایتش را، یا مائده نامیده. از شما چه پنهان که این و نامگذاری قرآن، برای بنده نیز خیلی قابل تامل و جالب بود. به همین دلیل خواستم درباره یکی دیگر از نکات بسیار جذاب قرآن بنویسم. اما پیش از طرح مسئله، باید به یکی از شیوه های بیان قرآن اشاره کنم. شاید بتوان گفت که خداوند متعال برای نشان دادن اهمیت فوق العاده یک موضوع، گاهی آنرا به صورت جدا ذکر می کند. مثلا در سوره می فرماید: همه انسانها در زیانند مگر آنها که چهار ویژگی دارند: ایمان آورده، عمل صالح انجام دهند، سفارش به حق و صبر داشته باشند. در اینجا مشخص است که توصیه به ، جزء مصادیق بارز توصیه به حق است. اما خداوند حکیم برای نشان دادن اهمیت بسیار زیاد صبر، آن را جدا ذکر می کند. یا مثلا در سوره آل عمران می فرماید: اگر صبر و پیشه کنید، مکر دشمنان به شما آسیبی نخواهد رساند(۱۲٠آل عمران). در اینجا هم می توان گفت: صبر از مصادیق اصلی تقواست، ولی برای نشان دادن اهمیت آن به صورت جدا ذکر شده. حال بر فرض پذیرش مبنای مذکور، نگاهی به آیه۱۲سوره مبارکه انسان بیندازیم: وَ جَزاهُمْ بِما صَبَرُوا وَ . در اینجا هم واضح است که لباس حریر، بخشی از نعمات لایتناهی جنّت و بهشت است. اما آنقدر اهمیت دارد که خداوند متعال آنرا به صورت جداگانه ذکر می کند. آنهم به عنوان جزا و پاداش برای خاندان نبوت و امامت، یعنی کسانیکه: يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً(۸انسان). با خود می گویم: قرآنی که حتی در مورد جنس پارچه هم سخن می گوید(۲۳حج/۳۳فاطر/۱۲انسان/۳۱کهف/۵۳دخان/۲۱انسان)، چقدر دقیق و واقعی می تواند کتاب زندگی ما باشد. در مقابل، کسانیکه می گویند در اسلام چنین مباحثی نداریم، تا چه اندازه با قرآن فاصله دارند که فرمود: وَ ما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قالُوا ما أَنْزَلَ اللَّـهُ عَلى‏ بَشَرٍ مِنْ شَيْ‏ءٍ (۹۱انعام). اما در یک پژوهش اولیه در مجموعه معارف وحیانی روایی درباره لباس، به سرفصل های سیزده گانه زیر رسیدیم: مفهوم لباس و مصادیق مختلف آن/لباس اهل بهشت و جهنم/مفهوم لباس شهرت/ رنگ لباس/ جنس لباس/ آداب صحیح لباس پوشیدن/ دعاهای پوشیدن و در آوردن لباس/ آداب خرید لباس جدید/ تعداد لباس های مورد نیاز هر فرد/ مشاغل برتر در مورد لباس/ مدل تولید لباس// پیروی نکردن از مدل پوشش دشمنان اهل بیت علیهم السلام و کارکرد سیاسی حزبی لباس. امید که باحثان و پژوهندگان مسیر امیدساز و پر بهجت و سبک زندگی دینی، بتوانند بسته فقهی لباس را در قالب یک کتاب، به زودی آماده و در اختیار مؤمنین قرار دهند. @besalamen_amenin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
صَفّ.pdf
13.34M
📚 گزارش مکتوب تبیین نظریه فقهی صف / ۴۹۶ صفحه / با استناد به ۶۷۷ آیه و روایت ❓پرسش اصلی نظریه: چگونه اختلافات مردم و اراده ها را کاهش دهیم؟ (در مقایسه با راهبردهای پیشنهادی بخش شانزدهم سند معیوب توسعه پایدار 2030 برای ایجاد صلح) ❓سرنوشت تمدن مدرنیته چه خواهد شد؟! + ارایه گزارش از شاخصه های مرتبط با امنیت در جهان ❓ شارع محترم چه زیرساخت های را برای تحقق مسئله صلح در جهان و مدیریت اختلافات بین اراده ها پیشنهاد داده است؟! ✅ پی نوشت : نشست تخصصی نظریه فقهی صف و هماهنگی روز پنجشنبه ۵ محرم الحرام ۱۴۰۳ (۲۱ تیر ۱۴۰۳) در شهر مبارک مشهد برگزار گردید. (به فضل الهی) https://eitaa.com/olgou4
✍ قاعده و نیز عدم علم به حرمت( با وجود احتمالات و قرائنی بر حرمت)، حکم تکلیفی و اثر شرعی رو بر میداره. اما آیا رافع اثرات جسمی و روحی این مواد(ژلاتین...) هم هست یا نه؟! ❓چرا صرفاً به کشف احکام الزامی( بر مبنای معذّریت و منجّزیت) اکتفا میکند و به بُعد احکام و موضوعات نمیپردازد؟! @Darol_salam
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
❓نظریه فقهی انفاق براساس کدام قواعد اصولی، استنباط شده است؟ 🔻ابواب فقه‌المکاسب و همچنین نظریه فقهی انفاق، براساس قاعده که یکی از قواعد اصولی فقه‌البیان می‌باشد، تدوین شده است. 👌این قاعده می‌گوید که تبویب باید به محوریت سوالات مردم هر عصر انجام گیرد. ✅در پاسخ‌گویی به سوالات و حوائج مردم ابتدا باید آن‌ها را تنقیح نمود. 🔹مثلا در پاسخ به مسأله «چگونگی هدایت نقدینگی به سمت تولید» باید ابتدا پرسید: آیا این سوال درست است یا غلط و سپس در مقام پاسخ آن برآییم. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ نظریه فقهی انفاق 📌مشهدمقدس | جمعه‌ی انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
نقد و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۴. .pdf
7.31M
📚 گزارش کارشناسی درباره نقد و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۴ / ۲۷۳ صفحه ❓این گزارش کارشناسی برای ارایه مشورت به آقای دکتر پزشکیان (رئیس جمهور) و آقای دکتر قالیباف (رئیس مجلس) تهیه شده و در فرآیند تدوین آن به ۳۴۰ آیه و روایت استناد شده است! ❓پنج پرسش مهم درباره لایحه بودجه ۱۴۰۴ و الگوی بودجه ریزی کشور https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
📚به صورت مسئله محور حدیث و آیه بخوانید./ ۱۱ گزارش فقهی از ابتدای سال ۱۴۰۳ منتشر شد! 👌 در سال ۱۴۰۳ توفیق تدوین برخی از نظریات مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی -در قالب ۲۶۲۰ صفحه- حاصل شده است.‌ (به فضل الهی) این گزارش های فقهی کاربردی برای ارتقای دانش تمدنی پژوهشگران و خانواده ها و مسئولان جامعه منتشر شده است. این جزوات وقف کلمه اسلام و غیرقابل فروش است. الگوی مردم پایه مشاغل برتر (فقه المکاسب) - ۲۱۰ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6363 ساختار خدمات در دولت اسلامی (فقه الامام) - ۲۷۰ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6429 جدول فقهی تسخیر- گزارش سوم (فقه العلم) - ۱۷۲ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6519 شاخصه های ارزیابی در دولت اسلامی (فقه الفرقان) - ۱۵۱ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6589 نظریه امنیتی سِلْم (فقه نفی سبیل) - ۱۹۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6719 نظام سازی برای حجاب (فقه التزکیه) - ۲۵۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6791 جدول فقهی زینت (فقه العلم) - ۲۸۸ صفحه https://eitaa.com/olgou4/6977 برنامه معیشتی الگوی پیشرفت اسلامی (فقه المکاسب) -۱۷۷ صفحه https://eitaa.com/olgou4/7038 درسنامه روش تحقیق (فقه العلم) - ۱۳۱ صفحه https://eitaa.com/olgou4/7092 نظریه فقهی صف (فقه الامام) - ۴۹۶ صفحه https://eitaa.com/olgou4/7148 نقد و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۴ (فقه المکاسب) - ۲۷۳ صفحه https://eitaa.com/olgou4/7155 https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
قواعد اصولی مورد استفاده در مباحث قلب و عروق 👈 قاعده بیان مبتنی بر نظام مقایسه، قاعده بیان مبتنی بر تأمّل و.. ✅ قاعده تنقیح، (یکی از قواعد درونی بیان مبتنی بر تأمل)، مهمترین قاعده اصولیِ جاری در بحث قلب و عروق است./موضوع قاعده این است که یک پژوهشگر نباید به هر سوالی پاسخ بدهد! ابتدا باید سوال را (مبتنی بر گزاره ) بررسی کند و ببیند که جزو سوالات غلط است یا صحیح؟! .. 🔸انواع تنقیح در قالب مثال؛ ۱. تنقیح بیانی( معنایی و لفظی)؛ پرسش‌گر ابتدا معنای یک لفظ را تنقیح میکند.یعنی اگر معنا ناقص است، آنرا توسعه داده و کامل می‌کند. در قدم بعدی، لفظی که ناظر بر معنای جدید و کاملتر است را استخدام کرده و از لفظ قبلی عدول میشود. همانند تقابل دو لفظ توسعه و پیشرفت در بیانات مقام معظم رهبری./یا مثلا ارتقای معنای قلب از «پمپ خون» به / یا استفاده از لفظ (برای بخشی از بیماری‌های قلبی) بجای لفظ «کاردیومیوپاتی» که پزشکان مدرن از آن استفاده می‌کنند! ۲. تنقیح زیرساختی؛ یعنی بررسی زیرساخت‌ها و ریشه‌های (درونی و بیرونی) پیدایشِ یک پدیده. مثلا گاهی قلب بیمار می‌شود اما آن در گوارش یا نارسایی کلیه است!... ۳. تنقیح شاکله‌ای؛ یعنی تنقیح گزارش‌های کارشناسان حوزه‌های مختلف از حیث صحت و عدم صحت./گاهی کارشناسان یک حوزه برای اینکه ما را با خود همراه کنند، واقعیات یک موضوع را به صورت گزینشی به ما منتقل می‌کنند. این امر نیاز به تنقیح دارد. مانند بررسی گزارشات کاردیولوژی آمریکا و دکتر براونوالد.. 🗞جهت مطالعه کتاب؛ «قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad