🔴 آنالیز واژه ها در پیام تسلیت
🔻پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب برای رحلت آیت الله مصباح کلید واژه های بی سابقه ای در توصیف آیت الله مصباح و جایگاه علمی و سیاسی ایشان به کار بردند که با یک آنالیز ساده به شرح ذیل است:
🔹عالم ربانی
🔹فقیه مجاهد
🔹حکیم مجاهد
🔹برادر قدیمی
🔹متفکر برجسته
🔹مدیر شایسته
🔹پارسا و پرهیزگار
🔹سالک در طریق معرفت توحیدی
🔹دارای زبان گویا در اظهار حق
🔹دارای پای با استقامت در صراط مستقیم
🔹تقدیر از خدمات ایشان در تولید اندیشهی دینی
🔹تقدیر از خدمات ایشان در نگارش کتب راهگشا
🔹تقدیر از خدمات ایشان در تربيت شاگردان ممتاز اثرگذار
🔹تقدیر از حضور انقلابي ایشان در همه میدانهائی که احساس نیاز به حضور ایشان میشد
🔹درگذشت ایشان خسارتی برای حوزهی علمیه است
🔹درگذشت ایشان خسارتی برای حوزهی معارف اسلامی است.
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
💠🍁
🍁
❇️ مردم سالاری دینی(13)
💠 نقش مردم در مردم سالاری دینی
🔸🌺🔹
🔻نقش مردم در مردم سالاری دینی این است که براساس مبانی و موازین و آموزه های دینی که از دین و از طریق دین شناسان می گیرند، در تمام امور دست به انتخاب می زنند؛ یعنی رئیس جمهور و نمایندگان خود را در قوۀ مقننه انتخاب می کنند و با انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان، رهبر نظام مردمی و دینی شان را انتخاب می کنند. بنابر این، در عرصۀ تعیین نمونه ها و مصادیق، مردم نقش کامل و تمام عیار دارند.
🔹اصل ششم قانون اساسی، رکن مردمی بودن و مردم سالاری نظام را چنین بیان می کند: «در جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید به اتّکای آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر اینها یا از راه همه پرسی، در مواردی که در اصول دیگر این قانون معیّن می شود.»
🔸با توجه به وجود مباحث مختلف پیرامون مسئلۀ دخالت عمومی افراد جامعه در تعیین سرنوشت جامعۀ خود، طیف نظریات دانشمندان اسلامی دربارۀ ارزش آرای عمومی در نظام مردم سالاری دینی را می توان به دو نظریه تقسیم کرد:
نظریۀ اول معتقد است که در چارچوب موازین اسلامی، مشارکت عمومی و استناد به آرای اکثریت برای تعیین تمام موارد و مصادیق سیاسی، تکلیفی دینی است و به مشارکت در برخی موارد و نفی مشارکت در برخی دیگر منحصر نمی شود.
🔹این نظریه، پس از تأکید بر رعایت معیارها و موازین اسلامی در رفتار سیاسی، در تمامی موارد از انتخاب رهبری جامعه اسلامی گرفته تا رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهر داران و... ، مشارکت عمومی را معتبر و موجّه می داند و رأی عمومی را لازم الاتباع تلقّی می کند.
🔸نظریۀ دوم معتقد است که استناد به آرای اکثریت در گسترۀ مشارکت سیاسی عمومی در نظام حاکمیت اسلامی، محدود به پاره ای از موارد و مصادیق رفتار سیاسی است و بخش وسیعی از موارد مزبور را در بر نمی گیرد. طبق این نظریه، دین شناسان و متخصصان در موارد بسیاری می توانند به خوبی از عهدۀ تشخیص رفتار سیاسی صحیح و در چارچوب موازین اسلامی بر آیند و لذا، جامعۀ اسلامی نیزای به استفاده از مشارکت عمومی در موارد مذکور نخواهد داشت.
🔺مراجعه به اندیشه ها، آرا و سیره امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به وضوح نشان می دهد که ایشان مطرح کنندۀ نظریه اول بوده و بر مشارکت تمام عیار مردم مسلمان در مصادیق رفتار سیاسی، تصریح و تأکید کرده و در بیانی صریح و رسا، نظریۀ «محدود کردن مشارکت سیاسی عمومی» و پیامدهای آن؛ یعنی اختصاص مشارکت سیاسی در مصادیق و نمونه هایی به مجتهدان و دین شناسان را رد کرده و آن را توطئه ای بزرگ برای جامعه و نظام جمهوری اسلامی به شمار می آورند. (صحیفه نور، ج 18، ص 246)
🌺توسعۀ سیاسی و مردم سالاری دینی / دکتر محمدرحیم عیوضی
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
💠🍁
🍁
🔴 کابوس انتقام سخت
🔻 وزارت دفاع آمریکا در بیانیهای اعلام کرد مأموریت ده ماهه ناوگروه هواپیمابر نیمیتز در منطقه عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه به پایان رسیده و این ناوگروه خاورمیانه را به مقصد پایگاه دریایی خود در نورفولک در ایالت ویرجینیا ترک کرده است.
🔻 در این خصوص بخوانید:
1⃣ ناو هواپیمابر نیمیتز تا پیش از این در منطقه شمال غرب اقیانوس هند در منطقه ایستایی خود مستقر بود و در این ایام منتهی به سالگرد شهادت سردار سلیمانی به نقاط پایین و دوردست در شاخ آفریقا منتقل گردید تا به زعم خود از دایره تهاجمی جمهوری اسلامی خارج شده و مصون بماند.
2⃣ در کنار آن، خروج زیردریایی جورجیای آمریکا در سهشنبه گذشته از خلیجفارس و حفظ فاصله قابل ملاحظه خود از مرزهای جمهوری اسلامی نیز به همین منظور بوده و برای برخورداری از توانایی زیرسطحی خود جهت مصونیت در مقابل توانایی تهاجمی جمهوری اسلامی در این ایام میباشد.
3⃣ این دو اقدام مشابه در کنار مصاحبههای اخیر مقامات آمریکایی آشکارا حامل این پیام است که آمریکا قصد افزایش تنش با ایران را ندارد. به عبارتی نشان میدهد که مجموعه تحولات منطقه آنان را بشدت آسیبپذیر و همزمان در شرایط ضعف قرار داده است.
4⃣ اعزام دو فروند بمبافکن بی۵۲ در چهارشنبه گذشته به خلیجفارس که در ۴۵ روز گذشته برای سومین بار صورت گرفته، صرفاً برای اعتباربخشی به توانایی خود برای حفظ موازنه قدرت از طریق نمایش رسانهای و تبلیغاتی است.
🖌 #سرخط_تحلیلے| این اقدامات متعارض آمریکا یعنی از یک سو کاهش استعداد نظامی و از سوی دیگر اعزام بمبافکن با پیوست رسانهای و تبلیغاتی نشان میدهد که انتقام سخت برای آنان تبدیل به یک کابوس هولناک شده است. از طرفی جنگ با ایران خط قرمز آنان است.
🖌 #احمد_بنافی
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
💠🍁
🍁
❇️ مردم سالاری دینی(13)
💠 نقش مردم در مردم سالاری دینی
🔸🌺🔹
🔻نقش مردم در مردم سالاری دینی این است که براساس مبانی و موازین و آموزه های دینی که از دین و از طریق دین شناسان می گیرند، در تمام امور دست به انتخاب می زنند؛ یعنی رئیس جمهور و نمایندگان خود را در قوۀ مقننه انتخاب می کنند و با انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان، رهبر نظام مردمی و دینی شان را انتخاب می کنند. بنابر این، در عرصۀ تعیین نمونه ها و مصادیق، مردم نقش کامل و تمام عیار دارند.
🔹اصل ششم قانون اساسی، رکن مردمی بودن و مردم سالاری نظام را چنین بیان می کند: «در جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید به اتّکای آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر اینها یا از راه همه پرسی، در مواردی که در اصول دیگر این قانون معیّن می شود.»
🔸با توجه به وجود مباحث مختلف پیرامون مسئلۀ دخالت عمومی افراد جامعه در تعیین سرنوشت جامعۀ خود، طیف نظریات دانشمندان اسلامی دربارۀ ارزش آرای عمومی در نظام مردم سالاری دینی را می توان به دو نظریه تقسیم کرد:
نظریۀ اول معتقد است که در چارچوب موازین اسلامی، مشارکت عمومی و استناد به آرای اکثریت برای تعیین تمام موارد و مصادیق سیاسی، تکلیفی دینی است و به مشارکت در برخی موارد و نفی مشارکت در برخی دیگر منحصر نمی شود.
🔹این نظریه، پس از تأکید بر رعایت معیارها و موازین اسلامی در رفتار سیاسی، در تمامی موارد از انتخاب رهبری جامعه اسلامی گرفته تا رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهر داران و... ، مشارکت عمومی را معتبر و موجّه می داند و رأی عمومی را لازم الاتباع تلقّی می کند.
🔸نظریۀ دوم معتقد است که استناد به آرای اکثریت در گسترۀ مشارکت سیاسی عمومی در نظام حاکمیت اسلامی، محدود به پاره ای از موارد و مصادیق رفتار سیاسی است و بخش وسیعی از موارد مزبور را در بر نمی گیرد. طبق این نظریه، دین شناسان و متخصصان در موارد بسیاری می توانند به خوبی از عهدۀ تشخیص رفتار سیاسی صحیح و در چارچوب موازین اسلامی بر آیند و لذا، جامعۀ اسلامی نیزای به استفاده از مشارکت عمومی در موارد مذکور نخواهد داشت.
🔺مراجعه به اندیشه ها، آرا و سیره امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به وضوح نشان می دهد که ایشان مطرح کنندۀ نظریه اول بوده و بر مشارکت تمام عیار مردم مسلمان در مصادیق رفتار سیاسی، تصریح و تأکید کرده و در بیانی صریح و رسا، نظریۀ «محدود کردن مشارکت سیاسی عمومی» و پیامدهای آن؛ یعنی اختصاص مشارکت سیاسی در مصادیق و نمونه هایی به مجتهدان و دین شناسان را رد کرده و آن را توطئه ای بزرگ برای جامعه و نظام جمهوری اسلامی به شمار می آورند. (صحیفه نور، ج 18، ص 246)
🌺توسعۀ سیاسی و مردم سالاری دینی / دکتر محمدرحیم عیوضی
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#مردمسالاری_دینی
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
💠🍁
🍁
🌴 #مکتب_سلیمانی ۲۲
🌱 #عکس_نوشت| وصیت نامه حاج قاسم
✳️ عزیزان ، من بنا به تقدیر الهی امروز از میان شما رفته ام
#خداحافظ_سردار
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌠🍁
🍁
✅#کلیپ
💢موضوع: #معجزه_اخلاص
🔸🌺🔹
🔻انعکاس تلاش #سفیران_سلامت قرارگاه شهید سلیمانی
🔹اهدا به ساحت #مرد_میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
✍️کاری از واحد رسانه پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی روستای نیوان سوق_ گلپایگان
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
🍁
🌠🍁
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌠🍁
🍁
💠 #صرفا_جهت_اطلاع
🔸🌺🔹
❌نیروهای نظامی ایران چقدر از بودجه کشور را هزینه می کنند⁉️⁉️
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#پایگاه_الغدیری_ها
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
🍁
🌠🍁
🔴 #مکتب_سلیمانی| حاجقاسم علیه دوقطبیسازی
🔻 ابعاد غیرنظامی حاجقاسم سلیمانی آنچنان دارای اهمیت است و میتواند نقشهراه متفاوت و میانبری برای اهداف نظام اسلامی باشد که شخصیتهای دیگر بنابه دلایل مختلف هیچگاه نتوانستند این نقش را ایفا کنند.
🔹 اگر بخواهم در یک جمله بگویم اندیشه حاجقاسم علیه دوقطبیسازیهای کاذب بود؛ چیزی که جامعه امروز ایران بسیار در ایجاد آن مستعد است. از ایجاد دوقطبی بهوسیله نام خیابان گرفته تا واکسن خارجی–ایرانی تا فردوسیپور و صداوسیما تا دوقطبیهای بااهمیتتری که سیاسیها میسازند مثل رفراندوم و رفتارهای فراقانونی برای رادیکالکردن فضا مثل اهانت به رئیسجمهور مستقر یا بالعکس.
🔹 «من و آدمهای خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بیحجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاحطلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را میخواهید حفظ کنید؟» این جمله وایرالشده حاجقاسم شاید امروز اوج بصیرت و همگرایی را نشان میدهد اما در دوره حیات او نظیر این جملات باعث میشد آماج حملات همان دوقطبیسازان غافل قرار گیرد و این رفتار شهیدسلیمانی را نشان از عدم دریافت صحیح تحلیل و بصیرت او میدانستند.
🔹در این رفتار ضددوقطبی میتواند یک اصولگرا بیرون از سمت ما باشد و یک اصلاحطلب نزدیک ما! فراتر از جریانشناسی سیاسی معمول، سلیمانی اینجا را لشکری میدید زیر پرچم حاکم انقلاب اسلامی و مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی و مریدانشان.
🔹 این یک راهکار تاکتیکی برای جذب انسانها به اهداف نظام اسلامی نیست. شبیه چشمپوشی صداوسیما به تارهای موی زنان بدحجاب در روز انتخاب نیست بلکه از جنس منش توجه انسانها به سرچشمه و هدف غایی مبارزه بین خیر و شر است.
🖌 #بلوکات
➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
📍 تست واکسن در دقیقه سیزده بازی ایران و مراکش
🔹هنوز دقیقه سیزدهم بازی ایران و مراکش در جام جهانی تمام نشده بود که گزارشگر بازی آرزو کرد سوت پایان بازی همینجا به صدا در بیاید. شاید حتی بودند کسانی که اگر جای آقای گزارشگر بودند پیشنهاد ترک زمین را هم میدادند و میگفتند همین الان سه-هیچ هم ببازیم شرافتمندانهتر است از ادامه بازی و ماندن زیر این حملات سنگین.
🔹حملات مراکش انصافا نفسگیر بود. ایران در شرایطی رفته بود روسیه، که بخاطر تحریمها، حتی شرکت نایک هم کفشهای بازیکنهایمان را نمیداد.
🔹 آن بازی در دقیقه سیزده تمام نشد، و از قضا در دقایق پایانی این ایران بود که به هر ضرب و زوری که شده گل زد و برنده شد. در بازیهای بعدی، حتی بیرانوند که قبل از تورنمنت با ویدئوی «چطوری کریس» برای رونالدو، کُری خوانده بود، پنالتی او را گرفت تا همه آن ایرانیهایی که اعتماد بنفسش را به سخره گرفته بودند، سنگ روی یخ شوند.
🔹حالا هم که دقیقه سیزده کرونا هستیم، آقای گزارشگر تکثیر شده است در کلی اکانت، تا، یکصدا آرزو کنند کاش بازی همینجا تمام شود و دارند مسخره میکنند ویدئوهای مختلفی را که از آزمایش واکسن ایرانی منتشر شده است؛ آن هم در شرایطی که اگر واکسنهای ایرانی فلج اطفال و سرخک و... نبود، اصلا به این سن نمیرسیدند که بخواهند اینطور مزه بریزند.
🔹 واکسن ایرانی موفق بشود یا نشود، واکسن شرکت فایرز سالم باشد یا مثل خیلی از تولیدات تقلبی این شرکت که باعث جریمه جهانی شده، عیب داشته باشد، ایران واکسن بخرد یا مثل برخی کشورها بخاطر عدم اعتماد به این واکسنها، از خرید آن امتناع کند، غربیها، واکسن سالم بفرستند یا تجربه خونهای آلوده به ایدز فرانسوی، تکرار شود و... فرقی نمیکند.
🔹 واقعیت این است که برای این عده زبان دراز اصلا واکسن مهم نیست. اینها آدم نود دقیقه بازی نیستند. آدم #مقاومت، آدم مبارزه، آدم تلاش نیستند. همانطور که آنجا آقای گزارشگر میگفت همین که رسیدیم به جام جهانی برایمان کافیست، اینجا هم برای اینها همینکه در جامعه جهانی داخل آدم حساب شوند کافیست.
🔹حالا آن دفعه آخر بازی توپ خورد به سر بازیکن مراکشی و ما بردیم. ممکن است دفعه بعد تقی به توقی بخورد و ما ببازیم. همین است. بازی برد و باخت دارد. اما مهم این است که بازی نود دقیقه است و باید مرد نود دقیقه تلاش و مبارزه و استقامت و حمله بود؛ حتی اگر از روی سکوها، برخی تماشاگرهای خودی هم هماهنگ با گزارشگرهای بیبیسی و... از دقیقه سیزده هو بکشند و آرزوی پایان بازی را فریاد بزنند.
🔹 اما این، برای مردها تازه شروع بازیست... البته که نامردها به ترک زمین هم راضیاند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
📍 تست واکسن در دقیقه سیزده بازی ایران و مراکش
🔹هنوز دقیقه سیزدهم بازی ایران و مراکش در جام جهانی تمام نشده بود که گزارشگر بازی آرزو کرد سوت پایان بازی همینجا به صدا در بیاید. شاید حتی بودند کسانی که اگر جای آقای گزارشگر بودند پیشنهاد ترک زمین را هم میدادند و میگفتند همین الان سه-هیچ هم ببازیم شرافتمندانهتر است از ادامه بازی و ماندن زیر این حملات سنگین.
🔹حملات مراکش انصافا نفسگیر بود. ایران در شرایطی رفته بود روسیه، که بخاطر تحریمها، حتی شرکت نایک هم کفشهای بازیکنهایمان را نمیداد.
🔹 آن بازی در دقیقه سیزده تمام نشد، و از قضا در دقایق پایانی این ایران بود که به هر ضرب و زوری که شده گل زد و برنده شد. در بازیهای بعدی، حتی بیرانوند که قبل از تورنمنت با ویدئوی «چطوری کریس» برای رونالدو، کُری خوانده بود، پنالتی او را گرفت تا همه آن ایرانیهایی که اعتماد بنفسش را به سخره گرفته بودند، سنگ روی یخ شوند.
🔹حالا هم که دقیقه سیزده کرونا هستیم، آقای گزارشگر تکثیر شده است در کلی اکانت، تا، یکصدا آرزو کنند کاش بازی همینجا تمام شود و دارند مسخره میکنند ویدئوهای مختلفی را که از آزمایش واکسن ایرانی منتشر شده است؛ آن هم در شرایطی که اگر واکسنهای ایرانی فلج اطفال و سرخک و... نبود، اصلا به این سن نمیرسیدند که بخواهند اینطور مزه بریزند.
🔹 واکسن ایرانی موفق بشود یا نشود، واکسن شرکت فایرز سالم باشد یا مثل خیلی از تولیدات تقلبی این شرکت که باعث جریمه جهانی شده، عیب داشته باشد، ایران واکسن بخرد یا مثل برخی کشورها بخاطر عدم اعتماد به این واکسنها، از خرید آن امتناع کند، غربیها، واکسن سالم بفرستند یا تجربه خونهای آلوده به ایدز فرانسوی، تکرار شود و... فرقی نمیکند.
🔹 واقعیت این است که برای این عده زبان دراز اصلا واکسن مهم نیست. اینها آدم نود دقیقه بازی نیستند. آدم #مقاومت، آدم مبارزه، آدم تلاش نیستند. همانطور که آنجا آقای گزارشگر میگفت همین که رسیدیم به جام جهانی برایمان کافیست، اینجا هم برای اینها همینکه در جامعه جهانی داخل آدم حساب شوند کافیست.
🔹حالا آن دفعه آخر بازی توپ خورد به سر بازیکن مراکشی و ما بردیم. ممکن است دفعه بعد تقی به توقی بخورد و ما ببازیم. همین است. بازی برد و باخت دارد. اما مهم این است که بازی نود دقیقه است و باید مرد نود دقیقه تلاش و مبارزه و استقامت و حمله بود؛ حتی اگر از روی سکوها، برخی تماشاگرهای خودی هم هماهنگ با گزارشگرهای بیبیسی و... از دقیقه سیزده هو بکشند و آرزوی پایان بازی را فریاد بزنند.
🔹 اما این، برای مردها تازه شروع بازیست... البته که نامردها به ترک زمین هم راضیاند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib
⭐سلیمانی و اخلاص
اخلاص یکی از خصلت های برجسته شهید سلیمانی بود.
مقام معظم رهبری سردار را با این خصیصه معرفی می کنند. "
"آن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچگاه اهل تظاهر نبود"
اخلاص قطب نمای انسان در مسیر حرکت به سوی خدا و باعث برکت در زندگی و اعمال است.
حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند: مَنْ أَصْعَدَ إِلَي اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِه؛
کسی که عبادت پاک و خالص خود را به بالا بفرستد، خداوند عزیز و جلیل، بهترین مصالحش را بر او نازل می گرداند.
اخلاص دو سطح دارد.
ب. اخلاص در عقیده و باور؛ یعنی در باورمان شک و تردید نکنیم.
وصیت نامه شهید سلیمانی به ویژه فقره های اول این اخلاص را حکایت می کند.
"اشهد أن لا اله الّا الله و اشهد أنّ محمداً رسول الله و اشهد أنّ امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب و اولاده المعصومین اثنی عشر ائمتنا و معصومیننا حجج الله.
شهادت میدهم که قیامت حق است. قرآن حق است. بهشت و جهنّم حق است. سوال و جواب حق است. معاد، عدل، امامت، نبوّت حق است"
ب. اخلاص در رفتار و عملکردها.
نمونه های عینی خلوص سردار دلها بسیار زیاد است. چند نمونه زیر مشتی از خروار است:
۱. سردار حجازی: سردار سلیمانی اصلاً حق ماموریت نمیگرفت، شاید حالا بعضی از دوستان هم هستند که چنین اعتقادی دارند و میگویند بگذار این عمل خالص برای خدا باشد و شائبه دیگری داخل آن نباشد.
۲. مقام معظم رهبری می فرمایند: هر وقت در جلسهای که ما غالباً با همین مسئولین مختلف که ارتباط با کار او داشتند داشتیم -جلسات رسمیِ معمولی- حاج قاسم یک گوشهای مینشست که اصلاً دیده نمیشد. آدم گاهی اوقات میخواست بداند یا استشهاد کند، باید میگشت تا او را پیدا میکرد؛ خودش را جلوی چشم قرار نمیداد، تظاهر نمیکرد.
۳. در مصاحبه رسانه ای درباره جنگ ۳۳ روزه، سردار سلیمانی تقریبا بیشتر روزهای جنگ را در بیروت درکنار سید حسن نصر الله و عماد بودند جلسات سه نفره داشتند. یکی از نکات مهم مصاحبه، انتساب همه موفقیت ها و طرح ها به سید و عماد مغنیه بود. شهید سلیمانی از نقش خود هیچ حرفی نزد.
✍موسی سلیمانی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://sapp.ir/najvayetabib
🆔eitaa.com/najvayetabib