مرگ ۳۲۵نفر در تصادفات هفته گذشته
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت:
🔹از ۲۴ اسفند تا روزگذشته (اول فروردین) در مجموع وقوع ۲۶۷ فقره تصادف فوتی رخ داده است که در این میان ۳۲۵ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.
🔹بیش از ۱۸۲ میلیون تردد در جادهها در این مدت ثبت شده است.
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
🔴 ۸۹ نیروی باکویی مستقر در مرز ایران به اتهام خیانت و تبانی دستگیر شدهاند
🔹️ نظامی سابق رژیم صهیونسیتی: برنامه تجزیه شمال غرب ایران در حال اجراست و تنش با باکو بخش کوچکی از این ماجراست.
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
✡️ متن کامل یادداشت «یهود در دربار قاجار؛ از دشمنی با امیرکبیر تا دوستی با میرزا آقاخان نوری» را در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-colonialism/19251
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
✡️ هرم یا ابلیسک ناتمام، نمادی است که بر اسکناسهای دلار آمریکا نقش شده است. بر بالای این نماد، که «مُهر بزرگ» Great Seal (نشان بزرگ ایالات متحده آمریکا) نام دارد، به لاتین نوشته شده: Annuit cœptis (او از اعمال ما راضی است). در این جمله، ضمیر «او» به لوسیفر یا «خدای» طریقتهای شیطانی بازمیگردد؛ که از دیدگاه ایشان سرچشمهٔ «نور» است. و در پائین نوشته شده: Novus ordo seclorum (نظم نوین دنیوی).
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
✡ عکس بالا: عبدالکریم سروش در کنار جان هیک
✡ عکس پایین: عبدالکریم سروش در کنار جان کین
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
✡ «سعید حجاریان» هوادار جدی فرآیند «سکولاریزم سیاسی» و استقرار «دموکراسی انگلیسی» بود؛ هم از شاخصهای «عرفیگرایی مدرن» دفاع میکرد و هم از ائتلاف «چپهای مسلمان» با «روشنفکران دینی»!
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
✡ پُکر انگلیسی، مشروطهطلبی، سرمایهداری (١)
1⃣ بازگشت تئوریسینهای #علوم_سیاسی_سکولار به ایران و انتشار نشریات مبلّغ #لیبرال_سرمایهداری، زمینهٔ تجدیدنظرطلبی سیاسی را در ذهن برخی دولتمردان کلید زد.
2⃣ اگر #عبدالکریم_سروش در طیف موسوم به #روشنفکران_دینی یک تئوریسین مؤثر نامیده میشد، #سعید_حجاریان نیز در میان سیاستمداران چپگرا نفوذی برتر داشت و آنچه پیشنهاد میکرد، محصول مهمترین پروژهٔ عمرش بود.
3⃣ او از ابتدای دهه ١٣٧٠ طرح «نوسازی سیاسی جمهوری اسلامی» را در ذهن خود میپروراند؛ چنانکه وقتی سال ١٣۶٨ پس از پایان دورهٔ محمد محمدی ریشهری در وزارت اطلاعات از سمت معاونت وزیر کناره گرفت، در پاییز ١٣٧٠ به #حلقه_کیان با محوریت عبدالکریم سروش پیوست.
4⃣ او همگام با سروش هوادار جدی فرآیند #سکولاریزم_سیاسی و استقرار #دموکراسی_انگلیسی بود؛ هم از شاخصهای «عرفیگرایی مدرن» دفاع میکرد و هم از ائتلاف «چپهای مسلمان» با «روشنفکران دینی»!
📚 پیام فضلینژاد، ارتش سرّی روشنفکران
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
✡ پُکر انگلیسی، مشروطهطلبی، سرمایهداری (٢)
1⃣ سال ١٣٧٢ #سعید_حجاریان از این نیروها و اعضاء مرکزیت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای اجرای طرحی جدید با عنوان «پروژهٔ توسعه سیاسی» در مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری (بهریاست سیدمحمد موسوی خوئینیها) دعوت کرد و مسئولیت مستقیم آن را در کسوت معاون سیاسی مرکز برعهده گرفت.
2⃣ همدوش او و #موسوی_خوئینیها، ٧ چهرهٔ برجستهٔ دیگر شامل بهزاد نبوی، عباس عبدی، محسن آرمین، هاشم آغاجری، علیرضا علویتبار، عماد افروغ و محسن کدیور ترکیب شورای سیاستگذاری مرکز را میساختند.
3⃣ عبدی به سمت «معاون فرهنگی» مرکز منصوب شد و افروغ نیز که در دهه ١٣۶٠ از اعضاء دفتر سیاسی سپاه پاسداران در شیراز بهشمار میرفت، بهتدریج پیوندهای نزدیکی با سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یافت و سرانجام به سمت مدیریت «گروه اجتماعی» این مرکز رسید. کدیور نیز در رأس «معاونت اندیشه اسلامی» قرار گرفت.
4⃣ اما پشتصحنهٔ این #پروژه_نفوذ تئوریسینی کمحاشیه بهنام #حسین_بشیریه بهچشم میخورد که سال ١٣۶١ با دکترای «تئوری سیاسی» از دانشگاه لیورپول انگلستان به تهران آمد و در مرکز ترجمهٔ تئوریهای «دموکراتیزاسیون» برای گذار از سنت به مدرنیته نشست؛ گرچه حجاریان میگفت بهسبب حساسیتهای عمومی نباید از واژهٔ «دموکراتیزاسیون» بهعنوان سرشناسهٔ پروژه استفاده کرد.
5⃣ گزارشهای پژوهشی مرکز مستقیماً روی میز رئیسجمهور #هاشمی_رفسنجانی قرار میگرفت و حاوی توصیههای راهبردی برای حاکمیت فرهنگِ سیاسی مدرن بر کشور بود. اغلب پیشنهادات این گروه در دوره #اصلاحات به صحنهٔ اجرا آمد. البته اکبر هاشمی رفسنجانی میگفت:
👈 «آقای خاتمی تقریباً در مسیر سیاستهای دورهٔ مسئولیت من پیشرفت کردند. اگر من هم میخواستم ادامه دهم، به همین جاها میرسیدم.»
📚 پیام فضلینژاد، ارتش سرّی روشنفکران
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
✡ پُکر انگلیسی، مشروطهطلبی، سرمایهداری (٣)
1⃣ از دل #حلقه_کیان و حلقهٔ مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری، زمستان ١٣٧۴ #حلقه_آئین شکل گرفت که #سیدمحمد_خاتمی و #سعید_حجاریان در مرکزیت آن قرار داشتند و کادر رهبری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مانند نبوی، تاجزاده، و آرمین در کنار هادی خانیکی، عباس عبدی، محمدتقی فاضل میبدی و محسن کدیور طیف اکثریت آن را تشکیل میدادند. آنان سال ١٣٧۵ در زمرهٔ اعضاء کادر مرکزی ستاد انتخاباتی خاتمی با شعار «او آمد، پرده و پر بگشایید» درآمدند.
2⃣ ٣ حلقهٔ کیان، آئین و مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری در پروژهٔ #دموکراتیزاسیون تحت نفوذ ایدئولوژی «عصر مدرن» و «نهضت روشنگری» بودند و اغلب اعضاء و مشاوران آن نیز یا از #تئوریهای_انگلیسی تغذیه میکردند یا دانشآموختگان #دانشگاههای_انگلستان بهشمار میرفتند!
👈 #عبدالکریم_سروش در چلسی کالج لندن «فلسفه علم» آموخت و آن را با تکیه بر آراء #کارل_پوپر یهودی در ایران رواج میداد.
👈 #حسین_بشیریه هم که سخت شیفتهٔ توماس هابز و ماکس وبر بود، دکترای «تئوری سیاسی» خود را از دانشگاه لیورپول انگلستان گرفت.
👈 #محمدرضا_تاجیک، رئیس مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری و معاون آموزشی وزارت اطلاعات در #دولت_اصلاحات نیز سال ١٣٧٢ در دانشگاه اسکس انگلستان درس «تحلیل گفتمانی» خواند.
👈 #حمیدرضا_جلاییپور که در دهه ١٣۶٠ معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان بود، سال ١٣٧۶ پس از گرفتن دکترای «جامعهشناسی سیاسی» از دانشگاه لندن به یکی از چهرههای کلیدی اصلاحات بدل گشت و ناشر روزنامههای جامعه، طوس، نشاط و… شد.
👈 #حسن_روحانی نیز که یکی از نزدیکترین چهرهها به هاشمی رفسنجانی و خاتمی بود، تحصیلات عالی خود را در کشور انگلستان گذراند.
👈 #سیدمحمد_خاتمی نیز بهشدت شیفتهٔ ایدئولوگهای «انقلاب باشکوه» انگلیس مانند #جان_لاک بود و آنان را مظهر پیوند «دینداری و تجددخواهی» مینامید.
📚 پیام فضلینژاد، ارتش سرّی روشنفکران
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
✡ پُکر انگلیسی، مشروطهطلبی، سرمایهداری (۴)
1⃣ بسیاری از مسئولان میانی کشور یا فعالان سیاسی مانند #حمیدرضا_جلاییپور که پیشتر رویکردهای ارزشی داشتند، با بورسیههای دولتیای که وزیر علومِ #هاشمی_رفسنجانی به آنها داد، روانهٔ انگلستان و... گشتند و بعدها در میانهٔ دههٔ ١٣٧٠، بخش مهمی از آنان در زمرهٔ حامیان #اصلاحطلبان_سکولار درآمدند.
2⃣ تخصیص این بورسیهها برخلاف توصیههای راهبردی امام خمینی (ره) در حوزهٔ آموزشعالی مدیریت شد و بخشی از زمینههای رشد #علوم_انسانی_سکولار را در ایران تسهیل ساخت.
3⃣ نهتنها #سروش و #بشیریه بخش مهمی از کنشگران سیاسی #اصلاحطلب مانند سیدمحمد موسوی خوئینیها، سیدمحمد خاتمی و سعید حجاریان را زیر چتر معرفتیشان داشتند، بلکه ابتدا در نیمهٔ دههٔ ١٣۶٠ و سپس از سال ١٣٧٢ دو تئوری برجستهٔ انگلیسی را بهمثابه مبنای اصلاحطلبی برگزیدند:
👈 یکی تئوری #پلورالیسم_دینی
👈 و دیگری اندیشهٔ #جامعه_مدنی
که دو فیلسوف انلگیسی، یعنی #جان_هیک و #جان_کین از احیاگران آن در قرن بیستم بهشمار میرفتند.
4⃣ برای همین آنان «انقلاب باشکوه انگلیس» را یگانه الگوی «مشروطیت» تلقی میکردند و برای رسیدن به این نقطه #سعید_حجاریان با صراحت از «مدل انگلیسی اصلاحات» دفاع میکرد، چنانکه آن را «دموکراسی بدون مرگ» میدانست.
5⃣ بنابراین، وقتی در اولین گفتوگوی خود پس از پیروزی در انتخابات ریاستجمهوری پای میز مصاحبه با ماهنامهٔ اطلاعات سیاسی اقتصادی نشست، بهصراحت تأکید کرد: راه #اصلاحطلبان برای دموکراتیزاسیونِ حکومت ایران مبتنی بر تجربههای تاریخی و آموزههای معرفتی انگلیسیهاست:
👈 این همان راهی است که #انگلستان از قرن دوازدهم با «ماگنا کارتا» یا «منشور بزرگ» شروع کرد و کلمهٔ کارتا، چارت و «مشروطیت» هم از همینجا مشتق شده است.
📚 پیام فضلینژاد، ارتش سرّی روشنفکران
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 https://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/9542
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat
#شاید_دیده_باشید
🔴 کاش این غده سرطانی درمان میداشت‼️
🔻 مشهور است که "احساس خوشبختی، از خود خوشبختی شیرین تر و مهم تر است."
این سخن حکیمانه حتما در باب بدبختی و فقر هم صدق میکند یعنی احساس فقر بدتر از خود فقر است.
اما این مقدمه بهانه ای است برای بیان یک #قصه_تلخ در ایران عزیزم؛
🔹 بارها گفته و نوشته ام که منکر زخم و مشکلات اقتصادی احمقی بیش نیست و در مقام کوچکتری که در خدمت به نیازمند توفیق نوکری حداقلی دارد نیک آگاهم که طیفی از جامعه چگونه با ترکش های جنگ اقتصادی سخت گرفتار شده اند ، ولی روی سخن من با جماعتی دیگری است که متاسفانه تعدادشان بسیار زیاد است!
🔹شاید شما هم امسال در دید و بازدیدهای نوروز برخورد کرده اید با جماعتی که در همین اواخر از نظر رفاه بسیار متفاوت تر و بهتر از قبل شده اند به گونه ای که باور نمی کنید این همون فلانی است که تا دیروز ......(جای خالی خودتان پر کنید!)
🔹از ماشین های شاسی بلند پارک شده در کوچه های روستا بگیرین تا پنج گوشی اندروید در خانواده ۳ نفره در دستان بچه ۳ ساله. از تغییر دکوراسیون های رویایی آنچنانی و تعویض مبل های سلطنتی و اسراف در خرید لباس های عیدانه ای که گاه غیرضروری است و مصداق رقابت در تجمل گرایی.
🔹 از سفرهای خارجی که بگذریم ؛ بازار شلوغ خرید عید و شلوغی فروش اقلام لوکس و فانتزی و صف ایستادن ها در خرید لوازم آرایشی ها لوکس وارداتی خود گویای این حکایت و واقعیت است که جماعتی کثیر به لطف الهی و.... !، وضع رفاه شان همچون تبلیغات تلویزیونی قدیمی صاایران است !: صاایران (رفاه) هر روز بهتر از دیروز✔️
🔹خب ؛ نه حسودیم و نه گرفتار در دگماتیسم؛ طالبم مدیریت قوی تر در تدبیر امور مملکتی هستیم و بیزار از فقر. از رفاه و داشتن برای خود و هر هموطنی لذت میبریم و سجده شکر بر آستان حضرت دادار و دهنده واقعی می ستاییم.
🔹اما آنچه که بسیار بسیار #تلخ و #رنج_دهنده است این معماست که چگونه آن جماعت ندار معمولا شاکر هستند ولی برخی از گروه دوم همیشه نق می زنند و ناسپاس هستند و همیشه در گعده ها و دیدوبازدیدها و در فضای مجازی فقط و فقط غزل "ما نداریم" و ما بدبختیم و یاس و ناامیدی می سرایند. گاهی آن چنان از فقر می نالند که نمی دانی باید قسم حضرت عباس شان باور کنیم یا دم خروس و ...!!
🔹 حقیقتا قلم هم در توصیف حال این جماعت درمانده میشود !! ؛ نمیگویم عنود هستند؛ نمی گویم لجوج هستند؛ نمیگویم یک سندروم و بیماری است؛ نمی گویم از روی بیکاری نق می زنیم، نمی گویم این عادت ناپسند را به ارث برده ایم ولی با قاطعیت و صراحت فریاد میزنم : احساس فقر ، ناسپاسی، قدر نشناسی و کفران نعمت، مصیبت و دردی است به مراتب خطرناک تر از سرطان و بزرگتر و تلخ تر از فقر.
☘کاش این غده سرطانی درمان میداشت! و «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الحال.
➖➖➖➖➖➖➖
@memelat