✅ اصلاح طلبان در دو راهی انتخابات؟
🔹هنوز حرف تایید شدن یا تأیید نشدن نیست، فعلأ در اردوگاه اصلاح طلبان دعوا سر آمدن یا نیامدن است!؟
🔹این جریان یک ویژگی مهمی که دارد این است که قاطبه آنها تا مطمئن نشوند که رأی دارند، قطعاً نخواهند آمد. پس این فضاسازی ها و جنجال ها که به ما اجازه نمی دهند ورود کنیم یک شگرد و تاکتیک رسانه ای و منت گذاردن بر سر این و آن است. والا اینان برای رسیدن به قدرت با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند.
🔹هیچ دوره ای نبوده است که جریان اصلاحات پس از تولدش در سال ۷۶ در انتخابات ها نماینده نداشته باشد، مگر آنکه به دلایلی که عرض شد صلاح ندانستند در انتخابات شرکت کنند. اما این جماعت یک روش غلط را همیشه دنبال کرده اند و آن اینکه تا ببازند، زیر میز بازی زده و با فرافکنی ، دیگران را عامل باخت معرفی می کنند.
🔹الان هم اگر واقعاً اصلاح طلبان قصد ورود به عرصه انتخابات داشته باشند، بایستی به دور از فضاسازی ها و جنجال ها ، افرادی را میدان دار خود کنند که چندان مواضع تندی علیه حاکمیت نداشته اند. نه اینکه افرادی مثل شکوری راد، اصلاح طلبان را آلترناتیو حاکمیت معرفی کند و علنا خود را علیه نظام بداند و آذر منصوری با آن مواضع تندش در اغتشاشات پاییز گذشته دبیر کل جبهه اصلاحات ایران شود.
🔹این دو راهی تخیلی بر سر راه اصلاح طلبان فقط با یک اراده آنان برای کوتاه آمدن از تقابل با نظام تبدیل به یک اتوبان خواهد شد نه چیز دیگری. اگر خرد داشته باشند و نخواهند به حیات سیاسی خود پایان دهند.
✍ سعید میرزایی
#انتخابات_مجلس۱۴۰۲
#جریان_شناسی
@memelat
✅قسمت سوم آشنایی با مبانی فکری غرب و نقد آن
✍ سعید میرزایی
🔹در دوگانه خالص سازی و یا توجه به کمیتی مثل حضور حداکثری در انتخابات ،رسیدیم به اینکه اگر کیفیت خوب است و نباید فدای کمیت شود پس چرا جمهوری اسلامی دنبال مشارکت حداکثری است؟آیا تفاوتی بین دموکراسی غربی و مردم سالاری دینی وجود دارد ؟
🔹در نظام مردم سالاری دینی خواست و اراده مردم از شأن و منزلت خاصی برخوردار است و باعث پیدایش و استمرار حاکمیت است، اما باید گفت این خواست و اراده از منطقی خاص پیروی می کند که به موجب آن، چنین نظامی از نظام های لیبرال دموکراسی غرب و نقش مردم در آن ها متمایز می گردد.
در نظام اسلامی و مردم سالاری دینی در حقیقت انتخاب مردم، انتخابی برخاسته از شعور و بینش مذهبی و در چارچوب احکام الهی است و احکام الهی را بر اساس قانون ، شورای نگهبان بر عهده دارد.
🔹اما اینجا مسئله ای که از سوی مخالفان خالص سازی چندان به آن اشاره ای نمیشود همین موضوع تأیید یا رد صلاحیت ها بر اساس احکام و قوانین است!
🔹از دیدگاه مقام معظم رهبری مشارکت در عرصه انتخابات و رأی دهی، فراتر از یک حق حقوقی و قانونی محض که در دموکراسی های غربی به آن تکیه می شود تلقی می گردد. در نگاه دینی؛ این کنش اجتماعی و سیاسی علاوه بر آنکه حق قانونی افراد است، به عنوان یک عمل عبادی و فریضه ای الهی به حساب می آید که در نتیجه نیاز به قصد قربت دارد. نقطه نگاهی که از یک عملیات سیاسی عرفی محض در نظام های سکولار، یک رفتارسیاسی عبادی هدفمند و پویا می سازد و این گونه است که «هر کس که به خاطر تثبیت نظام و به خاطر انجام وظیفه، رأی در صندوق انداخته است و... پیش خدا مأجور است.» و به عبارت دیگر «شرکت و حضور در انتخابات برای مردم، هم یک فریضه سیاسی است، هم یک فریضه دینی... این مهمترین مسأله در باب انتخابات است؛ یعنی حضور مردم.»
در دیدگاه ایشان، صرف حضور مردم پای صندوق های رأی کفایت نخواهد کرد و آنچه در این مجال به عنوان یک راهبرد اساسی نظام اسلامی را بیمه می کند عبارت است از حضور حداکثری و نمایش شور و اشتیاق بی حد و حصر مردم برای رقم زدن انتخابی مسئولانه.
از این روست که «اگر شرکت کنندگان در انتخابات کم باشند، اما فرد صالح با صدی نود آرا انتخاب شود، یا این که شرکت کنندگان زیاد باشند و فرد صالح، مثلا با پنجاه و پنج درصد آرا انتخاب شود، چنانچه بین این دو صورت، امر دایر باشد، این دومی مقدم است. البته در هر صورت باید فرد صالح انتخاب شود،اما درصد کمتر داشتن او، در حالی که مجموع شرکت کنندگان رقمشان بالاست، اهمیت بیشتری دارد از اینکه مجموع شرکت کنندگان کم باشند و درصد این فرد صالح بالا باشد.»
🔹اما باید توجه داشت که دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند از ابزار مشارکت حداکثری یا حداقلی برای ضربه زدن به نظام اسلامی بهره ببرند. لذا در این شرایط تاکید بر مشارکت حداکثری با رعایت قواعد اسلامی موضوعیت دارد نه اینکه برای ایجاد مشارکت پا روی اصول و قواعد اسلامی بگذاریم.
🔹در واقع آنچه در مردم سالاری دینی درباره مشارکت حداکثری گفته می شود، مشارکت مردم در چارچوب قوانین اسلامی است نه چیز دیگری. برای مثال نمی توان انتظار داشت که برای بالا رفتن مشارکت به هر وسیله ای متوسل و اجازه داده شود افراد فاقد صلاحیت وارد عرصه رقابت انتخاباتی گردند.
🔹اما امروزه جریان معلوم الحالی برای رسیدن دوباره به قدرت ، با تاکید بر مشارکت حداکثری و القا نگرانی با استفاده از واژه خالص سازی ، به دنبال فشار بر نهادهای نظارتی برای تأیید صلاحیت افراد فاقد صلاحیت متبوع خود می باشد.
🔹دروغ بودن این شعار از آنجا آشکار می شود که آنها رسماً تهدید می کنند یا ما را بازی می دهید یا انتخابات را تحریم می کنیم. اینگونه مواضع نه تنها افشاکننده دروغ مشارکت حداکثری است، بلکه نشان از اوج قبیله گرایی و فدا کردن منافع ملی بر منافع جناحی است..
ادامه دارد.
@memelat
✅ زن ، زندگی ، آزادی یعنی نایب قهرمانی #دختران بسکتبالیست ایران در آسیا
و مرد ، میهن ، آبادی یعنی قهرمانی #پسران والیبالیست ایران در جهان ...
#غیرت_ایرانی
😅 این جور خبرها را آروم به جریان برانداز بگید ، تحمل ندارند سکته می کنند...
@memelat
1402.04.26.pdf
189.7K
🍃
🇮🇷🍃
نشریه اخبار روزانه
دوشنبه 26 تیر ماه 1402
✔️حرف روز
✔️گزارش روز
✔️ خبر ویژه
✔️اخبار
✔️اخبار کوتاه
#اخبار_روزانه
🍃
🇮🇷@memelat
🇮🇷
📝روزنامه همشهری: گشت های پلیس برقرارشده اما «بازگشت گشت ارشاد» نداریم؛ فرافکنی می کنند
🍃🌹🍃
🔻همشهری نوشت:
🔸اختلافنظرها درباره میزان تأثیر و بازدارندگی لایحه عفاف و حجاب در شرایطی است که پلیس در روزهای اخیر برای برخورد با هنجارشکنان، دست به اقدام جدیدی زده و گشتهای خودرویی و پیاده پلیس برای برخورد با هنجارشکنیهای اجتماعی در شهرهای مختلف کشور مستقر شدهاند.
🔹بهگفته سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، پلیس بهدنبال مطالبههای مردمی و در راستای انجام مأموریتهای خود، با آن دسته از افرادی که بدون توجه به تبعات و عواقب پوشش خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی اصرار دارند، ضمن «انذار» و «تذکر»، درصورت عدمتمکین از دستورهای پلیس، برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضایی معرفی میکند.
🔺این اقدام قانونی فراجا، اما با واکنشهای مختلفی در رسانهها و شبکههای اجتماعی مواجه شد و عدهای کوشیدند این اقدام را به «بازگشت گشت ارشاد» تعبیر کنند؛ موضوعی که بیشاز هرچیز جنبه فرافکنی و فضاسازی دارد.
@memelat
دهه سوم تیر.m4a
15.69M
🇮🇷
🔊 صوتی | سخنواره تبیینی
🍃🌹🍃
✅ از اخبار و تحولات داخلی تا اخبار و تحولات منطقهای
🎙 دکتر قاسم حبیب زاده
@memelat
🇮🇷
📝 «ونهای» گشت ارشاد به خیابانها برنمیگردند
🍃🌹🍃
🔻در ۲۴ ساعت گذشته سؤالات بسیاری درباره نحوه اجرای این طرح در فضای مجازی مطرح شد که این سؤالات از فرماندهان ارشد فراجا پیگری شد.
🔹نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان «ونهای» گشت ارشاد به خیابانها برنمیگردند و هیچ خودرویی با بغلنویسی «گشت ارشاد» در خیابانها دیده نخواهد شد.
🔸بر این اساس اگر از این پس، فیلمی از حضور ونها در خیابان یا درگیریهایی در سوار کردن افراد به این خودروها منتشر شد یا ساختگی است یا آرشیوی که با اهداف خاص منتشر شده است.
🔹گشتهای خودرویی و پیاده پلیس که پیش از این هم مردم آنها را در خیابان دیدهاند، در کنار تمام ماموریتهای قبلی اگر مواردی از پوششهای نامتعارف را ببینند به افراد تذکر لسانی میدهند.
🔺تحلیل اغلب فرماندهان فراجا و البته کارشناسان این است که ۹۰ درصد افراد به همان تذکر لسانی تمکین میکنند، فقط ۱۰ درصد هستند که ممکن است برنامهریزی شده رفتار کنند و بخواهند که با برنامه اقداماتی انجام بدهند که ماموران پلیس مانع از رفتار هنجارشکنانه آنها در راستای ایجاد نظم و امنیت روانی جامعه میشوند./ تسنیم
@memelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 دروغ آشکار و نفرت پراکنی مجری ضد ایرانی اینترنشنال:
🍃🌹🍃
🔻در کردستان اگر زنها با پوشش سنتی بیرون بیایند پلیس با آنها برخورد میکند!
🔺️اگر با لباس کُردی در خیابانهای تهران تردد کنید حتما پلیس جلوی شما را میگیرد!
@memelat
🇮🇷
📝 کاشف ایرانی پادزهر قرص برنج کیست
🍃🌹🍃
🔻فاطمه فرجادیان دانشمند ۴۳ ساله با دکترای رشتهٔ شیمی پلیمر از دانشگاه شیراز بهتازگی دانشمند برترِ جهان شناخته شد.
🔸کشف پادزهر قطعی قرص برنج که در مرحلهٔ کارآزمایی بالینی است توسط این دانشمند ایرانی صورت گرفته است.
🔹این دانشمند با ترکیبات جدید توانسته محصولات دارویی جدید تولید کند که این ترکیبات استفادهشده در پروژهها دارای ساختار نوآورانه بودهاند.
🔺او در مورد مهاجرت گفته که فرصتش چند باری برای من هم فراهم شده اما بهخاطر احساس مسئولیتپذیری در شغل محولشده و دِینی که به وطن دارم از آن صرفنظر کردم.
@memelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوباره اعتراض دوباره رژیم صهیونیستی
🔹با تداوم تلاشهای کابینهٔ نتانیاهو برای قانونگذاری طرح تغییرات قضایی، سازماندهندگان اعتراضات هم روز دوشنبه را روز «اختلال» نامگذاری و اعلام کردند که گسترهٔ اعتراضات و اعتصابها را افزایش خواهند داد.
🍃@memelat