eitaa logo
دفاع مقدس
3.9هزار دنبال‌کننده
17هزار عکس
11.1هزار ویدیو
933 فایل
🇮🇷کانال دفاع مقدس🇮🇷 روایتگر رویدادهای جنگ #دهه۶۰ #کپی_آزاد اینجاسخن ازمن ومانیست،سخن ازمردانیست که عاشورا رابازیافته،سراسر ازذکر«یالیتناکنامعک»لبریز بوده و بال دربال ملائک بسوی کربلارهسپارشدند بگذار اغیارهرگز درنیابندکه ما ازتماشای شهدا سیرنمی‌شویم
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مستند: قسمت: ششم ⚪️ اثر مشترک: شهید سید مرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب زاده ┄┅☫🇮🇷 کانال دفاع مقدس 🇮🇷☫┅┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مستند: قسمت: هفتم ⚪️ اثر مشترک: شهید سید مرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب زاده ┄┅☫🇮🇷 کانال دفاع مقدس 🇮🇷☫┅┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مستند: قسمت: هشتم ⚪️ اثر مشترک: شهید سید مرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب زاده ┄┅☫🇮🇷 کانال دفاع مقدس 🇮🇷☫┅┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مستند: قسمت: نهم ⚪️ اثر مشترک: شهید سید مرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب زاده ┄┅☫🇮🇷 کانال دفاع مقدس 🇮🇷☫┅┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مستند: قسمت: دهم ⚪️ اثر مشترک: شهید سید مرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب زاده ┄┅☫🇮🇷 کانال دفاع مقدس 🇮🇷☫┅┄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚪️ 🎞 مستند: ⚪️ اثر مشترک: شهید سید مرتضی آوینی و زنده‌یاد نادر طالب زاده ┄┅☫🇮🇷 کانال دفاع مقدس 🇮🇷☫┅┄
خوابی چنین میانۀ میدانم آرزوست که خواب باشی امّا، بیدارتر از آنچه که بیدار ... ۱۴ مرداد ۱۳۶۶ صبح عملیات نصر ۷ سیدمحمود حسینی از فرماندهان گردان عمار لشکر ۲۷ درحال استراحت در قله دوپازا که از متجاوزین بعثی پس گرفته شد.
💠 سلام ما به صبح و صبحگاهت نسیم کربلا دارد پگاهت ... 🌷
⌛️ روزشمار دفاع مقدس (۱۵ آبان) • شهادت بهرام فریدون همدانی (استان تهران، شهرستان تهران) (۱۳۵۸ ه. ش) • شهادت کاظم کنیش بچاری (استان خوزستان، شهرستان خرمشهر) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت بهرام مومنی (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت سیدمحمدعلی موسوی (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت محمد لطفی فتح آبادی (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت احمد رفیعی بلمیری (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت یحیی محسن پوریان (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت علیرضا سرانجام مقدم (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت فریدون اعیانی (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت احمد قنادان زاده (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۵۹ ه. ش) • شهادت حمزه کروبی (استان تهران، شهرستان تهران) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت هوشنگ زارعی (استان تهران، شهرستان تهران) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت حسین بخشنده رستمی (استان مازندران، شهرستان بهشهر) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت محمد غریب اطاقسرا (استان مازندران، شهرستان نوشهر) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت محمد وارسته کالمرزی (استان مازندران، شهرستان نوشهر) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت رضا خزائی پول (استان مازندران، شهرستان نوشهر) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت فریدون کیالاشکی (استان مازندران، شهرستان نوشهر) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت سیدمحمد موسوی (استان اردبیل، شهرستان اردبیل) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت باباکشی بابک زارعی (استان آذربایجان شرقی، شهرستان ارسباران) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت محمدسعید شیرعلی (استان خوزستان، شهرستان رامشیر) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت صیدرضا یعقوبوند (استان خوزستان، شهرستان اندیمشک، کوی لور) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت علی رضا رمضانی (استان خوزستان، شهرستان شوش دانیال) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت مصطفی حیدری جعفرآبادی (استان خوزستان، شهرستان ماهشهر) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت ابراهیم علی دوستی شهرکی (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت حسین صادقی لاری (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت احمدعلی امیدی (استان همدان، شهرستان همدان) (۱۳۶۱ ه. ش) • شهادت محمد محمودی هیل آبادی (استان البرز، شهرستان کرج) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت اسماعیل آنغوزه‌ای (استان البرز، شهرستان کرج) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت حسین زارعین پشه آباد (استان یزد، شهرستان مهریز) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت رسول زارع (استان همدان، شهرستان ملایر) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت محمد حاجی زاده بیدگلی (استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت محمد صالحی (استان تهران، شهرستان تهران) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت بهنام کشاورز رضایی (استان تهران، شهرستان تهران) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت محسن پورقاسمی (استان تهران، شهرستان شهریار) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت عباس صاحب الزمانی (استان تهران، شهرستان ری) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت حمید ابراهیمی سراجی (استان مازندران، شهرستان جویبار) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت محمد بنایی (استان مازندران، شهرستان سیمرغ) (۱۳۶۲ ه. ش) • شهادت رمضان علی علیمردانی نافچی (استان خوزستان، شهرستان آبادان) (۱۳۶۳ ه. ش) • شهادت مصطفی مانیان سودانی (استان اصفهان، شهرستان اصفهان) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت عزیزالله باقری (استان مازندران، شهرستان فریدونکنار) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت حیدرعلی عباس پور (استان آذربایجان شرقی، شهرستان هشترود) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت علی افضلی (استان خوزستان، شهرستان امیدیه، روستای آسیاب) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت عید حیدری (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت جعفر دشت بزرگی (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت سودابه مکوندی (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت پیمانه مکوندی (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت خالق داد رضا داد افغانی (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت علی بیت جویدر (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت کاظم ماس پی (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت بهزاد کردونی (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت خداداد غلامی (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش) • شهادت سیدشبیل حسینی (استان خوزستان، شهرستان اهواز) (۱۳۶۴ ه. ش)
قافلہ رفت و در این معرڪہ ما ماندیم و مشتے خاطره! و لبخندهایی ڪہ اشڪ را هدیہ ی دیدگانمان میڪند...
💠 دفاع مقدس در کلام امام خمینی(ره) تاریخ سخنرانی: 15 آبان 1362 شما( اعضاى واحدهاى مختلف سپاه و بنیاد شهید)دو قشر كه يكى مجاهدان هستيد در جبهه‏‌ها و در پشت جبهه‏‌ها، و يك قشر ديگرى هم كه بنياد شهيد است، از مجاهدين است، و مجاهدت شما را خداوند تبارك و تعالى اجر عنايت مى‏فرمايد، و ما بايد تشكر از هر دو قشر بكنيم. از پاسداران و سپاه پاسداران و آنچه متعلق به پاسداران است و همين طور از قواى مسلحه ديگر و از كسانى كه به اين عزيزان كمك مى‏كنند در پشت جبهه و به مظلومانى كه عزيزان خودشان را از دست داده‏‌اند، كمك مى‏كنند، ما از آنها تشكر مى‏كنيم و ملت ايران هم البته تشكر مى‏كند. ما بايد هر چه از اين مصيبت‏ها برما وارد مى‏شود قدرت دفاعي‌مان بيشتر بشود. آنها گمان مى‏كنند كه با اين وضع مى‏توانند كه در جبهه‏‌ها يا در پشت جبهه‏‌ها يك نقصى وارد كنند، در صورتى كه به اشتباه خودشان تا كنون بايد پى‏برده باشند.... شما ملاحظه می ‏كنيد كه در محيط اين منطقه صدام چه مى‏ی ند و اسرائيل چه مى‏كند. كارهايشان شبيه به هم است. صدام در جنگ شكست مى‏خورد، در جنگ هر وقت شكست خورد يك صدمه‏‌اى به مردم عادى و به مظلومين و به زن و بچه مردم وارد مى‏كند. من همين دو روز منتظر بودم كه اين به واسطه اين صدمه‏‌اى كه خورده، و اين صدمه هم بزرگترين صدمه‏‌اى بوده است كه تقريباً در طراز بزرگترين صدمه بوده است كه خورده است، اين تلافى‏اش را سر مظلومين در آورد، سر بهبهانى‏ها و- عرض مى‏كنم كه- ديگر جاهايى كه هستش، اين چند شهرى كه اخيراً در آنها موشك انداختند، اين مورد انتظار ما بود، براى اينكه امثال اين را ما از او ديده بوديم. اسرائيل هم يك نفر كه معلوم نيست الآن كه اين عده كى بودند، البته عده‏‌اى بودند كه مى‏خواستند انتقام از اسرائيل بكشند، آن محل كثافتكارى آنها را منفجر كرده‏اند، دنبالش شروع كرده است مظلومين را كوبيدن، عده كثيرى از مظلومين را به قتل رسانده است. اين اينجا شكست مى‏خورد مظلومين را از دور مى‏زند، آن آنجا انفجار حاصل مى‏شود و سيلى مى‏خورد از همان مظلومين، كه معلوم نيست الآن از چه طايفه‏‌اى هستند، چه اشخاصى هستند، در عين حالى كه خودشان هم مى‏گويند باز معلوم نشده است كى است، و ليكن طياره‏‌ها را مى‏فرستند و هر جا را كه اين مظلومين هستند میکوبند. اين وضع روحيه اشخاصى است كه عقل ندارند و قدرت دارند. من مى‏خواهم عرض بكنم كه توجه بكنند آقايان، ما نبايد هميشه انتقاد از بالاترها بكنيم. بايد بياييم تا اين پايين، بياييم پيش خودمان. توجه بكنيد به اينكه پاسداران ما كه بسيار عزيزند پيش ما، قواى مسلحه كه بسيار عزيزند، توجه كنند تفنگ وقتى دست‏شان آمد غرور نيايد دنبالش. ممكن است كه يك جوانى خيلى مهذب هم باشد، خيلى هم خوب باشد، لكن بتدريج برسد به اينكه يك وقت ظالم بشود. وقتى قدرت دست‏تان آمد بيشتر مواظب باشيد كه متواضع بشويد. وقتى رئيس يك گروهى شديد بيشتر مواظب باشيد، كه متواضع باشيد، براى اينكه اگر سستى كنيد، در اين قدرت روحى از شيطان زمين مى‏خوريد. شمايى كه امروز داريد براى اسلام زحمت مى‏كشيد، چه شمايى كه در جنگ‏ها و در پشت جنگ‏ها و در زحمت‏هايى كه در صنعت مى‏كشيد، و چه آن آقايانى كه براى مظلومين دارند خدمت مى‏كنند و براى بنياد شهيد دارند خدمت مى‏كنند، خدمت‏‌هاى شما بسيار ارزش دارد. اين ارزش را حفظ بكنيد. صورت عمل ميزان نيست، آن چيزى كه ميزان است انگيزه عمل است، معناى عمل است. دوتاست عمل، در صورت مثل هم هستند. شمشيرى كه در دست حضرت امير- سلام‌اللَّه‌عليه است فرود مى‏آيد و فرض كنيد كه عمرو بن عبدود را مى‏كشد. اين صورت عمل با صورت عمل ديگرى كه شمشير دستش هست و يك كس ديگر را مى‏كشد، صورت، يك صورت است، هر دو يك شمشيرى است و در دستى است و فرود مى‏آيد و يك كسى را مى‏كشد، لكن آنى كه او را با عبادت ثقلين افضل دانسته‏‌اند براى آن انگيزه عمل است. صحيفه امام، ج‏18، ص: 205🔽
دفاع مقدس
💠 دفاع مقدس در کلام امام خمینی(ره) تاریخ سخنرانی: 15 آبان 1362 شما( اعضاى واحدهاى مختلف سپاه و بن
💠 دفاع مقدس در کلام امام خمینی(ره) تاریخ سخنرانی: 15 آبان 1362 ...فرق ما بين شما عزيزان و آن اشخاصى كه در جبهه‏‌ها جنگ مى‏كنند، با آنهايى كه در مقابل شما هستند، صورت عمل كه يك صورت است، آنها مى‏كشند شما هم مى‏كشيد، اما كشتن شما يك عمل عبادى است و كشتن آنها يك عمل جنايى است. اين روى انگيزه‏‌اى است كه هست، روى معنايى است كه اين دو عمل دارند، نه روى صورت عمل است. شما براى خدا جهاد مى‏كنيد، آنها براى شيطان جهاد مى‏كنند. آنها تبع شيطان هستند و شما تبع خدا هستيد. اين فاصله ما بين اين دو امر است. توجه كنيد كه اين محفوظ بماند. من به آن قدرتمندانى كه در جبهه‏‌ها ايستاده‏‌اند و الآن مستأصل كرده‏‌اند صدام و صدامى‏ها را عرض مى‏كنم كه مبادا اين قدرت اسباب اين بشود كه يك انتقامى بر خلاف موازين الهى گرفته بشود. شما تا كنون بناي‌تان بر همين بوده است و ان‌شاءاللَّه از حالا به بعد هم باشد كه شهرهاى عراق را كه ما آنها را عزيز مى‏دانيم مثل شهرهاى خودمان و بعضى‏شان را بسيار بالاتر، بايد توجه كنيد اهالى آن شهرها به همان طور كه اهالى شهرهاى ما مبتلاى به شرّ صدام است، آنها، بيشتر مبتلا هستند. آنها فشارهايشان، فشار صدام بر آنها خيلى زياد است، بر خانواده‏‌هاى آنها، بر خود آنها، اشخاصى كه از آنجا آمده‏‌اند همين دو روز پيش از اين، دو سه روز پيش از اين يك كسى از آقايان كه پيش من بود نقل كرد كه اشخاصى كه از آنجا تازه آمده‏‌اند مى‏گويند اگر اشخاص عادى ريش داشته باشند مى‏گيرندشان، اگر تسبيح دست‏شان باشد مى‏گيرندشان به ترس اينكه اين حزب‌اللَّه شايد باشد، خانواده‏‌هاى اين اشخاصى كه در جبهه هستند اگر چنانچه يك وقت آنها كوتاهى بكنند آنها را سركوب مى‏كنند. وضع روحى كسى كه قدرت دارد، شاخ دارد و عقل ندارد اين است. يك كس ديگر او را اذيت مى‏كند او كس ديگر را صدمه مى‏زند. شما بايد توجه بكنيد كه مبادا يك وقتى به واسطه بمباران‏هاى شهرهاى شما و كشتن عزيزان شما، مبادا يك وقتى شما عصبانى بشويد و جبران بكنيد اين طورى، اين انتقام از او نيست. شما انتقامتان را از صدام بايد بگيريد و از حزب بعث، و الآن داريد مى‏گيريد. توجه كنيد كه مبادا حتى يك گلوله به طرف شهرهاى اينها بيندازيد. آنها شهرهايى هستند كه همان طورى كه اين بهبهان ما مظلوم است، بصره هم مظلوم است، مندلى هم مظلوم است، همه اينها مظلومند. اينها تحت ستم هستند. ما بايد جهات انسانى را تا آخر حفظ كنيم. ما جهات انسانى را تا مرز شهادت و فوت بايد حفظ بكنيم و هيچ وقت عصبانى از اين نشويم كه او دارد اين كار را مى‏كند، پس ما هم خوب است يكى از شهرهاى آنها را بزنيم؛ نه، هيچ همچو نيست. موازين، موازين اسلامى است. اينجا جمهورى اسلامى است. اينجا اسلام حكومت مى‏كند. بنا بر اين، بايد مواظب باشيد از خودتان كسانى كه قدرت دارند، دولت قدرت دارد، سپاه قدرت دارد، ارتش قدرت دارد، بسيج قدرت دارد، اينهايى كه قدرت دارند بايد حفظ جهات انسانيت را، جهات اسلاميت را بيشتر از ديگران بكنند. اين قدرت را در محلش خرج بكنند، تجاوز از محلش نشود. و من اميدوارم كه با حفظ اين جهات انسانى و اسلامى شما الگو بشويد از براى همه كشورهايى كه آن مسائل ما به آنها رسيده است و مى‏رسد. و اين مرده ديگر از بين رفته است، ديگر شما خيال نكنيد، اينها دست و پايى است كه در حال احتضار دارد مى‏زند. اين قدرتمندها آن آخر عمرشان اين طور جنون پيدا مى‏كنند. اينهايى كه در حالى كه قدرت دارند آن شارت و شورت را مى‏كنند، وقتى شكست مى‏خورند بسيار هم ضعيف مى‏شوند. اين ضعف روحى است كه انسان به يك طايفه‏‌اى كه هيچ كارى به او ندارند، توى خانه‏‌هايشان نشسته‏‌اند، يك بچه كوچكى كه كارى به او ندارد، اين ضعف انسانيت و ضعف قدرت است كه به او بپرد براى اينكه، در جبهه- او را- سيلى به او زده‏‌اند. اين آن مايه آخرش را هم كه عبارت از آن گردان‏هايى بوده است كه براى حفظ او بوده فرستاده به جبهه، و اينجا هم بسيارى از آنها را به درك فرستاده‏‌اند. خوب، اين صدمه مى‏بيند، صدمه روحى مى‏بيند، عقل هم كه ندارد كه حساب بكند كه خوب ما در جبهه مغلوب شده‏‌ايم بايد در جبهه كارى بكنيم، آنجا كه نمى‏تواند كارى بكند، به بهبهان و- نمى‏دانم- مسجد سليمان و جاهاى ديگر هم تعدى مى‏كند. اينها به واسطه ضعف روح است، و همه اينها براى اين است كه ايمان در كار نيست. صحيفه امام، ج‏18، ص: 213