7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تُرک های غیور!
ببینید خاتمی،جهانگیری، انصاری و باقی #اصلاحطلب ها چطور مسخره تون میکنن؟!
🔴 پوزش بابت بازنشر 🔴
پ.ن: حالا بازم اگر خواستید بهشون رأی بدید…
#نه_به_دولت_سوم_روحانی
#پزشکیان
16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت فوق العاده
تاجر ورشکسته ای که #امام_رضا براش سنگ تمام گذاشت...
به بیان #استاد_عالی
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
أَذَلُّ النّاسِ مَنْ أَهانَ النّاسَ؛
ذلیل ترین مردم کسی است که به مردم اهانت کند.
من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص 396.
#ارزش_بندگی
حضرت على(علیه السلام) در وصف کسانی که با تمام وجود بندگى خدا را پذیرفتهاند و خواستِ خدا را بر تمایلات نفسانى خود مقدم می دارند مىفرمایند:
« اِنَّ مِنْ اَحَبِّ عِبادِ اللهِ عَبْدٌ اَعانَهُ اللهُ عَلَى نَفْسِه»
محبوبترین بندگان خدا در پیشگاه او بندهاى است که خدا او را در مبارزه با خواستههاى نفسانىاش یارى کند.
نهجالبلاغه، خطبه 86.
امید بخش ترین آیه قرآن کدام آیه است؟🤔
آیه 53 سوره زمر:
قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ .
گستردگی رحمت خداوند به مقداری است که امير مؤمنان على ع فرمود: در تمام قرآن آيهاى وسيعتر از اين آيه نيست(ما فى القرآن آية اوسع من يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا ...).
دليل آن نيز روشن است زيرا:
1- تعبير به" يا عبادى" (اى بندگان من!) آغازگر لطفى است از ناحيه پروردگار.
2- تعبير به" اسراف" به جاى" ظلم و گناه و جنايت" نيز لطف ديگرى است.
3- تعبير به" عَلى أَنْفُسِهِمْ" كه نشان مىدهد گناهان آدمى همه به خود او باز مىگردد نشانه ديگرى از محبت پروردگار است همانگونه كه يك پدر دلسوز به فرزند خويش مىگويد اينهمه بر خود ستم مكن!
4- تعبير به" لا تقنطوا" (مايوس نشويد) با توجه به اينكه" قنوط" در اصل به معنى مايوس شدن از خير است به تنهايى دليل بر اين است كه گنهكاران نبايد از" لطف الهى" نوميد گردند.
5- تعبير" مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ" بعد از جمله" لا تقنطوا" تاكيد بيشترى بر اين خير و محبت مىباشد.
6- هنگامى كه به جمله" إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ" مىرسيم كه با حرف تاكيد آغاز شده و كلمه" الذنوب" (جمع با الف و لام) همه گناهان را بدون استثنا در بر مىگيرد سخن اوج مىگيرد و درياى رحمت مواج مى شود.
7- هنگامى كه" جميعا" به عنوان تاكيد ديگرى بر آن افزوده مىشود اميدوارى به آخرين مرحله مىرسد.
8 و 9- توصيف خداوند به" غفور" و" رحيم" كه دو وصف از اوصاف اميد بخش پروردگار است در پايان آيه جايى براى كمترين ياس و نوميدى باقى نمىگذارد.
به همين دليل آيه فوق گسترده ترين آيات قرآن است كه شمول آن هر گونه گناه را در بر مىگيرد، و نيز به همين دليل از اميدبخشترين آيات قرآن مجيد محسوب مىشود.
📚تفسير نمونه، ج19، ص: 500
▪️السلام علیک یا فاطمه المعصومه ▪️
شهادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها تسلیت باد
حضرت معصومه سلام الله علیها را به صورت زنده زیارت کنید:
https://amfm.ir/live/
▪️▪️▪️▪️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود.
تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهای سنگین، تا بردارید. «و لا یخشون احدا الّا الله».
خب، زحمتهایش چه؟ رنجهایش چه؟ محرومیتهایش چه؟
جوابش این است که: «و کفی بالله حسیبا»؛ خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد. در میزان الهی، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصی که خوردی، زحمتی که کشیدی، کاری که کردی، خون دلی که خوردی، دندانی که روی جگر گذاشتی، اینها هیچ وقت فراموش نمیشود؛ «و کفی بالله حسیبا»
به به به این کلام آقا 👏👏👏👏
یکی از بانوان شهر مدینه، خدمت حضرت زهرا (سلامالله علیها) شرفیاب شد و عرضه داشت: «شوهرم سلام میرساند و میپرسد که آیا او در زمره شیعیان شما است یا نه؟ حضرت در پاسخ او فرمودند:
«اِنْ کُنْتَ تَعمَلُ بما اَمَرناک وتَنْتَهی عمّا زجرناک عنه فانت من شیعتنا والا فَلا»
«تنها زمانی از شیعیان ما محسوب میشوید که به آن چه شما را امر میکنیم، عمل کنید و از آنچه شما را برحذر میداریم، دوری کنید»
وقتی آن زن این پاسخ را به همسرش رساند، شوهر آن زن گریان و نالان شد و مرتب میگفت: «وای بر من که در این صورت همیشه در آتش خواهم بود!»
بعد از ساعتی همسر آن مرد، دوباره به خدمت حضرت زهرا (سلامالله علیها) بازگشت و حال زار همسرش را گزارش داد.
حضرت با کلامی لبریز از عطوفت و حکمت فرمود:
«از جانب من به همسرت بگو، چنین نیست که تو پنداشتهای! شیعیان ما از برگزیدگان اهل بهشتند. و اما محبان ما که دوست دوستان ما و دشمن دشمنان ما و با قلب و زبان با مایند، اگر از فرمان ما سرپیچی کنند و از نواهی ما در مهلکات پرهیز ننمایند، هر چند از شیعیان کامل و حقیقی ما نیستند، ولی عاقبت پس از آنکه از گناهانشان پاک و مطهر شوند، یا با بلاها و گرفتاریهای دنیوی یا با انواع سختیها و مشکلات روز قیامت یا پس از چشیدن عذاب در طبقه بالایی جهنم، از بهشتیان خواهند بود؛ تا آنکه به خاطر محبتشان به ما، نجاتشان دهیم و ایشان را به پیشگاه خودمان منتقل نمائیم»
📚بحارالانوار، ج 65، ص156
مولا امیرالمومنین علی علیه السلام:
من رضى بالقضاء طاب عيشُه.
هر كه خشنود باشد بقضا و تقدير خدا نيكو باشد عيش و زندگانى او.
📚 شرح آقا جمال خوانسارى بر غرر الحكم و درر الكلم، ج5، ص: 209
امام علی (علیه السلام):
قبیح بذی العقل ان یکون بهیمۀً و قد امکنه ان یکون انساناً.
برای انسان خردمند و عاقل، زشت است كه دارای اخلاقی حیوانی باشد، با آن كه می تواند به حقیقت انسان باشد.
📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج20، ص: 306