اما نیمه شبی من خواهم رفت
از دنیایی که مال من نیست
از زمینی که مرا
بیهوده بدان بستهاند
#احمد_شاملو
هدایت شده از اعماق ؛
علامه مجلسی فرمودند :
شب جمعه مشغول مطالعه بودم ، به این دعا رسیدم ؛
" بسم الله الرحمن الرحیم، اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها. اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ "
بعد یک هفته مجدد خواستم ، آنرا بخوانم ، که در حالت مکاشفه ندایی شنیدم ، از ملائکه که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم . . .
قصص العلماء، ص 802
و فاش بگویم ؛
هیچکس جز آنکه
دل به خدا سپرده است ،
رسم دوست داشتن نمیداند .
- شهیدآوینی