eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
67 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Arab1393 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
⬆️📎⬆️📎⬆️📎⬆️📎 🔻منجی‌گرایی منفعلانه؛ منجی‌گرایی فعالانه🔻 🔸 از دیرباز بشر به منجی و ابرقهرمان‌ها گرایش داشته است. ⭕️ اسطوره‌ها و افسانه‌ها از شخصیت‌هایی سخن می‌گویند که رافع مشکلات هستند و تلاش می‌کنند تا شرایط مطلوبی را برای انسان‌ها رقم بزنند و محیط پیرامون را به مکان مناسبی برای زندگی تبدیل نمایند. 💢 نجات دهنده‌ها و ابرقهرمان‌ها در هر دوره تاریخی به گونه‌ای ظهور و بروز داشته‌اند و دامنه نفوذ و قدرت آنها نیز متغیر بوده است. ✖️ در این میان، ابرقهرمانان برساخته هالیوودی، منجیان عصر حاضر هستند. ✖️ شخصیت‌هایی با ویژگی‌های خاص در نحوه تولد، قدرت‌های عجیب و فوق‌العاده و ویژگی‌هایی منحصر به فرد که آنها را صاحب توان جسمانی بالایی می‌کند که کمک می‌کند تا جهان را از خطر نابودی نجات دهند. ⛔️ این چارچوب‌ها در ظاهر و شاکله جسمانی، در زنان ابرقهرمان هم دیده می‌شود. آنها نیز قهرمانانی هستند، سخت و خشن، با بدن‌هایی ورزیده. دنیایی که شرکت فیلم‌سازی ماروِل و مانند آن از ابرقهرمانان می‌سازند، دنیایی است که ارکان و عناصر ثابتی دارد. ⬅️ این دنیا از یک یا چند ابرقهرمان تشکیل شده که در یک فضای آخر الزمانی و رو به نابودی با یک یا چند شرور و ضد قهرمان مبارزه می‌کنند. ❌ اما رکن مهم دیگری هم وجود دارد و آن هم مردم منفعل و دست بسته‌ای که منتظر منجیانِ ماچوئیستی‌ای هستند تا هستی آنان را از نیستی نجات دهد. ⚠️این الگویی است که این دست آثار از منجی ارائه می‌دهند. ✖️ابرقهرمانان، رهبرانی بدون پیرو هستند که یک تنه از عهده مشکلات بر می‌آیند و البته اگر نیاز باشد با تشکیل «لیگ عدالت» و گروه «انتقام‌جویان» دور یکدیگر جمع می‌شوند تا جهان و کهکشان را از خطر نابودی برهانند. ✅ در مقابل این الگوی انتظار منفعلانه که قدرت منجیانش منحصر در قوای جسمانی است، ما نیاز داریم تا بر اساس مبانی و باورهای اعتقادی خود، تعریف و تصویر صحیحی از انتظار، منتظِر و منتظَر ارائه دهیم. ✅ با استفاده از ظرفیت رسانه‌های هنری و نمایشی می‌توان چشم انداز صحیحی از منجی‌گرایی و نگاه آخر الزمانی ترسیم و تصویر کرد تا منتظری تربیت شود که آگاه به وضع موجود است و در روند عهد، برای نیل به وضعیت مطلوب تلاش و نقش‌آفرینی می‌کند. ❇️در این صورت می‌توان منجی‌گرایی عالمانه و فعالانه را در مقابل منجی‌گرایی منفعلانه ترویج نمود. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣0⃣8⃣ ✨شیطان و فرشته✨ هنرمند میان «برزخ مثالی»و «عالم خیال»که حدّ فاصل مجرّدات و جسمانیّات و مرز عالم ارواح جسمانی و اجسام روحانی است، در رفت و آمد است و از «خیال متّصل»خود به «خیال منفصل»نقب می‌زند. برخی از هنرمندان به عرش شیطانی رفته و از ملاقات با شیطان باز می‌گردند و محصول آن، مکاشفه سیاه است و آن چه برای مردم می‌آورند بوی عفونت می‌دهد. بعضی هنرمندان نیز از عرش رحمانی و ملاقات با فرشتگان بازگشته و برای مردم، نور و سرور می‌آورند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
3⃣0⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
1⃣0⃣8⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨ادواردو مسافری از رُم✨ 🖌نویسنده: فهیمه نیکو منظر 📚انتشارات: عهد مانا 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 🔸تغییر، تحوّل و دگرگونی از ویژگی‌های انسان است. ✅خواندن سرنوشت انسان‌هایی که به تغییر و تحوّل درونی دست یافته‌اند جذّاب و درس‌آموز است. 💬«ادواردو آنیلی» فرزند یکی از سرمایه‌دارن ایتالیایی بود که معنای زندگی را در چیزی ورای ثروت، شهرت و مقام جست و جو می‌کرد. 💬در کتاب «ادواردو مسافری از رُم» با قلم ساده و روان، زندگی ادواردو و سیر تحوّل او برای نوجوانان بیان شده است. ❇️ نویسنده تلاش کرده با برجسته کردن نکات با اهمیت از زندگی ادواردو زمینه و علت این هجرت و دگرگون شدن را روشن نماید. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
📌📌📌📌📌📌 ✂️ کسی هرگز از جریان پر پیچ و خم رودخانه زندگی خبر ندارد؛ رودی که گاه با شیب ملایم و آرام پیش می‌رود، گاه در برخورد با زمین سخت، مسیرش را تغییر می‌دهد و گاه با چرخشی تند، از دره‌ای فرو می‌ریزد و کسی نمی‌تواند آن را متوقف کند؛ اما پدر ترجیح می‌داد در آن شب فقط به نوزاد کوچکش فکر کند که با دستان خود، محکم به انگشت اشاره‌ او، چنگ زده بود. انگار می‌خواست برای همیشه به پدر تکیه کند تا پناهش باشد. پدر نیز آرزو می‌کرد ای کاش هیچ وقت و هیچ چیز بین آنها جدایی نیندازد و همیشه در کنار هم باشند؛ محافظ و نگهبان آن ثروت افسانه‌ای. 📕 ادواردو مسافری از رم 📖 صفحه ۱۱ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣0⃣9⃣ ✨هنر دینی ✨ هنری که از سرچشمه فلسفه دینی، عرفان دینی و تفقّه دینی ارتزاق می‌کند، هنر دینی خواهد بود؛ بنابراین هم در ساخت محتوای هنر و هم در ساخت صورت هنر باید تبعیّت از دین را اصل قرار داد تا هنر دینی حاصل شود. این به معنای نقلی کردن هنر نیست؛ بلکه به معنی مدیریت دینی تحقیقات در توسعه هنر است؛ به عبارت دیگر نرم‌افزارهایی که در تولید هنر به کار گرفته می‌شود باید نرم‌افزارهای مستند به دین بوده، غایت هنرش غایات معطوف به غایات دینی باشد. این معنای هنر دینی است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣9⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
3⃣0⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰