eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
67 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Asemoni93 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺چگونه از ظرفیت موجود برای انتقال پیام استفاده کنیم🔺 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺بیان مصداق🔺 ✨منطقه پرواز ممنوع1⃣✨ 🍃بهره گیری از ظرفیت رسانه جهت ترویج حق🍃 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺بیان مصداق🔺 ✨منطقه پرواز ممنوع2⃣✨ 🍃بهره گیری از ظرفیت رسانه جهت ترویج حق🍃 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺بیان مصداق🔺 ✨منطقه پرواز ممنوع3⃣✨ 🍃بهره گیری از ظرفیت رسانه جهت ترویج حق🍃 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺بیان مصداق🔺 ✨منطقه پرواز ممنوع4⃣✨ 🍃بهره گیری از ظرفیت رسانه جهت ترویج حق🍃 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
3⃣9⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
👀 🔮 👀 🔮 👀 🔮 👀 ✨پایپر✨ Piper 🗓محصول: آمریکا- 1395 🖊 کارگردان: اَلن باریلارو ♻️ شرکت تولید کننده: والت دیزنی- پیکسار 🕛 مدت زمان: 6 دقیقه 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
8⃣0⃣ ✨تبعیدگاه هنر✨ هنرمندان قرن نوزدهم میلادی زیبایی را چنین تعریف کردند که«هر چیز مفیدی زشت است و تنها اشیایی حقیقتاً زیبا هستند که به هیچ فایده‌‍ای نیایند.»حتی نیهیلست‌ترین هنرمندان متجدّد این روزگار نمی‌توانند سخنی غریب‌تر از این به بار آورند که در واقع هنر امروز صورت تحقّق یافته همان مطلبی است که در اوایل قرن نوزدهم توسط نویسندگانی رمانتیک، که خود بعدها علیه رمانتیسم قیام کردند، بر زبان آمد. و چنین بود که هنر از حیات انسان جدایی گرفت و آثار هنری بدون هیچ فایده اجتماعی در تبعیدگاه‌هایی به نام موزه و گالری جمع آمدند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺دکترین نوین رسانه ۱🔺 ⏪دکترین رسانه در اسلام چگونه رقم می‌خورد؟ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺دکترین نوین رسانه ۲🔺 ⏪ در حکمت تبلیغ و حکمت دعوت در اسلام باید امتزاج پیام و گوینده پیام صورت گیرد تا علوم ارتباط دینی و قرآنی شکل بگیرد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺دکترین نوین رسانه ۳🔺 ✅آن چه در حکمت دعوت و تبلیغ قرآنی اهمیت دارد، نه صرف پیام، نه صرف گوینده و نه صرف گیرنده پیام است، بلکه مهم عمل کردن و باورمند بودن به پیام حق است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣0⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🎞 🎥 🎞 🎥 🎞 ✨مینیمالیسم ✨ Minimalism (A Documentary About the Important Things) 📹کارگردان: مت دی آولا 🗓محصول: آمریکا- 1394 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 🔸مینیمالیسم یا ساده‌گرایی، در میان سبک‌های هنری، نامی آشناست. ⬅️اما مستند مینیمالیسم، از زاویه دیگر این نگاه را دنبال می‌کند. 💬 این مستند از تجربه کسانی سخن می‌گوید که تلاش می‌کردند تا با به دست آوردن ثروت و مقام اجتماعی و بیشتر داشتن، مسیر رسیدن به خوشبختی را بخرند؛ اما در نقطه‌ای از زندگی خویش دریافتند که تملّک بیشتر، به نا آرامی و نارضایتی آنها می‌افزاید. این بیشتر خواستن که نارضایتی و ناآرامی در زندگی را در پی داشت،حاصل القائات رسانه‌های مختلف است. ⭕️ رسانه‌هایی که از کودک تا میانسال را برای بیشتر داشتن، ترغیب و تحریص می‌کند. ✅شخصیت‌هایی که در این مستند مقابل دوربین قرار می‌گیرند می‌خواهند به دور از مصرف‌گرایی که در جامعه آمریکا تبلیغ می‌شود، با برخورداری از وسایل کمتر، تنش‌های روانی کمتر، قرض و وام کمتر، به شادی و معنای زندگی دست یابند و از یک زندگی آگاهانه به دور از القائات صنعت مد و صنعت تبلیغات برخوردار باشند. ❇️آنها تلاش می‌کنند تا تجربه خود را با دیگران در میان بگذارند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
8⃣1⃣ ✨ امضای هنری✨ هنرمند در هنرِ پیش از مدرن به نفع هنر حذف می‌شود. هنرمند کسی نیست، هنرمند یک گوش است و یک زبان که تنها پیام معشوق را برای انسان می‌آورد. در این جا هنرمند حذف می‌شود و در پای هیچ اثر هنری پیش از دوره مدرن امضا وجود ندارد. در هنر مدرن قضیه بر عکس است. چون مفهومی که منتقل می‌شود، چیزی جز خود هنرمند نیست. هنرمند مدرن خودش را روایت می‌کند، پس حتما باید زیر آن را امضا بزند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
9⃣ ☘🌸☘🌸☘🌸☘🌸 🎊عرض تبریک و تهنیت به مناسبت🎊 💕میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام از مشرق عشق و هنر، تابیده خورشیدی دگر ماهی که نور طلعتش، هر ظلمتی را بشکند نامش حَسن، رویش حَسن، فرزند چندین بت شکن کاو همچو جَدّ خویشتن، سَدِّ ستم‌ها بشکند روشنگر راه بشر، در مَرتَبت هادی عَشَر هر قدرتی را منطقش سر افکند پا بشکند دل بر شما بستیم ما بر عهد خود هستیم ما عهد میان ما و تو یا رب مبادا بشکند 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
6⃣ 🔻خیانت به سینما🔻 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🔻خیانت به سینما🔻 🔸بخش اول〰〰 ⛔️هیچ واژه‌ای به اندازه «خیانت» نمی‌تواند گویای موضوع بسیاری از فیلم‌های سینمای ایران باشد. ✖️مصادره این واژه در روابط زن و مرد، آن را به یک مفهوم انحصاری در سینما تبدیل کرده است و گویا این واژه منحصراً در همین موضوع به کار می‌رود و معنای دیگری ندارد! ⬅️ حال ایده‌پردازی با این واژه و مفهوم گاهی موضوع اصلی فیلم را شامل می‌شود و گاهی نیز اگر نویسنده غفلت کند و آن را موضوع اصلی قرار ندهد!، حتماً باید به عنوان موضوع جانبی به آن بپرازد!! ❌گوشه‌ای از این خلاقیت و ایده‌پردازی را می‌توانید در فیلم‌های هایلایت، تیغ و ترمه، مرد بدون سایه، بی‌وزنی، هفت و نیم، نقطه کور، خانه دختر، برف روی کاج‌ها، سال دوم دانشکده من، هزار تو، دوران عاشقی، عصر یخبندان، سعادت‌آباد، زندگی خصوصی، عادت نمی‌کنیم، انزوا، خشم و هیاهو، پل چوبی، من همسرش هستم، چهارشنبه‌سوری و... مشاهده کنید. ⭕️البته این فهرست به همین تعداد ختم نمی‌شود. برای این که سینمای جهان را با ارائه ایده‌های ناب و متنوّع سینمای ایران بیشتر از این شرمنده نکنیم، از ادامه دادن اسامی فیلم‌ها صرف نظر می‌کنیم. 🔘نکته دیگر هم این که فکر نکنید که این‌ فیلم‌ها خیلی شبیه به هم هستند، آنها خیلی متفاوتند‌! تعدادی از آنها در آپارتمان 60 متری اتفاق می‌افتد، برخی در ویلای بیرون از شهر، برخی نیز در خانه‌های مجلل کاخ مانند و برخی در خانه‌های حیاط‍‌ دار پایین شهر! ادامه دارد〰〰 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
⏬خیانت به سینما ⏬ 🔸بخش دوم〰〰 ☑️انسان برای نوشتن موضوعات این دست از فیلم‌ها، احساس شرمندگی می‌کند و قلم از نوشتن امتناع می‌کند! 🔘 حال این که چگونه سازندگان آنها، این تراواشات ذهنی را در قالب فیلم روایت می‌کنند، ➖ جای تأمل و بلکه تأسّف دارد! حال پرسش این جاست که چرا فیلم‌هایی با این موضوع، زیاد ساخته می‌شود؟ ⭕️نخستین پاسخ شاید این باشد که چنین موضوعاتی عامه‌پسند است و از این رو سینمای بدنه و سینمای تجاری به این موضوعات اقبال نشان می‌دهد. ⭕️ پاسخ دیگر می‌تواند این باشد که نوشتن چنین فیلم‌نامه‌هایی به مواد اولیه زیاد و نایابی نیاز ندارد؛ چند زن و مرد با چاشنیِ تند شک، نمکِ خاطرات گذشته، سردی روابط موجود و گرمای زیر خاکستر مانده عشق‌های قدیمی، کار را به انجام می‌رسانند که البته در بسیاری موارد نیز نیازی نیست داستان، سرانجامی داشته باشد! سهل الوصول بودن چنین داستان‌پردازی‌هایی را می‌پذیریم ❌ اما این که این دست موضوعات، عامه‌پسند باشد، جای تأمل دارد. 💢خیانت در روابط عاطفی و انسانی، امر پسندیده و فطری نیست که ابتداء به ساکن، انسان به آن گرایش داشته باشد؛ مگر این که فطرت انسان‌ها را مخدوش کرده تا به چنین موضوعی علاقه نشان دهند. ✖️ساخت فیلم‌های این چنینی و تکرار بیش از حدّ آن، ذائقه دروغین و انحرافی در مخاطب ایجاد می‌کند تا این موضوع را برای او به یک مسئله تبدیل کند و آن را باورپذیر نماید. ⛔️خود این آثار، عاملی برای اشاعه چنین فکر و عملی در جامعه هستند⛔️ ادامه دارد〰〰 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
⏬خیانت به سینما ⏬ 🔸بخش پایانی〰〰 ⭕️پاسخ سوم شاید این باشد که این فیلم‌ها بازتابی از روابط درون جامعه است. ⬅️اگر بر فرض این پاسخ را بپذیریم، سؤالاتی در این زمینه به وجود می‌آید نظیر این که ✖️ آیا این دست آثار قصد دارند واقعیت را نشان دهند یا تمایل دارند با القای «شبهه خیانت»، واقعیت را بر پایه چنین روابط متزلزلی بسازند؟ ✖️آیا واقعاً آش همین‌ قدر شور است که این آثار می‌گویند و این روابط بر تمام جامعه سیطره دارد که بازتابش حجم بسیاری از آثار سینمایی را به خود اختصاص می‌دهد؟ ⬅️اگر این گونه نسیت، که نیست، ⁉️ پس سهم آن بخش از جامعه که از زندگی پاک و سالمی برخوردارند در سینمای ما کجاست؟ ⁉️ آیا به تعدادِ فیلم‌هایی که با موضوع خیانت در روابط زن و مرد ساخته شده، فیلم‌هایی داریم که سبک زندگی پاک و انسانی را ترویج نماید؟ ⁉️فیلم‌هایی که مخاطب را از وادی شک و ظلم و آشوب درونی به وادی امنیت و سکینه و آرامش برساند؟ آیا هنر رسالتی این چنین ندارد؟ ⛔️در واقع در این دست آثار، به سینما و به هنر «خیانت» می‌شود.⛔️ ❌سینمای آنتاگونیستی که تیرگی و آشوب فکری و روحی را در جامعه ترویج می‌کند و نا امیدی از روابط انسانی را به روان جامعه تزریق می‌نماید، ظرفیت هنر سینما را محدود و محصور می‌کند و از جنبه ایجابی سینما در ساخت جامعه‌ای شاد، پویا و سرزنده غافل می‌ماند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
8⃣2⃣ ✨تعدد بلندگوها✨ امروز شمار زیادی شبکه های ماهواره ای و تلویزیون های کابلی و هزاران نشریه و روزنامه در غرب و جهان فعالیت می کندد و منتشر می شود. اما تقریبا بیش از یک پارادایم بر عرصه حاکم نیست. غبلندگوها، بسیار اما میکروفن، یکی است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media