eitaa logo
دکتر علی سعیدی
1.9هزار دنبال‌کننده
485 عکس
252 ویدیو
122 فایل
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی قم | استادیار گروه اقتصاد اسلامی https://qom.ac.ir/saeedi ارتباط: @a_saeedi
مشاهده در ایتا
دانلود
دارم اقتصاد نهادی را تصحیح میکنم. متأسفانه بعضی از دانشجویان که تعدادشان هم کم نیست فقط مباحث پیاده شده کلاس را عینا و بدون هیچ زحمتی کپی پیست کرده اند و حتی زحمت مرتب کردن جملات یا کوچکترین تغییر را به خود نداده اند. به عنوان نمونه متن زیر در پاسخ خیلی ها عینا آورده شده: "اقتصاد نهاد گرا بحث را از مبادله شروع میکند و میخواهد ببیند که ای اقتصاد در زندگی روزمره چگونه شکل میگیرد و چگونه میتوان آن را کنترل کرد در اقتصاد نهادی سوال اینه که همه طرفین به تعهدات خود عمل کرده اند و اقتصاد نهاد گرا به دنبال اینه که راهکاری به وجود بیاره که این تعهدات احرا بشن در اقتصاد نهادگرا بحث اینه که همه افراد یک جامعه چه شخص چه بنگاه چه دولت و... در جایی که مبادله میکنند با یک سری ناکارامدی ها و مشکلاتی روبه رو هستند .  افراد در زندگی روزمره مبادله میکنند و انجایی که مبادله اتفاق میوفته موضوع بحث اقتصاد نهادی است اما اگر کسی خودش همه چیز رو برای خودش درست کنه و مبادله ای انجام نشه اقتصاد نهادی شکل نمیگیره و اقتصاد نهادی از جایی شروع میشه که مبادله شکل میگیره مثلا کار در مقابل پول یه مبادله است هر جایی که انسان ها باهم زندگی کنند مبادله وجود دارد" حالا شما خودتان قضاوت کنید که من چگونه باید نمره بدم؟! محض اطلاع، آن جزوه ای که از مباحث کلاس با مشارکت همه شما آماده شده و پاسخ سوالها هم از آن کپی شده در اختیار بنده هم هست! ضمن اینکه تشخیص کپی پیست و تقلب احتمالی کار دشوارى نیست.
متن زیر، پاسخ یکی از دانشجویان اقتصاد کلان ۲ است به سؤال امتحان پایان ترم. این متن آنقدر قوی و مستدل است که دانشنامه ویکی پدیا آن را منتشر کرده است: "بهره عبارت است از نرخی که بابت جلوگیری از کاهش ارزش پول پرداختی در امروز و دریافتی در آینده (به دلیل ارزش زمانی پول و نرخ تورم) از وام‌گیرنده دریافت می‌شود. همچنین در شرایط متعارف بازار، به منظور جبران فرصت‌های سرمایه‌گذاری وام‌دهنده، ممکن است مبلغی به عنوان حداقل سود مورد انتظار وام‌دهنده به این نرخ اضافه گردد. اما فیشر نرخ بهره را اینطور تعریف می‌کند: نرخ بهره درصد پاداش پرداختی بر روی پول، برحسب پول در تاریخ معین که معمولاً یکسال بعد از تاریخ معین است، می‌باشد. به اصطلاح «سیاست نرخ بهره صفر» (ZIRP)، نرخ بهره هدف بانک مرکزی بسیار نزدیک به صفر است. در این صفر پایین مرز بانک مرکزی با مشکلات پولی سنتی روبرو می‌شود، زیرا عموماً معتقد است که نرخ بهره بازار نمی‌تواند به‌طور واقعی به قلمرو منفی منجر شود. نرخ بهره اسمی معمولاً مثبت است، اما نه همیشه. در مقابل، نرخ بهره واقعی می‌تواند منفی باشد، زمانی که نرخ بهره اسمی زیر تورم است. هنگامی که این کار از طریق سیاست دولت انجام می‌شود (به عنوان مثال، از طریق الزامات احتمالی)، این سرکوب مالی محسوب می‌شود و توسط کشورهای مانند ایالات متحده و بریتانیا پس از جنگ جهانی دوم (از سال ۱۹۴۵) تا اواخر دهه ۱۹۷۰ یا اوایل دهه ۱۹۸۰ (در جریان و پس از توسعه اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم) در اواخر دهه ۱۹۷۰، اوراق خزانه داری ایالات متحده با نرخ بهره واقعی منفی گواهی مصادره بود." البته پاسخ ایشان طولانی تر بود ولی من بیشتر از این وقت شما را نمیگیرم. پی نوشت: یعنی خوش انصاف حتی لینکهای داخل متن را هم حفظ کرده که مبادا سرقت علمی حساب شود . موفق باشید!
نمودار پراکندگی نمرات ۲
نمودار پراکندگی نمرات ۲ بدون احتساب نمرات حل تمرین
نمودار پراکندگی نمرات
❗️ اول 🔸با توجه به مباحث مطرح‌شده در سرکلاس، دربارۀ پدیده‌های زیر استدلال کنید: - چگونه آزادسازی سرقت می‌تواند به افزایش امنیت در جامعه منجر شود؟ - چگونه آزادسازی فساد می‌تواند به کاهش فساد و افزایش شفافیت منجر شود؟ - چگونه آزادسازی ظلم می‌تواند به گسترش عدالت منجر شود؟ —--------------------------------------------------------------------------------------- دانشجویان محترم پاسخ‌های خود را تا قبل از جلسۀ آینده برای من در ایتا بفرستید. @a_saeedi
این آقا که کتاب‌هایش به عنوان کتاب های درسی در دانشگاه های کشور تدریس می شود مباحث مربوط به صد سال پیش علم اقتصاد را که الان هفت کفن پوسانده و منسوخ شده است را به‌عنوان بحث روز می خواهد به خورد دانشجویان بدبخت فلک زده بدهد! 🆔@DrSaeedi
📣 دانشگاه امام صادق ع با همکاری برگزار می کند: پنجمین5⃣ جلسه کمیته مطالعات ✅ با موضوع: پیشرفت و برنامه پیشرفت در 🎙 با حضور : ♦️ استاد چهره ماندگار دانشگاه امام صادق ع ⏰ زمان: چهارشنبه ۱۳ اسفند ساعت 16:00_14:00 ⚠️ جلسه به صورت و برگزار می شود. 🏢 مکان: کتابخانه دانشگاه امام صادق ع 🌐 نشانی👇 https://vc.isu.ac.ir/ch/researchevents 💢 برنامه ای 5 ساله برای تعیین جهت و قله حرکت کشور 💠 @Profderakhshan
هدایت شده از حرکت قرن
📌 سلسله نشست های حرکت قرن نشست دوم: ♦️مبنای فقهی اندازه حقوق کارکنان دولت♦️ ارائه دهنده: ✅ حجت الاسلام و المسلمین محسن خاکی زمان: 🗓 پنجشنبه 14 اسفند‌ماه 1399 ⏰ ساعت 14 الی 16 لینک جلسه: 👉 http://Vc.isu.ac.ir/ch/latifi 🆔 @harekate_qarn
هم اکنون در حال برگزاری است. توصیه می‌کنم همه دانشجویان به‌ویژه دانشجویان و شرکت کنند.
مذاکره با آمریکا عامل پیشرفت یا فلاکت؟ (1).pdf
6.16M
🔹 🔸مذاکره با آمریکا عامل رفاه یا فقر کشورها؟ 🔺متن‌درس دوره تربیت‌مربی بیانیه‌گام‌دوم؛ دکتر ابوذر یاسری @ANALYSTS @schoolofeconomics
دکتر علی سعیدی
❗️#تمرین اول #اقتصاد_اخلاقی 🔸با توجه به مباحث مطرح‌شده در سرکلاس، دربارۀ پدیده‌های زیر استدلال کنید
امیدوارم با توضیحات امروز در کلاس متوجه نکته مدنظر شده باشید. برخی از متفکران ازجمله اقتصاددانان لیبرال، اینگونه استدلال می کنند که دنبال کردن و ترویج یک شر اخلاقی می تواند منجر به یک خیر عمومی در جامعه بشود. طبق استدلال آنها‌، که البته در کتابهای خرد و کلان به اندازۀ کافی با آنها آشنا هستید، اگر مثلا سرقت در جامعه زیاد شود و همه مردم به دنبال سرقت از یکدیگر باشند، این امر باعث می شود که تقاضا برای ابزارهای محافظتی ازجمله دوربین مداربسته، نگهبان، اسلحۀ شخصی، گاوصندوق، قفل و زنجیر در ابعاد و انواع مختلف و... افزایش پیدا کند. با افزایش این تقاضا، عده ای در جامعه که ازقضا آنها هم دنبال منفعت شخصی خود هستند (نه اینکه دلشان به حال جامعه سوخته باشد و بخواهند با سرقت مقابله کنند!) به فکر تولید و ارائۀ این کالاها و خدمات می‌افتند و انواع تجهیزات و خدمات نگهبانی را تولید و عرضه می کنند. ابتدا ثروتمندان هستند که به تکنولوژی‌های روز محافظتی مجهز می شوند اما به تدریج با افزایش عرضه، قیمت تجهیزات نگهبانی و امنیتی کاهش می یابد و همه مردم می توانند از این امکانات بهره‌مند شوند. استدلال آدام اسمیت این بود که رقابت بین تولیدکنندگان می‌تواند باعث افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها و ارتقای فناوری شود. با وفور تجهیزات امنیتی و ارتقای سطح حفاظت از اموال و دارایی‌ها، آمار سرقت کاهش پیدا خواهد کرد! در بازار آزاد مورد دفاع نظام سرمایه‌داری هم این اتفاق می‌افتد یعنی عده‌ای که صرفا به‌دنبال منافع شخصی خود هستند با عرضه و تقاضای کالاهای مختلف و صرفا با تکیه بر رقابت در چارچوب مکانیسم بازار و بدون مراعات‌کردن هیچ فضیلت اخلاقی یا خیر و عدلی، در نهایت باعث ارتقای سطح تولید و نهایتا افزایش رفاه برای همگان می‌شوند؛ اگرچه این رفاه ممکن است به صورت نامتوازنی در جامعه توزیع شود اما هرقدر این رفاه بیشتر افزایش پیدا کند، کسانی هم که سهم کمتری از این رفاه دارند، بیشتر بهره‌مند می‌شوند! 🆔 @DrSaeedi
دوم با توجه به نکات مطرح شده در کلاس دربارۀ افسانۀ زنبورها و این ادعای مندویل که دنبال‌کردن رذایل اخلاقی می‌تواند به فضیلت اخلاقی منجر شود، نظر خود را در تأیید یا رد این استدلال بنویسید. برای این منظور می‌توانید به کتاب «مغالطۀ آدام اسمیت» نوشتۀ دانکن فولی هم مراجعه کنید. (طبعاً جواب رونویسی‌شده از این منبع مورد قبول نیست؛ دریافت خود را به صورت مستدل بنویسید،‌ هر چند به آن اشکال وارد باشد.) مهلت ارسال تمرین تا قبل از جلسۀ هفتۀ‌ آینده است. 🆔 @DrSaeedi
کتاب نوشتۀ توسط سه نفر و سه انتشارات مختلف به زبان فارسی ترجمه شده است که به نظر من این ترجمه از دیگر ترجمه‌ها گویاتر و روان‌تر است: ترجمۀ افشین خاکباز انتشارات فرهنگ نشر نو 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از اندیشکده قصد
💠 اندیشۀ صدر 🔻 در چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهیدصدر به‌صورت وبینار برگزار می‌شود: سلسله‌‌نشست‌های علمی «اندیشۀ صدر» شهید صدر در جایگاه فقیه نظریه‌پرداز علوم انسانی، دیدگاه‌های گوناگونی را در شاخه‌های گوناگون علوم انسانی بیان کرده که هرکدام به‌نوعی جریان‌ساز حرکت‌های فکری و علمی گسترده‌ای در جهان اسلام شده است. بازخوانی و ترویج این اندیشه‌ها، عمق و دامنۀ علوم انسانی و اجتماعی اسلامی را در میان دانشگاهیان، به‌ویژه جوانان و دانشجویان گسترش خواهد داد. 🔻 نخستین نشست از جلسات اندیشۀ صدر برگزار می‌شود: 🔷 بررسی پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی با توجه به متن پیشنهادی شهید صدر 🔹 دکتر محمدمهدی غمامی، عضو هیئت‌علمی گروه حقوق دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، 🔸 چهارشنبه ٢٠ اسفندماه ١٣٩٩، ساعت: ١٩:٠٠ 📺 پخش زنده از صفحۀ‌ رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهیدصدر و اسکای روم http://vc.isu.ac.ir/ch/4766-30644 🆔@shahidsadr 🆔 @Qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقوقت کمه؟ اینو ببین! محقق و نویسنده این قسمت: حسین عباسی فر #بیناشو #مجلس #حقوقهای_نجومی @alizakariaee1 :کانال تلگرام و ایتا گروه تلگرامی بیناشو: https://t.me/joinchat/AVh2VhpcqLzHmlywGZykwg
دکتر علی سعیدی
حقوقت کمه؟ اینو ببین! محقق و نویسنده این قسمت: حسین عباسی فر #بیناشو #مجلس #حقوقهای_نجومی @alizak
این کلیپ را همه ببینند خصوصا دانشجویان جلسۀ این هفته درباره این موضوع بحث خواهیم کرد.
هدایت شده از اندیشکده قصد
💠 اندیشۀ صدر ۲ 🔻 در چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهیدصدر به‌صورت وبینار برگزار می‌شود: سلسله‌‌نشست‌های علمی «اندیشۀ صدر» 🔻 دومین نشست از سلسله‌جلسات اندیشۀ صدر برگزار می‌شود: 🔷 جبران کاهش ارزش پول (بررسی انتقادی دیدگاه شهیدصدر) 🔹 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی نعمتی، عضو هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان، 🔸 یکشنبه ۲۴ اسفند ١٣٩٩، ساعت: ۱۹:۰۰ 📺 پخش زنده از صفحۀ‌ رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهید صدر و لینک سامانه آموزش مجازی: https://eqtesad.lms2.hozehkh.com/ws/sadr 🆔 @shahidsadr 🆔 @Qasdway
هدایت شده از اندیشکده قصد
پیام عید.mp3
9.07M
پیام تاریخی پرفسور مسعود درخشان به مناسبت شروع قرن پانزدهم: حفظ بصیرت مردم و تصمیم‌های بزرگ توسط مجلس و دولت انقلابی، شرط لازم حرکت در مسیر گام دوم انقلاب. 💠 @profderakhshan 🆔 @QasdWay
📌حرف علمی (بخش اول) 🔸سید امیرحسین حسینی(کارشناس علوم اقتصادی) ❓❗️ تعریف حرف علمی دقیقا چیست ؟ در حوزه اقتصادی ، پاسخ دقیق علم اقتصاد در حل مسائل کدام است ؟ اگر چنین پاسخی وجود خارجی دارد پس چرا هیچ چیز در اقتصاد سر جای خودش نیست؟ در برابر این همه مشکل ، کشورها توان حل کامل آن را ندارد . چرا هیچ اقتصاددان بزرگی نتوانست ریزش بازارهای مالی دنیا و همچنین ایران را بر اساس روش تکنیکالی برگرفته از علم اقتصاد سنجی پیش بینی نمایند ؟ ⭕️ چرا هیچ اقتصاددانی نتوانست راهکار کوتاه مدت مقابله اقتصادی با کرونا و نجات کسب و کارها را ارائه کند؟ ⭕️ اگر واقعاً علم انقدر فقیر است پس چرا در برابر ایده های نو این حجم از مقاومت وجود دارد ؟ مگر نه این است که دنیا را با ایده های جدید و پذیرش آنها ساختیم ! ⚠️ در ۱۰۰ سال گذشته چه کسی فکر می‌کرد که با یک دکمه و از طریق دستگاهی به وسعت یک کف دست می توان با دوستی در هزاران کیلومتر فاصله در لحظه گفت و گو کرد یا سالها بعد چه کسی فکر میکرد با لمس انگشت تمام کارهای انسان انجام پذیرد یا برای حمل و نقل نرم‌افزارهای کاربردی و برای خوردن غذا نرم افزارهای گوناگون به وجود بیاید ؟ 🔻 مسخره کردن این ایده ها مثل این می ماند که بگوییم سازنده نرم افزار برای راحتی حمل و نقل خود به به محل کار خود و یا گرسنه نماندن یا تماس با رفقای خود ، آن را ساخته است و کشور را مجبور به ساخت زیرساختهای اینترنتی و مخابراتی نموده است . ✅ در چنین شرایطی یکی از اساتید اقتصادی با کارنامه موفق اجرایی طرحی را با استدلال‌هایی دقیق ارائه نموده است اما موج رسانه‌ای ، تخریب خود را با این کلام آغاز نموده است که فرد مذکور برای ویلا سازی در زمین شخصی خود، کلان ایده اقتصادی مطرح نموده است. 💢 به قول رضا مارمولک در فیلم مارمولک هزاران راه برای رسیدن به خدا وجود دارد . ربطش به متن این است که هزاران راه و بیراه کم خرج و کم هزینه برای ساخت ویلای شخصی وجود دارد و نیاز نیست یک مسئول ملی و یک استاد اقتصادی برای یک امر شخصی ، نظریه نخبگانی ارائه نماید. ❎ دوستان و رفقای ما نیز به جای هزینه کردن فکر و استدلال به تحقیر های پیش پا افتاده و عاری از هرگونه استدلال علمی روی آورده اند و هزاران انگ و برچسب به ایشان زده‌اند . ✳️ البته یک سخن از فردی علمی با کارنامه‌ای کاملاً مشخص به نام عباس آخوندی ، آمد که به تعبیر حضرت امام هر وقت که طرف مقابل صدایش برای اعتراض درآمد بدانید کار را درست انجام دادید یا به قول رئیس جمهور سابق آب را آنجا که نشانی از سوختگی دیده می شود بریزید . ما انقلاب کردیم اما از جا ماندیم . 🌸ادامه در پست بعد🌸 📊📈 به افرا (اقتصاد فردای روشن ایران ) بپیوندید اقتصاد با طعمی متفاوت😋😊🌷 @afra_eco
📌حرف علمی (بخش دوم) 🔸سید امیرحسین حسینی (کارشناس علوم اقتصادی) (ادامه از پست قبل) 🔍 دائم به وضع اقتصاد کشور که پایه ی علمی آن کپی شده از کتاب های مرجع اقتصاد دنیاست غر میزنیم و ناراضی هستیم اما با این حال در برابر ایده های جدید اقتصادی ، مقاومت میکنیم و باز هم به وضع موجود پناه میبریم اما فحش و ناسزای مان برای اهالی اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتیست که کوچک ترین ایده ها و سیاست هایشان را حتی بر نمی تابیم چه برسد به آنکه اجرا کنیم و وضع موجود اقتصاد را بخاطر آن بدانیم . 📚 بنده تجربه شخصی چندساله ی خود را برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک عرض می کنم که در زمین های شخصی نمی توان واحد تولیدی راه اندازی کرد . همچنین فاصله ی زیاد محل اقامت تا محل کشت زمین کشاورزی هم محافظت از محصولات در برابر انسان ها و جانورهای مزاحم را سخت نموده و هم سختی رفت و امد و بعد مسافت باعث کم رغبتی کشاورزان و ناتوانی در اداره و مدیریت سطح زیر کشت می شود . در نهایت نیز زمین ها بایر و بلااستفاده و در بهترین حالت ویلاسازی می شوند . 🖊 در عین حال کشاورزها میلی به دامپروری و صنایع تبدیلی خرد نداشته باشن و نتیجتا نظام کارخانه داری از اون ها محصولاتشان را بصورت خام خریده و ایجاد ارزش افزوده را در انحصار کارخانجات و سرمایه داری قرار دهد . ❎ در شرایط فعلی، سوء استفاده کننده ها با رانت هایی که در دست دارند ، کار خود را انجام داده و مجوز ساخت را با اندکی پرداخت جریمه و یا کمی هم هدایا و ... دریافت و ویلای مدنظر را می سازند . ✅ حرف ما اینست که اگر رانتی هم وجود دارد ، این رانت توزیع و قابل استفاده برای همه باشد که اثر رانت از بین رفته و همه ی مردم بتوانند از زمین خود استفاده کنند . ♨️ حالا گفته میشود که کشاورزان هم به سراغ ویلا سازی می روند . خب بروند . مگر ویلا فقط برای اغنیاست ؟ اینقدر بسازند که همه مردم ویلا داشته باشند . مگر بد است که محل زندگی مردم توسعه پیدا کنه و از سکرات زندگی شهری فرار کنند ؟ تازه آن موقع میشود برنامه ریزی کرد که کشاورزی در محل زندگی مردم رشد بهتری هم پیدا کند . ضمن این که طبق محاسبات اگر فقط یک درصد زمین های کشاورزی ویلاسازی شود ، ۲۳۰ هزار هکتار زمین زیر ساخت می رود . ⚠️ اگر متری ۲ میلیون تومان هزینه ساخت هر متر را محاسبه کنید ، به رقمی بالغ بر چند هزار هزار میلیارد میرسیم که اصلا چنین نقدینگی در کشور وجود ندارد و اگر هم داشته باشد به ۱۲۰ صنعت کشور جان تازه ای بخشیده و جمعیتی بالغ بر ۲۴ میلیون شغل (بر اساس سرانه ی یک و نیم شغل به ازای ساخت یک ساختمان صدمتری) ایجاد می نماید . 🌸فبهالمراد🌸 📊📈 به افرا (اقتصاد فردای روشن ایران ) بپیوندید اقتصاد با طعمی متفاوت😋😊🌷 @afra_eco
هدایت شده از اندیشکده قصد
💠 اندیشۀ صدر ۳
🔻 در چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهیدصدر به‌صورت وبینار برگزار می‌شود: 
سلسله‌‌نشست‌های علمی «اندیشۀ صدر» 🔻 سومین نشست از سلسله‌جلسات اندیشۀ صدر برگزار می‌شود: 🔷 تأملی در تحلیل تاریخ دوران امامت در آثار شهیدصدر 🔹دکتر محمدحسین رجبی دوانی، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام 🔸 دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰، ساعت: ۲۰:۰۰ 📺 پخش زنده از صفحۀ‌ رسمی اینستاگرام پژوهشگاه شهید صدر 🆔 @shahidsadr
🔺سریال گاندو به نفع کیست؟ 🔰«سریال گاندو» با ظاهری غلط انداز در حال قدرت نمایی از اطلاعات سپاه پاسداران و به نمایش گذاشتن قدرت امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران است، اما در باطن، قدرت نمایی«هوش مصنوعی»، «دولت الکترونیک»، «کنترل پلیسی و امنیتی شهروندان» و تقویت ایده های بیل گیتس صهیونیست است. در سریال قبلی گاندو هم اثری از قدرت معنوی سپاه پاسداران و سرمایه های اعتقادی و انگیزشی نظام نیست، و بیشتر، قدرت سخت افزاری و تکنولوژی مدرنیسم را به رخ ببیننده ها می کشد. گلوبالیست ها با دادن یک امتیاز ظاهری، در حال بسترسازی اجتماعی جهت پذیرش «حکومت مجازی» و «هوش مصنوعی» هستند. سریال هشت قسمتی «تهران» ساخته ی رژیم صهیونیستی اسرائیل، خیلی بهتر و بیشتر از «سریال ایرانی گاندو» به اطلاعات سپاه و انقلابی ها امتیاز داده است تا تسلیم به دنیای تکنولوژیک «هوش مصنوعی» و «دولت الکترونیک» را بقبولاند. البته انتظار ندارم تربیت شدگان نظام آموزشی و فرهنگی جدید ولو حزب اللهی و انقلابی و مذهبی این توطئه بزرگ را بپذیرد. ولی همینقدر بدانید که در آخرین نشست «بیلدربرگ»، صهیونیست ها تنها مسئله ی مهمی را که مورد توجه قرار داده اند، توسعه ی «هوش مصنوعی» با کار ویژه های ایران بوده است و تمام بازی «کرونا هراسی»، برای واکسیناسیون «چیپ گذاری» و ورود جهان، بخصوص ایران، به برنامه «حکومت هوش مصنوعی» و «حکومت واحد جهانی گلوبالیست ها» است. باز یک عده خوشحال باشید که سپاه و بسیج هم «هشدار کبری 11» ساخته است و دنیا به ما افتخار خواهد کرد و از ما خواهد ترسید، دنیایی که شهید فخری زاده بدون حضور فیزیکی حتی یک نفر، فقط بدلیل اتصال به دنیای مخوف دولت الکترونیک با حضور یازده اسکورت تمام مسلح ترور شد. ما باید طرح امنیتی بومی خود را طراحی کنیم و بغیر از محدوده ی ضرورت ها، از بازی صهیونیست ها در «هوش مصنوعی» خارج شویم. —————————— ✅ بروزترین پایگاه خبری‌ طب اسلامی @t_124ir
💠 مرز بیکران حکومت اسلامی ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی گرامی باد حکومت اسلامی یک حکومت فکری است. یکی از مؤلفه‌های ذاتی یک حکومت فکری این است که رسالت فکری مشخصی دارد و محدودۀ خود را به‌اندازه محدوده آن فکر تعریف می‌کند و ازاین‌رو می‌تواند در گسترده‌ترین محدودۀ انسانیِ ممکن گسترش یابد. حکومت اسلامی این‌چنین است؛ چه اینکه حکومتی است که رسالت فکری مشخصی دارد که همان اسلام است و اسلام هم یک دین انسانی عمومی است که حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله به آن دین و برای همه بشر در همۀ زمان‌ها و مکان‌ها و بدون توجه به قومیت‌ها و اقلیم‌ها مبعوث شده است. 📚 بارقه‌ها، ص٢٨۵ 🆔 @shahidsadr