May 11
🌐 با سلام و احترام خدمت اعضاء کانال ژئوپلیتیک رسانه
با توکل به خداند و به پیشنهاد دوستان، کانال ژئوپلیتیک رسانه با فعالیتی ۴ ساله در تلگرام https://t.me/Dr_bavir
و پرداختن به موضوعاتی از جمله:
🔺 ژئوپلیتیک رسانه و حاکمیت اینترنت
🔺 بررسی عوامل رسانه ای تاثیرگذار بر حوزه های ژئوپلیتیک
🔺 نقش رسانه در اعمال و نفوذ قدرت
🔺رصد و تحلیل مسائل ژئوپلیتیک ایران و جهان
و
🔘 پرداختن به ظرفیتها، توانمندیها و همچنین ارائه پیشنهادات و انتقادات در حوزه عملکرد رسانههای داخلی
اکنون در پیام رسان #ایتا نیز آغاز به فعالیت میکند.
همراهی شما عزیزان باعث دلگرمی ماست
افتخار می کنیم اگر ما را همراهی کنید و با نظرات و پیشنهادات ارزشمندتون یاریگرمان باشید.
کانال "ژئوپلیتیک رسانه"
https://eitaa.com/Dr_bavir
💢 افشاگری شبکه الجزیره از جزئیات سلطه صهیونیستها بر شبکه های اجتماعی و حذف و دستکاری محتواهای تولیدی
🔻 شبکه تلویزیونی الجزیره در تحقیقاتی در قالب برنامه "ما خفی اعظم" خود به نقل از حقوقدانان و مسئولان سابق "فیسبوک" فاش کرد که رژیم صهیونیستی با سلطه بر شبکه های اجتماعی، محتوای ضد صهیونیستی و مربوط به کشورهای اسلامی و فلسطینیان را پاک می کند.
🔻 "اریک بارینگ" مدیر سابق واحد سایبری رژیم صهیونیستی در قالب این تحقیقات اذعان کرد که رژیم اسرائیل به طور رسمی و هماهنگ از شرکت "متا" درخواست می کند که کلمات یا جمله های ضد "اسرائیلی" حتی تصاویر شهدای فلسطینی یا ستایش از شهدا را حذف کند و بخش اعظم این محتوا نیز از فیسبوک و شبکه های دیگر حذف می شوند.
🔻 این تحقیق همچنین از لابی های صهیونیستی که به شرکت متا فشار می آورند و کار صدها "اسرائیلی" در بخش های مختلف این شرکت و ارتباط گذشته شماری از آنها با ارتش و کابینه رژیم اسرائیل پرده برداشت که بارزترین کارمندان "اسرائیلی" بانفوذ در آن، "آدم موسری" رئیس اینستاگرام، "دیوید فیشر" مدیر واحد درآمدزایی فیسبوک و فرزند رئیس سابق بانک مرکزی رژیم اسرائیل و همچنین یک زن به نام "ایمی بالمور" مدیر سابق وزارت دادگستری این رژیم است که این زن مسئول واحد سایبری اقدام علیه محتوای تولیدی فلسطینیان است.
🔻 نکته عجیب این است که این زن در شورای نظارت فیسبوک نیز منصوب شده است که میزان استقلال این شورا را زیر سوال می برد.
🔻 شرکت متا یکی از بزرگترین مقرهای خود در خارج از آمریکا را نیز در تل آویو افتتاح کرده است.
🔻 شرکت متا در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و اینستاگرام، واتساپ، فیسبوک و فیسبوک مسنجر چهار برنامه پرطرفدار متعلق به این شرکت هستند.
#اخبار_استراتژیک
#ژئوپلیتیک_رسانه
با ما همراه باشید
@Dr_bavir
🛑 جهاد تبیین، جهاد قطعی
⭕️ جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی میشود:
1️⃣ - ویژگیهای جنگ نرم:
۱- پیچیده بودن
۲- آرام و بیصدا
۳- غافلگیرکننده
۴- پیشرفته
۵- هنرمندانه
۶- سازماندهی شده
۷- سریع و پرشتاب
۸- دقیق نبودن مرزهای خودی و غیرخودی
2️⃣ - روشهای اعمال جنگ نرم:
۱- فریب مردم
۲- شایعهپراکنی
۳- شبههافکنی در جامعه
۴- کارشکنی در برنامهها
۵- نفوذ (نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان- نفوذ در برنامهها و تصمیمات)
۶- برخی اغتشاشات صنفی
3️⃣ - ابزارهای جنگ نرم:
۱- رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل: ماهواره، اینترنت، فضای مجازی
۲- سلبریتیها از هر قشری (هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و...)
4️⃣ - اهداف جنگ نرم:
۱- تغییر باورها و اعتقادات
۲- تغییر افکار و اندیشهها
۳- تغییر رفتار
۴- تغییر ساختار (هدف غایی)
5️⃣ - پیامدهای جنگ نرم:
۱- سست کردن مقاومت ملی
۲- از بین بردن وحدت و انسجام
۳- به هم ریختن آرامش روانی جامعه
۴- ایجاد دوقطبیهای کاذب و عمیق کردن برخی شکافهای سطحی و جزئی موجود
۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها
۶- تغییر سبک زندگی از شیوه بومی، سنتی و اسلامی به لوکسگرایی و مصرفزدگی
۷_ ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان؛ چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر و ...
6️⃣ - راههای مقابله با جنگ نرم:
۱- تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد
۲- بصیرتافزایی
۳- نیکوکاری
۴- تقویت همبستگی
۵- خدمت به مردم
۶- شایستهگزینی
۷- مبارزه با فساد
۸- صداقت با مردم
۹- حضور در مراسمهای مذهبی و ملی
۱۰- تقویت روحیه ایثار
۱۱- تقویت امید در جامعه
۱۲- باور به نقش جوانان
۱۳- توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان
۱۴- تسهیل ازدواج
۱۵- توجه به معیشت مردم
۱۶-اعتقاد به اصل"ما میتوانیم"
۱۷- سادهزیستی و پرهیز از اسراف
۱۸ - مصرف کالاهای داخلی
۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت
۲۰- کاهش فاصلههای غیر ضروری و غیر لازم میان مردم و مسئولین.
۲۱- تشویق به حضور و عضویت حداکثری در بسیج و مساجد و مراسم های آن و محافل منبر و روضه و ادعیه و همراه بردن خانواده جهت تشویق و ترغیب
۲۲- گوش کردن دقیق به رهنمودها و سخنرانیهای رهبری.
🛑 جنگ امروز، امتداد جنگ هشت ساله دیروز است، اما به مراتب سختتر و پیچیدهتر.
🔺در این میدان همه مانند یک فرمانده عمل کنید. سکوت جایز نیست. رزمندگان در دفاع مقدس در حین خط شکنی و ایجاد معبر در میدان مین و حفظ خط مقدم، ادعیه و ذکر و زیارت عاشورا بر لب داشتند.
🔺امروز فقط به محافل پر فیض حدیث کسا و زیارت عاشورا و ادعیه ها و ..... اکتفا نکنیم. در این محافل و در بین اقوام و دوستان و محل کار، تبیین و روشنگری هم باشد.
"محتوای جهاد تبیین"
با ما همراه باشید
#ژئوپلیتیک_رسانه
@Dr_bavir
✅ شبکههای استانی کانونهای مقاومت فرهنگی رسانهای
🔸امروزه که هویت بومی و ملی ما توسط انواع شبکههای تلویزیونی و فضای مجازی مورد هجمه رسانهای قرار گرفته است، #شبکههای_استانی از بهترین ظرفیت برای تقویت و تحکیم مؤلفههای هویت بومی و محلی که در ذیل #هویت_ملی قرار میگیرد، برخوردار است و با بهرهگیری از سنتهای بومی و محلی و نمادهای مختلف استان مانند لباس، موسیقی محلی ـ مقامی و… میتوانند در جهت تقویت و تحکیم بنیانهای فرهنگ و هویت ملی، نقش آفرینی کنند.
🔹توجه به فرهنگها و آیینها، همچنین گویش و زبان محلی، این شبکهها را به کانون های #مقاومت_فرهنگی_رسانهای در برابر هجمههای رسانههای بیگانه قرار داده و از تضعیف آن جلوگیری میکند.
از سوی دیگر در حوزه معارف دینی و فرهنگ اسلامی نیز #مناسک_سازی به منظور اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی در میان گسترهی وسیعی از مخاطبان، ظرفیت بزرگی است که نباید مغفول بماند.
🔸استفاده از #خرد_جمعی فرهیختگان، هنرمندان و مبتکرانِ همه استانها و در اختیار داشتن حجم بالایی از هنرمندان علاقهمند بومی و نیروهای مستعد استانها، یک سرمایه بزرگ بومی و ملی است که بهره گیری درست از آن میتواند در مسیر هم افزایی نیروی انسانی و متخصص کشور در حل مسائل ملی، کارساز باشد و شبکههای استانی میتواند کانون بازشناسی و بهرهوری از این استعدادهایی باشند که خیلی از مواقع ناشناخته باقی میمانند و در گمنامی به هدر میروند.
🔸 نقش کانونی شبکههای استانی در هر استان را میتوان در ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان استان یا حمایت رسانهای از توسعه و گسترش صنایع، اقتصاد، تجارت، و….. در استانها نیز جستجو کرد.
در واقع کارکرد شبکههای استانی فراتر از تولید سرگرمی و آگاهی میتواند به تسریع در فرایند کارآفرینی نیز تعمیم داده شود که این ویژگی را کمتر میتوان در شبکههای سراسری پیدا کرد.
🔹اگر نگاهی آماری و جمعیتی هم به شبکههای استانی بیندازیم، قطعاً تعداد مخاطبان بالقوه و بالفعل شبکههای استانی نسبت به شبکههای سراسری اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. به ویژه اینکه مخاطبان بومی به تماشای برنامههای مربوط به شهر و دیار خود #گرایش_غریزی دارند و میتوان تخمین زد که دست کم مخاطبان بالقوه شبکه های استانی، بیش از شبکههای سراسری یا شبکههای مرکز است که این سرمایه انسانی، بزرگترین امتیاز برای سرمایه گذاری شبکههای استانی در تولیدات رسانهای است.
🔸از حیث برنامهسازی هم اگر به این موضوع نگاه کنیم، برخی #سوژه_ها در سطح استانی وجود دارد که جاذبه رسانهای آن را نمیتوان در جای دیگر پیدا کرد؛ به ویژه در حوزه مستند سازی.
در واقع توانمندی تولید مستندهای اجتماعی، اقلیمی و…. به صورت کاملاً بومی از جمله امتیازهای شبکه استانی است.
#ژئوپلیتیک_رسانه
با ما همراه باشید
@Dr_bavir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تری کروز ؛ بازیگر ، مجری تلویزیون و فوتبالیست آمریکایی: بهترین مثال برای بیان وضعیت زنان در غرب ؛ مثال برده داری هست...
‼️ اصلا این جا مردها زن ها رو به شکل یک انسان نمی بینند و معتقدن اصلا زن ها آدم نیستند
🔺 وقتی یک زن می خواد از بچه هاش یا شرایط زندگیش صحبت کنه شرایط طوری هست که انگار همه به اون زن میگیم هی ساکت باش ؛ ساکت باش ؛ تو فقط کالا هستی و فقط باید یک کالای خوشگل باشی
#اینجاپایاݩدݩیاسٺ
#ژئوپلیتیک_رسانه
با ما همراه باشید
@Dr_bavir
✅ دیپلماسی فرهنگی و دفاع مقدس : تقریبا هیچ !
🇮🇷 #دفاع_مقدس به عنوان مهم ترین واقعه ٤٤ سال اخیر در حوزه نظامی و فرهنگی ملت ایران، آنچان که باید بازتابی در فضای مجازی و رسانههای اجتماعی نداشته است. به لحاظ آسيب شناختي چرایی عدم معرفی ٨ سال دفاع مقدس ملت ایران به لحاظ محتوايي، عملکردي و ساختاري قابل تحليل و بررسي جدی است. نقایصی که در نبود سیاست گذاری های متناسب با این فضا توسط دست اندرکاران امر برای انتشار محتوا میتواند بخش عمدهای از آن توسط کاربران متعهد و خودجوش جبران شود.
💢در ادامه بصورت تیتر وار نگاشتی از وضعیت فعلی در فضای رسانه های اجتماعی حوزه وب غیرفارسی زبان اشاره می شود :
🔺 درحالیکه زیرساختهای فیزیکی از قبیل باغ موزه دفاع مقدس در تهران ، مراکز استان ها و مناطق عملیاتی غرب و جنوب ایجاد شده است. اما روابط عمومی های این مجموعه های فرهنگی علیرغم هزینه های صورت گرفته، اقدام قابل ذکری در جهت معرفی خود به زبان های دیگر انجام نداده اند. تنها کافی است یک مراجعه به سایت موزه جنگ مسکو و تور مجازی آن بزنید و با مقایسه آن با نمونه های داخلی، متوجه تراژدی شوید : victorymuseum.ru
🔹 تقریبا زیرنویس هیچکدام از مستندهای روایت فتح شهید سید آوینی به عنوان مهم ترین گنجینه ویدئویی دفاع مقدس به زبان های انگلیسی و عربی در شبکه های اجتماعی پیدا نمی شود. فیلم های شاخص سینمایی دفاع مقدس نیز به همین ترتیب !
🔹 با جستجوی نام ١٠ عکاس شاخص جنگ که بسیاری از آنها نیز جوایز بین المللی گرفته اند. نهایتا تعدادی محدود خبر یافت می شود. مقالات و مصاحبه ها نیز عمدتا توسط سایت های تخصصی، غیر ایرانی و بعضا مغرض با سوگیری های رسانه ای انجام شده است.
🔹 موسیقی و سمفونی های دفاع مقدس نیز ظرفیت بالایی برای جهانی شدن دارد. سمفونی خرمشهر استاد مجید انتظامی در شبکه های مجازی به زبان های مختلف میلیون ها بار دیده شده است. با جستجوی نام #صادق_آهنگران مداح معروف جنگ به زبان انگلیسی و عربی و نتایج بازدید ویدئوها و مرور نظرات آن می توان به مشاهدات جالبی رسید. انتشار محتوا تنها محدود به خلاقیت شخصی کاربران در حساب های شخصی خود بوده است.
🔹 سایت goodreads بزرگترین پاتوق مجازی کتابخوانهاست. در بخش عربی این سایت یک کاربر عرب زبان یک تاپیک پیرامون کتابهای سلام بر ابراهیم و خاک های نرم کوشک ایجاد کرده است. Rate کتاب سلام بر ابراهیم از بین نظر 249 نفر 4.53 از 5 است. که آمار فوق العاده ای است. در قسمت بحث و تبادل نظر بسیاری از اثرگذاری معنوی این کتاب گفته اند. ظرفیت های کتاب و ادبیات دفاع مقدس در دیپلماسی فرهنگی ایران کاملا مغفول مانده است.
🔹 در حوزه تولید مقالات تخصصی و علمی و جستجوی آن در شبکه های تخصصی علمی از قبیل academia یا google scholar نتایج محدود به پژوهش های دانشجویان دانشگاه های غیر ایرانی است.
🔹 گرافیک بهترین هنر برای ابراز مفاهیم است. لذا گرافیک و هنر تصویر برای انتقال رویکردهای دفاع مقدس بسیار موثر و اثرگذار می باشد . علیرغم تولید آثار شاخص در این حوزه در داخل کشور و عدم نیاز به ترجمه، متاسفانه بازنشر مناسبی در فضای رسانه ها و شبکه های بین المللی صورت نگرفته است.
🔹 در حالی که ملت ایران از بزرگترین قربانیان جنگهای ناجوانمردانه و استفاده از سلاحهای شیمیایی، سلاحهای ممنوعه و انواع مینها و بمبها بوده است، در این زمینه محتوای رسانه ای شاخصی در فضای مجازی دیده نمی شود. طبیعی است در حوزه حقوقی نیز با اقدامات صورت گرفته به دلیل عدم پیگیری جدی و مداوم در جریان سازی رسانه ای، عملا نتیجهی ملموسی حاصل نشده است. و ...
#برندسازی_ملی
#برند_ایران
#ژئوپلیتیک_رسانه
با ما همراه باشید
@Dr_bavir
🔴 هالیوود و ایران ستیزی
🔺هالیوود در کنار «اسلام هراسی»، از روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، رویکرد #ایران_هراسی را در دستور کار خود قرار داد و تلاش های فراوانی برای ارائه تصویری غیرواقعی از این حادثه تاریخی و دستاوردهای آن صرف کرده و برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران دو پروژه در دستور کار قرار گرفت:
⚠️«مهار» و «ایران هراسی».
🔺پروژه «مهار» با تحریک عراق به رهبری «صدام» و حمایت همه جانبه جهانی از این کشور برای حمله به ایران و تحریم جمهوری اسلامی رقم خورد.
🔺همزمان با اجرای «مهار»، پروژه «ایران هراسی» با رویکردهای متفاوت بویژه در حوزه #سینما آغاز کرد
🔲 بنگاه های سینمایی وابسته به هالیوود در سال های ابتدایی جنگ تحمیلی، با ساخت فیلم سینمایی "شیرین وحشی»، تصویری متفاوت از رزمندگان اسلام به جهانیان عرضه کردند.
🔺در این فیلم که با بازتاب جهانی و با «پروپاگاندا» سیاسی همراه بود، نگاه رحمانی رزمندگان ایرانی به اسرای عراقی حذف و تصویری خشن از آنان ارائه شد.
🔲 اثری دیگری که در هالیوود با رویکرد «ایران هراسی» ساخته شد، «بدون دخترم هرگز» نام داشت
🔺 فیلمی که در تلاش بود، چهره ای «افراطی مذهبی نهادینه شده در خانواده مسلمان ایرانی» را به تصویر در آورد.
🔲 نمونه گل درشت دیگر از پروژه «ایران هراسی» هالیوود با ساخت فیلم سینمایی «خانه ای از شن و مه» رقم خورد.
🔺 این اثر با مظلوم نمایی مردم آمریکا، ایرانیان را مردمی «جاه طلب»، «اشغالگر» و «به بن بست رسیده» نشان داده که قصد دارند به ناحق حقوق دیگران - شهروندان آمریکایی - را زیر پا بگذارند.
🔲 تلاش هالیوود طی سال های اخیر در راستای «ایران هراسی» با ساخت فیلم سینمایی «۳۰۰» در سال ۲۰۰۷ میلادی دنبال شد.
🔺این فیلم ساخته «زاک اسنایدر» کارگردان یهودی آمریکایی با الهام از جنگ تاریخی «ترموپیل» در سال ۴۸۰ پیش از میلادی، نبرد ۳۰۰ سرباز یونانی با لشگر «خشایار شاه» را روایت می کند.
توهین و جسارت به تاریخ باستانی ایران و ایرانیان در این اثر سینمایی، به حدی بود که واکنش سریع رسمی و غیر رسمی ایرانیان در سراسر جهان را برانگیخت و سازندگان و گردانندگان پشت صحنه این اثر هالیوودی را سرگردان کرد.
🔲 «سنگسار ثریا» محصول ۲۰۰۸ دیگر آثار سینمایی ساخت هالیوود با نگاه «ایران هراسی» است.
🔺این فیلم ضمن با بهانه انتقاد از عمل سنگسار، تلاش دارد در قالب داستانی پرکشش و عاطفی تصویری متوحش از ایرانیان نشان دهد.
🔲 نمونه دیگر از رویکرد هالیوودی «ایران هراسی» که بار دیگر تاریخ معاصر انقلاب اسلامی را هدف قرار داده «آرگو» - سفینه - نام دارد.
🔺«آرگو» به کارگردانی و بازیگری «بن افلک» به موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ و فرار چند جاسوس آمریکایی از ایران می پردازد.
🔲 رویکرد «ایران هراسی» هالیوود بار دیگر با ساخت فیلم سینمایی «گلاب» محصول سال ۲۰۱۳ به بار نشست.
🔺این اثر سینمایی به کارگردانی «جان استوارت» مجری و شومن آمریکایی بر اساس روایت خبرنگار یکی از رسانه های فارسی زبان غربی، به تخطئه ماجراهای پس از انتخابات خرداد سال ۱۳۸۸ می پردازد.
🟧 #برنامه_صلحآمیز_هستهای جمهوری اسلامی ایران نیز طی سال های اخیر بطور مستقیم یا غیر مستقیم با خط دهی رسانههای ضد ایرانی و صهیونیستی، دستمایه تولید آثار سینمایی در هالیوود شده که «جوخه انتحار» ساخته دیوید آیر محصول ۲۰۱۶ آمریکا نمونه آنها است.
🟧در پیوند با موضوع معرفی تهدید برنامه هسته ای ایران اکنون هالیوود فیلم سینمایی «مامور مخفی» ساخته «یوال آدلر» کارگردان اهل رژیم صهیونیستی را روانه پرده سینماهای اروپا کرده است.
🔺«مامور مخفی» محصول مشترک اسراییل و آمریکا بود و از رمان «معلم انگلیسی» نوشته «ییفتاخ رایشر عطیر» مامور پیشین سازمان اطلاعاتی اسراییل اقتباس شده است.
🔲 نباید فیلم سینمایی «مامور مخفی» را آخرین ساخته در راستای «ایران هراسی» دانست زیرا حدود سه سال پیش عقبه فرهنگی آمریکایی صهیونیستی در قالب سریالی به نام «تهران» پروژه جدیدی را به نمایش در آورد.
🔺سریال «تهران» ساخته دانیل سیرکین به روایتی اغراق آمیز از نفوذ عوامل موساد به سیستم های امنیتی کشور برای مهار به ادعای آنها برنامه غیر صلح آمیز هسته ای ایران می پردازد
🔴 به هر روی، آمریکا طی ۴۰ سال گذشته، با هالیوود جنگ فرهنگی یا تعبیر رهبر انقلاب «شبیخون فرهنگی» را در کنار جنگ اقتصادی پیش برده است.
📍به باور کارشناسان سینمایی تمایل هالیوود به رویکرد «ایران هراسی»، به امر ذاتی این بنگاه سینمایی تبدیل شده و رویه ای بخشنامه ای نیست.
https://irna.ir/xjNr6k
#ژئوپلیتیک_رسانه
با ما همراه باشید
https://t.me/Dr_bavir/5144