eitaa logo
دکترمسعودبازودار(استاد دانشگاه،نویسنده،پژوهشگر)
917 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
30 فایل
کاردانی:دینی و عربی،کارشناسی الهیات و معارف اسلامی،کارشناسی ارشد فقه وحقوق اسلامی،دکتری:الهیات گرایش فقه ومبانی حقوق
مشاهده در ایتا
دانلود
9️⃣ : امام صادق(علیه السلام) فرمود : «کسی برای فرج دعا کنه، ما خانواده براش دعا می کنیم!»
👤سید احمد نجفی : «به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد : این حدیث از شما است که؛ [«لایعبر الصراطَ الّا مَن کان بیده صک او برات من ید علی بن ابی طالب(ع)؟» امام فرمود: بله! عرض کرد: «حتی الانبیاء؟!» امام صادق(علیه السلام) فرمود : «حتی خاتم الانبیاء!!!»]
✍این حدیث جعلی است و از امام صادق(علیه السلام) و یا دیگر ائمه اطهار(علیهم السلام) صادر نشده و در هیچ منابعی ولو ضعیف ذکر نشده و مسلما از جعلیات است. هرچند روایاتی در کتب شیعه و اهل سنت وجود دارد که دلالت بر جواز امام علی(علیه اسلام) بر عبور از صراط است. مثلا؛ مرحوم شیخ مفید حدیثی «مضمر»(حدیثی که در آن نام معصوم ذکر نشده و از نام ایشان با ضمیر غایب استفاده شده) در کتاب خود نقل می کند که؛ «أَنَّهُ لاَ يَعْبُرُ اَلصِّرَاطَ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ مَنْ كَانَ مَعَهُ بَرَاءَةٌ مِنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(ع) مِنَ اَلنَّارِ» در روز قیامت کسی از صراط عبور نمی کند، مگر کسی که مجوز برائت از آتش جهنم از جانب علی بن ابی طالب(ع) داشته باشد.(۱) و همچنین «زمخشری» از علمای اهل سنت آورده است که؛ روزی ابوبکر بن ابی قحافه با امام علی(ع) دیدار کرد و وقتی به چهره امام علی(ع) نگاه کرد و تبسم نمود. حضرت(ع) وقتی دلیل را پرسید، ابوبکر گفت : من از رسول اکرم(ص) شنیدم که فرمود : «لَا یَجُوزُ اَحَدُ اَلصِّرَاطَ إِلَّا مَن کَتَبَ لَهُ عَلِيُّ(ع) الجَوَازَ» هیچ‌ کس از صراط نمی‌گذرد، مگر این‌ که علی(ع) نامه عبور را برای او بنویسد.(۲) و همچنین «انس بن مالک» از حضرت رسول اکرم(ص) روایت کرده است که حضرت(ص) فرمود : «إِذَا کَانَ يَومُ القِيَامَةِ وَ نُصِبَ الصِّرَاطُ عَلَي شَفِيرِ جَهَنَّمَ لَم يَجُز اِلَّا مَن مَعَهُ کِتابُ عَليِّ بنِ اَبِي‌طَالَبِِ(ع)» روزی که قيامت برپا می‌‌شود و پل صراط بر کنار جهنم نصب می‌‌گردد، هيچ‌کس حق عبور از آن را نخواهد داشت، مگر اين‌که برگه اجازه علی بن ابی‌‌طالب(ع) را به همراه داشته باشد.(۳) اما روایت فوق که «سید احمد نجفی» آن را نقل می کند، بی سند است و حتی مخالف با اصول مذهب شیعه و روایات متواتر است. زیرا حضرت خاتم الانبیاء رسول اکرم(ص) بر تمام خلق افضل و مولا و سرور تمامی خلایق می باشد. و طبق گفته مرحوم علامه مجلسی اینکه امیرالمومنین امام علی(ع) را افضل بر رسول خدا(ص) هستند، از عقاید غلات می باشد و معتقدین این اعتقاد «کافر» می باشند. امام باقر(علیه السلام) فرمود : «عَلِيٌّ(ع) أَوَّلُنَا وَ أَفْضَلُنَا وَ خَيْرُنَا بَعْدَ النَّبِيِ‏(ص)» علی(ع) نخستین و بافضیلت ترین و بهترین ما بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله است.(۴) و امام صادق(علیه السلام) فرمود : از خدا بترسید و او و رسولش را بزرگ دارید و کسی را بر رسول خدا(ص) برتری ندهید، زیرا خداوند او را برتری داده و اهل بیت(ع) پیامبر خود را به طور میانه دوست داشته باشید و غلوّ نکنید.(۵) چرا باید امثال سید احمد نجفی دست به جعل حدیث و روایت بزنند؟!! مگر ما در فضیلت و منقبت امام علی(علیه السلام) کم روایت صحیح السند و پر محتوا داریم؟!!! ابا ربیع شامی می گوید : امام محمد باقر(علیه السلام) خطاب به من فرمود : «وَیْحَكَ یَا أَبَا الرَّبِیعِ! ..لَا تَقُلْ فِینَا مَا لَا نَقُولُ فِى أَنْفُسِنَا فَإِنَّكَ مَوْقُوفٌ وَ مَسْئُولٌ لَا مَحَالَةَ فَإِنْ كُنْتَ صَادِقاً صَدَّقْنَاكَ وَ إِنْ كُنْتَ كَاذِباً كَذَّبْنَاكَ!» واى بر تو اى ابا ربیع! درباره ما آنچه خود نگفته ایم مگو! زیرا ناچار تو در قیامت بازداشت و بازخواست شوى، پس اگر راست گو باشى تصدیقت كنیم، و اگر دروغگو باشى تكذیبت می كنیم.(۶) دروغ بستن به امام معصوم(ع) تابدان‌ جا خطرناک و کفرآمیز است که؛ ▫️«روزه را باطل می‌کند.»(تهذیب الاحکام، ٤/٢٠٣) ▫️«از گناهان کبیره معرفی شده است.»(الکافی، ٢/٣٣٩) «انسان را از اسلام خارج می‌کند.»(الکافی، ٢/٣٣٨) ▫️«انسان را ملعون می‌کند.»(الکافی، ٢/٣٤٠) ▫️«به دلیل اینکه دروغ بستن بر پیامبر و امام علیهم‌السلام، دروغ بستن به خداست، انسان را مستحقِ عذاب خداوند می‌کند.»(الکافی، ٤/١٨٧) ▫️«انسان شامل نفرین رسول اکرم(ص) می‌شود.»(من لایحضره الفقیه، ٤/٣٦٤) در نتیجه کسی که مطلب کذبی را چه در روضه و چه در معارف به امام معصوم(ع) نسبت دهد، هم خود را عاقبت به شر کرده، هم به خداوند متعال و هم به پیامبر اکرم(ع) و اوصیای ایشان جسارت نموده است. 📚منابع : ۱)تصحيح إعتقادات الإمامية شیخ مفید، ص۱۰۸ ۲)المختصر من کتاب الموافقة بین اهل بیت و الصحابة زمخشری، ص۵ ۳)مناقب علی بن ابی طالب، ابن مغازلی شافعی، ص۱۴۲ ۴)بصائر الدرجات صفار قمی، ج‏۱، ص۲۱۶ ۵)قرب الإسناد حمیری، ص۱۵۹ ۶)الكافى شیخ کلینی، ج۳، ص۴۰۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅شیخ طوسی می نویسد : پس از واقعه ی کربلا، ابراهیم‌ بن ‌طلحه در مدینه به استقبال امام سجاد(ع) آمد و از ایشان درباره‌ پیروز میدان کربلا ‌پرسید. آن حضرت(ع) در جواب فرمود : 📋《إذَا أرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ، وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ، فَأذِّنْ ثُمَّ أقِم!》 ♦️اگر می‌خواهی بدانی چه کسی پیروز شد، موقع نماز، اذان و اقامه بگو! (کنایه از این‌که بر پاماندن اسلام و مظاهر دین مانند نماز، دلیل بر پیروزی واقعی نهضت امام حسین(ع) است).(۱) چون پیشتر مغیره بن شعبه به معاویه گفته بود : 📋《قَدْ بَلَغْتَ سِنّاً فَلَوْ بَسَطْتَ خَيْراً، وَ أَظْهَرْتَ عَدْلاً فَإِنَّكَ قَدْ كَبِرْتَ وَ لَوْ نَظَرْتَ إِلَى إِخْوَتِكَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ، فَوَصَلْتَ أَرْحَامَهُمْ، فَوَ اَللَّهِ مَا عِنْدَهُمْ اَلْيَوْمَ شَيْءٌ تَخَافُهُ》 ♦️تو به آرزوهايت كه می خواستی، رسيدی، اكنون به عدالت رفتار كن و در حق بني هاشم خوبي كن و مطمئن باش كه خطري تو را تهديد نمي كند و اين رويه باعث می شود كه نام نيكی از تو در تاريخ باقی بماند. معاویه در پاسخ گفت : 📋《هَيْهَاتَ مَلَكَ أَخُو تَيْمٍ فَعَدَلَ وَ فَعَلَ مَا فَعَلَ، فَوَ اَللَّهِ مَا عَدَا أَنْ هَلَكَ فَهَلَكَ ذِكْرُهُ، إِلاَّ أَنْ يَقُولَ قَائِلٌ أَبُو بَكْرٍ، ثُمَّ قَالَ فِي عُمَرَ وَ عُثْمَانَ مِثْلَ ذَلِكَ》 ♦️هيهات! هيهات! به چه نامي اميد داشته باشم كه از من باقي بماند، ابو بكر و عمر رفتند، امروز چه مقدار از آنان نام برده مي شود؟ سپس گفت : 📋《وَ إِنْ أَخَا بَنِي هَاشِمٍ يُصَاحُ بِهِ فِي كُلِّ يَوْمٍ خَمْسَ مَرَّاتٍ : أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اَللَّهِ فَأَيُّ عَمَلٍ يَبْقَى بَعْدَ هَذَا؟ لاَ أُمَّ لَكَ، لاَ وَ اَللَّهِ إِلاَّ دَفْناً دَفْناً!》 ♦️اما نام پيامبر(ص) را مي بيني كه روزي پنج مرتبه در ماذنه ها برده مي شود! اي بيچاره! بعد از نام پيامبر(ص) چه عملي و چه نامي باقي مي ماند؟ نه! به خدا سوگند! مگر آنكه اين نام محمد(ص) دفن شود!!(۲) 📚منابع: ۱)امالی شیخ طوسی، ص۶۷۷ ۲)إثبات الهداة شیخ حُر عاملی، ج۳، ص۳۵۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 1️⃣1️⃣متن کلیپ : «فقط حلال زاده میره تو حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و اگر رقم دیگری باشه بره خون دماغ میشه، اکثر می ترسند، بِرن.» 🎤شیخ ✍مدرک و دلیل این حرف چیه؟ آیا روایتی در اینباره هست؟ آیا در طول تاریخ این گونه بوده؟ یعنی هر کسی هم در حرمِ این دو بزرگوار احیانا خون دماغ شد، حلال زاده نیست و باید به نسبش شک کنه؟!! واقعا جا داره بپرسیم که از کجا داری میگی اینو جناب بندانی؟ این همه سخنان عوامانه و ناپخته از کجا نشات میگیره؟
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 2️⃣1️⃣متن کلیپ : «[سخنان حضرت عباس(ع) هنگام شهادت، وقتی امام حسین(ع) بالای سر او حاضر شد!] فرمود: تا زنده ام داداش یه خواهش دارم. اولا؛ این خون رو از چشمم بر طرف کن، تا یه بار دیگه جمالتو ببینم‌. دوم اینکه؛ تا زنده ام بدنمو سمت خیمه ها نبر!» 🎤شیخ ‌✍معتبرترین نقل در مورد شهادت حضرت عباس(علیه السلام)، نقل شیخ مفید(۴۱۳ق)(۱) و نقل سید بن طاووس(۶۶۴ق)(۲) می باشد. در این دو کتاب، ذکری از درخواست اینچنینی حضرت عباس(علیه السلام) از امام حسین(علیه السلام) نشده است. حتی این سخن، در نقل غیر معتبر نیز، یعنی نقل علامه مجلسی(۱۱۱۰ق)(۳) هم نیامده است. جناب بندانی وقتش نرسیده که بابت هر ادعایی سند ارائه بدید؟ 📚منابع : ۱)الإرشاد شیخ مفید، ج۲، ص۹۵ ۲)اللهوف ابن طاووس، ص۹۵  ۳)بحارالأنوار مجلسی، ج‏۴۵، ص۴۱