eitaa logo
دفتر آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی
573 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
254 ویدیو
397 فایل
دفتر مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یدالله دوزدوزانی تبریزی مدظله العالی آدرس سایت : WWW.DUZDUZANI.IR آدرس کانال : @Duzduzani_ir شماره تماس : ۰۲۵-۳۷۱۳۳ جهت ارتباط با ما و ارسال استفتاء لینک زیر کلیک نمایید: @duzduzani
مشاهده در ایتا
دانلود
فاطمه سلام الله علیها 💠امام صادق عليه السلام 🔸أنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَانَتْ سُبْحَتُهَا مِنْ خُيُوطِ صُوفٍ مُفَتَّلٍ مَعْقُودٍ عَلَيْهِ عَدَدَ اَلتَّكْبِيرَاتِ فَكَانَتْ عَلَيْهَا اَلسَّلاَمُ تُدِيرُهَا بِيَدِهَا تُكَبِّرُ وَ تُسَبِّحُ إِلَى أَنْ قُتِلَ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ ، رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ سَيِّدُ اَلشُّهَدَاءِ فَاسْتَعْمَلَتْ تُرْبَتَهُ وَ عَمِلَتِ اَلتَّسَابِيحَ فَاسْتَعْمَلَهَا اَلنَّاسُ 🔹تسبيح فاطمه ، دختر پيامبر خدا ـ كه درود خدا بر آن دو باد ـ ، از نخ پشمىِ بود كه بر آن به تعداد تكبيرات ـ 34 عدد ـ گِره زده بود و او با دستش، آن را مى چرخاند و تكبير و تسبيح مى گفت تا آن كه حمزة بن عبد المطّلب، به شهادت رسيد، پس تربت او را براى ساختن تسبيح، به كار برد. و از آن پس ساختن تسبيح در ميان مردم رواج يافت. 📗وسائل الشیعة، ج۶، ص۴۵۵. 📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی @duzduzani_ir
💐 با سعادت سرور بانوان عالم، دخت مکرم خاتم الأنبیاء، حضرت سلام الله علیها را به محضر مبارک امام عصر و زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیعیان تبریک و شادباش عرض می نمائیم. یا فاطر بحق فاطمه عجل لولیک الفرج کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی 🆔 @duzduzani_ir
28.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠کلیپ تصویری: بانوی آفتاب 🔸معرفی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از ولادت تا شهادت 📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی @duzduzani_ir
💐20 جمادی الثانی ﻭﻟﺎﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ علیها ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﭼﻨﻴﻦ ﺭﻭﺯﻯ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﻮﺭﺍﺀ ﺍﻧﺴﻴﻪ، ﻋﺬﺭﺍﺀ ﺑﺘﻮﻝ، ﺍﻡّ ﺍﺑﻴﻬﺎ، ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﭘﻨﺠﻢ ﺑﻌﺜﺖ ﺩﺭ ﻣﻜّﻪ ﻣﻜﺮّﻣﻪ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺁﻣﺪ. (1) ← ﺍﻧﻌﻘﺎﺩ ﻧﻄﻔﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺍﻧﻌﻘﺎﺩ ﻧﻄﻔﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﻣﺮﺍﺣﻠﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺫﻳﻠﺎً ﺧﻠﺎﺻﻪ ﺁﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ : (2) 1. ﺩﺭ ﺷﺐ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﻴﺒﻰ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻫﺪﻳﻪ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻋﻈﻤﺖ ﺧﻠﻘﺖ ﻭ ﺑﻮﻯ ﻭ ﺭﻧﮓ ﻭ ﺯﻳﺒﺎﺋﻰ ﺁﻥ، ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺗﻌﺠّﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻣﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺗﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻴﻞ ﻛﻨﺪ. ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺳﻴﺐ ﺭﺍ ﺷﻜﺎﻓﺖ، ﻧﻮﺭﻯ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭﺧﺸﻴﺪ. ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ علیه السلام ﮔﻔﺖ : ﺑﺨﻮﺭ ﻳﺎ ﺭﺳﻮﻝ الله، ﻛﻪ این ﻧﻮﺭ ﻣﻨﺼﻮﺭﻩ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺩﺧﺘﺮﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺻﻠﺐ ﺗﻮ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. (3) ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻰ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺭﻃﺐ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﻫﻢ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻟﺎﻧﺒﻴﺎﺀ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻣﻴﻞ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ. (4) 2. ﺩﺭ 10 ﺷﻌﺒﺎﻥ ﺳﺎﻝ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﻄﺢ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻛﻨﺎﺭﻩ ﮔﻴﺮﻯ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺪّﺕ 40 ﺭﻭﺯ ـ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺪّﻣﻪ ﺣﻤﻞ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ـ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﻓﺮﻣﻮﺩ. (5) ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﺎﻗﻪ ﻭﺍﻓﺮﻯ ﺑﻪ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﭘﺮ ﻣﺸﻘّﺖ ﺑﻮﺩ، ﻭﻟﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﭘﻴﻐﺎﻡ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﻣﺪّﺗﻰ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﻧﻤﻰ ﺁﻳﻢ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺑﻨﺖ ﺍﺳﺪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﻣﻰ ﺭﻭﻡ. شب ها ﺩﺭ ﺭﺍ ﺑﺒﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺴﺘﺮ ﺁﺳﺎﻳﺶ ﻛﻦ. ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ شب ها ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺑﻨﺖ ﺍﺳﺪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﻣﻰ ﺁﻣﺪ. ﻫﺮ ﺷﺐ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﻓﻄﺎﺭ، ﺧﺮﻣﺎ ﻭ ﺍﻧﮕﻮﺭ ﻭ ﻏﺬﺍﻯ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ. ﺑﺎ ﺁﺏ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﻭ ﺣﻮﻟﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻪ ﻭ ﺗﻤﻴﺰ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﺍﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺣﺴﺐ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺟﻠﻮ ﺩﺭ ﻣﻰ ﻧﺸﺴﺖ ﻛﻪ ﻛﺴﻰ ﻧﻴﺎﻳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻏﺬﺍ ﺑﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ شریک ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺷﺐ ﭼﻬﻠﻢ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺭﺳﻴﺪ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺑﺮﻭ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﻣﺸﺐ ﺍﺯ ﺻﻠﺐ ﺗﻮ ﺫﺭﻳّﻪ پاک ﻭ ﻃﻴّﺒﻪ ﺍﻯ ﺑﻴﺎﻓﺮﻳﻨﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯ ﺟﺎ ﺑﺮ ﺧﺎﺳﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻝ ﺧﺪیجه ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺁﻣﺪﻧﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ : ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻓﺮﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺯﻣﻴﻦ ﺟﻮﺷﺎﻧﻴﺪﻩ، ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺩﻭﺭ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺳﻨﮕﻴﻨﻰ ﻭﺟﻮﺩ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻛﺮﺩﻡ. (6) ← ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭﻯ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺁﺑﺴﺘﻨﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻰ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪ، ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺍﺯ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻜﻢ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﻮﺩ، ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﻟﺪارﻯ ﻣﻰ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺻﺒﺮ ﻭ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﻮﺩ. ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ صلّی الله علیه و آله ﺑﻪ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : «ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﻟﻮﺩ ﺩﺧﺘﺮ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﻭ ﻣﻮﺟﻮﺩﻯ پاک ﻭ ﺑﺎ ﺑﺮﻛﺖ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﻧﺴﻞ ﻭ ﺫﺭّﻳﻪ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﻧﺴﻞ ﺍﻭ ﺍﻣﺎﻣﺎﻧﻰ ﺩﺭ ﺍﻣّﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﻭﺣﻰ ﺍﻭ، ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻧﺶ ﺩﺭ ﺭﻭﻯ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ» 📚 منابع 1. کافی : ج 1، ص 458. و ... . 2. بحار الأنوار : ج 43، ص 18. تفسیر فرات کوفی : ص 322 ـ 321. و ... . 3. بحار الأنوار : ج 43، ص 18. و ... . 4. دلائل الإمامة : ص 147. و ... . 5. وقائع الشهور : ص 140. قلائد النحور: ج شعبان، ص 393. 6. العدد القویة : ص 221 ـ 220. و ... . 🍃 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی 💎 @duzduzani_ir
ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪﻥ ﺁﺛﺎﺭ ﻭﺿﻊ ﺣﻤﻞ، ﺳﺮﺍﻍ ﺯﻧﺎﻥ ﻗﺮﻳﺶ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻧﺪ. ﻭﻟﻰ ﻛﺴﻰ ﺑﺮﺍﻯ کمک ﻧﻴﺎﻣﺪ، ﭼﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍﺿﻰ ﺑﻪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺑﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ صلّی الله علیه و آله ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ، ﻭ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻏﻤﻨﺎک ﺷﺪ. ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺣﺎﻝ، ﭼﻬﺎﺭ ﺯﻥ ﺑﻠﻨﺪ ﺑﺎﻟﺎ ﻛﻪ ﺷﺒﻴﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﻨﻰ ﻫﺎﺷﻢ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻧﺪ. ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ : «ﺍﻯ ﺧﺪﻳﺠﻪ، ﻏﻤﮕﻴﻦ ﻣﺒﺎﺵ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﮔﺎﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺗﻮ ﻫﺴﺘﻴﻢ. ﻣﺎ ﺧﻮﺍﻫﺮﺍﻥ ﺗﻮﺍﻳﻢ، من ﺳﺎﺭﻩ ﻫﺴﺘﻢ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﺁﺳﻴﻪ ﺩﺧﺘﺮ ﻣﺰﺍﺣﻢ ﻭ ﻫﻤﻨﺸﻴﻦ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﻳﻢ ﺩﺧﺘﺮ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺻﻔﻮﺭﺍﺀ ﺩﺧﺘﺮ ﺷﻌﻴﺐ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﻮ کمک ﻛﻨﻴﻢ». ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺍﻭ، ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﭼﭙﺶ، ﻭ ﺳﻮّﻣﻰ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ، ﻭ ﭼﻬﺎﺭﻣﻰ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺍﻭ ﻧﺸﺴﺘﻨﺪ. ← ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺁﻣﺪ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ تولد ایشان ﻧﻮﺭﻯ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩﺵ ﺩﺭﺧﺸﻴﺪ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﻣﻜّﻪ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭ ﺩﺭ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﺩﺭﺧﺸﺶ ﻧﻤﻮﺩ. ﺑﺎﻧﻮﺋﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻯ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺑﻮﺩ، ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺁﺏ ﻛﻮﺛﺮ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺩﺍﺩ، ﻭ ﭘﺎﺭﭼﻪ ﺳﻔﻴﺪﻯ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﻴﺮ ﺳﻔﻴﺪ ﺗﺮ ﻭ ﺍﺯ مشک ﻭ ﻋﻨﺒﺮ ﺧﻮﺷﺒﻮ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩ. ﻳﻜﻰ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﺪﻥ ﺍﻭ ﭘﻴﭽﻴﺪﻩ، ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺳﺮﺵ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﻳﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﻟﺐ ﺑﻪ ﺳﺨﻦ ﮔﺸﻮﺩ، ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ : «ﺍﺷﻬﺪ أﻥ ﻟﺎ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﺎ الله، ﻭ أﻥ أﺑﻰ ﺭﺳﻮﻝ الله ﺳﻴّﺪ الأﻧﺒﻴﺎﺀ ﻭ أﻥ ﺑَﻌﻠﻰ ﺳﻴّﺪ الأﻭﺻﻴﺎﺀ ﻭ ﺍﻥّ ﻭﻟﺪﻯ ﺳﻴّﺪ ﺍﻟﺎﺳﺒﺎﻁ» : «ﮔﻮﺍﻫﻰ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ ﻛﻪ ﺟﺰ الله ﺧﺪﺍﺋﻰ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭ ﭘﺪﺭﻡ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ی ﺧﺪﺍ ﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺷﻮﻫﺮﻡ ﺳﺮﻭﺭ ﺟﺎﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻢ ﺁﻗﺎﻯ ﻧﻮﺍﺩﮔﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﺒﺎﻁ ﻫﺴﺘﻨﺪ». ﺑﻌﺪ ﺑﺮ یکایک ﺁﻧﺎﻥ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﺮ یک ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ. ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮ ﭼﻬﺮﻩ ی ﺍﻭ ﺗﺒﺴﻢ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻭ ﺣﻮﺭ ﺍﻟﻌﻴﻦ ﻭ ﺑﻬﺸﺘﻴﺎﻥ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﻟﺎﺩﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﺍﺩﻧﺪ. ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻧﻮﺭﻯ ﺩﺭﺧﺸﺎﻥ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻣﺪ ﻛﻪ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺗﺎ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﭼﻨﺎﻥ ﻧﻮﺭﻯ ﺭﺍ ﻧﺪﻳﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻭ ﻟﺬﺍ ﻧﺎﻡ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ «ﺯﻫﺮﺍ» ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ. ﺑﺎﻧﻮﺋﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻯ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام نشسته ﺑﻮﺩ، ﺑﻪ ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﮔﻔﺖ : «ﺍﻭ ﺭﺍ پاک ﻭ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻭ ﺁﺭﺍﺳﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﺑﺮ ﮔﻴﺮ، ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﺴﻞ ﻭ ﺫﺭﻳّﻪ ﺍﺵ ﺑﺮﻛﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ». ﺧﺪﻳﺠﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺷﺎﺩﻯ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻯ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺍﻭ ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﻭ ﺳﻴﻨﻪ ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻧﺶ ﮔﺬﺍﺭﺩﻩ ﻭ ﺩﻫﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺷﻴﺮ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻋﻠﻴﻬﺎ السلام ﺭﺷﺪ ﺟﺴﻤﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺁﻏﺎﺯ ﻛﺮﺩ. (7) 7. امالی صدوق : ص 691. و ... . 🍃 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی 💎 @duzduzani_ir
✅ بهشت و جهنم در مورد جن ها ✍️بر اساس آموزه های دینی، طائفه جنیان مانند انسان ها مکلف به انجام تکالیف الهی بوده و از این رو در حساب رسی روز قیامت و نیز ورود به بهشت و جهنم مانند انسان ها هستند. بر این اساس گناه کاران از طایفه ی جن وارد جهنم می شوند: « و تمت کلمة ربک لاملان جهنم من الجنة و الناس اجمعین»؛ فرمان پروردگارت قطعی شده است که: جهنّم را از همه (سرکشان و طاغیان) جنّ و انس پر خواهم کرد! «و لکن حق القول منی لاملان جهنم من الجنه و الناس اجمعین ‏»؛سخن و وعده‏ام حق است که دوزخ را (از افراد بی ایمان و گنه کار) از جن و انس همگی پر کنم! «ولقد ذرانا لجهنم کثیرا من الجن و الانس ‏ ...»؛و در حقیقت، بسیاری از جنّیان و آدمیان را برای دوزخ آفریده ‏ایم. 🔹با این وجود آیه و روایتی که دلالت بر آن داشته باشد که دوزخ مربوط به انسان و جن در یک مکان باشد و آنها در کنار هم قرار گیرند، یافت نشده است. اما در مورد ورود مؤمنان از طائفه جن به بهشت دو نظر وجود دارد: عدم ورود اجنه به بهشت: آیه ی صریحی در قرآن که دلالت بر ورود جنیان به بهشت باشد وجود ندارد؛ از این رو برخی معتقدند که مؤمنان طایفه جن از عذاب جهنم نجات پیدا می کنند؛ اما به بهشت وارد نمی شوند. 🔸برخی در تبیین علت آن گفته‌اند که اجنه از آتش خلق شده اند؛ اما بهشت از نور خلق شده است. از آن جا که نور و آتش با هم جمع نمی شوند، جن ها نیز وارد بهشت نمی شوند.کلامی از ابن عباس نیز مؤید این نظریه است که می‌گوید: طایفه جن از ذریه ابلیس هستند و ذریه ابلیس وارد بر بهشت نمی شوند،چراکه پدر آنها از بهشت اخراج شده است. کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی 🆔 @duzduzani_ir
👈 برخی ویژگی‌های «قرآن آسان» - تنظیم دقیق هر جزء در 50 صفحه (جمعا 1500 صفحه) - درج شماره صفحات مصحف مدینه (به خط عثمان طه) در کناره‌ها، برای انطباق - ختم به معنا شدن در هر صفحه - تقطیع مناسب معنایی در هر خط - شکسته‌نشدن عبارات پیوسته بین دو خط - درج مشخصات کامل جزء، حزب، سوره در سرصفحه‌ها - نگارش بر اساس «رسم‌الاملاء» (مانند درج الف کامل در کلماتی همچون «کِتٰاب» به جای «کِتٰب») برای سهولت قرائت - درج هر دو شکل مَدّ متصل و منفصل به صورت متفاوت - کمرنگ بودن حروف ناخوانا - درج اعراب‌ها دقیقا روی همان حرف - سبز بودن اسامی الله - مشخص کردن رکوعات قرآنی با رنگ قرمز - اعراب رنگی برای آرامش بصری - رنگ‌بندی ملایم برای کاهش خستگی چشم - درج علائم کامل وقف با رنگ بنفش - ترجمه کامل الهی قمشه‌ای در زیر آیات - کمرنگ کردن توضیحات مترجم و تشخیص آنها {ویژگی‌های کامل این اثر در پایان قرآن با ذکر نمونه درج شده است.} مجموعه ویژگی‌های فوق باعث می‌شود تا این قرآن: الف) با خطی واضح و خوانا ب) رنگ‌بندی ملایم و دلنشین و ج) توضیحاتی کامل؛ موجب: 1- قرائت آسان 2- تلاوت کم‌اشتباه 3- درک بهتر ترجمه و 4- کمترین خستگی برای قرائت‌های طولانی شود. کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی 🆔 @duzduzani_ir
قرآن آسان - 1500.pdf
21.9M
💠دانلود کل قرآن «نگارش آسان» کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی 🆔 @duzduzani_ir
1401-10-26.WAV
7.4M
📔 درس آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی جلسه ۹۴ دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ 📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی @duzduzani_ir
1401-10-27.WAV
7.63M
📔 درس آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی جلسه ۹۵ سه شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ 📣 کانال رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜سروده حضرت آیت الله یدالله دوزدوزانی حفظه الله به محضر حضرت ولیعصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 🔅🔅 رسمی دفتر آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی 🌐 @duzduzani_ir