eitaa logo
مسجدامام حسن(ع).ش.کشوری
137 دنبال‌کننده
972 عکس
508 ویدیو
28 فایل
فصل این کلام هنوز تمام نشده است «مسجد سنگر است» اکنون که دشمن با جنگ شناختی قصد جولان دارد و در توپخانه ی مجازی مدام در حال شلیک است؛ من و شما اهل مسجد باید سنگرها را مستحکم تر کنیم. مسجد امام حسن علیه السلام کوی شهید کشوری خادم شما قاسمی @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بسوی گام دوم
زمزمه کلام وحی؛ 🌿🌹🌿🌹🌿🌹 وَتَرَي الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ مُّقَرَّنِينَ فِي الأَصْفَادِ (49) سَرَابِيلُهُم مِّن قَطِرَانٍ وَتَغْشَي وُجُوهَهُمْ النَّارُ (50) و در آن روز مجرمان را مى بينى كه در غل و زنجير بهم بسته شده اند. جامه هاى آنان از قِطران (= مادّه ى چسبنده ى بدبوى قابل اشتعال همچون قير) است، و صورت هايشان را آتش مى پوشاند. 🪴🌺🪴🌺🪴🌺🪴 @gamedovoom
از تهمت‌هايى‌كه به پيامبر اسلام مى‌زدند، آن بود كه قرآن را شخص ديگرى به او ياد داده است: «يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ» «1» اين آيه در پاسخ آنان نازل شده است. معمولًا در نوع سخنان و نوشته‌هاى افراد بشر در دراز مدّت تغيير، تكامل و تضادّ پيش مى‌آيد. امّا اين كه قرآن در طول 23 سال نزول، در شرايط گوناگون جنگ و صلح، غربت و شهرت، قوّت و ضعف، و در فراز و نشيب‌هاى زمان آن هم از زبان شخصى درس نخوانده، بدون هيچ گونه اختلاف و تناقض بيان شده، دليل آن است كه كلام خداست، نه آموخته‌ى بشر. فرمان تدبّر در قرآن براى همه و در هر عصر ونسلى، رمز آن است كه هر انديشمندى هر زمان، به نكته‌اى خواهد رسيد. حضرت على عليه السلام درباره‌ى بى‌كرانگى مفاهيم قرآن فرموده است: «بَحراً لا يُدرك قَعره» «2» قرآن، دريايى است كه تهِ آن درك نمى‌شود. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز یکشنبه ۱۴۰۲/۳/۲۸ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۸۲ سوره نساء(خانواده) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا(۸۲) آیا در قرآن از روی فکر و تأمل نمی‌نگرند؟ و اگر از جانب غیر خدا بود در آن اختلافی بسیار می‌یافتند(۸۲) معانی کلمات آیه يتدبرون: تدبر: تفكّر. «تدبر الامر» يعنى: به عواقب كار نظر كرد و در آن فكر نمود.[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً «82» چرا در معانى قرآن تدّبر نمى‌كنند؟ در حالى كه اگر اين قرآن، از طرف غيرخدا بود قطعاً اختلاف‌هاى بسيارى در آن مى‌يافتند. نکته ها از تهمت‌هايى‌كه به پيامبر اسلام مى‌زدند، آن بود كه قرآن را شخص ديگرى به او ياد داده است: «يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ» «1» اين آيه در پاسخ آنان نازل شده است. معمولًا در نوع سخنان و نوشته‌هاى افراد بشر در دراز مدّت تغيير، تكامل و تضادّ پيش مى‌آيد. امّا اين كه قرآن در طول 23 سال نزول، در شرايط گوناگون جنگ و صلح، غربت و شهرت، قوّت و ضعف، و در فراز و نشيب‌هاى زمان آن هم از زبان شخصى درس نخوانده، بدون هيچ گونه اختلاف و تناقض بيان شده، دليل آن است كه كلام خداست، نه آموخته‌ى بشر. فرمان تدبّر در قرآن براى همه و در هر عصر ونسلى، رمز آن است كه هر انديشمندى هر زمان، به نكته‌اى خواهد رسيد. حضرت على عليه السلام درباره‌ى بى‌كرانگى مفاهيم قرآن فرموده است: «بَحراً لا يُدرك قَعره» «2» قرآن، دريايى است كه تهِ آن درك نمى‌شود. پیام ها 1- انديشه نكردن در قرآن، مورد توبيخ و سرزنش خداوند است. «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ» 2- تدبّر در قرآن داروى شفابخش نفاق است. وَ يَقُولُونَ طاعَةٌ ... أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ‌ ... 3- راه گرايش به اسلام و قرآن، انديشه و تدبر است نه تقليد. «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ» 4- قرآن همه را به تدبّر فراخوانده است و فهم انسان به درك معارف آن مى‌رسد. «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ» «1». نحل، 103. «2». نهج‌البلاغه، خطبه 198. جلد 2 - صفحه 117 5- پندار وجود تضاد و اختلاف در قرآن، نتيجه‌ى نگرش سطحى و عدم تدبّر و دقّت است. «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ» 6- قرآن، دليل حقّانيت رسالت پيامبر است. لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ‌ ... 7- يكدستى و عدم اختلاف در آيات نشان آن است كه سرچشمه‌ى آن، وجودى تغيير ناپذير است. «لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ» 8- هرچه از طرف خداست حقّ و ثابت و دور از تضاد و پراكندگى و تناقض است. لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا ... 9- در قوانين غير الهى همواره تضاد و تناقض به چشم مى‌خورد. لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا ... 10- اختلاف، تغيير وتكامل، لازمه‌ى نظريات انسان است. «لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً» 11- براى ابطال هر مكتبى، بهترين راه كشف و بيان تناقض‌هاى آن است. «لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً» دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام ایام و عاقبتتان بخیر استاد رنجبر: سنگ های ته جوی یا کف رودخانه را ببین که بعضی چقدر صاف و لطیف اند،انگار که سنگ مرمر. چرا؟ چون در اثر جریان آب حرکت کرده و بر روی یکدیگر غلتیده و لغزیده اند و در نتیجه صیقل خورده و صفایی یافته اند. حال اگر این سنگ ها در گوشه ای انزوا داشتند و با هم آمد و شد نمی کردند، همچنان زمخت و خشن می ماندند. ماجرای ما انسانها هم از همین قرار است یعنی با ارتباط و روابط انسانی است که شکل یافته و شخصیت لازم را پیدا می کنیم. و ازاین روست که قرآن کریم فرمان با هم بودن می دهد و نیز سیر و حرکت را توصیه می کند، چرا که تنها راه صیقل خوردن همین است. 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
جهاد سازندگی در طول جنگ ایران و عراق نقش پر رنگی را ایفا نمود. جهاد در جنگ حضور مهندسی داشت و با ساخت پل، سنگر، خاکریز و جاده در مناطق مختلف، باعث پیش‌روی نیروهای مسلح ایران در جنگ می‌شد، که در این زمینه می‌توان به احداث پل بعثت بر رودخانه اروند اشاره کرد. جهاد در جنگ یک قرارگاه مرکزی و ۵ قرارگاه محور عملیاتی شامل قرارگاه کربلا، نوح، نجف، حمزه سیدالشهدا و رمضان داشت، همچنین از ۶ تیپ مهندسی و ۳ گردان در مناطق جنگی مانند تیپ‌های مهندسی استان خراسان، فارس، اصفهان، کرمان و سمنان تشکیل می‌شد، ضمن اینکه 45 گردان مستقل نیز از استان‌های مختلف، فعالیت خدمات مهندسی و پشتیبانی ارائه می‌دادند. از اعضای جهاد سازندگی در جنگ ایران و عراق ۱٫۱۰۰ نفر کشته، ۲۲٫۰۰۰ نفر زخمی و بیش از ۸۰۰ نفر توسط ارتش عراق اسیر شدند.   سنگرسازان بی‌سنگر لقب سنگرسازان بی‌سنگر توسط امام خمینی، به اعضای جهاد سازندگی، به دلیل نقش آنها در طول جنگ داده شد.   فعالیت‌های مهم عملیات خیبر پل شناور خیبر: پل ۱۴ کیلومتری، بدون پایه بر روی آب، که در فاصله میان سه‌راهی فتح تا جزیره شمالی احداث گردید. جاده سیدالشهدا: احداث جاده‌ای که نیروهای مسلح ایرانی با بهره‌برداری از آن، توانستند بخشی از هورالعظیم را پر کنند و با اطمینان خاطر بیشتری جزایر را در اختیار داشته باشند. پل بعثت: پلی شناور بر روی رودخانه اروند که با استفاده از ۳ هزار و ۴۰۰ شاخه لوله ۵۶ اینچ انتقال نفت، طراحی و احداث گردید. عملیات والفجر هشت پل شناور خضر: بعد از عملیات والفجر هشت و پیش از ساخت پل بعثت، این پل شناور با هدف ارسال محموله‌های پشتیبانی و ارائه تدارکات به نیروهای مسلح ایرانی مستقر در منطقه فـاو، بر روی رودخانه اروندرود احداث گردید. اهداف عمده‌ترین اهدافی که تأسیس نهاد جهاد سازندگی: رفع محرومیت از روستاهایی که از ساده‌ترین امکانات رفاهی نیز محروم بودند حرکت به سوی استقلال و خودکفائی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق عشایری از طریق توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع روستائی ایجاد زمینه لازم جهت رشد شخصیت والای انسانی روستائیان از طریق مشارکت و نظارت آنان در فعالیت‌های روستائی بسیج قشرها مختلف مردم جهت سازندگی روستاها و فراهم کردن امکان تلاش برای رشد و تکامل آنها؛ که به علت ابعاد گسترده ویرانی‌ها و محرومیت‌های به جا مانده از رژیم پهلوی، جهاد سازندگی اولویت در امر سازندگی را به روستاهای دورافتاده و محروم اختصاص داد اردوهای جهاد اردوهای جهاد سازندگی هر ساله در ایام تابستان و عید نوروز با حضور دانشجویان و طلاب در مناطق دورافتاده و محروم روستایی، برگزار می‌شود. خبر: محمود اشتیاقی منابع  سایت جامع امام خمینی سایت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی سایت خبر گزاری مهر
سلام هفته جهاد سازندگی (جهاد کشاورزی) را به تمام جهادگران مخلص و فداکار و خصوصا" به جوانان سالهای گذشته و بالاخص سنگرسازان بی سنگر تبریک می گوئیم هرکجا هستند همیشه همراه با سلامتی شاد و خندون باشند.
بسمه تعالي.pdf
141.4K
من قصد به اشتراک گذاری 'بسمه تعالي' با شما را دارم
هدایت شده از بسوی گام دوم
نکته آیه ی شریفه؛ 💐💐💐💐💐💐 كسى كه در حال رنج و عذاب است، اگر فرياد ديگران را نيز بشنود، بيشتر زجر مى بيند، چنان كه شادى كردن لذّت دارد و بودنِ در كنار جمعى كه شادمانند لذّتِ بيشترى دارد. به همين خاطر، قرآن مى فرمايد: ما افراد همفكر و هم خط را در يك جا جمع مى كنيم، مجرمان را در دوزخ و نيكان را در بهشت. «والّذين آمنوا ... الحقنا بهم ذريّتهم»(74) و درباره ى اهل دوزخ مى خوانيم: «احشروا الّذين ظلموا و ازواجهم»(75) ستمگران و همسرانشان كه مانند آنان بودند، با هم به دوزخ مى روند. در جاى ديگر مى خوانيم:«فكبكبوا فيها هم و الغاوون»(76) در آن روز عابد همراه با معبود خيالى خود با هم به دوزخ افكنده مى شوند و شايد آيه ى «و اذا النّفوس زُوّجت»(77) نيز همين قرين بودن را بيان كند. (واللَّه العالم) «اصفاد» جمع «صفود» به «كُنده» گفته مى شود و آن تكّه ى چوب بزرگى است كه به پاى زندانيان مى بندند. «قطران» مادّه اى است كه از برخى درختان مى گيرند و پس از جوشاندن و سفت كردن آن به بدن شتر مى مالند تا در اثر سوزش زياد، امراض پوستى شتر بهبود يابد. اين مادّه، بدبو و اشتعال زاست.(78) يكى از عذاب هاى قيامت، بسته شدن مجرمان با غل و زنجير است و اين معنا در چندين آيه ذكر شده است. از جمله: «و ترى المجرمين ... فى الاصفاد» و «خذوه فغلّوه»(79) و «اذ الاغلال فى اعناقهم»(80) مجرمان با مجرمان، و يا با شياطين، با هم به زنجير كشيده مى شوند. و يا دست هايشان با غل بسته مى شود و يا دست و پاهايشان و يا دست و پا و گردنشان با هم در قيدوبند قرار مى گيرد.«مقرّنين» ----- 74) طور، 21. 75) صافات، 23. 76) شعراء، 94. 77) تكوير، 7. 78) تفسير نمونه. 79) حاقّه، 30. 80) غافر، 71. 🌼🌷🌼🌷🌼🌷 @gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
پیام آیه ی شریفه؛ 🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 1⃣- قرآن، قيامت را طورى ترسيم مى كند كه گويى الآن ما آن را مى بينيم.«ترى» 2⃣- تحقير و عذاب مجرمان، در ملأ عام است. «وترى المجرمين» 3⃣- اگر با ديد تجسّم اعمال بنگريم، شايد به اين نتيجه برسيم كه لباس هايى كه پوشيدن آن ها با دلربايى و تفاخر و اسراف و شهوت انگيزى همراه باشد، به لباس هاى سياه و بدبو و آتش زاى قيامت تبديل مى شود. «سرابيلهم من قطران» 🌾🌾🌾🌾🌾🌾 @gamedovoom
هدایت شده از غدیر بگو ، مگو
سلام ایام و عاقبتتان بخیر شهادت جانسوز حضرت محمد ابن علی ،جوادالائمه ، مظهر علم و شجاعت و جود، بر صاحب الزمان (علیهم السلام) و همه عالمیان تسلیت و تعزیت باد. در زیر آفتاب تو ماندی حسین هم ای تشنه ! دور از آب تو ماندی حسین هم پیرو جوان نداشت که یک نور واحدید در قلب شیخ و شاب تو ماندی حسین هم کم یا زیاد مرثیه فرقی نمی کند در روضه در کتاب ، تو ماندی حسین هم گودال و بام ، مرز قبول شهادتند راضی از انتخاب ، تو ماندی حسین هم شمشیر و زهر هردو جگر پاره می کنند دل خون و دل کباب ، تو ماندی حسین هم در روضه هی کرببلا جانگدازتر داغ از غم رباب ، تو ماندی حسین هم هرگز نمیرد آنکه از او زنده ایم ما پس با همین حساب ، تو ماندی حسین هم 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از غدیر بگو ، مگو
ص۲ آیه ۸۳ 8- بين ولايت و فقاهت رابطه‌ى تنگاتنگ است. اولوالامر بايد اهل استنباط باشند. أُولِي الْأَمْرِ ... يَسْتَنْبِطُونَهُ‌ «1». وسائل، ج 27، ص 197. «2». وسائل، ج 27، ص 200. جلد 2 - صفحه 119 9- استنباط، تنها مخصوص احكام فقهى نيست. أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ‌ ... يَسْتَنْبِطُونَهُ‌ 10- خنثى سازى توطئه از راه قراردادن مراجع صلاحيّت‌دار در جريان اخبار و بررسى آنها، مصداق فضل ورحمت الهى است. رَدُّوهُ إِلَى الرَّسُولِ‌ ... فَضْلُ اللَّهِ‌ 11- تعيين رسول اللّه و اولوالامر بعنوان مرجع مردم، و رهانيدن مردم از پيروى شيطان بزرگ‌ترين فضل و رحمت خدا است. وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ‌ ... 12- مركزيّت صحيح مانع انحراف است و جامعه‌ى بى رهبر در دام شيطان مى‌افتد. «فَلَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ‌ لَاتَّبَعْتُمُ» 13- انتشار اخبار نظامى و عدم مراجعه به رهبران الهى، پيروى از شيطان است. «لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطانَ» 14- اكثر مردم فريب شايعات را مى‌خورند. «لَاتَّبَعْتُمُ الشَّيْطانَ إِلَّا قَلِيلًا» دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
هدایت شده از بسوی گام دوم
پیام آیه ی شریفه؛ 💐💐💐💐💐 1⃣- هيچ يك از مردم بى جزا نمى مانند. «كل نفس» 2⃣- هيچ كارى در دنيا بى پاسخ نيست. «ما كسبت» 3⃣- كيفر و پاداش الهى، بر اساس عمل خود ماست. «ما كسبت» 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱 @gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
سلام رفقا یه پیشنهاد دارم برای اون بچه حزب اللهی هایی که این وضعیت بی حجاب ها رو نگاه می کنند و دلشون حسابی به درد میاد کتاب عارفانه را هر کسی به هر مقدار می تونه تهیه کنه و در خیابون و مترو و.... به این خانم هایی که کشف حجاب کردند هدیه بدهد اصلا نمی خواد بهشون بگین حجاب تون رعایت کنید که درگیری لفظی و فیزیکی ایجاد شود اون جایی که شرایط لسانی فراهمه، که تذکر لسانی بدهید ولی یه جایی که می بینید نمی تونید تذکر لسانی بدهید و فکر می کنید درگیری فیزیکی ایجاد می شود، کتاب «عارفانه» شهید نیری رو هدیه بدهید یه توسل هم به شهید بزرگوار کنید که به دل اون خانم بی حجاب بندازه که کتاب رو بخونه شک نکنید بی تاثیر نیست اونایی که میخوان قیام فرهنگی کنند بسم الله اولین راهکارش گفتم چه خوبه در مسجد، بچه ها را جمع کنید، از خود بچه ها بخواهید تیم بشن و در محله هایی که خانم های بیحجاب و نزدیک مسجد هستند، کتاب عارفانه را هدیه بدهند. برای تهیه کتاب هم، هر کسی هر چی می تونه کمک کنه، حتی با تهیه یک کتاب! نگین یه کتاب، کجا رو می گیره؟! و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا با کمک های مردمی، خیلی کارها می شود کرد