eitaa logo
مسجدامام حسن(ع).ش.کشوری
135 دنبال‌کننده
945 عکس
493 ویدیو
28 فایل
فصل این کلام هنوز تمام نشده است «مسجد سنگر است» اکنون که دشمن با جنگ شناختی قصد جولان دارد و در توپخانه ی مجازی مدام در حال شلیک است؛ من و شما اهل مسجد باید سنگرها را مستحکم تر کنیم. مسجد امام حسن علیه السلام کوی شهید کشوری خادم شما قاسمی @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویدئویی برای ما مدعیان انتظار امام زمان علیه‌السلام : اگر اهل استغاثه نیستیم اصلاً انسان محسوب نمی‌شویم، چه برسد به «انسان منتظر»!
مراد از حاضر آوردن دوزخ، پدیدار کردن و نشان دادن آن است. به خود می‌آید. بیدار و هوشیار می‌شود. متوجّه می‌گردد و پند می‌گیرد کی؟ این واژه اسم استفهام است و معنی نفی دارد. به خود آمدن. بیداری و هوشیاری. پند گرفتن. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۲۳ سوره فجر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وَجِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ ۚ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسَانُ وَأَنَّىٰ لَهُ الذِّكْرَىٰ(۲۳) و آن روز جهنم را (پدید) بیاورند، همان روز آدمی متذکر کار خود گردد، و آن تذکر چه سود به حال او بخشد؟(۲۳) معانی کلمات آیه «جِی‌ءَ»: آورده شد. مراد از حاضر آوردن دوزخ، پدیدار کردن و نشان دادن آن است. «یَتَذَکَّرُ»: به خود می‌آید. بیدار و هوشیار می‌شود. متوجّه می‌گردد و پند می‌گیرد. «أَنّی»: کی؟ این واژه اسم استفهام است و معنی نفی دارد. «الذِّکْری»: به خود آمدن. بیداری و هوشیاری. پند گرفتن. =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا «21» وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا «22» وَ جِي‌ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى‌ «23» يَقُولُ يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَياتِي «24» فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ «25» وَ لا يُوثِقُ وَثاقَهُ أَحَدٌ «26» «21» چنان نيست، (كه مى‌پنداريد، بلكه) آنگاه كه زمين به شدّت درهم كوبيده شود. «22» و (فرمان) پروردگارت با فرشتگان صف در صف فرارسد. «23» در آن روز دوزخ را حاضر كنند، در آن روز انسان متذكّر شود ولى اين تذكّر چه سودى برايش دارد؟ «24» (در آن روز انسان) مى‌گويد: اى كاش براى زندگى (امروز) چيزى از پيش فرستاده بودم. «25» پس در آن روز هيچكس به مانند عذاب او عذاب نكند. «26» و هيچكس چون به بند كشيدن او، در بند نكشد. جلد 10 - صفحه 478 نکته ها «دك» به معناى كوبيدن و هموار كردن است و دكّه و دكّان جايى است كه براى عرضه اجناس، زمين آن هموار و مهيا مى‌شود. امام رضا عليه السلام فرمود: مراد از «جاءَ رَبُّكَ»، آمدن فرمان پروردگار است (نه آمدن خود پروردگار). «1» چنانكه در آيه 33 سوره نحل مى‌فرمايد: «يَأْتِيَ أَمْرُ رَبِّكَ»، فرمان پروردگارت مى‌آيد. مراد از «وَ جِي‌ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ»، پرده‌بردارى از روى آن باشد. «2» چنانكه در جاى ديگر مى‌فرمايد: «بُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِمَنْ يَرى‌» «3» هنگامى كه آيه‌ «وَ جِي‌ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ» نازل شد، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله درهم فرو رفت، به گونه‌اى كه هيچكس جرأت سخن گفتن با آن حضرت را نداشت. «4» پیام ها 1- خداوند، انسان را از علاقه شديد به مال و تصاحب حق ديگران باز مى‌دارد. تُحِبُّونَ الْمالَ‌- كَلَّا ... 2- داروى حرص و حب مال، ياد قيامت است. تَأْكُلُونَ التُّراثَ‌ ... تُحِبُّونَ الْمالَ‌ ... كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ‌ 3- قيامت، روز حاكميت مطلق فرمان الهى است. «جاءَ رَبُّكَ» 4- از رعايت نظم و سلسله مراتب، نمايش قدرت فرشتگان در قيامت به چشم مى‌خورد. «الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا» 5- تذكّر و پشيمانى در قيامت سودى ندارد. «وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى‌» 6- قيامت، روز هوشيارى و يادآورى است. «يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ» 7- جهنم، در قيامت ظاهر مى‌شود. جِي‌ءَ ... بِجَهَنَّمَ‌ «1». تفسير نورالثقلين. «2». تفسير الميزان. «3». نازعات، 36. «4». بحار، ج 105، ص 103. جلد 10 - صفحه 479 8- قيامت روز حسرت است. «يا لَيْتَنِي» 9- آرزو كارساز نيست، تلاش لازم است. «يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ» 10- زندگى واقعى و ابدى، زندگى قيامت است. «لِحَياتِي» 11- خداى رحيم، در جاى خود شديد است. «لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ» 12- ممكن است براى كيفرهاى خداوند در دنيا مشابهى باشد، امّا در آخرت عذاب الهى مشابه ندارد. «فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ» 13- در قيامت، امكان فرار از عذاب نيست. لا يُعَذِّبُ‌ ... لا يُوثِقُ‌ دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام ایام و عاقبتتان بخیر سید جمال‌الدین اسدآبادی: «بهترین رنگ بیرق آزادی، خون مجاهدین قهرمان است.» «آزادی‌خواهی یک آرزو است. تحصیل آن کار و پیکار می‌خواهد و انسان را وادار به پذیرش قربانی و ایثار و قبول خطرها و مشکلات می‌گرداند.» «اعتماد مظلوم بر وعده‌های ظالم، کشنده تر از توپ و شمشیر است.» 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
- خداوند، انسان را از علاقه شديد به مال و تصاحب حق ديگران باز مى‌دارد. - داروى حرص و حب مال، ياد - قيامت، روز حاكميت مطلق فرمان الهى است. - از رعايت نظم و سلسله مراتب، نمايش قدرت فرشتگان در قيامت به چشم مى‌خورد. - تذكّر و پشيمانى در قيامت سودى ندارد. - قيامت، روز هوشيارى و يادآورى است. - جهنم، در قيامت ظاهر مى‌شود. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۲۴ سوره فجر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي(۲۴) (با حسرت و ندامت) گوید: ای کاش برای زندگانی ابدی امروزم کار خیری انجام می‌دادم.(۲۴) معانی کلمات آیه «قَدَّمْتُ»: پیشاپیش می‌فرستادم. تقدیم می‌داشتم. «حَیَاتِی»: زندگی خود. اشاره به این است که آخرت زندگی اصلی است و دنیا در حقیقت زندگی نبوده است. =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ دَكًّا دَكًّا «21» وَ جاءَ رَبُّكَ وَ الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا «22» وَ جِي‌ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى‌ «23» يَقُولُ يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَياتِي «24» فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ «25» وَ لا يُوثِقُ وَثاقَهُ أَحَدٌ «26» «21» چنان نيست، (كه مى‌پنداريد، بلكه) آنگاه كه زمين به شدّت درهم كوبيده شود. «22» و (فرمان) پروردگارت با فرشتگان صف در صف فرارسد. «23» در آن روز دوزخ را حاضر كنند، در آن روز انسان متذكّر شود ولى اين تذكّر چه سودى برايش دارد؟ «24» (در آن روز انسان) مى‌گويد: اى كاش براى زندگى (امروز) چيزى از پيش فرستاده بودم. «25» پس در آن روز هيچكس به مانند عذاب او عذاب نكند. «26» و هيچكس چون به بند كشيدن او، در بند نكشد. جلد 10 - صفحه 478 نکته ها «دك» به معناى كوبيدن و هموار كردن است و دكّه و دكّان جايى است كه براى عرضه اجناس، زمين آن هموار و مهيا مى‌شود. امام رضا عليه السلام فرمود: مراد از «جاءَ رَبُّكَ»، آمدن فرمان پروردگار است (نه آمدن خود پروردگار). «1» چنانكه در آيه 33 سوره نحل مى‌فرمايد: «يَأْتِيَ أَمْرُ رَبِّكَ»، فرمان پروردگارت مى‌آيد. مراد از «وَ جِي‌ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ»، پرده‌بردارى از روى آن باشد. «2» چنانكه در جاى ديگر مى‌فرمايد: «بُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِمَنْ يَرى‌» «3» هنگامى كه آيه‌ «وَ جِي‌ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ» نازل شد، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله درهم فرو رفت، به گونه‌اى كه هيچكس جرأت سخن گفتن با آن حضرت را نداشت. «4» پیام ها 1- خداوند، انسان را از علاقه شديد به مال و تصاحب حق ديگران باز مى‌دارد. تُحِبُّونَ الْمالَ‌- كَلَّا ... 2- داروى حرص و حب مال، ياد قيامت است. تَأْكُلُونَ التُّراثَ‌ ... تُحِبُّونَ الْمالَ‌ ... كَلَّا إِذا دُكَّتِ الْأَرْضُ‌ 3- قيامت، روز حاكميت مطلق فرمان الهى است. «جاءَ رَبُّكَ» 4- از رعايت نظم و سلسله مراتب، نمايش قدرت فرشتگان در قيامت به چشم مى‌خورد. «الْمَلَكُ صَفًّا صَفًّا» 5- تذكّر و پشيمانى در قيامت سودى ندارد. «وَ أَنَّى لَهُ الذِّكْرى‌» 6- قيامت، روز هوشيارى و يادآورى است. «يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسانُ» 7- جهنم، در قيامت ظاهر مى‌شود. جِي‌ءَ ... بِجَهَنَّمَ‌ «1». تفسير نورالثقلين. «2». تفسير الميزان. «3». نازعات، 36. «4». بحار، ج 105، ص 103. جلد 10 - صفحه 479 8- قيامت روز حسرت است. «يا لَيْتَنِي» 9- آرزو كارساز نيست، تلاش لازم است. «يا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ» 10- زندگى واقعى و ابدى، زندگى قيامت است. «لِحَياتِي» 11- خداى رحيم، در جاى خود شديد است. «لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ» 12- ممكن است براى كيفرهاى خداوند در دنيا مشابهى باشد، امّا در آخرت عذاب الهى مشابه ندارد. «فَيَوْمَئِذٍ لا يُعَذِّبُ عَذابَهُ أَحَدٌ» 13- در قيامت، امكان فرار از عذاب نيست. لا يُعَذِّبُ‌ ... لا يُوثِقُ‌ دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام ایام و عاقبتتان بخیر «ﺩﺭ ﻫﻮﺍﭘﯿﻤﺎ ﺁﺭﺍﻡ میگیری ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ که نمیدانی ﺧﻠﺒﺎﻥ ﺁﻥ ڪﯿﺴﺖ! چگونه ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺁﺭﺍﻡ نمیگــیری، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ڪه میدانی ﻣﺪﯾﺮ ﻭ ﻣﺪﺑﺮ ﺁﻥ ‏خـــدا ﺍﺳﺖ . به ‌‌خـدوانداعتـــماد داشــته باشید.» 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هان اى روح آرام يافته! به سوى پروردگارت بازگرد كه تو از او راضى و او از تو راضى است. پس در زمره‌ى بندگان من درآى.و به بهشت من داخل شو! 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۲۷ سوره فجر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ(۲۷) (آن هنگام به اهل ایمان خطاب لطف رسد که) ای نفس (قدسی) مطمئن و دل آرام.(۲۷) معانی کلمات آیه «النَّفْسُ»: خود شخص. ذات انسان. «الْمُطْمَئِنَّةُ»: آسوده خاطر. آرمیده. دارای آرامش. نزول شأن نزول آیات 27 تا 30: محمد بن العباس بعد از سه واسطه از عبدالرحمن بن سالم او از امام صادق علیه‌السلام روایت کند که این آیات در شأن امام على مرتضى علیه‌السلام نازل شده است.[۱] بریدة گوید: این آیات درباره حمزة بن عبدالمطلب نازل گردیده است[۲] و بعضى از اهل تفسیر گویند: درباره حبیب بن عدى نازل شده که کفار اهل مکه او را دار زدند و صورت او را به طرف مدینه قرار دادند.[۳] از طریق جویبر از ضحاک او از ابن عباس روایت شده که پیامبر فرمود: کیست که چاه رومه را بخرد که مردم از آن استفاده کنند. عثمان آن را خرید سپس پیامبر به او فرمود: آیا مى توانى در آنجا عنوان سقائى براى مردم پیدا کنى؟ عثمان گفت: بلى یا رسول الله سپس این آیات درباره او نازل گشت و پیامبر براى او دعا کرد[۴] و نیز گویند: درباره عثمان بن عفان نازل شده است.[۵] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ «27» ارْجِعِي إِلى‌ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً «28» فَادْخُلِي فِي عِبادِي «29» وَ ادْخُلِي جَنَّتِي «30» «27» هان اى روح آرام يافته! «28» به سوى پروردگارت بازگرد كه تو از او راضى و او از تو راضى است. «29» پس در زمره‌ى بندگان من درآى. (30) و به بهشت من داخل شو! نکته ها دل آرام و نفس مطمئنه، با ذكر خدا به دست مى‌آيد. «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» «1» و بهترين ذكر خدا نماز است. «أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْرِي» «2» راضى بودن و مرضى بودن، نشانه نفس مطمئنه است كه او از خدا راضى است و خدا نيز از او راضى است. از امام صادق عليه السلام سؤال شد كه آيا مؤمن از جان دادن خود راضى است؟ حضرت فرمود: در لحظه اول راضى نيست ولى فرشته قبض روح به او دلدارى مى‌دهد كه من از پدر به تو مهربان‌ترم، چشمت را باز كن. او چشم باز مى‌كند و پيامبر صلى الله عليه و آله و على و فاطمه و حسن و حسين و ساير امامان عليهم‌السلام را مى‌بيند. فرشته مى‌گويد: اينان دوستان تو هستند. «1». رعد، 28. «2». طه، 14. جلد 10 - صفحه 480 مؤمن هم با ديدن اين صحنه راضى مى‌شود و در اين هنگام خطاب‌ «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» را مى‌شنود. «1» پیام ها 1- اصالت انسان با روح است و بدن، مركب آن است. «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ» (خطاب خداوند به نفس است) 2- بهشت بدون يار و همدم، بهشت نيست. «فَادْخُلِي فِي عِبادِي» 3- بهشت، انواع و درجاتى دارد. «جَنَّتِي» چنانكه قرآن در موارد متعدد فرموده است: «جَنَّاتِ عَدْنٍ»* «والحمد للّه ربّ العالمين» «1». تفسير نمونه. جلد 10 - صفحه 482 دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
این شب هجران تمام بایدکه روئیت روی یار. تانمازشکرخوانم،حمدگویم باوضو ازجوی یار. درگلستان میخرامد همچو اهوی ختن. همچویعقوب نبی(ع) آیاشمیمم بوی یار. آنکه دل ازمن گرفته شدیگانه در جهان. ای خداحاجت رواکن ره بجویم سوی یار. این همه عشاق عالم ناله دارندهجر او. آه وافغان کی تمامی تابه شادی کوی یار. حیدری دائم بگرید ازفراق روی او. بی خجالت باشم ودستی کشم بر موی یار. شعر از: جناب سرهنگ حیدری(هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران) 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از بسوی گام دوم
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید چند روز پیش چه اتفاقی داخل کانال کمیل افتاده؟ بزرگوارانی که در نشر این مطلب ما رو یاری می‌کنند، در ثواب جهاد تبیین سیره شهدا شریک هستند. ✍ کاش مارا هم می خریدند 😭😭😭😭
25.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎊برای سومین سال متوالی: 🎊 🎙 با اجرای (همخوانی سرود) 💐اجرای با نشاط برادران فغانی ( برنامه معلی) 🎉و اجرای مسابقه ، اهدا جایزه و... برای خانواده ها 🌺دوشنبه ۱۲/۲۱/ ۱۴۰۲ و ایام آغاز ماه مبارک رمضان🌺 از نماز جماعت مغرب و عشا گلستان شهدای اصفهان https://eitaa.com/salmanmohamadi