هدایت شده از بسوی گام دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 نظر داریوش همایون، وزیر اطلاعات محمدرضا شاه پیرامون رضاشاه
هدایت شده از سلوک شیدای حسین(ع)
💢 موضع مشکوک به صورتی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره حجاب!
در گروه مسجدمون تحلیل جالبی رو دیدم:
🔻ظاهرا دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور که نه در اخبار مراسم معارفهش و نه موضعگیریها و مصاحبه های بعدش، کوچکترین اشاره ای به حجاب نکرده، و به دبیر شهرستان ما گفته هیچ حرفی درباره حجاب نباید بزنید! یه پویش عوامفریبانه راه انداخته که «اگر من جای دبیر ستاد امر به معروف بودم...»
🔸جالب تر اینه که توی عناوین پویشش، عمدا اسم حجاب رو نیاورده تا بعدا ادعا کنه که حجاب، مطالبه مردم از ستاد نیست و به ترتیب، فلان عناوین مطالبات مردم از ما هست!
🔹 صورتی ها رو باید بشناسیم و بشناسونیم. حالا وظیفه همه ما مردم اینه که بدون ذکر اسم و شماره و ... بریم توی لینک پویش و فقط و فقط اولویت "حجاب" را مطالبه کنیم. اگر آدمهای صادقی باشند، حجاب را به عنوان اولین و بیشترین مطالبه مردم از ستاد اعلام می کنند. مگر اینکه نتایج پویش را غیرواقعی اعلام کنند...
🔸واقعا بنویسید که اگر جای دبیر ستاد امر به معروف بودید، به کدام مساله اولویت می دادید و چه توصیه های دلسوزانه ای به این مسئول دارید؟
🔹این مطلب رو با لینکش برای همه مومنین بفرستید تا آگاه بشن و کسی نتونه مطالبات واقعی مردم را سانسور کنه و به جهت دلخواهش منحرف کنه.
دبیر ستاد امر به معروف اگر در خیابان قدم بزنه، می فهمه اولویت و فوریت جامعه الآن چیه. اگر اعتقادی به اولویت حجاب نداره، بهتره که استعفا بده وگرنه مردم جلوی او می ایستن.
🌐 لینک شرکت در پویش
🔹همه اولویت "حجاب" را مطالبه کنید🔹
🔹در بقیه گروهها هم منتشر کنید🔹
به هر اظهار وفادارى و ايمانى دلگرم نباشيد، چرا كه منافقان با چرب زبانى خود را مطيع جلوه مىدهند.منافقان، جلسات سرّى شبانه و تشكيلات گروهى دارند.دشمنان از نقاط كور وتاريك استفاده مىكنند، از توطئههاى آنان غافل نباشيد.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
روز شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۷
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۸۱ سوره نساء (خانواده)
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
وَيَقُولُونَ طَاعَةٌ فَإِذَا بَرَزُوا مِنْ عِنْدِكَ بَيَّتَ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ غَيْرَ الَّذِي تَقُولُ ۖ وَاللَّهُ يَكْتُبُ مَا يُبَيِّتُونَ ۖ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ وَكِيلًا(۸۱)
و (منافقان، روز) نزد تو به زبان اظهار فرمانبرداری کنند و چون از حضور تو دور شوند شبانه گروهی خلاف گفته تو را در دل گیرند، و خدا اندیشه شبانه آنها را خواهد نوشت. پس (ای پیغمبر) از آنها روی بگردان و به خدا اعتماد کن، که تنها خدا تو را نگهبان کافی است.(۸۱)
معانی کلمات آیه
برزوا: بروز به معنى آشكار شدن است. چون با «من- الى» همراه باشد به معنى خروج آيد. در آيه به معنى خروج مى باشد.
بيت: تبييت: انجام دادن كارى است در شب. «بيت الامر: عمله او دبره ليلا» يعنى: كار را در شب انجام داد. موقعى كه مردم در بيوت خود هستند.
وكيل: كار ساز. [۱]
نزول
محل نزول:
این آیه همچون دیگر آیات سوره نساء در مدینه بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است. [۲]
شأن نزول:
اين آيه درباره عده اى از منافقين مانند خلاس بن سويد نازل گرديده كه وقتى كه نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله مى آمد اظهار اخلاص و فرمانبردارى مينمود و هنگامى كه از نزد پيامبر بيرون ميرفت به نفاق و دوروئى مى پرداخت[۳].[۴]
==============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
وَ يَقُولُونَ طاعَةٌ فَإِذا بَرَزُوا مِنْ عِنْدِكَ بَيَّتَ طائِفَةٌ مِنْهُمْ غَيْرَ الَّذِي تَقُولُ وَ اللَّهُ يَكْتُبُ ما يُبَيِّتُونَ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفى بِاللَّهِ وَكِيلًا «81»
(منافقان، به هنگام روز و در حضور تو) مىگويند: اطاعت! پس چون از نزد تو بيرون مىروند، گروهى از آنان در جلسات شبانه و بيتوتهها برخلاف گفتهى تو كار مىكنند، ولى خداوند، آنچه را در اين جلسات مىگذرد، مىنويسد. پس از آنان اعراض و بر خداوند توكّل كن، وكافى است كه خداوند، پشتيبان باشد.
پیام ها
1- به هر اظهار وفادارى و ايمانى دلگرم نباشيد، چرا كه منافقان با چرب زبانى خود را مطيع جلوه مىدهند. «يَقُولُونَ طاعَةٌ»
2- منافقان، جلسات سرّى شبانه و تشكيلات گروهى دارند. «بَيَّتَ طائِفَةٌ»
3- دشمنان از نقاط كور وتاريك استفاده مىكنند، از توطئههاى آنان غافل نباشيد. «بَيَّتَ»
4- قرآن، در انتقاد، همه را يكسان نمىداند. «طائِفَةٌ مِنْهُمْ»
5- خداوند، به حساب توطئهها وشيطنتهاى منافقان خواهد رسيد. «يَكْتُبُ ما يُبَيِّتُونَ»
6- در برابر توطئههاى سرى منافقان تنها بر خدا بايد توكّل كرد، توكّل عامل موفقيّت است. «فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ»
7- خداوند، حامى مسلمانان و رسول اكرم صلى الله عليه و آله است و پرده از توطئههاى منافقان برداشته و با امدادهاى غيبى آنان را يارى مىكند. «وَ كَفى بِاللَّهِ وَكِيلًا»
تفسير نور(10جلدى)، ج2، ص: 116
دانشنامه اسلامی
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام
ایام وعاقبتتان بخیر
حاج اسماعیل دولابی:
...فضل خیلی زیباست. زیرا دهنده اش خود اوست. سازنده اش خود اوست. اصلا او می خواهد بدون عمل چیز بدهد. نمی خواهد مزد بدهد. مزد را به اندازه کار می دهند. فضل چطور؟ قاعده فضل اینست که صاحبش حد آن را با شئون خودش بسنجد. تفضل به فاضلیت فضل کننده مربوط است نه به من. شنیدی چه شد؟ وقتی شما چیزی می دهید اندازه آن به کرم شما موکول است، نه به من. کرم شما هرچه هست آن را می دهی.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هدایت شده از بسوی گام دوم
زمزمه کلام وحی؛
🌿🌹🌿🌹🌿🌹
وَتَرَي الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ مُّقَرَّنِينَ فِي الأَصْفَادِ (49)
سَرَابِيلُهُم مِّن قَطِرَانٍ وَتَغْشَي وُجُوهَهُمْ النَّارُ (50)
و در آن روز مجرمان را مى بينى كه در غل و زنجير بهم بسته شده اند.
جامه هاى آنان از قِطران (= مادّه ى چسبنده ى بدبوى قابل اشتعال همچون قير) است، و صورت هايشان را آتش مى پوشاند.
🪴🌺🪴🌺🪴🌺🪴
@gamedovoom
از تهمتهايىكه به پيامبر اسلام مىزدند، آن بود كه قرآن را شخص ديگرى به او ياد داده است: «يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ» «1» اين آيه در پاسخ آنان نازل شده است.
معمولًا در نوع سخنان و نوشتههاى افراد بشر در دراز مدّت تغيير، تكامل و تضادّ پيش مىآيد. امّا اين كه قرآن در طول 23 سال نزول، در شرايط گوناگون جنگ و صلح، غربت و شهرت، قوّت و ضعف، و در فراز و نشيبهاى زمان آن هم از زبان شخصى درس نخوانده، بدون هيچ گونه اختلاف و تناقض بيان شده، دليل آن است كه كلام خداست، نه آموختهى بشر.
فرمان تدبّر در قرآن براى همه و در هر عصر ونسلى، رمز آن است كه هر انديشمندى هر زمان، به نكتهاى خواهد رسيد. حضرت على عليه السلام دربارهى بىكرانگى مفاهيم قرآن فرموده است: «بَحراً لا يُدرك قَعره» «2» قرآن، دريايى است كه تهِ آن درك نمىشود.
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
روز یکشنبه ۱۴۰۲/۳/۲۸
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
آیه ۸۲ سوره نساء(خانواده)
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ ۚ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلَافًا كَثِيرًا(۸۲)
آیا در قرآن از روی فکر و تأمل نمینگرند؟ و اگر از جانب غیر خدا بود در آن اختلافی بسیار مییافتند(۸۲)
معانی کلمات آیه
يتدبرون: تدبر: تفكّر. «تدبر الامر» يعنى: به عواقب كار نظر كرد و در آن فكر نمود.[۱]
===============================
تفسیر آیه
تفسیر نور (محسن قرائتی)
أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَ لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً «82»
چرا در معانى قرآن تدّبر نمىكنند؟ در حالى كه اگر اين قرآن، از طرف غيرخدا بود قطعاً اختلافهاى بسيارى در آن مىيافتند.
نکته ها
از تهمتهايىكه به پيامبر اسلام مىزدند، آن بود كه قرآن را شخص ديگرى به او ياد داده است: «يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ» «1» اين آيه در پاسخ آنان نازل شده است.
معمولًا در نوع سخنان و نوشتههاى افراد بشر در دراز مدّت تغيير، تكامل و تضادّ پيش مىآيد. امّا اين كه قرآن در طول 23 سال نزول، در شرايط گوناگون جنگ و صلح، غربت و شهرت، قوّت و ضعف، و در فراز و نشيبهاى زمان آن هم از زبان شخصى درس نخوانده، بدون هيچ گونه اختلاف و تناقض بيان شده، دليل آن است كه كلام خداست، نه آموختهى بشر.
فرمان تدبّر در قرآن براى همه و در هر عصر ونسلى، رمز آن است كه هر انديشمندى هر زمان، به نكتهاى خواهد رسيد. حضرت على عليه السلام دربارهى بىكرانگى مفاهيم قرآن فرموده است: «بَحراً لا يُدرك قَعره» «2» قرآن، دريايى است كه تهِ آن درك نمىشود.
پیام ها
1- انديشه نكردن در قرآن، مورد توبيخ و سرزنش خداوند است. «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ»
2- تدبّر در قرآن داروى شفابخش نفاق است. وَ يَقُولُونَ طاعَةٌ ... أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ ...
3- راه گرايش به اسلام و قرآن، انديشه و تدبر است نه تقليد. «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ»
4- قرآن همه را به تدبّر فراخوانده است و فهم انسان به درك معارف آن مىرسد. «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ»
«1». نحل، 103.
«2». نهجالبلاغه، خطبه 198.
جلد 2 - صفحه 117
5- پندار وجود تضاد و اختلاف در قرآن، نتيجهى نگرش سطحى و عدم تدبّر و دقّت است. «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ»
6- قرآن، دليل حقّانيت رسالت پيامبر است. لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ ...
7- يكدستى و عدم اختلاف در آيات نشان آن است كه سرچشمهى آن، وجودى تغيير ناپذير است. «لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ»
8- هرچه از طرف خداست حقّ و ثابت و دور از تضاد و پراكندگى و تناقض است. لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا ...
9- در قوانين غير الهى همواره تضاد و تناقض به چشم مىخورد. لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا ...
10- اختلاف، تغيير وتكامل، لازمهى نظريات انسان است. «لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً»
11- براى ابطال هر مكتبى، بهترين راه كشف و بيان تناقضهاى آن است. «لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً»
دانشنامه اسلامی
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام
ایام و عاقبتتان بخیر
استاد رنجبر:
سنگ های ته جوی یا کف رودخانه را ببین که بعضی چقدر صاف و لطیف اند،انگار که سنگ مرمر.
چرا؟
چون در اثر جریان آب حرکت کرده و بر روی یکدیگر غلتیده و لغزیده اند و در نتیجه صیقل خورده و صفایی یافته اند.
حال اگر این سنگ ها در گوشه ای انزوا داشتند و با هم آمد و شد نمی کردند، همچنان زمخت و خشن می ماندند.
ماجرای ما انسانها هم از همین قرار است یعنی با ارتباط و روابط انسانی است که شکل یافته و شخصیت لازم را پیدا می کنیم.
و ازاین روست که قرآن کریم فرمان با هم بودن می دهد و نیز سیر و حرکت را توصیه می کند، چرا که تنها راه صیقل خوردن همین است.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
جهاد سازندگی در طول جنگ ایران و عراق نقش پر رنگی را ایفا نمود. جهاد در جنگ حضور مهندسی داشت و با ساخت پل، سنگر، خاکریز و جاده در مناطق مختلف، باعث پیشروی نیروهای مسلح ایران در جنگ میشد، که در این زمینه میتوان به احداث پل بعثت بر رودخانه اروند اشاره کرد. جهاد در جنگ یک قرارگاه مرکزی و ۵ قرارگاه محور عملیاتی شامل قرارگاه کربلا، نوح، نجف، حمزه سیدالشهدا و رمضان داشت، همچنین از ۶ تیپ مهندسی و ۳ گردان در مناطق جنگی مانند تیپهای مهندسی استان خراسان، فارس، اصفهان، کرمان و سمنان تشکیل میشد، ضمن اینکه 45 گردان مستقل نیز از استانهای مختلف، فعالیت خدمات مهندسی و پشتیبانی ارائه میدادند. از اعضای جهاد سازندگی در جنگ ایران و عراق ۱٫۱۰۰ نفر کشته، ۲۲٫۰۰۰ نفر زخمی و بیش از ۸۰۰ نفر توسط ارتش عراق اسیر شدند.
سنگرسازان بیسنگر
لقب سنگرسازان بیسنگر توسط امام خمینی، به اعضای جهاد سازندگی، به دلیل نقش آنها در طول جنگ داده شد.
فعالیتهای مهم
عملیات خیبر
پل شناور خیبر: پل ۱۴ کیلومتری، بدون پایه بر روی آب، که در فاصله میان سهراهی فتح تا جزیره شمالی احداث گردید.
جاده سیدالشهدا: احداث جادهای که نیروهای مسلح ایرانی با بهرهبرداری از آن، توانستند بخشی از هورالعظیم را پر کنند و با اطمینان خاطر بیشتری جزایر را در اختیار داشته باشند.
پل بعثت: پلی شناور بر روی رودخانه اروند که با استفاده از ۳ هزار و ۴۰۰ شاخه لوله ۵۶ اینچ انتقال نفت، طراحی و احداث گردید.
عملیات والفجر هشت
پل شناور خضر: بعد از عملیات والفجر هشت و پیش از ساخت پل بعثت، این پل شناور با هدف ارسال محمولههای پشتیبانی و ارائه تدارکات به نیروهای مسلح ایرانی مستقر در منطقه فـاو، بر روی رودخانه اروندرود احداث گردید.
اهداف
عمدهترین اهدافی که تأسیس نهاد جهاد سازندگی:
رفع محرومیت از روستاهایی که از سادهترین امکانات رفاهی نیز محروم بودند
حرکت به سوی استقلال و خودکفائی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق عشایری از طریق توسعه کشاورزی، دامداری، صنایع روستائی
ایجاد زمینه لازم جهت رشد شخصیت والای انسانی روستائیان از طریق مشارکت و نظارت آنان در فعالیتهای روستائی
بسیج قشرها مختلف مردم جهت سازندگی روستاها و فراهم کردن امکان تلاش برای رشد و تکامل آنها؛ که به علت ابعاد گسترده ویرانیها و محرومیتهای به جا مانده از رژیم پهلوی، جهاد سازندگی اولویت در امر سازندگی را به روستاهای دورافتاده و محروم اختصاص داد
اردوهای جهاد
اردوهای جهاد سازندگی هر ساله در ایام تابستان و عید نوروز با حضور دانشجویان و طلاب در مناطق دورافتاده و محروم روستایی، برگزار میشود.
خبر: محمود اشتیاقی
منابع
سایت جامع امام خمینی
سایت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی
سایت خبر گزاری مهر
سلام هفته جهاد سازندگی (جهاد کشاورزی) را به تمام جهادگران مخلص و فداکار و خصوصا" به جوانان سالهای گذشته و بالاخص سنگرسازان بی سنگر تبریک می گوئیم هرکجا هستند همیشه همراه با سلامتی شاد و خندون باشند.
بسمه تعالي.pdf
141.4K
من قصد به اشتراک گذاری 'بسمه تعالي' با شما را دارم
هدایت شده از بسوی گام دوم
نکته آیه ی شریفه؛
💐💐💐💐💐💐
كسى كه در حال رنج و عذاب است، اگر فرياد ديگران را نيز بشنود، بيشتر زجر مى بيند، چنان كه شادى كردن لذّت دارد و بودنِ در كنار جمعى كه شادمانند لذّتِ بيشترى دارد. به همين خاطر، قرآن مى فرمايد: ما افراد همفكر و هم خط را در يك جا جمع مى كنيم، مجرمان را در دوزخ و نيكان را در بهشت. «والّذين آمنوا ... الحقنا بهم ذريّتهم»(74) و درباره ى اهل دوزخ مى خوانيم: «احشروا الّذين ظلموا و ازواجهم»(75) ستمگران و همسرانشان كه مانند آنان بودند، با هم به دوزخ مى روند. در جاى ديگر مى خوانيم:«فكبكبوا فيها هم و الغاوون»(76) در آن روز عابد همراه با معبود خيالى خود با هم به دوزخ افكنده مى شوند و شايد آيه ى «و اذا النّفوس زُوّجت»(77) نيز همين قرين بودن را بيان كند. (واللَّه العالم)
«اصفاد» جمع «صفود» به «كُنده» گفته مى شود و آن تكّه ى چوب بزرگى است كه به پاى زندانيان مى بندند.
«قطران» مادّه اى است كه از برخى درختان مى گيرند و پس از جوشاندن و سفت كردن آن به بدن شتر مى مالند تا در اثر سوزش زياد، امراض پوستى شتر بهبود يابد. اين مادّه، بدبو و اشتعال زاست.(78)
يكى از عذاب هاى قيامت، بسته شدن مجرمان با غل و زنجير است و اين معنا در چندين آيه ذكر شده است. از جمله: «و ترى المجرمين ... فى الاصفاد» و «خذوه فغلّوه»(79) و «اذ الاغلال فى اعناقهم»(80)
مجرمان با مجرمان، و يا با شياطين، با هم به زنجير كشيده مى شوند. و يا دست هايشان با غل بسته مى شود و يا دست و پاهايشان و يا دست و پا و گردنشان با هم در قيدوبند قرار مى گيرد.«مقرّنين»
-----
74) طور، 21.
75) صافات، 23.
76) شعراء، 94.
77) تكوير، 7.
78) تفسير نمونه.
79) حاقّه، 30.
80) غافر، 71.
🌼🌷🌼🌷🌼🌷
@gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
پیام آیه ی شریفه؛
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
1⃣- قرآن، قيامت را طورى ترسيم مى كند كه گويى الآن ما آن را مى بينيم.«ترى»
2⃣- تحقير و عذاب مجرمان، در ملأ عام است. «وترى المجرمين»
3⃣- اگر با ديد تجسّم اعمال بنگريم، شايد به اين نتيجه برسيم كه لباس هايى كه پوشيدن آن ها با دلربايى و تفاخر و اسراف و شهوت انگيزى همراه باشد، به لباس هاى سياه و بدبو و آتش زاى قيامت تبديل مى شود. «سرابيلهم من قطران»
🌾🌾🌾🌾🌾🌾
@gamedovoom