eitaa logo
امام هادی علیه السلام
282 دنبال‌کننده
925 عکس
265 ویدیو
18 فایل
sapp.ir/emammoud کانال امام زمان سلام الله علیه در سروش را ببینید
مشاهده در ایتا
دانلود
👈🏻 18 ذی الحجة و 18 فراز مهدوی خطبه غدیر 1- ألا إنَّ خاتَمَ الاَئِمَّهِ مِنَّا القائِمُ المَهدِیُّ آگاه باشید که آخرینِ امامان، مهدی قائم از ماست. 2- ألا إنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدّینِ آگاه باشید که او غالب بر ادیان است. 3- ألا إنَّهُ المُنتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ آگاهذباشید که او انتقام گیرنده از ظالمین است. 4- ألا إنَّهُ فاتِحُ الحُصونِ و هادِمُها آگاه باشید که او فاتح قلعه ها و منهدم کننده آنهاست. 5- ألا إنَّه غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِن اَهلِ الشِّرکِ و هادیها آگاه باشید که او پیروز بر هر قبیله ای از اهل شرک و هدایت کننده آنان است. 6- ألا إنَّهُ المُدرِکُ بِکُلِّ ثارٍ ِلاَولِیاءِ اللهِ آگاه باشید که او گیرنده انتقام همه خون های اولیای خداست. 7- ألا إنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ اللَّهِ آگاه باشید که او یاری دهنده دین خداست. 8- ألا إنَّهُ الغَرّافُ مِن بَحرٍ عَمیقٍ آگاه باشید که او استفاده کننده از دریای عمیق است. 9- ألا إنَّهُ یَسِمُ کُلَّ ذی فَضلٍ بِفَضلِهِ و کُلَّ ذی جَهلٍ بِجَهلِهِ آگاه باشید اوست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر صاحب جهالتی را به قدر جهلش نشانه می دهد. 10- ألا إنَّهُ خِیَرَهُ اللهِ و مُختارُهُ آگاه باشید که او انتخاب شده و اختیار شده خداوند است. 11- ألا إنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلمٍ و المُحیطُ بِکُلِّ فَهمٍ آگاه باشید که او وارث هر علمی و احاطه دارنده به هر فهمی است. 12- ألا إنَّهُ المُخبِرُ عَن رَبِّهِ تَعالی و المُشَیِّدُ ِلاَمرِ آیاتِهِ آگاه باشید اوست خبر دهنده از پروردگارش، و بالا برنده آیات الهی. 13- ألا إنَّهُ الرَّشید السَّدید آگاه باشید که او هدایت یافته محکم بنیان است. 14- ألا إنَّهُ المُفَوَّضُ إلَیهِ آگاه باشید که اوست که کارها به او سپرده شده است. 15- ألا إنَّهُ قَد بَشَّرَ بِهِ مَن سَلَفَ مِنَ القُرونِ بَینَ یَدَیهِ آگاه باشید اوست که پیشینیان به او بشارت داده اند. 16- ألا إنَّهُ الباقی حُجَّهً و لا حُجَّهَ بَعدَهُ و لا حَقَّ اِلاّ مَعَهُ و لا نورَ اِلاّ عِندَهُ آگاه باشید که او به عنوان حجّت باقی می ماند و بعد از او حجتی نیست. اوست که هیچ حقّی نیست مگر همراه او و هیچ نوری نیست مگر نزد او. 17- ألا إنَّهُ لا غالِبَ لَهُ و لا مَنصورَ عَلَیهِ آگاه باشید او کسی است که غالبی بر او نیست و کسی بر ضد او یاری نمی شود. 18- ألا إنَّهُ وَلِیُّ اللهِ فی أرضِهِ وَ حَکَمُهُ فی خَلقِهِ و أمینُهُ فی سِرِّهِ و عَلانِیَتِهِ آگاه باشید که اوست ولیّ خدا در زمینش و حاکم او در میان خلقش و امین او در نهان و آشکارش @EmamHadii
☎️ با روضه منوره حرم مطهر رضوی تماس بگیر و از امام رضا(ع) حاجت بخواه 05148888☎️ کانال @emamerezaa راهی برای زیارت معنوی امام رئوف(ع) 🌺 عجله کن🌺🌱🌺🍀🌱🌺 زیارت قبول زائر عزیز🌺 التماس دعا🌱 http://eitaa.com/joinchat/379912194Ce059ece83a
ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی (ع) تحریف اسلام و اسرائیلیات  مقدمه خلق قرآن از بحث‌های مهمی که در طلیعه‌ی قرن سوم و در عصر حیات امام هادی علیه‌السلام، جهان فکری اهل‌سنت را به خود مشغول کرد، جدال بر سر مسأله‌ی حدوث و قِدَم قرآن بود که سبب ایجاد دودستگی میان اهل‌سنت شد. اهل حدیث قائل به قدیم بودن «کلام اللّه» بودند و معتزله معتقد به حادث و مخلوق بودن قرآن بودند. اهمیت این بحث کلامی از آن‌رو بود که ملاک توحید و شرک قرار گرفته بود. معتزله اعتقاد به قدیم بودن قرآن را شرک می‌دانستند و گروه مقابل مخلوق دانستن قرآن را کفر می‌شمردند. از آنجا که مسأله‌ی خلق قرآن از مباحث جدل‌انگیز زمان امام هادی علیه‌السلام بود، در کنار مباحث ریشه‌شناسی، جا دارد تا بررسی شود که پیشوای دهم شیعیان، چه واکنشی در برابر این مناقشات داشتند و چه موضعی برگرفته بودند. مسأله‌ی خلق قرآن و ریشه‌ی یهودی آن مناقشه درباره‌ی مخلوق یا غیرمخلوق بودن قرآن کریم از جمله مباحث مهمی بود که میان مسلمانان گفت‌وگو و جدل ایجاد کرد. در تاریخ کلام اسلامی، هیچ مبحثی همچون این بحث، موجب اختلاف نظر نشده است. این اختلاف‌ها ناشی از این امر بود که گروهی هوادار حادث بودن کلام خدا و گروهی دیگر طرفدار قدیم بودن آن شدند. کلمه‌ی «حادث» در لغت به‌معنای تازه و مقابل «قدیم» است و در اصطلاح فلسفه، «حدوث زمانی»، عبارت از حاصل شدن و به‌وجود آمدن شیء است، پس از آن‌که نبوده است. اصطلاح «قدیم» نیز در لغت به‌معنای کهنه است و در اصطلاح، «قِدَم زمانی» عبارت از بودن شیء است، به‌نحوی که ابتدایی برای زمان وجود آن نباشد. طرفداران نظریه‌ی خلق قرآن، قرآن را مخلوق و حادث دانسته و در مقابلِ کسانی قرار گرفته‌اند که قرآن را غیرمخلوق و قدیم شمرده‌اند. با توجه به این‌که مطرح‌کننده نظریه خلق قرآن، جَعْد بن دِرهَم بود و در حدود۱۲۰ق. کشته شده است، پس بحث درباره‌ی مخلوق بودن قرآن، بایستی از اواخر حکومت بنی‌امیه و اوائل قرن دوم هجری و به‌صورت دقیق‌تر اوایل یا اواخر حکومت هشام بن‌عبدالملک (۱۰۵-۱۲۸ ق.) آغاز شده باشد. (۱) بنا به نقل ذهبی، جَعد بن دِرهم، از متکلمان نیمه نخست قرن دوم و شاگرد وَهب بن مُنَبّه بود. (۲) وهب بن منبّه خود از تابعانى است که ذهبى، او را العلّامة الأخبارى القصصى معرفى کرده است، که بیشتر دانش وى از اسرائیلیات و صحیفه‌هاى اهل کتاب بود. (۳) بنا به نقل ابن سعد، وهب مدعى بود که ۹۲کتاب خوانده است که همه‌ی آن‌ها از آسمان نازل شده‌اند.۷۲تا از آن‌ها در کنیسه‌ها و دست مردم هستند و از ۲۰ تاى آن‌ها جز عده اندکى، کسى آگاهى ندارد. (۴) وهب مى‌گفت: «عبدالله بن سلّام [یهودی]، اعلم اهل زمان خویش بود و کعب الاحبار [یهودی] نیز اعلم اهل زمان خویش. آیا مى‌دانید چه کسى دانش هردوى آن‌ها را جمع کرده است؟». منظور او خودش بود! (۵) یاقوت در شرح حال وى، او را «صاحب قصص» معرفى کرده، که بسیار از کتاب‌هاى قدیمى معروف به اسرائیلیات نقل مى‌کرده است. (۶) در سخن از استادان جَعد بن دِرهم، از فردی به‌نام ابان بن سمعان نام برده شده که خود استادی یهودی داشته، و لبید بن اعصم، استادِ استاد او قائل به خلق تورات بوده است. (۷) به‌تدریج معتزله به‌عنوان مدافعان اصلی نظریه خلق قرآن شناخته شدند و پس از تثبیت مکتب کلامی اشاعره در قرن چهارم، مسأله خلق قرآن نیز در شمار موضوعات اختلافی میان اشاعره و متزله قرار گرفت. اینان در طول تاریخ یکدیگر را تکفیر کرده و ردیه‌هایی علیه یکدیگر نگاشتند. معتزله اعتقاد به قِدَم قرآن را مستلزم شرک می‌دانستند و مخالفان آنها، مدعای خلق قرآن را کفر و هم‌پایه‌ی مدعای کفار مکه شمرده‌اند که قرآن را گفتار بشر می‌خواندند. وجه تمایز مسأله‌ی خلق قرآن با سایر مباحث کلامی این است که این مسأله با دوران تاریخی و حساس «محنت» گره خورد و به مسأله‌ای اساسی در عرصه‌ی روابط میان حکومت و عالمان دینی تبدیل شد. مأمون و معتصم از خلفای عباسی طرفدار معتزله و مروّج تفکر حدوث قرآن بودند. مأمون صریحاً اعلام کرد که مذهب حق این است که قرآن مخلوق است، آن‌گاه با توسل به زور، اهل حدیث را وادار کرد که این اندیشه را بپذیرند و از ابراز مخالفت با آن خودداری کنند؛ (۸) او در سال ۲۱۸ق. دستور تفتیش عقاید از صاحب منصبان را صادر کرد. مردودان در این آزمون، منصب خویش را از دست می‌دادند. از این دوره با عنوان «مِحنَة القرآن» یاد می‌شود. (۹) مخالفانِ قِدَم قرآن، به زندان و شکنجه سپرده شدند. حتی بزرگان اهل حدیث همچون احمد بن حنبل و محمد بن نوح نیز استثنا نشدند. (۱۰) به باور برخی تاریخ‌پژوهان همین سختگیری‌ها سبب نفرت مردم از معتزله گردید. از این‌رو وقتی که متوکّل عباسی به خلافت رسید، جانب قائلان به قِدَم قرآن را گرفت و در سال۲۳۴ق. به دوران محنت پایان داد. (۱۱)
مواجهه‌ی امام هادی علیه‌السلام با مسأله امام هادی علیه‌السلام با در نظر گرفتن شرایط ویژه‌ی زمان آن حضرت، حساب‌شده و هوشمندانه است که نه‌تنها نظر صحیح و درست را بیان داشته‌اند؛ بلکه جامعه‌ی شیعه را از خطر مهلکی حفظ کرده‌اند. با وجود رواج بحث حدوث و قِدَم قرآن میان متکلمان مسلمان در زمان امام هادی علیه‌السلام، ایشان آن را جدالی بیهوده و انحرافی می‌دانستند و اصحابشان را از پرداختن به این‌گونه مباحث منع می‌کردند. امام علیه‌السلام ورود به این مناقشه را فتنه‌ای می‌دانستند که نتیجه‌اش چیزی جز هلاکت و سیه‌روزی نیست؛ اما از آن‌رو که باید باورهای ناصحیح و عقاید انحرافی را به مردم معرفی کنند، در قالبی بسیار ظریف، به ردّ عقیده‌ی قدیم بودن قرآن پرداختند. سند این ادعا، روایتی است که شیخ صدوق، در دو کتاب خویش (۱۲) به نقل از محمد بن عیسی بن عبید یقطینی از امام هادی علیه‌السلام نقل کرده است. در این روایت امام هادی علیه‌السلام خطاب به برخی از شیعیان خویش در بغداد چنین نوشتند: بسم اللّه الرحمن الرحیم. خداوند ما و شما را از وقوع در فتنه مصون نگه دارد که در این‌صورت بزرگ‌ترین نعمت را بر ما ارزانی داشته است و جز این، هلاکت و سیه‌روزی است. نظر ما این است که بحث و جدال درباره‌ی قرآن، بدعتی است که سؤال‌کننده و جواب‌دهنده در آن شریک‌اند؛ زیرا چیزی دست‌گیر پرسش‌کننده می‌شود که سزاوار او نیست و پاسخ‌دهنده نیز برای موضوعی که در توانش نیست بی‌جهت خود را به رنج و مشقت می‌افکند. خالق جز خدا نیست و به‌جز او همه آفریده‌اند و قرآن کلام خدا است و از پیش خود اسمی برای آن قرار مده که از گمراهان خواهی گشت. خداوند ما و شما را از آنانی قرار دهد که در نهان از خدای خود می‌ترسند و از روز جزا سخت هراسان‌اند. همان‌گونه که از متن کلام امام علیه‌السلام مشخص است، ایشان بدون این‌که به صفت مخلوق برای قرآن کریم تصریح کند (هرچند در حصری عقلی، هر چیزی غیر از خداوندِ خالق هستی، خلق‌شده از خالق است که تصور سوّمی برای آن محال است)، به‌صورتی بسیار زیبا اندیشه‌ی قدیم بودن قرآن را كه اشاعره به آن معتقد بودند، رد می‌کند. در عین حال برخلاف نظر معتزله، ایشان معتقد است که قرار دادن هر اسمی به جز کلام اللّه برای قرآن اعم از مخلوق و غیرمخلوق و… موجب گمراهی می‌گردد. و بدین‌گونه امام هادی علیه‌السلام ضمن حفظ جان شیعیان و بازداشتن آنان از افتادن در دام بحث‌های بی‌حاصل یهودساخته، نقش هدایت‌گری خود را نیز به‌خوبی ایفا کردند. منابع: (۱) احمد پاکتچی، «جعد بن درهم»، دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، ج۱۸، ص۱۵۰-۱۵۱ (۲) شمس‌الدین ذهبی، سیر أعلام النبلاء، ج۴، ص۵۴۷ ؛ ابن‌کثیر، البدایة و النهایة، ج‌ ۹، ص‌ ۳۸۲ (۳) شمس‌الدین ذهبى، سیر أعلام النبلاء، ج۴، ص۵۴۵ (۴) محمد بن سعد، الطبقات الکبرى، ج۶، ص۷۱ (۵) شمس‌الدین ذهبى، تذکرة الحفاظ، ج۱، ص۱۰۰ (۶) یاقوت حموى، معجم الادباء، ج۱۹، ص۲۵۹ (۷) ابن عساکر، تاریخ مدینة دمشق، ج۷۲، ص۹۹_۱۰۰ و ابن اثیر،الکامل فی التاریخ،ج۷، ص۷۵ (۸) محمد بن جریر طبری،تاریخ الطبری،ج۷، ص۱۹۵ (۹) ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج۶ ص۴۲۳ (۱۰) ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ج۶ص۴۲۷ (۱۱) احمد خضری، تاریخ خلافت عباسی، ص ۸۶ (۱۲) شیخ صدوق، التوحید، ص۲۲۴؛ ألامالی، ص ۵۴۶ @EmamHadii
مشکل گشای کارها باب الحوائج ذکر توسّل های ما باب الحوائج دارد هوای شیعه را باب الحوائج پیوسته می گوییم "یا باب الحوائج @EmamHadii
✒️📗 *یکی از حتمیات ظهور* --------------------------------------- --------------------------------------- 📗📗📗📗📗📗📗 ابو حمزه ثمالی گويد: «روزى در خدمت امام محمد باقر عليه السلام بودم، وقتى افرادى كه نزد او بودند متفرق شدند به من فرمود: ابا حمزه يكى از امور حتمى كه نزد خداوند تغيير ناپذير است قيام قائم ما اهل بيت است و اگر كسى در آنچه می گويم ترديد كند در حالى خدا را ملاقات خواهد كرد كه به او كافر و إنكاركننده اوست، سپس فرمود: پدرم و مادرم فداى آن كه همنام من و هم كنيه من است، هفتمين فرد پس از من، پدرم فداى آن كس كه زمين را هم چنان كه پر از ظلم و جور شده باشد سرشار از دادگرى و عدل خواهد كرد، سپس فرمود: اى ابا حمزه هر كس كه او را درک كند و در برابرش تسليم نباشد، به (رسالت) محمد (ص) و (امامت و خلافت) على "عليهما السلام" گردن ننهاده است، و خداوند بهشت را بر او حرام فرموده و جايگاهش آتش دوزخ است، و چه بد است جايگاه ستمگران». 📚منبع: غیبت نعمانی (چاپ نشر صدوق، تهران)، باب روایات، از کتاب سلیم بن قیس هلالی، ص86، ح17 --------------------------------------- --------------------------------------- اِنَّهُم یَرَوُنَهُ بَعیدا وَ نَراهُ قَریبا آن ها ظهور را دور می بینند ولی ما نزدیک می بینیم اَلعَجَلَ العَجَل یا مَوُلای یا صاحِبَ الزَمان (عج) @EmamHadii --------------------------------------- --------------------------------------- 📗📗📗📗📗📗📗
AUD-20200809-WA0346.mp3
3.4M
میلاد_امام_موسی_کاظم (ع)مبارک بین مکه تا مدنیه پر شده از نور داور گل بریزید گل بریزید آمده موسی بن جعفر @emamerezaa 🎤 محمدرضابذری
﷽ 💢قرار شبانه 💢 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا از پس پرده ی غیبت نظر دارد 🔔 بياد مولا به رسم هر شب 🔔 🌸✨بسم الله الرحمن الرحيم✨🌸 🌸اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ،✨ 🌸 وَبَرِحَ الْخَفاءُ ،✨ 🌸وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ،✨ 🌸 وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ ✨ 🌸وَضاقَتِ الاْرْضُ ، ✨ 🌸وَمُنِعَتِ السَّماءُ ✨ 🌸واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ،✨ 🌸 وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ،✨ 🌸 وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ؛✨ 🌸اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ،✨ 🌸اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا 🌸 طاعَتَهُمْ ،✨ 🌸 وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم✨ 🌸فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريبا✨ 🌸ً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛✨ 🌸يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ ✨ 🌸اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، ✨ ✨🌸وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛✨ 🌸يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛✨ 🌸الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، ✨ 🌸اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، ✨ 🌸السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،✨ 🌸 الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛✨ 🌸يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ،✨ 🌸بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ🌸 و برای سلامتی محبوب 🎀اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا .🎀 🌺دعای منتظران درعصرغیبت🌺 اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسکَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى شبتون مهدوی🌹
❤️ سلام بر تو که نیازمندان را باب الحوائجی سلام بر نام معطر و زیبایت، که الهام بخش ِ صبوری ، شکیبایی ، بردباری و حلم است.✨ 🍃🌸🍃 🌷ولادت هفتمین فخر عالم امکان امام موسی کاظم علیه السلام تهنیت باد. علیه السلام 🌺 @EmamHadii
واحد.mp3
3.07M
🎙فضائل امیرالمومنین ✅ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ما را به دوستان خود معرفی کنید.🦋 🌸👇 🍃أللَّھُمَ عـجِّــلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج🍃 @EmamHadii ⭕️ 🔸 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃
🌺 حلقه را کوبیدم و اعجاز را آغاز کرد در به رویم حضرتِ موسی بن جعفر(ع) باز کرد با تبسم بی گلایه با صفا بی ادّعا مثل هر دفعه فقط لطف و کرم آغاز کرد سائلانه آمدم جانانه تحویلم گرفت گوشه ای از چشم خود را کار راه-انداز کرد باز هم با دست خالی سر به زانو داشتم دست هایم را گرفت و باز هم اعجاز کرد بد به حال هر کسی که بخل کرد و با غرور رو نزد بر این امام مهربان و ناز کرد این منِ بی آبرو محض طوافش هفت بار عشقِ مادر زاد را بر ساحتش ابراز کرد دل کبوتر شد به قصد کاظمین و باز هم... چند «یا باب الحوائج» گفتم و پرواز کرد! ♥️ 🌸 @EmamHadii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستانی عبرت‌آموز از سیره امام کاظم(ع) به روایت حجت‌الاسلام قرائتی ✍بُشر بن حافی زمانی که متوجه شد امام کاظم(ع) از مراسم پایکوبی او ناراحت است، پای برهنه به سوی حضرت دوید. ✅‌‌کانال ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅ @EmamHadii
هیئت در دوران کرونا .mp3
8.44M
❧🔆✧﷽✧🔆❧ 🎧 استاد میرباقری 🔻 هیئت در دوران کرونا ۱۳۹‌۹/۵/۲ ⚡️ ما باید هیئات را در فضای حقیقی و واقعی گسترش بدهیم و از ابزار فضای مجازی استفاده کنیم تا هیئات در فضای حقیقی و واقعی توسعه پیدا کند ( در خدمتِ توسعۀ هیئات در ). ⚡️ بیماری یک چالش جدی است و واقعاً برای جامعه جهانی خطرساز است. ڪانال امــ💖ــام هادی علیه السلام را تنها نزاریم @EmamHadii ┅═✧❁🔆❁✧═┅
سلام بفرمائید کانال امام رضا علیه السلام @emamerezaa
🌼🌻🌼 💙ختم 👈دعای فرج و سلامتی امام زمان عج الله 💠 دعـــــــــــای فـــــــــــرج 💠 🔸بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم🔸 ⚜اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کلمح الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.⚜ 💠دعــای ســـلامتی امــام زمــــان(عج)💠 ⚜"اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ 🍃اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"⚜ @Emamzamana ⛅️اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجُ⛅️ 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
❖◈ ↶ رویــداد ↷ ◈❖ ⬅️ بـخـش اوّل ↯ ↫◄ هنگامى ڪه پيامبر اڪرم ﷺ مکه را فتح كردند و عرب تحت فرمان ایشان درآمد نمايندگان نامه‌هايى از سوى خود به مناطق مختلف جهان فرستاده و مردم را به اسلام دعوت كردند «عقبه بن غزوان» «عبدالله بن ابى اميه» «هدير بن عبدالله» و «حبيب بن سنان» نمايندگان پيامبر اڪرم ﷺ بودند که به «نجران» اعزام شده تا مسيحيان آنجا را به اسلام دعوت نمايند و به آنان پيشنهاد كنند يا اسلام را پذيرفته و با مسلمانان برادر شوند يا در صورت نپذيرفتن اسلام جزيه پرداخته و در صورت رد هر دو پيشنهاد آماده جنگ باشند 📩در نامه رسول اڪرم ﷺ آمده بود: بگو اى اهل كتاب بیائید از سخن حقّى که ما و شما آن را قبول داريم پيروى كنيم که ◽️به جز خداى يكتا هیچكس را نپرستيده ◽️چيزى را شريک او قرار نداده ◽️و برخى را بجاى خدا به خدايى تعظيم نكنيم اگر آنها از حق روى گرداندند، بگوئید شما گواه باشيد که ما تسليم فرمان خداونديم ↫◄ پس از رسيدن پيام پيامبر ﷺ در معبد بزرگ خود گرد آمدند عدهٔ ديگرى نيز از «مذحج»، «عک»، «حمير»، «انمار» و خويشان و همسايگان آنها از قبايل «سبأ» که همگى به جهت سرنوشت مشترک خود و شرايطى که براى آنان به وجود آمده بود خشمگين بودند به آنان پيوستند ↫◄ اسقف بزرگ آنان که انسان موّحدى بود، علاوه بر مسيح به پيامبر نيز ايمان داشت ولى اين مطلب را پنهان مى‌كرد وقتى ديد مى‌خواهند به مدينه رفته و با پيامبر ﷺ به مشاجره برخيزند، آنان را پند و اندرز داده و به تأمل و تأنى دعوت كرد «كرز بن سبره حارثى» که در آن زمان سرپرست قبيله «بنى حارث بن كعب» و فرمانده نظامى آنان و از اشراف و بزرگان آنان محسوب مى‌شد، از سخنان او خشمگين شده و به مقابله با او برخاست ولى اسقف بزرگ، «سيد» و «عاقب» که آنان نيز از بزرگان قوم خود بودند به مقابله با او برخاستند و به اين ترتيب گفتگوى آنان طول كشيد تا جايى که براى تطبيق صفات پيامبر ﷺ با آنچه پيامبران گذشته در مورد او گفته بودند، كتاب «جامعه» را آورده و ديدند سخنان اسقف بزرگ درست است ↫◄ در اينجا بود که «سيد» و «عاقب» مضطرب شده و تصميم گرفتند براى مشاهدهٔ صفات پيامبر ﷺ و تطبيق بشارت‌هاى پيامبران گذشته با او به مدينه بروند «سيد» و «عاقب» به همراه چهارده نفر از بزرگان و علماى مسيحى نجران و هفتاد نفر از اشراف و بزرگان «بنى حارث بن كعب» براى ديدن پيامبر ﷺ به طرف مدينه حركت كردند آنان داراى چهره‌هاى زيبا و بدنى متناسب بودند و هنگامى که نزديک مدينه رسيدند، براى اينكه با همراهان خود به مسلمين و مردم مدينه فخر فروشى كنند سيد و عاقب سفارش كردند که از مركب‌هاى خود پياده شده، خود را آرايش كرده لباس‌هاى معمولى خود را از تن در آورده، لباس‌هاى ابريشمى و زيباترين و بهترين لباس‌هاى خود را بپوشند خود را خوشبو نموده و با شكلى زيبا و صفى منظم به سوى مدينه حركت نمايند وقتى در مسجد رسول خدا ﷺ بر آن حضرت وارد شدند وقت نماز آنان بود به طرف مشرق مشغول نماز شدند مسلمانان خواستند مانع اين عمل شوند ولى پيامبر ﷺ نگذاشتند تا سه روز نه پيامبر آنان را دعوت به اسلام كرد و نه آنان از پيامبر سؤالى كردند تا بدين ترتيب آنان فرصت كافى براى ديدن پيامبر و تطبيق صفات او با آنچه در كتاب‌هاى خود درباره پيامبر ديده بودند داشته باشند. 📗 المراقبات ✍ میرزا جواد آقا ملکی تبریزی ⇜◆ ادامـہ دارد ... °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ صلوات بفرست هدیه بر چـهــارده مـعـصــوم علیـهم السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @EmamHadii
💫🌸دعـای نـور🌸💫 🌟💞 ✨بِسْمِ_اللّٰهِ_النُّورِ ، 🌟بِسْمِ_اللّٰهِ_نُورِ_النُّورِ ، ✨بِسْمِ_اللّٰهِ_نُورٌ_عَلىٰ_نُورٍ ، 🌟بِسْمِ_اللّٰهِ_الَّذِى_هُوَ_مُدَبِّرُ_الْأُمُورِ ، ✨بِسْمِ_اللّٰهِ_الَّذِى_خَلَقَ_النُّورَ_مِنَ_ النُّورِ . 🌟الْحَمْدُ_لِلّٰهِ_الَّذِى_خَلَقَ_النُّورَ_مِنَ_ النُّورِ ، ✨وَأَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ ، 🌟فِى كِتابٍ مَسْطُورٍ ، ✨فِى رَقٍّ مَنْشُورٍ ، 🌟بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ ، ✨عَلىٰ نَبِيٍّ مَحْبُورٍ . 🌟الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِي هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ ، ✨وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ ، 🌟وَعَلَى السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ مَشْكُورٌ . ✨وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ 🌟وَآلِهِ الطَّاهِرِينَ🌟✨✨✨ 🌲🌲🌲 🥀یافاطمه زَهرا سَلام الله💞💞💞 🆔 @EmamHadii ══💚🌹🇮🇷═════ ✨✨✨
✍نقل ازسردارشهیدحسین پورجعفری:🌹✨ 🌴روزی در مکانی مستقر بودیم، وقت شد گفتم حاج قاسم بهتر است برویم، اینجا امن نیست را جای دیگری میخوانیم، حاجی به اصرار نماز ظهر را خواند، اما هرجور بود حاجی را متقاعد کردم عصر را جای دیگری بخوانیم،سوار ماشین شده و از آنجا دور شدیم،بعد از گذشت پنج دقیقه طی یک تماس تلفنی متوجه شدیم مکان جلسه که در آنجا حضور داشتیم طی حمله انتحاری توسط یک خودرو داعشی به هوا رفته است. 🌻🌲 🥀یافاطمه زَهرا سَلام الله💞💞💞 🆔 @EMAMHADII ══💚🌹🇮🇷═════ ✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجّتک َعَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَة ًمُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ بیمارم و از دوست شفا می خواهم از اهل کرم لطف و عطا می خواهم مشهد برسم کنار هر گلدسته هر چیز ندارم از رضا می خواهم السلام علیک یا علی بن موسی الرضا... 🔸 @EmamHadii
هیچ نرفت و نرود از دل من صورت او... 🌸 اجتماع بزرگ دوستان اهل بیت علیهم السلام🌸 @EmamHadii
أَنَّ اللَّهَ يحَُولُ بَينْ‏َ الْمَرْءِ وَ قَلْبِه» خداوند ميان انسان وقلب اوحايل مى‏ شود نزار چیزایی ک دوس نداری ب قلبم برسه... من حواسم نیست،خودت مراقب قلبم باش ⚘کانال👈 @EmamHadii