امام علي عليه السلام :
لَيـْسَ الْخـَيـْرُ اَنْ يـَكـْثـُرَ مـالُكَ وَ وَلَدُكَ وَ لكـِنِ الْخـَيـْرُ اَنْ يـَكـْثـُرَ عـِلْمـُكَ وَ اَنْ يـَعـْظـُمـَ حِلْمُكَ.
امام علي عليه السلام :
خير ـ و ارزش ـ نه آن است كه مال و فرزندت فراوان شود بلكه خير ـ واقعى ـ آن است كه دانشت فراوان و حلم و بردباريت بزرگ و افزون گردد.
نهج البلاغه ، ح 91، ص 1128.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽✨الهی به امیدتو
💖 ســـــــــلام روزتون بخیر و نیکی
سه شنبه خود را معطر می کنیم
به عطر دل نشین صلوات
بر حضرت محمد و خاندان مطهرش
🌹 اَللّٰهُــمَّ صَلِّ عَلی ٰمُحَمَّدٍ
🌹 وَّ آلِ محمد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
امیدوارم به برکت صلوات، همگی
روز ی پر خیر و برکت
داشته باشیم ان شاءالله تعالی.
@Emam_kh
🔰سمت حسین
🔹درباره برنامه پر مخاطب «حسینیه معلی»، پدیده تلویزیون در محرم امسال
🔸محرم امسال یک برنامه تلویزیونی بیننده های زیادی را پای تلویزیون نشاند؛ حسینیه معلی با تهیه کنندگی سیدبشیر حسینی برنامه ای بود که به نظر می رسد توانست در جلب نظر بیننده ها و منتقدان موفق باشد. برنامه ای که ساختار فرم آن بر پایه تلنت شو شکل گرفته بود اما تا حد قابل قبولی توانسته بود این فرم را به خدمت محتوای ارزشمند خود درآورد و نتیجه، یک سبک نو و ابتکاری در برنامه سازی مدهبی مردمی بود. نه شبیه عصر جدید بود و نه حتی شبیه «وجیها بالحسین» عراقیها.
🔸یکی از مهمترین ویژگیهای برجسته این برنامه، حفظ اصول محتوایی امر روضه و مداحی برای امام حسین در قالب و فرم نمایش و اجرا بود. اساسا محور یک برنامه تلنت شو، دیده شدن و شو و نمایش خلاقیت و هنر فردی است؛ اما حسینیه معلی تا حد بسیار خوبی توانست در عین به نمایش درآوردن هنر و خلاقیت و استعداد افراد و تواناییهای کارشناسان خود، به محل نمایش «خود» و محور شدن افراد تبدیل نشود؛ بلکه محور این برنامه نمایش «حسین» و «عاشورا» و محور قرارداشتن مفاهیم عاشورایی و حسینی بود؛ یعنی دقیقا همان چیزی که فلسفه عزاداری و هیاهو و دستهروی حسینی در خیابان و کوچه و حسینیه و هیأت است.
🔸از نشانه های اخلاص سازندگان و توجه عامدانه آنها به دیده نشدن خودشان، علاوه بر ارتباط قلبیای که مخاطب از همان قسمت اول برنامه با آن برقرار کرد می توان به عدم درج نام و نشان عوامل و سازندگان برنامه اشاره کرد.
🔸رقابتی نبودن برنامه از دیگر عوامل موفقیت برنامه در رسیدن به اهداف محتوایی خود بود. انتخاب درست کارشناسان مداحی هم از دیگر عوامل موفقیت حسینیه معلی بود. مداحانی که توانستند بین حضور در یک برنامه تلویزیونی به عنوان کارشناس و نشستن در یک مجلس روضه و همچنین قرار گرفتن در موقعیتهای معمول جلسات خصوصی روضه خوانی خودشان که به تبادل و تعامل و چرخش شعر و نوحه و گریز و روضه می گذرد، به خوبی جمع کنند.
🔸تنوع سبک و مدل مداحی، روضه خوانی و مرثیه سرایی شرکت کنندگان و توجه به آیینهای عزاداری اقوام مختلف ایرانی و حتی دیگر کشورها، از نقاط برجسته حسینیه معلی بود. مادحین و روضه خوانان نوجوان، جوان، میان سال و مسنی که به خوبی نشان دادند ایران و امت شیعه، چه استعدادها و ظرفیتهای کم نظیری در عرصه ذاکری اهل بیت دارد. حضور نوجوانان و جوانان حافظ و قاری قرآن، جانباز دفاع مقدس، خانواده تعزیه خوان، جوان پرده خوان و نقال، سنتی خوان، ابتهال خوان، مداح نابینا، مداح اهل سنت، مادحین عرب، ترک، لر، کرد، جنوبی، شمالی، مشهدی، اصفهانی، خوزستانی، یزدی، تهرانی، افغانستانی، پاکستانی، تایلندی و ... از جذابیتهای این برنامه بود.
🔸اظهارات فنی و تخصصی چهار کارشناس برنامه در عین توجهات دلی و قلبی آنها به خواندن شرکت کنندگان شاید کمی کمرنگ بود اما ادب این چهار مداح شناخته شده نسبت به هم و نسبت به شرکت کننده ها از درسهای این برنامه بود. مثلا وقتی کارشناس برنامه قصد داشت نقدی را نسبت به شرکت کننده ای مطرح کند با توجه به رقابتی نبودن برنامه، تلاش می کرد به طور غیر مستقیم و در لفافه و در عین حال دقیق و فنی و با رعایت ادب در کلام نقدش را مطرح کند تا احتمالا فقط خود شرکت کننده متوجه نقد و ایراد خود شود.
🔸مجری برنامه هم از بهترین انتخابها برای این کار بود. سلطانی نشان داد هم اهل روضه و هیات است، هم کارش را بلد است و هم اهل نمایش و ادا درآوردن نیست.
🔸تعدد روضه خوانها و زمان یک ساعته برنامه طبیعتا برای مخاطبی که پای تلویزیون نشسته و در فضای هیات قرار ندارد، می توانست کسل کننده باشد، اما عوامل برنامه باز هم در این بخش توانستند تا حد خوبی بر این مساله فائق آیند تا جذابیت برنامه کم نشود و مخاطب تا پایان، همراه و همدل حسینیه معلی باشد.
🔸حسینیه معلی نشان داد می شود محتوای ثقیل صددرصد مذهبی و آئینی را در یک فرم جذاب و حرفه ای و در عین حال مخاطبپسند و محبوب ارائه داد؛ بعد از حسینیه معلی، برنامه سازان و مدیران سیما دیگر نمی توانند دوگانه جذابیت-محتوا یا مخاطب- محتوا را بهانه کم کاری و نساختن برنامه های جذاب انقلابی دینی قرار دهند.
🔸تحقق کارکردهای چهارگانه تصریحی رهبر انقلاب برای صدا و سیما در حکم رئیس جدید، یعنی آوردگاه، قرارگاه، آسایشگاه و قرارگاه حتما شدنی و امکانپذیر است. صدا و سیمایی که در عین آسایشگاه بودن و جذابیت برای مردم، اندیشگاه فکر و اندیشه ناب انقلابی اسلامی باشد و قرارگاهی برای تبیین مفاهیم عمیق دینی و دفاع از انقلاب اسلامی.
🔸حسینیه معلی، گام نخست و نمونه ای از حرکت در این مسیر است. حسینیه معلی نشان داد صدا و سیما می تواند در عین اینکه مخاطب را پای تلویزیون بکشاند، حسینیه هم باشد، و اندیشه و محتوای متعالی و معلی را هم ارائه دهد.
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍"هیئتِ سکولار" نداریم!
فکر انقلاب...
خطّ امام خمینی...
اسلام سیاسی...
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تیکه محمد در گاندو به اصلاح طلبا و خودتحقیرهای داخلی
@Emam_kh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحیم
🌹 آیات ۱۵۴تا ۱۵۶سوره انعام
🌸 ثُمَّ ءاتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ تَمَامًا عَلَى الَّذِيٓ أَحْسَنَ وَتَفْصِيلًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لَعَلَّهُمْ بِلِقَآءِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ (۱۵۴) وَهَٰذَا كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (۱۵۵) أَنْ تَقُولُوٓا إِنَّمَآ أُنْزِلَ الْكِتَابُ عَلَىٰ طَآئِفَتَيْنِ مِنْ قَبْلِنَا وَإِنْ كُنَّا عَنْ دِرَاسَتِهِمْ لَغَافِلِينَ (۱۵۶)
🍀 ترجمه: سپس به موسی كتاب (تورات) دادیم تا بر کسی که نیکوکار بوده [نعمت خود را] كامل كنیم، و بیانگر همه ی مسائل باشد و وسیله هدایت و رحمت باشد تا به لقای پروردگارشان ایمان آورند (۱۵۴) و این [قرآن] كتابی مبارک است كه ما آن را نازل كردیم پس آن را پیروی كنید و تقوا پیشه کنید تا مورد رحمت قرار گیرید (۱۵۵) تا [شما مشركان] نگویید: كتاب آسمانی فقط بر دو گروه پیش از ما نازل شد و از قرائت آنان و آموزششان بی خبر بوده ایم (۱۵۶)
🌷 #تَفْصِيل: بیانگر
🌷 #ِلقَآء: ملاقات
🌷 #أَنْزَلْنَاه: نازل کردیم
🌷 #مُبَارَك: پر فایده
🌷 #اتَّبِعُوه: آن را پیروی کنید
🌷 #طَآئِفَتَيْن: دو گروه
🌷 #دِرَاسَتِهِم: آموزششان
🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره انعام در #مکه نازل شده است. در آيات قبل، سخن از ده حكم اساسى و اصولى در ميان بود، كه نه تنها در #اسلام بلكه در تمام اديان بوده است. به دنبال آن در آیه ۱۵۴ سوره انعام مى فرمايد: «ثُمَّ ءاتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ تَماماً عَلَى الَّذِي أَحْسَنَ: سپس به #موسی کتاب (تورات) دادیم تا بر کسی که نیکوکار بوده [نعمت خود را] کامل کنیم» و در آن هر چيز را كه مورد نياز بود، و در مسير تكامل #انسان اثر داشت، بازگو كرديم «وَ تَفْصِيلاً لِكُلِّ شَيْءٍ: و بیانگر همه ی مسائل باشد» «وَ هُدىً وَ رَحْمَةً: و وسیله هدایت و رحمت باشد» تمام اين برنامه ها به خاطر آن بود كه به روز #قیامت و لقاى پروردگار ايمان بياورند و با ايمان به معاد، افكار و گفتار و رفتارشان پاک شود «لَعَلَّهُمْ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ يُؤْمِنُونَ: باشد تا به لقای پروردگارشان ایمان آورند»
🌸 سپس، اشاره به نزول #قرآن و تعليمات آن كرده و بحث آيه گذشته را تكميل مى نمايد و مى فرمايد: «وَ هذا كِتابٌ أَنْزَلْناهُ مُبارَكٌ: و این [قرآن] کتابی مبارک است که ما آن را نازل کردیم.» کلمه #مبارک از ریشه برکت بر دو امر تأکید می کند: ۱- ریشه قوی و ثابت ۲- رشد دائم. #قرآن هم دارای مطالبی اساسی و تغییر ناپذیر و استوار است و هم با گذشت زمان پرده هایی از اسرارش کشف و روز به روز جلوه ی آن بیشتر می شود. و چون چنين است «فَاتَّبِعُوهُ وَ اتَّقُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ: پس آن را پیروی کنید و #تقوا پیشه کنید تا مورد رحمت قرار گیرید»
🌸 سپس تمام راه هاى فرار و بهانه جويی ها را به روى مشركان بسته و مى فرمايد: «أَنْ تَقُولُوا إِنَّما أُنْزِلَ الْكِتابُ عَلى طائِفَتَيْنِ مِنْ قَبْلِنا: تا [شما مشرکان] نگویید: کتاب آسمانی فقط بر دو گروه پیش از ما نازل شد» منظور از دو گروه #یهود و #نصارا است « وَ إِنْ كُنّا عَنْ دِراسَتِهِمْ لَغافِلِينَ: و از قرائت آنان و آموزششان بی خبر بوده ایم»
🔹 پیام های آیات ۱۵۴تا۱۵۶ سوره انعام 🔹
✅ هر #كتاب_آسمانى نسبت به زمان خودش، كامل است.
✅ تنها #نیكوكاران و نیكواندیشان، پیام هاى كتاب های آسمانى و قوانین الهى را بهتر مى گیرند.
✅ همه ى نیازهاى #انسان براى رسیدن به تكامل، در كتاب های آسمانى آمده است.
✅ كتاب آسمانى در مسیر #هدایت انسان و رحمت الهى است.
✅ یكى از مقاصد كتاب های آسمانى و پیامبران الهى، ایمان انسان به #قیامت است.
✅ #قرآن، تنها كتاب تئورى و نظرى نیست، بلكه كتاب سعادت و برنامه ى عمل انسان است.
✅ #سعادت انسان در دو چیز است: اطاعت حقّ، اجتناب از باطل
✅ #خداوند، حجّت را بر مردم تمام کرده است.
✅ دستگاه تبلیغاتى #مسلمانان باید براى هر كشور و ملّت و زبانى، برنامه هاى صحیح در سطح جهان آماده كند، تا حجّت بر آنان تمام شود و نگویند ما از حقّ بى خبر بودیم.
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
🔰 هویت یک ملت ناشی از زیربنای فکری و ناامید نشدن در مقام عمل است
🔻 رهبر انقلاب: آنچه به یک ملّت و یک نهضت هویّت میدهد و قدرت میدهد چیست؟ اوّلاً دارا بودن یک زیربنای فکری مستحکم است...
🔹 امّا در مقام عمل هم یک چیزهایی لازم است، یعنی صِرف وجود این زیربنا کافی نیست.
🔹 در مقام عمل چه لازم است؟ نترسیدن، خسته نشدن، ناامید نشدن، تنبلی نکردن، ندانسته در نقشهی دشمن وارد نشدن و به او کمک نکردن؛ اینها در عمل لازم است. در جای خود هم آمادهی فداکاری بودن...
🔺 مثل شهید سلیمانی که جانش را کف دستش گرفته بود و وارد میدانهای گوناگون [میشد] و دیگر شهدای عزیز. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
@Emam_kh
دیدید به حرف من رسیدید؟!
🔹یک معامله معیوب (نقد- نسیه) را تصور کنید: عضو خانواده با وجود هشدار های شما، دارایی گرانبهای خانواده (مثلا زمین و آپارتمان یا طلا و خودرو) را می فروشد، اما در مقابل، یک چک بی محل می گیرد.
♦️معامله را هم این گونه ترتیب می دهد که ابتدا، سند حقوقی فروش را امضا می کند و ما یملک را هم تحویل طرف مقابل می دهد، و سپس، چکی را می گیرد با این وعده که در آینده نقد خواهد شد. ضمنا، شرط های امکان نقد کردن چک را هم در اختیار خریدار قرار می دهد.
🔹تصور کنید هفت سال از این معامله گذشته و معلوم شده که چک، هم بی محل است و هم، گروگان خریدار کلاهبردار.
♦️حالا اگر شما برای زنده کردن اموال خانواده و جبران خسارت، یا وادار کردن طرف مقابل به نقد کردن چک، عرق ریختید و همت به خرج دادید، معنایش این است که نصیحت ناشنوی و خودرایی آن عضو خانواده درست بوده و شما اشتباه می کرده اید؟!
🔹برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، درباره فاجعه حقوقی- سیاسی برجام، دقیقا همین شگرد فرار به جلو را در پیش گرفته اند و با وقاحت می گویند: "مگر شما برجام را فاجعه نمی دانستید، پس چرا درباره آن مذاکره می کنید؟! دیدید از حرف خود برگشتید و به حرف ما رسیدید!".
♦️انگار نه انگار که این مالباختگی، دستپخت خود آنهاست و دیگران می خواهند سنگ انداخته شده در چاه را بیرون بیاورند!
🔹البته عضو عادی یک خانواده، معمولا در چنین معاملات خسارتباری، گرفتار نادانی و غرور و فریب خوردگی می شود. اما برخی از بانیان متعمّد برجام که با دیدن فجایع آن ژست طلبکاری می گیرند، فراتر از خطا و ندانم کاری، با طرف های غربی شراکت دارند، یا پادویی آنها را می کنند.
✍ محمد_ایمانی
@Emam_kh
🔺سالها حضور اینستا در ایران در یک قاب!
⭕️قدیم مجازی نبود ، #صمیمیت، #برکت و #صداقت در خانواده های ایرانی بیشتر بود!
♦️چقدر زود دگرگونی حاصل شد...
✡ #زندگی_نکبت_بار_غربی و شیطانی آرام آرام جایگزین #زندگی_الهی شد..
♨️از نتایج حضور اینستاگرام ول و از اهداف مدیران شیطان گرام برای ایرانیان ، ترویج سبک زندگی #مجردی و #سگ_پروری به جای فرزند پروری بوده و خواهد بود..!!
#از_تبیین_تا_قیام
#اینستاگرام_رسانه_شیطان_بزرگ
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجتالاسلام والمسلمین
سیدمحمدحسین راجی
🔹خروجی جهاد تبیین ما باید به «امید» ختم شود.
🔹هر دین، نفر یا گروهی که خدا را یاری کند، توسط خدا یاری خواهد شد.
🔹ظرفیتهای بیشماری برای حل مشکلات موجود وجود دارد و راه حل تمام این مشکلات در داخل کشور است.
#جهاد_تبیین
@Emam_kh
‼️مطالبه ی مبلغ اضافی از بیمار بابت عمل جراحی
🔷س ۶۱۴۹: برخی پزشکان از بیمارانی که می خواهند عمل کنند مبلغی پول به عنوان حق الزحمه ی عمل جراحی ـ که به زیرمیزی مشهور شده ـ می گیرند، حال می خواستم بدانم این پول چه حکمی دارد؟ حلال است یا حرام است؟
✅ج: پزشک اگر کارمند دولت در بیمارستان باشد که حقوق خود را از صندوق دولت دریافت می کند و یا عمل جراحی را بر اساس دریافت اجرت عمل از شرکت بیمه دریافت می نماید، حق مطالبه ی مبلغ اضافی از بیمار را ندارد.
📕منبع: khamenei.ir
@Emam_kh
✨﷽✨
🌼کنترل زبان و خشم، اولین شرط رسیدن به درجات معنوی
✍ آیت الله فاطمی نیا: تا خودت پاکیزه نباشی، پاکیزه بهت نمیدهند. ظرفی که برای آب خوردن انتخاب میکنی باید پاک باشد. اگر من ظرف باطنم آلوده باشد، این توقع درستی نیست که از خدا پاکیزه بخواهم. حالا چه کار کنیم در قدم اول باطنمان پاک شود؟ با خودت قرار بگذار به کسی پرخاش نکنی. ما زیارت میرویم، نماز جماعت میخوانیم، ماه رمضان روزه میگیریم، پس چه میشود که توفیق نداریم و پیشرفت نمیکنیم؟ وقتی بررسی کنیم میبینیم ریشه تمام مشکلات #زبان است. با حرف کسی را میزنیم یا غضب و پرخاش میکنیم.
آیت الله بهاءالدینی میفرمودند: پرخاش برکات زندگی را میبرد. کسی به خواجه نصیر نامه نوشته بود. اول نامه خطاب به خواجه نصیر گفته بود: ایها الکلب، یا ایها الکلب ابن کلب (ای سگ، یا ای سگ فرزند سگ) فلان مسأله علمی چه طور است؟
🔺 خواجه نصیر هم در جواب نوشته بود كه جواب مسأله این است و در آخر نامه نوشت: اما صحبت تو درباره سگ؛ سگ حیوانی است که چهاردست و پا راه میرود و بدنش از پشم پوشیده است. من دو پا هستم و آن طور نیستم و... والسلام. تمام! نه پرخاشی نه غضبی! ما بودیم حداقل مینوشتیم خودتی! پس باید اول باطنمان پاکیزه شود تا رشد کنیم...
@Emam_kh
برکات نماز اول وقت
در قبر :
💥سؤال نکیر و منکر را بر او آسان کند .
💥قبر او را وسیع گرداند .
💥دری از درهای بهشت به روی او گشوده شود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@Emam_kh
🦋 ای در دام عنکبوت
#قسمت۱۴۱ 🎬
انور با صدای بلند فریاد زد:چرا مثل بز من رانگاه میکنه,در رابازکردم تا بهت اسیبی نرساندم فلنگ راببند.
بااین حرف انور از خدا خواسته به سمت در یورش بردم،خودم را به خیابان رساندم ودررابستم ونفس عمیقی کشیدم.
سریع به طرف پایین خانه حرکت کردم تا ازاین خانه ی شیطان دور شوم,خیابان خلوت بود,سرعتم راتندتر کردم.
صدمتری که رفتم,احساس کردم کسی دنبالم است برگشتم پشت سرم رانگاه کنم...
آه این که علی ست.....
اینقد شوکه بودم که خودم را انداختم در اغوشش وزار زدم.
علی همینطور که دستانش را دور کمرم حلقه کرده بود داخل کوچه ای شد که ماشینمان را درانجا دیدم.
سوار ماشین شدیم.
دست علی راچسپیدم,انگار این تنها مأمن امن دنیاست ,هرچه زبان را دردهانم میچرخاندم قدرت حرف زدن نداشتم.
علی یک بطری اب باز کرد وبه دهانم گذاشت وگفت :بخور عزیزم نمیخواد چیزی بگی...همه چی راشنیدم,از وقتی رسیدین تل اویو اینجا ,پشت درخانه منتظر بودم,میترسیدم اسیبی بهت بزنه...
رسیدم خانه...یه دوش گرفتم وبااحساس وجود علی درکنارم به خوابی ارام رفتم..
ادامه دارد..
🦋 ای در دام عنکبوت
#قسمت۱۴۲ 🎬
فرداش نتونستم دانشگاه برم اما علی, دانشگاه شیعه شناسیش را رفت واینبار خبرهای دیگه ای میاورد.
نهار را آماده بود که صدای در هاکی از امدن مردخانه ام بود, ,بلندشد.
من:سلام اقااا
علی:سلام بربانوی زیبای خانه ام،ان شاالله رفع کسالت وخستگی شده باشد...به به عجب عطر غذایی پیچیده....مرا از خودبیخود نمودی بانوووو
باشوخی وخنده نهار راخوردیم ,اما ذهنم درگیربود.
من :علی معلوم تودانشگاه چه خبر بوده,انور ایا رفته سرکلاس؟ به من زنگ نزد منم جراتم نمیشه بهش زنگ بزنم،علی ذهنم خیلی مشغوله,نمیدونم اخر وعاقبتمان چی میشه,کاش همون دیروز مبارزین فلسطینی کلک انور را کنده بودند وراحت شده بودیم والان, انور بامعجزه اش,بنیامین توحیاط خلوت جهنم داشتند چای جهنمی میخوردند....
علی:ذهنت را درگیر نکن،تمام تلاش ما این بوده که توبه انور نزدیک بشی وسراز کار وجنایاتش دربیاری,اگه میکشتنش کلا کارها واهدافمان به هم میریخت وشاید دیگه کسی از مسلمانهای نفوذی نمیتوانست به عمق خانه عنکبوت نزدیک بشه واونا را رسوا کنه,تا حالاش هم خیلی اطلاعات ازش کشیدی,بیرون ,سلماجووونم,حالا برای اینکه یه کم از,فکر انور در بیای ,برات میگم تودانشگاه ما چه خبربود.
من:چه خبر؟؟حتما دوباره روایات ایمه مارا شخم زدن وچیز جدیدی دراوردن؟
علی:این که کار همیشگیشان است اما امروز,متوجه شدم,اسراییل از تمام شیعیان دنیا که میترسه هیچ ,ایران یه رتبه خاص داره براش,مثل سگگگ از ایران وحشت داره ومعتقد هست اونچه که درکتابشون وتعلیمات تلمود اومده، درباره ی دشمن یهود که بدستش یهود به هلاکت میرسه واز بین میره ,همه شان معتقدند اون دشمن فقط ایرانه ومیخوان دست پیش بگیرن تا پس نیوفتند ,یعنی قبل ازاینکه ایران وایرانیا اونا رانابود کنن,این جنایتکاران میخوان ایران رانابود کنند ورفتن کنکاش کردند که ایران را بعداز جنگ وتهاجم فرهنگی وتحریمهای فراوان که به گرده اش وارد اوردند وهیچ تزلزلی دراین کشور عزیز ایجادنشده،چند چیز,سرپانگهداشته،یکیش اعتقادات مردمش وروحیه ی شهادت طلبی شان هست وعلی الخصوص تحکیم این روحیه باعزاداریهای محرم وامام حسین ع است,یکی اعتقاد به مهدویت وحکومت جهانی الله وازهمه مهم تر اعتقاد به ولایت فقیه وداشتن رهبری باهوش که تمام حیله های دشمن را سریع شناسایی میکند وبه مردمش میگه وحیله ونقشه های اینا را درنطفه خفه میکنه.
علی یک لیوان اب خورد وادامه داد:سلما,باورت نمیشه چه نقشه هایی کشیدن برای ایران,از همه طرف بهش حمله میکنن,جوانانشون را درگیر فضاهای مجازی ومخرب میکنند که هزینه ی این فضاها مستقیم به جیب همین یهودیای صهیونیست میریزه,ازطرفی از هرحیله ای استفاده میکنند تا ابهت رهبرشان رابین مردم خوردکنند وهر حرف دروغ وجنایتی را به رهبر ایران میچسپانند تابه خیال خودشون مردم ایران را خام کنند وبه دست مردم ,رهبرشان را ازبین ببرند,راستی سلما...حاج قاسم که یادت هست,این یهودیهای صهیونیست خیلی خیلی,ازش میترسند وهرکدومشان باشنیدن نام این سردار ,بی شک از ترس خودشون راخیس میکنند,تاحالا چندین بار قصد جان این مردخدا راکردند که ناکام موندن,میگن اگه سردار را بکشیم یکی از بازوهای رهبرایران را قطع کردیم ,اخه سردار درخط ولایت است وولایت عاشق سردار...اما سلما اینا بااینهمه کلاس ودرسی که برای شیعه شناسی راه انداختند هنوز شیعیان را خوب نشناختند.
نمیدونن که اگه سردار راشهید کنن ,هزاران سردار از خون پاکش پامیگیرند واونموقع کلک اسراییل کنده است.
ادامه دارد...
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح حکمت113 ( 12 )
🔹ارزشهای والای اخلاقی(فرائض)
🔰 در ادامه حکمت ١١٣، حضرت میفرمایند: « لَا عِبَادَةَ كَأَدَاءِ الْفَرَائِضِ» ؛ " هیچ عبادتی ارزشمندتر از انجام واجبات نیست. "
🔻در نهجالبلاغه شریف، پیرامون فرائض و واجبات سه مطلب کلی است؛
1⃣ اول ، جایگاه فرائض؛ مولا علی (علیهالسلام) در حکمت ٣٨٢ میفرمایند: " همانا خداوند متعال، بر بدن و اعضا و جوارح شما چیزهایی را واجب کرده که به واسطه آنها در قیامت بر شما احتجاج خواهد کرد. "
🔻در حکمت ١٠۵ هم مولا علی (علیهالسلام) میفرمایند: « إِنَّ اللَّهَ افْتَرَضَ عَلَيْكُمْ فَرَائِضَ فَلَا تُضَيِّعُوهَا » ؛ " خدا یک واجباتی را بر شما قرار داده که باید این واجبات را ضایع نکنید. "
🔻و در نامه ۴۵ هم مینویسند: « طُوبى لِنَفسٍ أدَّت إلى رَبِّها فَرضَها » ؛ " خوش به سعادت کسی که واجباتی را که خدا بر او تکلیف کرده، در محضر خدا انجام داده باشد. "
2⃣ مطلب دوم، اثر و فایده انجام فرائض است؛ در خطبه ١۶٧ میخوانیم: «الْفَرَائِضَ أَدُّوهَا إِلَى اللَّهِ تُؤَدِّكُمْ إِلَى الْجَنَّه» ؛ " واجبات را ادا کنید، تا شما را به بهشت برساند. "
3⃣ اما مطلب سوم، نحوهٔ مدیریت نفس در بحث انجام واجبات و فرائض است؛
🔸 ۱. اولاً مولا علی (علیهالسلام)، در حکمت ٣٩ میفرمایند: « لَا قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِضِ » ؛ "اگر مستحبّاتی به واجبات ضرر برسانند، اصلاً مایهٔ نزدیکی ما به خدا نمیشوند. "
🔻لذا در حکمت ٣٧٩ میفرمایند: « إِذَا أَضَرَّتِ النَّوَافِلُ بِالْفَرَائِضِ فَارْفُضُوهَا » ؛ " هر وقت دیدید مستحبّی دارد به واجبی ضرر میزند، آن مستحب را ترک کنید. "
🔻و باز هم مولا علی (علیهالسلام) ، در نامه ۶٩ مینویسند: « خُذْ عَفْوَهَا وَ نَشَاطَهَا إِلَّا مَا كَانَ مَكْتُوباً عَلَيْكَ مِنَ الْفَرِيضَةِ » ؛ " در عبادت ها آن مقداری را که با لذت و نشاط می توانی انجام بده، مگر عبادات واجب که آنها بر تو واجب هستند و اصلاً شرطش نشاط نیست و باید در هر حالتی انجام دهی."
🔸 ۲. مطلب دوم در این نحوهٔ مدیریت این است که
« وَلْيَکُنْ فِي خَاصَّةِ مَا تُخْلِصُ بِهِ لِلَّهِ دِينَکَ إِقَامَةُ فَرَائِضِهِ الَّتِي هِيَ لَهُ خَاصَّةً » ، در نامه ۵۳ خطاب به مالک اشتر می نویسند : "در آن بخش خالصی که برای خداوند متعال دینت را خالص می کنی ، اقامهٔ واجبات را قرار بده که این اقامهٔ واجبات فقط برای خداست."
🔻و در نامه ۵۹ حضرت می نویسند از اینکه در انجام واجبات بدنت فرسوده می شود نگران نباش ؛ «وَ ابْتَذِلْ نَفْسَكَ فِيمَا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَيْكَ رَاجِياً ثَوَابَهُ وَ مُتَخَوِّفاً عِقَابَهُ» ؛ چرا ؟ چون امید ثوابش را داری و از آن طرف هم ترس از عقاب ترک واجبات داری.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🔹 خورشید مهدویت در منظومه فکری حضرت امام_خامنه_ای (مدظلّهالعالی)
🌤اعتقاد به قضیه ی مهدی و موضوع ظهور و فَرَج و انتظار، گنجینه ی عظیمی است که ملّتها میتوانند از آن بهرههای فراوانی ببرند... عقیده به #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در
حال و آینده، چنین تأثیر عظیمی دارد.
🇮🇷 @Emam_kh