🖤🌹🖤🌹🖤🌹🖤
داستان«سقیفه»
#قسمت بیست و دوم :
قنفذ ملعون بار دیگر به درب خانه ی امیرالمؤمنین رفت و اجازه ی ورود خواست.
در این هنگام مادرمان زهرای مرضیه در حالیکه سرمبارکشان را بسته بود و بعد از وفات پدر بزرگوارشان از این داغ هم روحش غصه دار وهم جسمش لاغر شده بود به پشت درب آمد و فرمود: نمی گذارم بدون اجازه وارد خانه ی من شوید....
وشاید فاطمه(سلام الله علیه) با این حرکتش می خواست بگوید ،اگر حرمت علیِ مظلوم را نگه نمی دارید ، حرمت دختر پیامبرتان را حفظ کنید، حرمت پاره ی تن رسولتان را نگه دارید ،مگر شما نشنیده اید که بارها و بارها ،پیامبر(صلی الله علیه واله) فرمودند: فاطمه(سلام الله علیه) پاره تن من است ، هرکس او را بیازارد مرا آزرده و هرکس مرا بیازارد خدا را آزرده....
و وای بر این قوم پیمان شکن و فراموش کار ، هنوز اندکی از عروج پیامبرشان نگذشته که امانت های او را با دستان کریه شان پرپر کردند....
قنفذ ملعون چون این کلام دختر پیامبر را شنید ، خود پشت درب خانه ماند و قاصدی روان کرد تا سخن مادرمان زهراس را به عمر و ابوبکر برسانند.
عمر زمانی که جواب فاطمه(سلام الله علیه) را شنید با خشم از جا بلند شد و همانطور که دندان بهم می فشرد گفت : ما را با زنان کاری نیست و سپس خالدبن ولید را صدا زد و به سمت خانه ی امیرالمؤمنین حرکت کردند.
پشت درب خانه که رسید دستور داد تا هیزم و آتشی فراهم کنند.
بی شک هیزمی که در پشت این درب جمع شد ، آتشی از آن فراهم شد که در صحرای نینوا خیمه های حسین زهرا(سلام الله علیه) را در خود بلعید ، آری یزیدیان بی شک نواده های همین اهل سقیفه بودند و حسین(علیه السلام) هم باید رنگ و بویی از مادر داشته باشد....
و وای از دل زینب(سلام الله علیه)،کودکیِ زینب(سلام الله علیه)با دیدن این آتش ،غصه دار شد ، اومی بایست آتش ها ببیند تا در جایی دیگر این واقعه تکرار شود و آنجا کودکانی دور زینب از ترس آتش به او پناه آورند....
ای آسمان اُف بر تو که دیدی ،درب خانه ی خلیفه الله را بر روی زمین ، آتش زدند و آتش نگرفتی....چرا نباریدی که این شعله آتش نکشد؟
مگر از آن بالا ندیدی که مادرِعالم خلقت به پشت در است؟
مگر ندیدی که درب شعله ور ،میخی سخت و آهنین دارد و نمی دانستی که این میخ گداخته چه بر سر سینه ی مادرِ ما می آورد ؟
چرا چون لشکر ابابیل ،سنگ بر سر این ظالمان، نباریدی؟
چرا نشستی به تماشا تا این واقعه صورت گیرد و تا دوباره واقعه ها شکل بگیرد و سوزِ واقعه ها جگرمان را آتش زند....
دردِ این درد سخت است ، مرا فی الحال طاقت بیان آن نیست....ان شاالله ادامه در قسمت بعد...😭
ادامه دارد...
🖊به قلم :ط_حسینی
🖤🌹🖤🌹🖤🌹
داستان «سقیفه»
#قسمت :بیست و یکم
چند روزی از ارتحال آخرین پیامبر خدا می گذشت ، چند روزی که به اندازه ی قرن ها دین خدا را به بیراهه کشانید ،چند روزی که علی خانه نشین شده بود که گریه ی دختر پیامبر(ص) هر لحظه بیشتر و بیشتر می شد...
چند روزی که دنیا به کام دنیا پرستان شده بود و مؤمنان این دیار در غربت و مظلومیت خود بودند .
دوباره وسوسه های اطرافیان ابوبکر شروع شد که : چرا ساکت نشسته ای و کسی را به سراغ علی(ع) نمی فرستی؟ مگر نمی دانی تا علی (ع) بیعت نکند پایه های خلافت تو همچنان میلرزد...
وقتی عمر این سخنان را درگوش ابوبکر زمزمه کرد ، ابوبکر که به نسبت مردی نرم تر و عاقل تر و دور اندیش تر از عمر بود و برعکس عمر خشن تر و سخت تر از او بود ،رو به عمر گفت : چه کسی را بفرستیم؟
عمر گفت : هر کس را که بفرستی کاری از پیش نخواهد برد مگر قنفذ،آخر او فردی خشن و سخت و سنگدل است ، او از آزاد شدگان و یکی از افراد قبیله ی«بنی عدی بن کعب» است.
ابوبکر ، نظر رفیقش را پسندید و قنفذ را به همراهی عده ای به سوی خانه ی امیرالمؤمنین روان کرد.
پشت درب رسیدند و اجازه خواستند تا وارد شوند ولی علی (ع) اجازه نداد!
قنفذ و همراهانش نزد ابوبکر و عمر بازگشتند و گفتند: به ما اجازه داده نشد.
در این هنگام عمر و ابوبکر در مسجد نشسته بودند و مردم هم اطرافشان را گرفته بودند.
عمر رو به قنفذ گفت : برگردید! اگر اجازه داد داخل شوید وگرنه بدون اجازه داخل شوید!
و قنفذ ملعون براه افتاد تا واقعه ای را رقم بزند که سرآغاز وقایع بسیار دیگری بود....
قنفذ رفت تا به آیندگان اجازه ی هتک حرمت آل طه را صادر کند....
این ملعون رفت تا مقدمه ی سیلی خوردن سه ساله های کربلا، صورت گیرد
او رفت تا آتشی به پا کند و شعله های این آتش در نینوا بر خیمه ی پسرفاطمه (س) افتد و کمر زینب(س) را خم نماید..
و کاش آن لحظه آسمان به زمین می آمد و این واقعه ی ننگین که آتش به دل عرشیان زد ، به وقوع نمی پیوست...
کاش صاعقه ای بر سرشان فرود می آمد تا این لکه های ننگ، از دامان بشریت پاک می شدند...
قنفذ رفت تا رسمی دیگر در بین عرب بنا کند....همه می دانستند که فاطمه (س) عزادار است، همه می دانستند که حال فاطمه بعد از پدر بزرگوارش آنچنان است که افلاکیان بر او اشک میریزند...
قنفذ رفت تا برای عرض تسلیت ،ارادت عرب را به خانواده ی پیامبرشان به رُخ تاریخ و آیندگان بکشد...
وکاش نمی رفت، کاش این واقعه ی جگر سوز شکل نمی گرفت و من و مایی که فقط از آن واقعه اندکی شنیدیم قلبمان مالامال غم است، خدا به داد دل علی (ع) برسد....خدا به فریاد زینب و حسنین کوچک برسد...خدا به فریاد دل منتقم آل محمد(ص) برسد که سالها در پرده ی غیبت بسر میبرد و هنوز به خاطر اعمال چون منی اجازه ی خروج و انتقام این زخم سربسته را ندارد....
قنفذ ملعون میرفت تا آن واقعه به تصویر کشیده شود...
ادامه دارد...
🖊به قلم :ط_حسینی
🖤🌹🖤🌹🖤🌹🖤
📝 آیت الله جوادی آملی میفرماید :
*حرمت زن ، نه اختصاص به خود زن دارد*
*نه مال شوهر و نه ویژه برادران و فرزندانش می باشد*.
*همه ی اینها اگر رضایت بدهند*،
*"قرآن" راضی نخواهد بود*،
*چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان "حق الله" مطرح است*.
*حجاب زن حقی است الهی*
*عصمت زن حق الله است*.
*زن به عنوان امین حق الله، از نظر قرآن مطرح است*
زن باید این مسئله را درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم .
*حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم*
*حجاب زن مال خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت دهند*
حجاب زن حقی الهی است .
📝 منبع :
کانال دفتر آیت الله جوادی آملی .
✨سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان صلوات✨
✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَے مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ✨
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید | بغض رهبر انقلاب هنگام تعریف ماجرای تشرف مکرر جناب جبرئیل به خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها.
🗓 ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
#لبیک_یا_خامنه_ای
#فاطمیه
#ایام_فاطمیه
@Emam_kh
🇮🇷 تبلور ارزشهای ملّت #ایران
🌹حضرت آیتالله خامنهای: شهید سلیمانی قهرمان ملّت ایران است، به خاطر اینکه ملّت ایران داشتههای فرهنگی خودش و معنوی خودش و انقلابی خودش را و ارزشهای خودش را در او متبلور دید، در او مجسّم دید. ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
#قهرمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#الّلهُمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّکَ_الْفَرَجْ
🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️صحنه جالب از اشکهای یک دختر هنگام اجرای سرود رفیق شهیدم در رفسنجان
@Emam_kh
✅ خطِ تبلیغی دشمن
🔰 یادمان باشد، از این پس خط تبلیغی دشمن در رسانه ها حول چند محور پیاده سازی میشود:
1️⃣ مظلوم نماییِ محکومین اغتشاشات اخیر
2️⃣ زیر سوال بردن احکام قضایی بر دو مبنا:
🔸 در خصوص محکومین اغتشاشات اخیر
🔸 مقایسه با دیگر پرونده های قضائی در حوزه های امنیتی یا اقتصادی هم از زاویه زمان صدور حکم هم از زاویه میزان و شدت مجازات
3️⃣ تحریک به تجمع و اعتراضات صنفی مرتبط با محکومین مانند پزشکان، مهندسان، دانشجویان، زنان، هنرمندان و ...
4️⃣ تحریک قومیتها و اقلیتها به تجمع و اعتراض نسبت به محکومان هم قوم و مذهب آنان
5️⃣ انحراف افکارعمومی از محکوم کردن اغتشاش گران به سمت محکوم کردن و معترض شدن به حاکمیت و مسئولین
❇️ مراقب باشیم، ناخواسته در پازل دشمن قرار نگیریم و تکمیل کننده برنامه های او نشویم
✍️ سید احمد رضوی
@Emam_kh
🍃 پنی_سیلین_گیاهی
🔹دمنوش 🍎سیبدارچین یک آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار آرامش بخش است که برای رفع خستگی بسیار عالی است.
✅طرز تهیه:
🔹پوست و مغز میانی سیب را داخل قوری ریخته و چوب دارچین را نیز تکه تکه کرده به همراه یک برش لیمو به قوری اضافه کنید. سپس آب جوش را نیز به آن اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا دم بکشد.
استادخیراندیش
شیرینی آسون
🥣مواد لازم:
🍭روغن مايع نصف پيمانه
🧁پودرقند سه چهارم پيمانه
🍭ارد سفيد يك وسه چهارم پيمانه
🧁وانيل ،زنجبيل،هل،و يا هر
اسانسى دوست دارين يك ق چ
🧁طرز تهيه:🧁
پودرقند و روغن مايع و وانيل را باهمزن دستى باهم مخلوط و سپس آرد را كم كم اضافه تا خمير جمع بشه و سپس خمير را بين دو نايلون با وردنه باز كرده وسپس با قالب دلخواه كاتر زده و در فر از قبل گرم شده با دماى صدو پنجاه به مدت يك ربع مى پزيم،اين شيرينى را مى تونين در تابه دوطرفه هم بپزين
و بعد از پخت ،به شكلهاى مختلف تزيينش كنين كه من دو مدل بالا را با شكلات آب شده انجام دادم و يكى هم عسل رقيق شده را دور شيرينى زدم وداخل پودر پسته زدم و با بريلو تزيين کردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در محضر ولایت
اگر روشنبین باشید، دشمن آسیب میبیند
#لبیک_یا_خامنه_ای
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
@Emam_kh
🔴 اعتراض به بازگشت امنیت؟!
🔺 سیاسیون و رسانههای غربگرا امروز همصدا با ضدانقلاب همگی به اعدام محسن شکاری واکنش نشان دادند. حرفشان چه بود؟ اینکه این حکم مردم را ناراحت و مقابل نظام قرار میدهد و بر خشم و نفرت میافزاید.
ظاهراً حرف خیرخواهانه ایست. به شرطی که جواب قانعکنندهای برای این چند سوال داشته باشند ؛
🔹اول بگویید منظورتان کدام مردم است؟
شما بارها نشان دادهاید مردم را نمیشناسید.
همین یک ماه پیش همگی صدای میلیونها ایرانیِ شرکت کننده در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان را در روزنامههایتان بایکوت کردید! مردمی که طی هفتاد روز گذشته هر روز یا هر چند روز یک بار در تشییع شهدای امنیت شرکت کرده و علیه اغتشاشگران فریاد کشیدند و مجازاتشان را برای برقراری امنیت طلب کردند، مردم نیستند؟
مردم برای شما وقتی مردمند که صدایشان باب سلیقه سیاسیتان باشد. وگرنه باید ساکت شوند.
🔹واقعاً نگران افزایش خشونت هستید؟
پس چرا مدام در هنگام مجازات جنایتکاران و بانیان خشونت موضع وارونه دارید و صحنه را جور دیگری برای مخاطبانتان روایت میکنید؟
چرا وقتی نیروی انتظامی اشرار و جانیان کف خیابان و اوباش نفوذکرده در دانشگاه را دستگیر میکند، صدایتان بلند میشود که بگیر و ببند را تمام کنید؟ چرا وقتی قمهکشی که با ارعاب راه خیابان را بسته و جلوی چشم مردم مأمور حافظ امنیت را میزند تا با ایجاد وحشت و ناامنی به هدف خود برسد، حکم محارب میخورد همگی یک کلام به تشکیک حکم میافتید؟ تضعیف دستگاه عدلیه که در این شرایط کشور تنها پناه مردم برای تامین مهمترین حقشان یعنی امنیت است، منجر به کاهش خشونت میشود یا قدارهکشها را جریتر میکند؟
🔹ادعا میکنید این اعدام پاسخ غلط حاکمیت به اعتراضات است. پس باید به یک سؤال جدی پاسخ دهید؛ چه ارتباطی بین اعتراض مدنی با کشیدن قمه نیم متری برای بستن راه ماشینهای مردم و زخمی کردن پلیس هست؟ معترضانی که قمهکشها را جلو میفرستند، اعتراض مدنی دارند؟ چرا شما در روزنامههایتان هیچ اعتراضی به سلبریتیها و سیاسیون و رسانههایی که چند ماه است بچههای مردم را به اعتراض خشونتآمیز و ضربوجرح پلیس و بسیجی و چادری و آسیب به اموال مردم تهییج و تشویق میکنند ندارید و فقط بلدید پاچه نیروی انتظامی و قاضی و نظام را بگیرید؟ بعد هم سر تکان بدهید که جامعه را خشونت فرا گرفته... اصلا چطور رویتان میشود اسم افتضاحات این دو ماه را اعتراض بگذارید؟ این همه وقاحت نوبر است.
🔻پ.ن: آقای جمهوری اسلامی، یک پای برقراری امنیت همراه کردن افکار عمومی با مجازات عاملان ناامنی و شفافیت روند صدور احکام است. پس بستن دهان دروغگویان و نان به نرخ روزهایی که بازگشت امنیت به ضررشان است و مانع شفافیت فضا و رسیدن واقعیت به گوش مردم هستند، بخشی از این ماجراست!
📝 رها_عبداللهی
🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این فیلم فوقالعاده تاثیرگذار را بادقت ببینید
🙏خدایا !
به خاطر الطاف بی حد و اندازهات و رفع کردن بلایای بسیاری از من و عزیزانم عمیقا سپاسگزارم
👌 چه بسیاری از بلاهایی را که حتی من متوجه آن بلا نشدم و تو از من دور کردی...
🌸چقدر زیبا امیرالمومنین ع در دعای کمیل به خداوند متعال عرضه میدارد:
کم من بلا اقلته و کم من مکروه دفعته و کم من عثار وقتیه و کم من ثنا جمیل لست اهلا له نشرته...
چهبسیار بلایا، مکروهات و لغزشها را که ازمن دور کردی
و چهبسیار به من آبرو و عزت دادی که من لایقش نبودم...
✅هر روز آیهالکرسی و صدقه را به عزیرانتان یادآوری فرمایید
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ماجرای شفای کودک المانی توسط حضرت زهرا (سلام الله علیها)
بی بی جان دست ماهم بگیر💔
#لبیک_یا_خامنه_ای
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸پـــرودگـــارا
⭐️در این شب دل انگیز
🌸آنچه را که بیصدا
⭐️از قلب عزیزانم گذر کرده
🌸در تقدیرشان قرار ده
⭐️تا لذتی دو چندان را
🌸برایشان به ارمغان بیاورد
🌷شبـ🌙ـتون در پناه خدا
@Emam_kh
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام
شُرْبُ الخَمرِ مِفْتاحُ كُلِّ شَرٍّ ، و شارِبُ الخَمرِ مُكَذِّبٌ بكِتابِ اللّه ِ عزّ و جلّ ، و لَو صَدّقَ كِتابَ اللّه ِ حَرَّمَ حَرامَهُ .;
امام صادق عليه السلام
شرابخوارى كليد هر بدى است و شراب خوار ، كتاب خداوند عزّ و جلّ را دروغ مى شمارد ، زيرا اگر آن را باور داشت، حرام آن را بر خود حرام مى دانست .;
بحار الأنوار : 79/140/48 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸سلااااااام
🌷دوشنبه پاییزیتون زیبا و شاد
🌸الهی غرق
🌷خوشبختی بشین
🌸الهی بی دلیل دل
🌷مهربونتون شاد شه
🌸الهی کاراتون
🌷بروفق مراد باشه
🌸الهی تنتون سالم و
🌷عاقبتتون بخیر باشه
🌸روزتون زیبا و در پناه خدا
@Emam_kh
┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
📜 خطبه28 : (این خطبه را در یکی از روزهای عید فطر ایراد فرمود)
🔹دنياشناسی
♦️"پس از حمد و ستايش الهی؛ همانا دنيا روی گردانده و وداع خويش را اعلام داشته است و آخرت به ما روی آورده و پيشروان لشکرش نمايان شده. آگاه باشيد! امروز روز تمرين و آمادگی و فردا روز مسابقه است. پاداش برندگان، بهشت و کيفر عقب ماندگان آتش است. آيا کسی هست که پيش از مرگ از اشتباهات خود توبه کند؟ آيا کسی هست که قبل از فرا رسيدن روز دشوار قيامت، اعمال نيکی انجام دهد؟ آگاه باشيد! هم اکنون در روزگار آرزوهاييد که مرگ را در پی دارد؛ پس هر کس در ايّام آرزوها، پيش از فرا رسيدن مرگ، عمل نيکو انجام دهد بهره مند خواهد شد و مرگ او را زيانی نمی رساند و آن کس که در روزهای آرزوها، پيش از فرا رسيدن مرگ کوتاهی کند، زيانکار و مرگ او زيانبار است؛ همانگونه که به هنگام ترس و ناراحتی برای خدا عمل می کنيد، در روزگار خوشی و کاميابی نيز عمل کنيد. آگاه باشيد! هرگز چيزی مانند بهشت نديدم که خواستاران آن در خواب غفلت باشند و نه چيزی مانند آتش جهنّم که فراريان آن چنين در خواب فرو رفته باشند. آگاه باشيد! آن کس را که حق، منفعت نرساند، باطل به او زيان خواهد رساند و آن کس که هدايت راهنمای او نباشد، گمراهی او را به هلاکت خواهد افکند. آگاه باشيد! به کوچ کردن فرمان يافتيد و برای جمع آوری توشه آخرت راهنمايی شديد. همانا وحشتناک ترين چيزی که بر شما می ترسم، هواپرستی و آرزوهای دراز است. پس از اين دنيا توشه بر گيريد تا فردا خود را با آن حفظ نماييد.
(می گويم: اگر سخنی باشد که مردم را به سوی زهد بکشاند و به عمل آخرت وادار سازد همين سخن است، که می تواند علاقه انسان را از آرزوها قطع کند و نور بيداری و تنفّر از اعمال زشت را در قلب ايجاد کند و از شگفت آورترين جمله های مزبور اين جمله است که فرمود: «الا و انّ اليوم المضمار و غدآ السّباق والسبقئ الجنئ والغايئ النار». «آگاه باشيد امروز روز تمرين و آمادگی و فردا روز مسابقه است و جايزه برندگان بهشت و سرانجام عقب ماندگی آتش خواهد بود». زيرا با اينکه در اين کلام الفاظ بلند و معانی گرانقدر و تمثيل صحيح و تشبيه واقعی می باشد سرّی عجيب و معنايی لطيف در آن نهفته شده است و آن جمله «والسبقئ الجنئ والغايئ النار» است، امام(علیه السلام) بين اين دو لفظ «السبقئ» و «الغايئ» به خاطر اختلاف معنا جدايی افکنده است، نگفته «السّبقئ النار» چنانکه «السّبقئ الجنّئ» گفته است، زيرا سبقت جستن در مورد امری دوست داشتنی است، و اين از صفات بهشت است و اين معنا در آتش «که از آن به خدا پناه می بريم» وجود ندارد، امام جايز ندانسته که بگويد: «السبقئ النار» بلکه فرموده است: الغايئ النّار، زيرا مفهوم غايت پايان مفهوم وسيعی است که در موضوعات مسرّت بخش و غيرمسرّت بخش به کار می رود و در حقيقت مرادف «مصير» و «مآل» است که به معنی سرانجام می آيد، چنانکه خداوند می فرمايد: «قل تمتّعوا فانّ مصيرکم الی النّار» «به کافران بگو بهره بگيريد که سرانجام شما به سوی آتش است». در اين خطبه دقّت کنيد که باطنی شگفت آور و عُمقی زياد دارد. و چنين است ديگر سخنان امام(علیه السلام). و در بعضی نسخه های اين خطبه چنين آمده است «والسُّبقئ الجنئ» به ضم سين به جايزه ای گفته می شود که به پيشتازان و برندگان مسابقه داده می شود خواه وجه نقد باشد يا جنس ديگری و معنی هر دو کلمه به هم نزديک است؛ زيرا پاداش را برابر کار نيک می پردازند نه بد.")
┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄