فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام باقی؛ چرا هنگام گفتن تکبیرةالاحرام دست ها را بالا می بریم؟
@Emam_kh
لقمه حلال قسمت ۱۳:
بابا نشست روصندلی پشت میز کامپیوترم ومنم نشستم روی تختم.
بابا:خوب عزیزم این گروه های مجازی که داری کجان ,میشه نشونم بدی؟شاید اگه من هم بپذیرین ,خواستم عضوش بشم,اما به شرطی به دوستات نگی که من پیرمردم 😊
خندیدم وگفتم:خیلی هم جوونی,اوناهم خیلی سعادت داشته باشن که همچی دوستی به چنگشون بیافته. مانیتور را روشن کردم,چون چیزی نداشتم که پنهان کنم وبه نظرخودم کارخلافی,هم انجام نداده بودم.
گوشیمم اوردم وگفتم:روگوشی هم دارمش ,منتها عادت کردم پشت مانیتور کامپیوتر باشم,بابا لبخندی زد وسرم رابوسید وگفت:خیلی صادقی واین خوبه ,درست مثل مامانت.
خوشحال بودم ازاینکه بابا خیلی دوستانه باهام برخوردکرده بود.
بابا یه نگاه دقیق کرد وتک تک افراد وملیتهاشون را با ریز بینی خاص خودش بررسی کرد البته کل افراد ۴۵نفربیشتر نبودن اما از کشورهای مختلف،خوب که دیدش را زد,پشتش راکرد به مانیتور وصندلی را کشید طرف تخت,روبه روی من وگفت:خوب ازاین شبکه های مجازی وگروه های ایرانی و...چی داری ,حالا روگوشی ورایانه فرق نمیکنه .
من:بابا هیچی دیگه ندارم,اخه به نظرمن این گروه ها و..وقت تلف کنی هست,من اگه عضو این گروه دوو شدم فقط به خاطرعلاقه ام به این ورزشه وگرنه از نظرمن ,پرسه زدن تومجازی عمر حروم کردنه...
بابا دوباره یه بوسه به سرم زد وگفت:خوشحالم که اینقدر درک وشعور داری اما یه چیزی راباید بگم وبرم رد کارم خخخح
بابا:ببین فضای مجازی هم درست عین فضای واقعی ست باید حرمتها حفظ بشه,همونطور که تو واقعیت ,به یک مرد اجازه نمیدی به حریمت وارد بشه,مجازی هم عین همینه ,فرقی نمیکنه....
دیگه لازم نبود بابا چیزی توضیح بدهد,تا تهش راگرفتم.
من:بابا منظورت راگرفتم,سعی میکنم تومجازی هم عین فضای واقعی بایه نامحرم برخوردکنم,حالا اجازه میدی که برم مجارستان؟؟اخه اگه شما اجازه بدی مامان حرفی نداره...
بابا درحالی که بلند میشد بره بیرون دستی به سرم کشید وگفت:از دختر پاکی مثل تو ,توقعم همین درک بالات بود....اما مسیله رفتن,مسیله ای جداست ,اونو بااین قاطی نکن.
خوب حرف بابا را میفهمیدم
اووووف این یعنی نهههه....
ازهمون اولشم میبایست موافقت مامان رابگیرم.
با فکرکردن به نقشه ای نو تا من رابه هدفم برساند ,خواب,رفتم.
ادامه دارد...
لقمه حلال قسمت۱۴:
الان از مدرسه برگشتم,ازبس خسته ام حال,هیچی جز,خوابیدن را ندارم.
نهار را که با مامان وبابا خوردیم,همون سر میز گفتم:خوب ,پس به سلامتی ما رفتینی شدیم ,اره؟؟
مامان:خدانکنه,مگه چته که بمیری...
من:عه مامان,مجارستان رامیگم خوب.
بابا دوباره سرش راگرفت بالا وتوچشای مامان نگاه کرد
مامان:نه گلم,فکر مجارستان را ازسرت بیرون کن,ان شاالله بماند برای همایشهای دیگه,این یکی را نمیشه....
خیلی ناراحت شدم ,محکم قاشق را کوبوندم روی میز وگفتم:چرراا؟؟مگه من بچه ام؟؟چرانمیتونم خودم برای خودم تصمیم بگیرم؟الان جلو دانی وبقیه سنگ رویخ میشم,کم میارم خوووب.
بابا:عزیزدلم,صلاح نیست دیگه,بعدشم مگه دانی اینا کین که اینقد رودربایسی داری...بی خیال باش ,هیچ اتفاقی نمیافته....
باعصبانیت نگاهی به بابا ومامان کردم وازسرغذام بلندشدم وبه سرعت خودم رابه اتاقم رساندم.
اره درسته ,احتمال زیاد بابا مخالفت کرده,اخه اخلاقای مامان تودستمه,محاله ازادی عملم را ازم بگیره,احتمالا بابا بهش گفته ,اره....
یکدفعه یه فکر مثل جرقه از ذهنم گذشت,من تمام تلاشم رامیکنم که این همایش دوو رابرم ,باید بابا را تومنگنه قرار بدم اره,اما چطوری؟؟
یه کم فکر کردم....درسته ...خودشه...اینکه بابا هرشب ازخونه میزنه بیرون حتما یه ریگی به کفشش هست باید سراز کارش دربیارم وتعقیبش کنم,اونموقع میتونم به عنوان حق السکوت ,جواز رفتن به مجارستان رابگیرم...
اما نمیدانستم که چه بچگانه فکر میکنم ولی به جاهای خوبی میرسم.
خوابیدم اما ساعتم را کوک کردم تا یه ساعت قبل از غروب بلند بشم واماده بشم برای تعقیب.
ادامه دارد....
🔴 ذکری برای جلوگیری از شنیدن غیبت
🌹روزی یکی از اولیاء به الیاس و خضر (علیهم السّلام) شکایت کرد که :
🌾مردم بسیار غیبت می کنند و حال آن که غیبت از گناهان کبیره است و هر چقدر آن ها را نصیحت می کنم و از غیبت کردن منع می نمایم سخن مرا نمی شنوند و آن عمل قبیح را ترک نمی کنند...
✨حضرت الیاس (علیه السّلام) فرمود:
🌷چاره این کار آن است که هر کس وارد مجلس شد به او بگو که بگوید:
🌼«بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»🌼
✨که در این صورت خداوند ملکی را بر اهل آن مجلس موکّل می گرداند که هرگاه کسی شروع به غیبت نماید آن ملک او را از آن باز دارد و از حق تعالی سؤال نماید تا آن قوم را از غیبت کردن نگاه دارد.
🌷حضرت خضر (علیه السّلام) فرمود:
چون کسی در وقت بیرون رفتن از مجلس بگوید:
🌷 «بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ وَ صَلّی الله عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» 🌷
حق تعالی ملکی را می فرستد تا آن که نگذارد که اهل آن مجلس غیبت او را نمایند...
📚منبع:
۱. وسائل الشیعه، ج۷، ص۳۴۲.
۲. عرفان و عبادت، ص۳۵۵.
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷شهید_حاج_قاسم_سلیمانی:
🔻در تجربه بیست سالی که در محضر آقا بودم، نتیجهی تقوا را که ثمره او حکمت میشود بر زبان و بر دل و بر عقل، من در آقا کامل دیدم.
#لبیک_یا_خامنه_ای♥️
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#الّلهُمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّکَ_الْفَرَجْ
🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چگونه بدانیم با غیرت هستیم یا نه
👆در این یک دقیقه و ۳۲ ثانیه
@Emam_kh
⛔️ توئیتهایی در بیزاری از بی حجاب و بی حجابی:
إذا رأيتم أهل الريب والبدع من بعدي فأظهروا البراءة منهم؛ تکلیف شرعی ما اظهار بیزاری از تردیدپراکن و بدعتگزار است...
سیاههی لعنهای معصوم نسبت به اهل معصیت از اصحاب طائفه را ببینید تا در یابید آماج آن فعل است و یا فاعل است...
اگر میتوان از بیحجابی بیزار بود بی آن که این بیزاری را به نفس مسلمان سریان داد، از چه نتوان از بیحجاب بیزار بود بی آن که این بیزاری را به نفس مسلمان سریان داد؟ جدای این که بروز عمل بیحجابی همواره در عاملیت بیحجاب است...
بیحجابی را که جا (کجا) از بیحجاب تفکیک میکنید؟ در عالم مثال؟ یا چه...
انکار عاملیت عاصی، کوبیدن جاده برای تثبیت عصیان است. حال با احالهی این عاملیت به دولت یا روحانیت یا حتا به قیامت...
ما از طینت شیعه و مسلمان برائت نداریم. برائت ما از عاملیت عاصیانهی آنها است...
لا یزنی الزانی حین یزنی و هو مؤمن، و لایسرق السارق حین یسرق و هو مؤمن؛ فإنه اذا فعل ذلک خلع عنه الایمان کخلع القمیص. فعل را از فاعل نمیتوان تفکیک کرد وگرنه عقاب فاعل لغو است؛ عاملیتهای مختلف در مؤمن را اما میتوان تفکیک کرد و با یکی تولی داشت و با دیگری تبری...
از داعش هم بیزار نیستید؟ اگر این بود که در کتابها با ایدهی داعش باید میجنگیدیم و نه آن که در عراق و شام از کشتههای مسلمان آنها پشته بسازیم...
مؤمن و مسلمان و شیعه بودن این زنهای بیحجاب که علنی با حکم قطعی شریعت محمدی تحدی میکنند را اثبات کنید تا برسیم به این که برائت و بیزاری از شیعه و مسلمان و مؤمن چه گونه است...
فاسق مؤمن بسیط نیست؛ خلیطی (مخلوطی) از ایمان و کفر است. برائت ما از ریختار کافرانهی او است. این یعنی از بیحجاب برائت داریم بی آن که اسلام و تشیع او را انکار کنیم و از آن بری و بیزار باشیم...
ما از شیعه و مسلمان بیزار نیستیم؛ ما از کافر و فاسق بیزاریم؛ و این دو قابل جمع است اگر انسان را امری بسیط ندانیم...
آن روایت میگوید: شیعه را به جهت فسق از تشیع اخراج نکنید و نه آن که بساط تبرای از عاصی به جهت عصیان او را جمع کنید...
ما از بیحجاب به جهت بیحجاب بودنش بیزاریم...
هماین زیارت عاشوراء را اگر درست خوانده بودید میدیدید که برائت از عاصی است تا برسیم به عصیان؛ نخواندهیید؛ اگر نه جای آموزههای امام باقر(ع) با ایدههای افلاطون دینداری نمیکردید...
#حجاب
✍محمد مهدی فاطمی صدر
@Emam_kh
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅🔶 معجزه ای که تمام سحرها رو می بلعد...
راه از بین بردن سحر و جادو
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
@Emam_kh