✧❁﷽❁✧
#ناصبی_گری
1️⃣ حاکم نیشابوری نویسنده «المستدرک علی الصحیحین» یکی از علمای بزرگ اهل سنت (متوفی 405 هجری قمری) است.
2️⃣ یکی از آثار ارزشمند وی کتاب «فضائل فاطمة الزهراء (س)است.
3️⃣ او در مقدمه این کتاب به فضای فکری زمانه خود اشاره می کند و می نویسد:
✍️«ما امروز گرفتار حاکمانی هستیم که مردم برای اینکه به آنها نزدیک بشوند به اهلبیت علیهم السلام بغض میورزند و آنها را کوچک می شمارند و فضائل آنها را منکر میشوند.»
🔷 حاکم درباره انگیزه نوشتن این کتاب می گوید:
✍️ « روزی در جلسه ای که بزرگان فقها، قاضیان و مسؤلین در آن حضور داشتند،شرکت کردم .یکی از بزرگان فقها امیر المومنین (ع) را تنقیص کرد و گفت :علی ع حافظ قرآن نبوده است!»
4️⃣ از کلمات این عالم بزرگ اهل سنت به خوبی فهمیده می شود #دشمنی و انکار فضائل اهل بیت (ع) و جعل روایات دروغین در میان بزرگان و فقهای اهل سنت امری عادی بوده است!
5️⃣ آیا رسول الله (ص) بر اساس رویات متواتر و قطعی "ثقلین" امت خویش را توصیه به تمسک به قرآن و عترت نکرده است؟
✅ با این سابقه تاریک برخی از علمای اهل سنت در #دشمنی با آل محمد(ص)، آیا احتمال گمراهی آنان از پیامبر (ص) وجود ندارد؟
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✧❁﷽❁✧
نور باشد سایهای در پای دیوار شما
کور بینا میشود با یاد دیدار شما
با کلاف جان به بازار محبت بسته صف
صد هزاران یوسف مصری خریدار شما
💬 شب میلاد علی بن موسیالرضا ع حالی عوض کنیم...(مداحی دلنشین حاج علی ملائکه)
#پیشنهاد_دیدن
@fekreshanbe
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✧❁﷽❁✧
✍ فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام در بیان آیه الله العظمی وحید خراسانی دامت ظله
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#ضد_خدا
🔸 ابوعبد الله جدلي نقل می کند: در جوانی عازم حج گرديدم. در مدينه به گروهي از مردم برخورد كردم و همراه آنان حركت كردم تا اينكه به خانه امّ سلمه، همسر پيغمبر اكرم (ص) وارد شديم. پس از آنكه حضّار نشستند، از امّ سلمه شنيدم كه صدا زد: اي شيب بن ربعي!
🔸 مردي بی ادب و خیره سر پاسخ داد: چه مي فرمائي، اي مادر!
🔸 فرمود: آيا معمول شماست كه هرگاه مجلسي منعقد مي سازيد، رسول خدا (ص) را سب مي كنيد و به آن حضرت ناسزا مي گوئيد؟! وي با تعجب پاسخ داد: هرگز چنان نيست!
🔸ام سلمه گفت: آيا در مجالستان، علي بن ابوطالب (ع) را سبّ و لعن می کنید؟
🔸 آن مرد در پاسخ گفت: آری! ما برای رسیدن به متاع دنیوی و پول، نسبت به علی بن ابوطالب (ع) سبّ و بدگویی می کنیم!
🔸ام سلمه گفت از پیامبر (ص) شنیدم که مي فرمود:
🔵 هر کس علي (ع) ناسزا بگويد، به من ناسزا گفته هر کس مرا سبّ كند، خدا را سب كرده است.
◀️ این ماجرا با سندی صحیح در کتب اهل سنت وارد شده است. تصویر سند را ملاحظه کنید.
✅ منظور رسول الله (ص) از برابری سبّ و لعن امیرالمومنین (ع) با سبّ و لعن خداوند چه می تواند باشد؟
❇️ پاسخ ها را با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید تا در «دانشگاه امامت» به اشتراک بگذاریم!
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
✧❁﷽❁✧
#عینیت_حقیقت_قرآنیه_و_حقیقت_علویه
1️⃣ حدیث فوق در نظر دقیق ترین، متعصب ترین، عالم ترین دانشمندان حدیث اهل سنت یعنی: بخاری، مسلم،حاکم و ذهبی، صحیح و معتبر است.
2️⃣ أم المومنین أم سَلَمة رضی الله عنها، همسر رازدار و با وفای رسول گرامی اسلام می گوید: از رسول الله شنیدم که می گفت:
🔸 «عليٌّ مع الْقرآنِ و القرآنُ مع عليٍّ لن يَفْتَرقَا حتَّى يردا عليَّ الْحوض»
🔸 علی با قرآن است و قرآن با علی! این دو هرگز از همدیگر جدا نمی شوند تا اینکه در حوض (روز قیامت) بر من وارد شوند.
3️⃣حدیث فوق گویای #عینیت_حقیقت_قرآنیه_و_حقیقت_علویه است. زیرا معیّت به صورت مطلق و طرفینی است. تنیجه این گونه از معیت و همراهی امور زیر است:
⏺ قرآن هدایت برای انسان های با تقوا (هدیً للمتقین)، روشن کننده حق از باطل(الکتاب المبین) است. امیرالمومنین نیز چراغ هدایت برای متقین و روشن کننده حق از باطل است.
⏺ الإسراء 9 : قرآن بشر را به محکم ترین امور هدایت می کند و بشارت دهنده برای مومنین است. امیرالمومنین نیز بشر را با محکم ترین امور هدایت کرد و در لحظات مرگ برای مومنین بشارت بهشت می دهد.
⏺ الإسراء 82: قرآن شفا و رحمت برای مومنین و مایه خسارت برای ظالمین است. امیرالمومنین شفا و رحمت برای مومنین و خسارت برای ظالمین است.
⏺ فصلت 42 : قرآن هیچ امر بیهوده و باطلی در آن نیست امیرالمومنین نیز مصداق آیه تطهیر است که از هر امر باطل و بیهوده ای پاک و طاهر است.
✅ آیا با وجود #قرآن_ناطق سزاوار است به امور دیگر تمسک و اعتماد کرد؟
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
✧❁﷽❁✧
#سانسور_بزرگ
1️⃣ ابن حجر هیتمی یکی از دشمنان مکتب تشیع است. او کتاب صواعق المحرقة را در رد شیعه دوازده امامی نوشته است.
2️⃣ ابن حجر در دشمنی آشکار با اهل بیت رسول الله (ص) از قول غزالی می نویسد:
🔸 « ... قال الغزالي وغيره ويحرم على الواعظ وغيره رواية مقتل الحسين وحكاياته وما جرى بين الصحابة من التشاجر والتخاصم فإنه يهيج على بغض الصحابة والطعن فيهم وهم أعلام الدين تلقى الأئمة الدين عنهم رواية ونحن تلقيناه من الأئمة ...»
🔶 غزالی و دیگر علمای اهل سنت می گویند: بر وعاظ و دیگران روایت نمودن مقتل امام حسین (ع) و اختلافات صحابه و جنگ ها و درگیری های میان آنها(همانند جنگ جمل و صفین و ....)، حرام است. زیرا این امر باعث می شود مردم نسبت به بغض به صحابه تحریک و تشویق شوند و طعنه بر آنها را افزایش یابد! این در حالی است که آنها (صحابه و قاتلان امام حسین و ...) بزرگان دین هستند که ائمه ما (ابوحنیفه و مالک و ...) دین خود را از آنها گرفته اند و ما نیز دین خود را از آن ائمه گرفته ایم.
⛔️ تصویر فوق را ملاحظه کنید!
🔵 هزاران اف بر مکتب و مذهبی که دین خود را از قاتلان امام حسین (ع) می گیرد!
✅ آیا از علمایی که با این توجیهات واهی ذکر مظلومیت امام تشنه لب (ع) را حرام می دانند، انتظار است که حقایق تاریخی شهادت حضرت صدیقه کبری (س) را حذف و سانسور نکنند؟
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧
#تحمیق
1️⃣ یکی از مهم ترین قواعد حدیثی و کلامی در نزد اهل سنت«امساک عما شجر بین الاصحاب» است. این قاعده برای توجیه اختلافات میان صحابه، بالاخص در جنگ های جمل و صفین است.
2️⃣ خالد بن عبدالله بن محمد المصلح از علمای معاصر وهابی اهل سنت عربستان در توضیح این قاعده می گوید:
🔶 «... والإمساك هو: عدم الخوض لا بالفكر، ولا بالبحث، ولا بالطلب، ولا بالقول، فهو إمساك كلي عما وقع بين الصحابة...»
🔸 منظور از «امساک» فرو نرفتن در اختلافات بین صحابه است نه به فکر کردن، نه بحث، نه پژوهش و تحقیق و نه گفتگو کردن! پس این وجوب دوری و امساک، امری کلی و همه جانبه است که تمام وقایع و اختلافات بین صحابه را شامل می شود.!
⛔️ چانچه مشاهده می کنید حق فکر کردن و پژوهش به جهت رسیدن به حقیقت نیز از انسان(بخوانید اهل سنت) سلب شده است! نسیم شمال چه خوب سروده است:
دست مزن! چشم، ببستم دو دست
راه مرو! چشم، دو پایم شکست
حرف مزن! قطع نمودم سخن
نطق مکن! چشم، ببستم دهن
هیچ نفهم! این سخن عنوان مکن
خواهش نافهمی انسان مکن
لال شوم، کور شوم، کر شوم
لیک محال است که من خر شوم
چند روی همچو خران زیر بار؟
سر زفضای بشریت برآر
❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═
#گفتگو_با_هُبَل
♦️ شبی در عالم خواب به مکه رفتم! تندیس بزرگ و زیبایی را در کعبه دیدم ! گفتم تو کیستی؟
🔸 جواب داد: من #هبل بت بزرگ قریش هستم. اعراب مرا در دوران جاهلیت در کعبه قرار داده و پرستش می کردند! جنس من از عقیق سرخ و پیکره من شبیه یک انسان است. روزی دستم شکست ولی در عوض از طلا برای من دست ساختند که خیلی خوشحال شدم!
♦️ مقداری از تاریخ بت پرستی برایم بگو!
🔸 هبل: تاریخ بت پرستی به هزاران سال می رسد. در مصر قدیم خدایان را به شکل حیوانات می ساختند. آنها برای ما بت ها قدرتی مثل قدرت خدا قائل بودند.
تندیس های ما خصوصا سه خدای ایزیس، اوزیریس و هوروس خیلی اهمیت داشت. تندیس های سه خدا در هند و روم هم وجود دارد!
♦️ مردم شما را چگونه عبادت می کردند؟
🔸 هبل: آنها فکر می کردند که ما بت ها همه مشکلات آنها را حل می کنیم! بارش باران و برکت دست ماست. آینده آنها را ما تعیین می کنیم. اگه برای ما قربانی تقدیم کنند، ما کاری می کنیم که دیگر بلایی سر آنها نیاید!
♦️اعتقاد بت پرست ها واقعا این هست؟ یک تکه چوب و این همه قدرت؟
🔸هبل: بله. بت پرست ها فکر می کردند ما هیچ فرقی با خدا نداریم! همونطور که الله تبارک و تعالی قدرت دارد ما هم داریم! قدرت ما هم اندازه قدرت خداست! فکر می کردند امورات زندگی و آینده و رزق و روزی و ... دست ماست و ربطی هم به خدای دیگه ندارد! برای ما ربوبیت قائل بودند.
♦️ جالب شد! الان فهمیدم چرا خدا در قرآن گفته: «إِذْ نُسَوِّيكُمْ بِرَبِّ الْعالَمين» (شعرا/98) یعنی بت پرست ها شما بت ها را مساوی و مثل الله تبارک و تعالی تصور می کردند! جای دیگر نیز فرموده: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّه» (بقره/165) یعنی بت ها را مثل خدا دوست داشتن و آنها را همردیف و نِدّ خدا می دانستن!
🔸 هبل: بیچاره ها فکر می کردن اگه قربانی به ما بت ها تقدیم کنند، ما هم مثل الله مشکلات آنها را حل می کنیم و یا رزق روزی به آنها می دهیم! خیلی فریاد می زدند: یا هبل! به فریاد ما برس! ولی ما که تکه چوب و سنگی بیشتر نبودیم.
♦️ من یک روزی با یکی از بت پرست ها سخن گفتم به من گفت: من الله را قبول دارم این بت ها را پرستش می کنم تا مرا به الله نزدیک کند! یعنی شما قدرت این کار را دارید؟
🔸 هبل: نه ! به هیچ وجه! یک تکه سنگ و چوب چه قدرتی دارد که شما را به خدا نزدیک کند؟ ما مثل انبیاء و اولیای الهی نیستیم که پیش خدا آبرومند باشیم! آنها زنده هستند! قدرت آنها بعد از مرگ هم ادامه دارد! روح پاک آنها مردم را یاری می کند! برای دیگران دعا می کنند! می شنوند! می ببینند! به مومنین بشارت می دهند! در قبر های خود نماز می خوانند و حاجات نیازمندان را به اذن الهی روا می کنند.
http://up44.ir/1v8mygly
♦️ پس فرق شما با حجر الاسود در چیست؟ تو را رسول خدا (ص) شکست! ولی آن را تبرک کرد و بوسید؟
http://up44.ir/5lpgcbsy
🔸 هبل: تفاوت بسیار واضح است! آیا تا کنون کسی گفته: حجر الاسود خداست؟ یا اینکه این سنگ بدون اراده الهی می تواند مشکلی را حل کند؟
♦️ صحیح هست! به ذهن هیچ انسانی خدا بودن حجر الاسود و ضریح امام حسین (ع) خطور نمی کند! به گمانم حجر الاسود و مقام ابراهیم (ع) چون آیات الهی و یا این که منسوب به اولیای خدا هستند محترم و متبرک هستند. مثل پیراهن یوسف، منبر، لباس ،ظرف آب و ... پیامبر ص که همه مسلمان ها به آنها تبرک می کنند!
⚠️ اسناد مورد بحث لینکگذاری شده است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u