eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
672 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
✧❁﷽❁✧ 🔸 ابوعبد الله جدلي نقل می کند: در جوانی عازم حج گرديدم. در مدينه به گروهي از مردم برخورد كردم و همراه آنان حركت كردم تا اينكه به خانه امّ سلمه، همسر پيغمبر اكرم (ص) وارد شديم. پس از آنكه حضّار نشستند، از امّ سلمه شنيدم كه صدا زد: اي شيب بن ربعي! 🔸 مردي بی ادب و خیره سر پاسخ داد: چه مي فرمائي، اي مادر! 🔸 فرمود: آيا معمول شماست كه هرگاه مجلسي منعقد مي سازيد، رسول خدا (ص) را سب مي كنيد و به آن حضرت ناسزا مي گوئيد؟! وي با تعجب پاسخ داد: هرگز چنان نيست! 🔸ام سلمه گفت: آيا در مجالستان، علي بن ابوطالب (ع) را سبّ و لعن می کنید؟ 🔸 آن مرد در پاسخ گفت: آری! ما برای رسیدن به متاع دنیوی و پول، نسبت به علی بن ابوطالب (ع) سبّ و بدگویی می کنیم! 🔸ام سلمه گفت از پیامبر (ص) شنیدم که مي فرمود: 🔵 هر کس علي (ع) ناسزا بگويد، به من ناسزا گفته هر کس مرا سبّ كند، خدا را سب كرده است. ◀️ این ماجرا با سندی صحیح در کتب اهل سنت وارد شده است. تصویر سند را ملاحظه کنید. ✅ منظور رسول الله (ص) از برابری سبّ و لعن امیرالمومنین (ع) با سبّ و لعن خداوند چه می تواند باشد؟ ❇️ پاسخ ها را با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید تا در «دانشگاه امامت» به اشتراک بگذاریم! ❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ حدیث فوق در نظر دقیق ترین، متعصب ترین، عالم ترین دانشمندان حدیث اهل سنت یعنی: بخاری، مسلم،حاکم و ذهبی، صحیح و معتبر است. 2️⃣ أم المومنین أم سَلَمة رضی الله عنها، همسر رازدار و با وفای رسول گرامی اسلام می گوید: از رسول الله شنیدم که می گفت: 🔸 «عليٌّ مع الْقرآنِ و القرآنُ مع عليٍّ لن يَفْتَرقَا حتَّى يردا عليَّ الْحوض» 🔸 علی با قرآن است و قرآن با علی! این دو هرگز از همدیگر جدا نمی شوند تا اینکه در حوض (روز قیامت) بر من وارد شوند. 3️⃣حدیث فوق گویای است. زیرا معیّت به صورت مطلق و طرفینی است. تنیجه این گونه از معیت و همراهی امور زیر است: ⏺ قرآن هدایت برای انسان های با تقوا (هدیً للمتقین)، روشن کننده حق از باطل(الکتاب المبین) است. امیرالمومنین نیز چراغ هدایت برای متقین و روشن کننده حق از باطل است. ⏺ الإسراء 9 : قرآن بشر را به محکم ترین امور هدایت می کند و بشارت دهنده برای مومنین است. امیرالمومنین نیز بشر را با محکم ترین امور هدایت کرد و در لحظات مرگ برای مومنین بشارت بهشت می دهد. ⏺ الإسراء 82: قرآن شفا و رحمت برای مومنین و مایه خسارت برای ظالمین است. امیرالمومنین شفا و رحمت برای مومنین و خسارت برای ظالمین است. ⏺ فصلت 42 : قرآن هیچ امر بیهوده و باطلی در آن نیست امیرالمومنین نیز مصداق آیه تطهیر است که از هر امر باطل و بیهوده ای پاک و طاهر است. ✅ آیا با وجود سزاوار است به امور دیگر تمسک و اعتماد کرد؟ ❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ ابن حجر هیتمی یکی از دشمنان مکتب تشیع است. او کتاب صواعق المحرقة را در رد شیعه دوازده امامی نوشته است. 2️⃣ ابن حجر در دشمنی آشکار با اهل بیت رسول الله (ص) از قول غزالی می نویسد: 🔸 « ... قال الغزالي وغيره ويحرم على الواعظ وغيره رواية مقتل الحسين وحكاياته وما جرى بين الصحابة من التشاجر والتخاصم فإنه يهيج على بغض الصحابة والطعن فيهم وهم أعلام الدين تلقى الأئمة الدين عنهم رواية ونحن تلقيناه من الأئمة ...» 🔶 غزالی و دیگر علمای اهل سنت می گویند: بر وعاظ و دیگران روایت نمودن مقتل امام حسین (ع) و اختلافات صحابه و جنگ ها و درگیری های میان آنها(همانند جنگ جمل و صفین و ....)، حرام است. زیرا این امر باعث می شود مردم نسبت به بغض به صحابه تحریک و تشویق شوند و طعنه بر آنها را افزایش یابد! این در حالی است که آنها (صحابه و قاتلان امام حسین و ...) بزرگان دین هستند که ائمه ما (ابوحنیفه و مالک و ...) دین خود را از آنها گرفته اند و ما نیز دین خود را از آن ائمه گرفته ایم. ⛔️ تصویر فوق را ملاحظه کنید! 🔵 هزاران اف بر مکتب و مذهبی که دین خود را از قاتلان امام حسین (ع) می گیرد! ✅ آیا از علمایی که با این توجیهات واهی ذکر مظلومیت امام تشنه لب (ع) را حرام می دانند، انتظار است که حقایق تاریخی شهادت حضرت صدیقه کبری (س) را حذف و سانسور نکنند؟ ❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ یکی از مهم ترین قواعد حدیثی و کلامی در نزد اهل سنت«امساک عما شجر بین الاصحاب» است. این قاعده برای توجیه اختلافات میان صحابه، بالاخص در جنگ های جمل و صفین است. 2️⃣ خالد بن عبدالله بن محمد المصلح از علمای معاصر وهابی اهل سنت عربستان در توضیح این قاعده می گوید: 🔶 «... والإمساك هو: عدم الخوض لا بالفكر، ولا بالبحث، ولا بالطلب، ولا بالقول، فهو إمساك كلي عما وقع بين الصحابة...» 🔸 منظور از «امساک» فرو نرفتن در اختلافات بین صحابه است نه به فکر کردن، نه بحث، نه پژوهش و تحقیق و نه گفتگو کردن! پس این وجوب دوری و امساک، امری کلی و همه جانبه است که تمام وقایع و اختلافات بین صحابه را شامل می شود.! ⛔️ چانچه مشاهده می کنید حق فکر کردن و پژوهش به جهت رسیدن به حقیقت نیز از انسان(بخوانید اهل سنت) سلب شده است! نسیم شمال چه خوب سروده است: دست مزن! چشم، ببستم دو دست راه مرو! چشم، دو پایم شکست حرف مزن! قطع نمودم سخن نطق مکن! چشم، ببستم دهن هیچ نفهم! این سخن عنوان مکن خواهش نافهمی انسان مکن لال شوم، کور شوم، کر شوم لیک محال است که من خر شوم چند روی همچو خران زیر بار؟ سر زفضای بشریت برآر ❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ♦️ شبی در عالم خواب به مکه رفتم! تندیس بزرگ و زیبایی را در کعبه دیدم ! گفتم تو کیستی؟ 🔸 جواب داد: من بت بزرگ قریش هستم. اعراب مرا در دوران جاهلیت در کعبه قرار داده و پرستش می کردند! جنس من از عقیق سرخ و پیکره من شبیه یک انسان است. روزی دستم شکست ولی در عوض از طلا برای من دست ساختند که خیلی خوشحال شدم! ♦️ مقداری از تاریخ بت پرستی برایم بگو! 🔸 هبل: تاریخ بت پرستی به هزاران سال می رسد. در مصر قدیم خدایان را به شکل حیوانات می ساختند. آنها برای ما بت ها قدرتی مثل قدرت خدا قائل بودند. تندیس های ما خصوصا سه خدای ایزیس، اوزیریس و هوروس خیلی اهمیت داشت. تندیس های سه خدا در هند و روم هم وجود دارد! ♦️ مردم شما را چگونه عبادت می کردند؟ 🔸 هبل: آنها فکر می کردند که ما بت ها همه مشکلات آنها را حل می کنیم! بارش باران و برکت دست ماست. آینده آنها را ما تعیین می کنیم. اگه برای ما قربانی تقدیم کنند، ما کاری می کنیم که دیگر بلایی سر آنها نیاید! ♦️اعتقاد بت پرست ها واقعا این هست؟ یک تکه چوب و این همه قدرت؟ 🔸هبل: بله. بت پرست ها فکر می کردند ما هیچ فرقی با خدا نداریم! همونطور که الله تبارک و تعالی قدرت دارد ما هم داریم! قدرت ما هم اندازه قدرت خداست! فکر می کردند امورات زندگی و آینده و رزق و روزی و ... دست ماست و ربطی هم به خدای دیگه ندارد! برای ما ربوبیت قائل بودند. ♦️ جالب شد! الان فهمیدم چرا خدا در قرآن گفته: «إِذْ نُسَوِّيكُمْ بِرَبِّ الْعالَمين‏» (شعرا/98) یعنی بت پرست ها شما بت ها را مساوی و مثل الله تبارک و تعالی تصور می کردند! جای دیگر نیز فرموده: «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّه» ‏(بقره/165) یعنی بت ها را مثل خدا دوست داشتن و آنها را همردیف و نِدّ خدا می دانستن! 🔸 هبل: بیچاره ها فکر می کردن اگه قربانی به ما بت ها تقدیم کنند، ما هم مثل الله مشکلات آنها را حل می کنیم و یا رزق روزی به آنها می دهیم! خیلی فریاد می زدند: یا هبل! به فریاد ما برس! ولی ما که تکه چوب و سنگی بیشتر نبودیم. ♦️ من یک روزی با یکی از بت پرست ها سخن گفتم به من گفت: من الله را قبول دارم این بت ها را پرستش می کنم تا مرا به الله نزدیک کند! یعنی شما قدرت این کار را دارید؟ 🔸 هبل: نه ! به هیچ وجه! یک تکه سنگ و چوب چه قدرتی دارد که شما را به خدا نزدیک کند؟ ما مثل انبیاء و اولیای الهی نیستیم که پیش خدا آبرومند باشیم! آنها زنده هستند! قدرت آنها بعد از مرگ هم ادامه دارد! روح پاک آنها مردم را یاری می کند! برای دیگران دعا می کنند! می شنوند! می ببینند! به مومنین بشارت می دهند! در قبر های خود نماز می خوانند و حاجات نیازمندان را به اذن الهی روا می کنند. http://up44.ir/1v8mygly ♦️ پس فرق شما با حجر الاسود در چیست؟ تو را رسول خدا (ص) شکست! ولی آن را تبرک کرد و بوسید؟ http://up44.ir/5lpgcbsy 🔸 هبل: تفاوت بسیار واضح است! آیا تا کنون کسی گفته: حجر الاسود خداست؟ یا اینکه این سنگ بدون اراده الهی می تواند مشکلی را حل کند؟ ♦️ صحیح هست! به ذهن هیچ انسانی خدا بودن حجر الاسود و ضریح امام حسین (ع) خطور نمی کند! به گمانم حجر الاسود و مقام ابراهیم (ع) چون آیات الهی و یا این که منسوب به اولیای خدا هستند محترم و متبرک هستند. مثل پیراهن یوسف، منبر، لباس ،ظرف آب و ... پیامبر ص که همه مسلمان ها به آنها تبرک می کنند! ⚠️ اسناد مورد بحث لینک‌گذاری شده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ #ضد_خدا 🔸 ابوعبد الله جدلي نقل می کند: در جوانی عازم حج گرديدم. در مدينه به گروهي از مردم برخ
✧❁﷽❁✧ ⏹ پاسخ های برخی از دوستان به سوال مطرح شده در پست : 1️⃣ سلام علیکم و رحمه‌الله. بطور خلاصه بخواهم بگم، اینست که حضرت امیرالمومنین علیه السلام انسان کامل هستند و انسان کامل مظهر اسم جامع الله است و انسان کامل همان مظهر و عين ثابت اسم جامع الله است،و از جهتي عين و متحد با اين اسم بوده و همة کمالات او را داراست و نقش الوهيت و تدبير نسبت به مادون دارد(البته صحبت بنده در باب الله وصفي است نه الله ذاتي که احدي بدان دسترسي ندارد.) چون انسان کامل به فناء فی الله دست یافته و فانی در ذات الله شده است. و مظهر اتم حضرت احدیت گشته است، و الله در او تجلی کرده است،برای همین سب و لعن آن، سب لعن پروردگار عالمیان می‌باشد. نگاه حقیر یک نگاه عرفــانی به مطلب و مسئله بود. کاربر: @Alabdmolaee 2️⃣ سلام طبق حدیث مذکور: ⬅️ سب امیرالمؤمنین علیه السلام،سب پیامبر صلی الله علیه و آله است. ⬅️ سب پیامبر ص،سب خداست. ⬅️ سب خداوند متعال(آگاهانه و عامدانه)،موجب کفر و ارتداد است. 🔹پس سب آگاهانه و عامدانه امیر المؤمنین ع نیز مانند سب حضرت رسول ، موجب کفر و ارتداد می گردد. کاربر: الم یعلم بان الله یری 3️⃣ معمولا در بین پیروان انبیا تبعیت از امر نبی یک مسئله و معضل بوده ، در مورد پیامبر خاتم هم همین مسئله شایع بوده ، لذا بعد از امر اطاعت الله به اطاعت از رسول در آیات شریفه امر شده ایم، درباره اطاعت از اولی الامر هم همین مسئله موجود بوده و یک نظام رتبی در این مسئله مشهود است.یعنی در سلسله مراتب تبعیت و حب ، حب به وصی و تبعیت از او مظهر حب و تبعیت از مراتب بالاتر است. از طرف دیگر در سلسله مراتب بغض هم ، بغض و سب به وصی حاکی از حقیقت بغض مستور نسبت به نبی و خداوند متعال است. اگرچه که در ظاهر فریاد محبت سر داده شود. کاربر: استاد یوسفعلی تبار 4️⃣ در واقع میشود باتوجه به آیه شریفه ان کنتم تحبون الله فاتبعونی و اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم این نکته رو متوجه شد ک لعن و دشمنی و سب خداوند در عالم خارج مصادیقی دارد من جمله آن مصادیق رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هستند و در ادامه ایشان امیر المومنین علیه السلام لذا سب ایشان مصداقی از مفهوم سب ولعن خداوند است و همان توالی ک در آنجا وجود دارد و مفاسدی ک به همراه دارد در سب و لعن پیامبر و جانشین ایشان هم هست کاربر: @taleb_elm 5️⃣ سلام علیکم میتوان اینطور برداشت کرد که: امیرالمومنین علیه السلام خلیفه الله است ودست به ایشان زدن دست رد زدن به خداست واگر کسی ولایت ایشان را نپذیرد والعیاذبالله ایشان را سب کند به انتخاب خداوند بی حرمتی کرده است کاربر: @Yaali313000 6️⃣ وقتی الحق مع علی و علی مع الحق باشد، اظهر من الشمس است که حق، قابلیت سب ندارد. کاربر: استاد رجب خانی ❇️ تشکر فراوان از دوستانی که در مباحثه شرکت کردند.
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ اختلاف در قرائت قرآن یکی از مهم ترین اختلافات در زمان عثمان بود. او با دیکتاتوری صحابه را مجبور نمود از قرائت «زید بن ثابت» تبعیت کنند. 2️⃣ عبدالله بن مسعود به این تصمیم اعتراض نمود و آن را خیانت به دین و قرآن معرفی کرد! او در اعتراض خود نکته بسیار حساسی را مطرح کرده است: 🔸«... أَخذتُ من فِي رسولِ اللَّه (ص) سبعينَ سورةً ، قال : وإِنَّ زيدَ بنَ ثابتٍ لهُ ذُؤَابَتَانِ في الْكُتَّاب» 🔹بن مسعود می گوید: من از دهان (مبارک) رسول الله (ص) هفتاد سوره را گرفتم(آموزش دیدم) در حالی که زید بن ثابت کودکی یهودی در مدارس یهودیان بود! 📚مسند ابن أبي شيبة،ج1، ص 597 🔴 «ذُؤَابَتَان» اشاره به مدل موهای دانش آموزان و علمای یهودی دارد که گیسوان خود را از اطراف آویزان می کنند. 3️⃣ أبیّ بن کعب نیز در اعتراض به عثمان می گوید: 🔸«... لقد قرأت القرآن وزيد هذا غلام ذو ذؤابتين يلعب بين صبيان اليهود في المكتب» 🔹من قرآن قرائت می کردم و این زید پسرکی یهودی بود که در مدارس یهودی با آنها بازی می کرد. 📚شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید، ج 20، ص 26 ✅ انتخاب یک یهودی زاده از طرف عثمان و متعاقب آن، اعتراض و خیانت دانستن این انتخاب، با تاکید بر سابقه یهودی زید بن ثابت از سوی بزرگانی همانند عبدالله بن مسعود و أبیّ بن کعب، حقایقی فراوانی برای اندیشیدن دارد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u