هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
✍️ پست اخیر ما در موضوع نقد یکی از وابستگان به مجله الترونیکی اخوت با واکنش هایی از سوی برخی از اساتید و پژوهشگران مواجه شده است.
⏪در اینجا اعلام می کنیم که ناقد محترمی می تواند دیدگاه های خود را _ چه در تایید و یا رد نوشته های ما _ با ما در میان بگذارد، ما قائل به کرسی های آزاد اندیشی دینی در محیطی کاملا علمی هستیم!
در ادامه برخی از نقدهای وارد شده را بدون اشاره به ناقد محترم در کانال قرار می دهیم و سپس دیدگاه های خود را در ادامه مطرح می کنیم:
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
واکنش اول:👇
متاسفانه انسان شاهد جریانی در حوزه علمیه است که بدون سواد کافی به برچسب زنی روی می آورند.
هرچند ممکن است حرف طرف مقابل نقد جدی هم داشته باشد ولی بصورت ناجوانمردانه هجمه وارد می کنند و گاها حرف مقابل را هم نفهمیده اند.
در حالی که علمای کلام هم نظرات مختلفی داشته اند.
البته گروهی هم در حوزه دیده می شوند که از مکتب اهل بیت علیهم السلام یک پوسته ای را معرفی میکنند که این را باید با کرسی های آزاداندیشی به مسیر حق بازگرداند و هجمه وارد کردن در مسائل کلامی کمکی به اصلاح نخواهد کرد.
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
🔸در ارتباط با نقد فوق چند نکته قابلطرح است:
1️⃣در نقد ما هیچ ادعای بدون دلیلی مطرح نشده است که نویسنده محترم ما را متهم به «هجمه ناجوانمردانه» کرده است.
2️⃣در نوشته ما هیچ برچسبی به گروه خاصی وارد نشده است، البته نقد ما _ به دلیل حساسیت موضوع_ گزنده و بیپیرایه بوده است. مع الاسف طرف مقابل ما بدون هیچ استدلال علمی ما را متهم به بیسوادی کرده است. این خود «برچسبزنی» است.
3️⃣ ما در فضایی کاملاً علمی برداشت و نقد خود را مطرح کردیم. ادعای اینکه ما ثبوتا بر حق باشیم و نقدهای ما وارد باشد نداریم ولی با زبان الکن و فکر ناقص خود دلیلها و استدلالهایی در نقد طرف خود نمودهایم!
ادب طلبگی و مقتضای کرسیهای آزاداندیشی، اقتضا میکند شما ادله ما را با ادلهای قویتر و برهانی استوارتر نقض و یا ابرام کنید! ادعای «هجمه واردکردن»، و انگ «بیسوادی» خلاف ادب در گفتار و ادعای کرسی آزاداندیشی است.
#نفوذ
#جهاد_تبیین
#اخوت
#سکولاریسم
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
واکنش دوم:
👇👇
سلام علیکم اولا؛ثبات ولایت تکوینی برای اولیای الهی که ائمه هدی علیهم السلام مصادیق اشکار ان هستند فراتر از مبانی عقیدتی شیعه امامی است پس در اصل امکان ولایت تکوینی برای ائمه هدی و وقوع ان حرفی نیست ممکن است در مواردی از منقولات تشکیک وتامل کرد ثانیا ؛ تشکیک در ولایت تکوینی باشدت و ضعف در طول تاریخ تشیع بویژه در قرن های اخیر مطرح بوده است ثالثا؛ صرف نظر از هرمصداقی ربط این مباحث با پروژه سکولاریزاسیون حوزه محل بحث وتامل است و چه بسا موجب تطهیر جریان سکولار در حوزه باشد رابعا؛........
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
✍️درباره این نقد گفتنی است:
🔶اشکال اصلی ما در نوشته در ادعای تأثیر پذیری اندیشه های شیعه در بحث ولایت تکوینی و معجزات و ... از غالیان گمراه است. نقد اول و دوم شما ربطی به نقد ما ندارد ولی درباره آن می گوییم:
1. شما در اولا می گویید كه ثبات ولايت تكويني فراتر از مباني عقيدتي شيعه هست. يحتمل مد نظر شما ابن عربي و بعضي فرق متصوفه اهلسنت مقصودشان باشد كه قائل به ولايت تكويني براي ائمه هستند.
اما اينكه در بعضي منقولات مي توان تشكيك كرد، منظور شما دقيقا چيست؟ يعني بعضي روايات مربوط به مقامات تكويني ائمه سندا يا دلاله خدشه دارند؟ اگر مقام نقد علمي هست بايد اشاره دقيقتري بفرمایید.
2. تشكيك در ولايت تكويني چه در بدو تاريخ تشيع و چه در ادامه آن از سوي بعضي اصحاب و يا علماي شيعه ، مثبِت اينكه ادعاي آنها صحيح هم بوده باشد نيست، بلكه شواهد بر خلاف آن هم وجود دارد.
3. اصولا در عالَم انساني و علوم انساني خيلي از امور دارای مراتب و تشکیکی است.. سكولاريسم و سكولاريزاسيون هم از اين امر مستثنا نيست.
4. وجه اينكه چطور اين بحث مي تواند موجب تطهير جريان سكولار حوزوي باشد محل ابهام و نيازمند توضيح است. که در دو پست زیر بدان می پردازیم:
👇👇
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
⏪تفكيك مراتب سكولاريزم:
1. جدايي دين و سياست كه ريشه اش ناشي از تفكر دئيستي هست. در اين نگاه اساسا خدا با تدبير هستي بعدالخلق كاري ندارد.
2. جدايي دين و سياست كه ريشه اش ناشي از اين هست كه خداوند اداره عالم انساني را به انسان واگذار كرده. در اين نگاه تفكر امانيستي و انسان مدار پر رنگ شده. سيره خلفا و ايضا برداشت عالمان اهلسنت در توجيه مدل حكومتي دموكراسي در كتابهاي انديشه سياسي مسلمين، نوعا به همين مطلب اشعار دارد. اينكه امر حكومت بعد از پيامبر به مردم واگذار شده باشد و امامت منصوص نباشد حاكي از يك نحوه خودبسندگي انسان محور دارد. سوزاندن احاديث نبوي و تغييرات گسترده در اسلام بعد وفات رسول الله همگي شواهدي است كه وجود اين نگاه سكولار را تاييد ميكند.
3. جدايي معنويت و سياست : در اين نگاه هدایت سیاسی اجتماعی ربط مستقیمی با هدایت معنوی ندارد چون اساسا نظري به غيب عالم نيست، بعبارتي براي راهبري عالم انساني نيازي به احاطه بر غيب عالم نيست. حال آنكه اگر براي راهبري يك فرد به مراتب عاليه وجوديش نياز به احاطه بر غيب شخص باشد، براي هدايت جامعه بسمت كمالاتش نياز به احاطه بر غيب آن امت نيز هست. آيات قران بر اين امر صحه ميگذارد كه هدايت ائمه از نوع هدايت به امر هست :«يهدون بامرنا» و امر هم يك امر غيبي و ناظر به ملكوت هستي است: «قل الروح من امر ربي». «وَ ما أَمْرُنا إِلَّا واحِدَةٌ کَلَمْحٍ بِالْبَصَرِ» امر الهي از جنس كن فيكوني است. اساسا هدايت امام در نسبت با اين امر و رويت باطن و ملكوت هستي واقع مي شود: «كذلك نري إبراهيم ملكوت السموات والأرض وليكون من الموقنين». لذا احاطه و هدايت امام نه تنها در حيث فردي بلكه در حيث جمعي با نظر به باطن و مراعات ظواهر واقع ميشود.
🔸نمونه اين تدبير سياسي باطني در مديريت انقلاب اسلامي به وقوع پيوست و حضرت امام بارها در بياناتشان به اين هدايت غيبي و باطني در تحليل هايشان اشاره داشتند. كه بعنوان نمونه خاطره شهيد مطهري از حضرت امام كه توسط مرحوم فلسفي بيان شده قابل اشاره است و اين خط فكري در بيانات حضرت امام بوضوح قابل پيگيري است.
ادامه نقد در پست بعدی👇👇
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
🔻زیبایی اندیشه سیاسی شیعه و امتیاز برجسته آن نسبت به دیگر نحله های اسلامی و اندیشه های بشری در تلازم سیاست و تدبیر مدن با عمق معنویت و لایه های بالای ملکوت عالم است. در اندیشه شیعه، رسالت _با آن عظمت مافوق عقول _ شأن نازله امامت است. امام و خلیفه الهی است که به تمام اعمال و رفتارهای ما روح الهی می دمد و عامل قرب و شکل گیری حقیقت ملکوتی ما می شود. به تعبیر دیگر بین مفهوم «امر» و مفهوم «ملکوت»، بین ظاهر و باطن، غیب و شهود تلازم و ارتباط ناگسستنی است.
🔸در دیدگاه امامیه تدبیر تمام عالم هستی _اعم از دستورات شرعی تا مصالح و مفاسد نفس الامریه اعمال در ملکوت الهی به اذن الهی در دستان امام، عقل کل، انسان کامل، خلیفة الله است. اوصاف الهی، مقامات ملکوتی اعم از عصمت و علم و ...، ولایت تکوینی و تشریعی مطلقه امام، عامل اصلی حجیت قول وفعل او توحید در تشریع است.
🔻در مقابل در نظام فکری اهل سنت و در طرحی کلان تر سکولاریسم، تدبیر عالم هستی را منحصر در عقول بشری نموده است. انسان محوری و مکتب اومانیزم از یک سو و انتخابی بودن امام و خلیفه توسط اهل حل و عقد از سوی دیگر، ملازمه با نفی حداکثری غیب، ملکوت، عصمت، علم غیب و هر امری که جنبه فرامادی دارد، است.
هر اندیشه و دیدگاهی که _ با بهانه غلو و ... _ سعی در انکار مقامات غیبی، جنبه فرا حسی و فراعقلی امامت دارد خواسته یا ناخواسته در پروژه نفوذ سکولاریسم قرار گرفته است.
♦️این اندیشه در قدم اول خدشه در مراتب بالای عصمت، علم غیب، معجزات و ... می نماید، در قدم بعدی منکر هر نوع تفاوت حجت های الهی با بشر می گردد و سپس ادعای عرفی بودن تدبیر سیاسی جامعه و مدیریت آن توسط عقل بشری و هنجار های امانیستی می شود.
✅ به همین دلیل بار دیگر تکرار می کنیم: نفی تلازم میان مقامات سیاسی با مقامات معنوی ریشه در اندیشه سکولاریسم و جریانهای انحرافی دیگر دارد؛ زیرا در دیدگاه آنها، صرف عقل انسان یا اجماع اهل حل و عقد، محور تدبیر سیاسی جامعه بوده و هیچ نیاز و ضرورتی به وجود امر الهی، عقل کل، امام و خلیفة الله در جامعه نیست!
#نفوذ
#جهاد_تبیین
#اخوت
#سکولاریسم
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
✍️ رویه ما بر اساس کرسی آزاد اندیشی است.
هر نقد و نکته ای را در جهت فهم بهتر پذیرا هستیم و با کمال میل آن را نشر می دهیم.
29.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄
🌹 ۶ روز مانده تا عیدغدیر خم🌹
حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ مُسْهِرٍ عَنْ فِطْرٍ عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «لَقَدْ جَاءَ فِي عَلِيٍّ مِنَ الْمَنَاقِبِ مَا لَوْ أَنَّ مَنْقَبًا مِنْهَا قُسِمَ بَيْنَ النَّاسِ لَأَوْسَعَهُمْ خَيْرًا»
📕ابوطفیل صحابی: علی بن ابی طالب علیه السلام به قدری فضیلت دارد. که اگر یک منقبت او را در بین تمام خلائق تقسیم کنند،همه به سعادت میرسند
📚مصنف ابن أبي شيبة،جلد ۶،ص۳۷۳
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
⏺ ایران اینترنشنال؛ شبکه صهیونیستی که با دلارهای نفتی بن سلمان اداره می شود به جای کلمه "شهادت" از کلمه "کشته شدن" برای سردار سلیمانی استفاده کرده!
♦️عفریته ها و دیوث های رسانه ای از واژه شهادت هم ترس دارند ...
#جهاد_تبیین
#شهادت
#قاسم_سلیمانی
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
مسابقه شماره هفت غدیر:
7️⃣در خطبه غدیر حضرت حجة (عج) را با چه نامی معرفی میکند؟
الف) مهدی موعود
ب)قائم آل محمد
ج )مهدی قائم
د) اباصالح
🔸پاسخ های خود را با ذکر شماره مسابقه به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
🔹مهلت مسابقه: تا روز چهارشنبه چهاردهم تیرماه ساعت 9 شب.
🔷به برندگان به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود.😊
31.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄
🌹 ۵ روز مانده تا عیدغدیر خم🌹
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَابَانَ الْجُنْدِيسَابُورِيُّ وَالْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْمَعْمَرِيُّ قَالَا: ثنا عَبْدُ الرَّزَّاقِ عَنْ مَعْمَرٍ عَنِ ابْنِ أَبِي نَجِيحٍ عَنْ مُجَاهِدٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَمَا تَرْضَيْنَ يَا فَاطِمَةُ أَنَّ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ اخْتَارَ مِنْ أَهْلِ الْأَرْضِ رَجُلَيْنِ أَحَدُهُمَا أَبُوكِ وَالْآخَرُ زَوْجُكِ»
رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند : ای فاطمه، آیا راضی نمیشوی که الله تعالی، از اهالی زمین دو مرد را برگزدید که یکی پدرت و دیگری همسرت میباشد؟
📚 المعجم الكبير،جلد ۱۱،ص ۹۳
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
مسابقه شماره هشت غدیر:
8️⃣بنا بر فرمایش پیامبر اکرم ص دو ثقل اکبر و اصغر که مایه هدایت امت اسلامی هستند چه کسانی هستند؟
الف. قرآن _ اهل بیت علیهم السلام
ب. اهل بیت علیهم السلام _ قرآن
ج. قرآن _ صحابه
د. عقل _ قرآن
🔸پاسخ های خود را با ذکر شماره مسابقه به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
🔹مهلت مسابقه: تا روز چهارشنبه چهاردهم تیرماه ساعت 9 شب.
🔷به برندگان به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود.😊
﷽
✍️مناظره در موضوع غدیر؛ آری یا خیر؟!
https://eitaa.com/joinchat/2633957649Cf109e5ca2d
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄
🌹 ۴ روز مانده تا عیدغدیر خم🌹
«كَانَ أَحَبُّ النِّسَاءِ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ فَاطِمَةُ، وَ مَنِ الرِّجَالِ عَلِيٌّ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ، وَ لَمْ يُخَرِّجَاهُ
📕بریده بن حصیب گوید:«محبوب ترین زنان نزد رسول الله صلی الله علیه وآله فاطمه سلام الله علیها و از مردان علی علیه السلام است
📚المستدرك على الصحيحين،ج۳، ص۱۶۸
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
✍️مناظره در موضوع غدیر؛ آری یا خیر؟!
🔹با نزدیک شدن به ایام غدیر، شور و شعف خاصی بر جامعه شیعی حاکم میشود. از پوشیدن لباس نو، هدیه دادن، کنار نهادن کدورتها تا نصب عکس نوشته، پرچم و تولید کلیپ و نشر آن در شبکههای اجتماعی!
🔸در این میان یکی از روشهای نشر و تبلیغ پیام غدیر، ایجاد کرسیهای آزاداندیشی در گروهها و صفحات شبکههای اجتماعی است. شکلگیری مناظرههای داغ صوتی، نوشتاری و حتی به شیوه نامه¬نگاری میان علمای شیعه و اهل سنت، همواره طرفداران خاص خود را داشته است.
در این میان برخی مخالف برگزاری جلسات مناظره هستند؛ عمده دلیل آنها تنافی جلسات مناظره با ضرورت وحدت اسلامی است. در این دیدگاه «مناظره و جدال» با «تبیین علمی غدیر» تفاوت دارد و طرح مناظره مانع از تبیین علمی صحیح حقیقت غدیر در مقابل اهل سنت خواهد بود.
🔻اهمیت فوق العاده وحدت میان شیعه و برادران اهل سنت از یک سو و ضرورت تبیین حقایق دینی از سوی دیگر، ما را بر آن داشت که در این موضوع در دو ساحت بحث کنیم:
⏹ ساحت اول: مفهوم شناسی و اهمیت مناظره:
1️⃣ مناظره، حقیقتی قرآنی است که ماهیت آن، جدال احسن و اقامه برهان از مقبولات طرف مقابل است. بسیار روشن است که این حقیقت ناب قرآنی اختلاف اساسی با نشر سخنان کذب و تحریک احساسات با هدف فتنهانگیزی و ایجاد دعوا دارد. مناظره و احتجاج، یکی از بهترین روشهای تبیین حقایق علمی در نزد همه عقلا است. هیچ اندیشه و تمدنی نیست که برای اثبات حقانیت خود، به مناظره روی نیاورده باشد.
2️⃣ مناظره یکی از روشهای مقبول در امربهمعروف و نهی از منکر، تبیین حقایق و ارشاد جاهل است که وجوب و جواز این عناوین بر اساس ادله قطعی قرآنی، روایی و عقلی بر کسی پوشیده نیست.
در سیره انبیای الهی و اهلبیت (ع)، یکی از روشهای مقبول و جذاب دفاع از حقانیت خود، احتجاج و مناظره بوده است. خواننده گرامی فقط کافی است به کتاب «الاحتجاج» طبرسی و مجلدات نهم و دهم بحارالانوار مراجعه کند تا با هزاران احتجاج و مناظره ائمه (ع) آشنا شود.
3️⃣ به تأسی از سیره معصومین(ع) علما و فقهای برجسته شیعه آثار سترگی را به روش جدال احسن و مستند به مقبولات اهل سنت، تألیف کردهاند.
اکثر آثار کلامی شیخ مفید، سید مرتضی و شیخ طوسی به شیوه مناظره بوده است. آثار کلامی علامه حلی همانند «منهاج الکرامة» و «نهج الحق» به روش مناظره نگاشته شده است. آثار عظیمی مثل «عبقات الانوار»، «المراجعات»، «الغدیر» و «دلائل الصدق» نمونههایی از ارزشمندترین کتبی است که به شیوه مناظره و استدلال بر اساس مقبولات مخالف، نگاشته شده است.
⏹ ساحت دوم: اهمیت واقعه غدیر و ضرورت سنجی مناظره در موضوع آن
1️⃣ موضوع غدیر، پایه مشروعیت «نظام ولایتفقیه» است. واقعه عظیم غدیر، از مهمترین اهرمهای قدرت نرم شیعه در دنیای اسلام _ و بهتبع آن جمهوری اسلامی _ است.
مخالفین شیعه با دیدن قدرت استدلالی شیعه و منطق قوی آن در مناظرات، سرتعظیم فرود میآورند و متوجه میشوند که با مذهبی ریشهدار مواجه هستند؛ نه مذهبی که بر اساس تبلیغات جریان ناصبی گری و بوقهای صهیونیستی در ذهن آنها شکلگرفته است که شیعه را از ریشه یهود، یا حکومت صفوی و ... معرفی میکند. بیشک این امر مقدمه وحدت واقعی و زندگی مسالمتآمیز میان شیعیان و دیگر فرق اسلامی است.
2️⃣ دقت در ادله روایی واقعه عظیم غدیر، نشان میدهد که یکی از مهمترین دستورات جریان ساز ائمه(ع)، تبلیغ پیام غدیر به دیگران بوده است.
ائمه (ع) خود همواره در پیچهای تاریخی سخت، همانند غصب فدک، شورای شش نفره، مقابله با پیمانشکنان در جمل، تقابل امیرالمؤمنین(ع) با معاویه، صلح تلخ امام حسن (ع) و بیعت اجباری او با معاویه، شروع حرکت امام حسین (ع) از مکه بهسوی کربلا و ... به واقعه غدیر برای اثبات حقانیت ولایت سیاسی خود علناً به غدیر احتجاج نمودهاند. آیا احتجاج حضرات خلاف مصلحت بوده؟ با وحدت منافات داشته یا اینکه ...؟!
علامه امینی در «الغدیر» به ده ها مورد از احتجاج ها و مناظرات اهل بیت (ع) به واقعه غدیر اشاره کرده است.
✅ چرا برخی صدای عمارها، ابوذرها و سلیمانیها را در دفاع از کیان تشیع برنمیتابند؟
اگر عمار برای «ولیفقیه زمان» نیستیم، ابوهریره و ابوموسی نباشیم که در حکومت عدل علوی، دائم دم از فتنه، تفرقه، قعود و سکوت میزدند!
با عدم تبیین حقیقت غدیر، دنبال چه وحدتی با اهل سنت هستیم؟ اشتراک با برادران اهل سنت در ادعای محبت و دوستی با اهلبیت(ع)؟ بدانید که این اشتراک، طلب تحصیل حاصل است و هیچ وحدتی حقیقی ایجاد نمی کند!
آیا رکن مسئله کلیدی غدیر اهمیت کمتری از مباحث حزبی و سیاسی ریاست جمهوری دارد؟ ممنوعیت بیان واقعه غدیر به شیوه مناظره، خودتحریمی بوده و تبدیل قدرت نرم نظام، به عقب نشینی خفت بار و شکست تلخ است.
#غدیر
#مناظره
#جهاد_تبیین
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
May 11
39.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┅━✺𖣐﴾﷽﴿𖣐✺━┅┄
🌹 ۳ روز مانده تا عیدغدیر خم🌹
عَنْ أَبِی الطُّفَیْلِ قَالَ: شَهِدْتُ عَلِیًّا وَ هُوَ یَخْطُبُ وَ هُوَ یَقُولُ : «سَلُونِی وَ اللَّهِ لَا تَسْأَلُونِی عَنْ شَیْءٍ یَکُونُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ إِلَّا حَدَّثْتُکُمْ بِهِ»
ابو طفیل گفت: شاهد بودم که علی علیه السلام خطبه می خواند و می گفت: از من سوال کنید، به خدا سوگند! از هر چه که تا روز قیامت به وجود مى آید و اتفاق مىافتد، سؤال نمى کنید، مگر این که تمام آنها را پاسخ مى گویم
📚الفقیه و المتفقه،جلد ۲،ص۳۵۱
「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」"ستاد مردمی احیای غدیر رضوانشهر اصفهان"
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
مسابقه شماره ده غدیر:
🔟 غدیر آمد تا پس از دوران پیامبر خدا (ص) ...
الف ) مسلمین با مشورت هم ، جانشین و خلیفه وی را تعیین نکنند
ب ) سرگردانی در تفسیر و توضیح دین و قرآن پیش نیاید
ج ) امتحانی پیش آید تا مومنین واقعی از منافقین شناخته و جدا شوند
د ) هر سه جواب صحیح است
🔸پاسخ های خود را با ذکر شماره مسابقه به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
🔹مهلت مسابقه: تا روز چهارشنبه چهاردهم تیرماه ساعت 9 شب.
🔷به برندگان به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود.😊
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
مسابقه شعر غدیر
♦️دوبیتی های خود را در وصف غدیر و ولایت مولا علی علیه السلام برای ما بفرستید.
🔸اشعار خود را به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
🔹مهلت مسابقه: تا روز پنجشنبه پانزدهم تیرماه ساعت 9 شب.
🔷به سه شعر برتر جوایز ارزشمندی اهدا می شود.😊
「 مجموعه علمی تحقیقاتی دانشگاه امامت
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
22.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❁﷽❁
✍ پاسخ به ادعای خنده دار کارشناس وهابی: عقاید شیعه هر ده سال عوض می شود😐😕😳
「 مجموعه علمی تحقیقاتی دانشگاه امامت
➢•| @Emamat110u
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
مسابقه شماره نه غدیر:
9️⃣ پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در غدیر قبل از اینکه مولا علی علیه السلام را رسما به ولایت منصوب فرمایند کدام آیه را تلاوت فرمودند؟
الف. آیه ۶ سوره احزاب
ب. آیه ۶۱ سوره آل عمران
ج. آیه ۳۳ سوره احزاب
د. آیه ۵۵ سوره مائده
🔸پاسخ های خود را با ذکر شماره مسابقه به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
🔹مهلت مسابقه: تا روز چهارشنبه چهاردهم تیرماه ساعت 9 شب.
🔷به برندگان به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود.😊
❁﷽❁
"من کنت مولاه فهذا علی مولاه "
مسابقه شماره ده غدیر:
🔟 غدیر آمد تا پس از دوران پیامبر خدا (ص) ...
الف ) مسلمین با مشورت هم ، جانشین و خلیفه وی را تعیین نکنند
ب ) سرگردانی در تفسیر و توضیح دین و قرآن پیش نیاید
ج ) امتحانی پیش آید تا مومنین واقعی از منافقین شناخته و جدا شوند
د ) هر سه جواب صحیح است
🔸پاسخ های خود را با ذکر شماره مسابقه به آی دی زیر ارسال کنید.
@mahdibia313
🔹مهلت مسابقه: تا روز چهارشنبه چهاردهم تیرماه ساعت 9 شب.
🔷به برندگان به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا می شود.😊