eitaa logo
دانشگاه امامت
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
672 ویدیو
69 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشگاه امامت
#متن_وهابی_خبیث #سؤال_امروز ⚠️ تڪفیر انبیاء و ملائڪه توسـط شیعیان🤷🏻 ⭕️ انبياء و فرشتگان، منکر ولای
❁﷽❁ ✍️ پاسخ به متن نادانی وهابی ناصبی در کج فهمی از روایت بصائر الدرجات 1️⃣ موضوع روایت درباره «امر اهل بیت علیهم السلام» است که تحمل درجات بالای آن، از عهده بسیاری از ملائکه و انبیاء الهی خارج است. این امر، همانند ماجرای حضرت موسی علیه السلام و همراهش در سوره کهف است که تحمل بسیاری از حقایق از عهده موسی علیه السلام خارج بود! 2️⃣ دشمن اهل بیت علیهم السلام و نواصب کافر و نجس هستند. بسیار واضح است که کافر نجس، هیچ تقربی به سوی خداوند ندارد تا در زمره فرشتگاه درگاه الهی و انبیاء علیهم السلام قرار گیرد! 3️⃣ کتاب بصائر الدرجات دروغ و جعلی نیست. بلکه این کتاب صحیح بخاری است که در آن دستبردهای فراوان«یا مقحمات البخاری» صورت گرفته است و نویسنده آن فردی کافر، اهل دروغ و تدلیس و منکر الحدیث در نزد علمای رجال اهل سنت است. ✅ در آخر می گوییم: درک مراتب ولایت اهل بیت علیهم السلام امری سخت و دشوار است. وهابی ناصبی به جهت جهل و نادانی خود هیچ بهره ای - و لو حداقلی- از این معرفت ندارد. او همانند اسلاف یزیدی اش، می خواهد نور الهی را پف کند ولی غافل از اینکه: 🔸چراغی را که ایزد بر فروزد 🔸گر ابله پف کند ریشش بسوزد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ اجرای عدالت یکی از مهم ترین اهداف انبیای الهی است. یکی از مهم ترین پایه های حکومت اسلامی عدالت محوری است. 2️⃣ حاکم اسلامی باید مردمی بوده و با چهره ای گشاده پذیرای انتقادات مردم باشد. اگر انتقاد، حق بود بپذیرد و از ظلم وارده شده به درگاه الهی توبه کند و اگر هم انتقاد به حق نبود، با حلم و صبوری برخورد کند. 3️⃣ علی رغم تبلیغات دروغین درباره عدالت خلیفه دوم، مردم از حکومت او راضی نبودند. بخاری در صحیح خود نقل می کند که: «عُیینه» با پارتی بازی پسر عمویش ساعت ملاقات با عمر بن خطاب می گیرد! وقتی که به ملاقات او می رود زبان به شکایت می گشاید: ♦️ «...يَا ابْنَ الْخَطَّابِ وَاللَّهِ مَا تُعْطِينَا الْجَزْلَ ، وَمَا تَحْكُمُ بَيْنَنَا بِالْعَدْلِ...» 🔸 ای پسر حطاب! به خدا قسم سهم ما را (از بیت المال) ندادی و در حق ما به عدالت حکم نکردی! 4️⃣ خلیفه دوم با شنیدن این شکایت ساده برآشفت و به شدت غضبناک شد و خواست که به «عیینه» صدمه بزند. در این حال پسر عموی او به دادش رسید و عمر را دعوت به بردباری نمود! 🔴 آیا حاکم اسلامی به صرف یک انتقاد و شکایت حق صدمه زدن به شاکی را دارد؟ آیا نباید ادله او را بنگرد و درباره آن تحقیق کند؟ آیا شخص و صلاحیت خلافت و ولایت را دارد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔@Emamat110u
‍ ┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ ✍ قال رسول الله صلى الله عليه وآله : لجهنم سبعة أبواب - وهي الأركان - لسبعة فراعنة : نمرود بن كنعان فرعون الخليل ، ومصعب ابن الوليد فرعون موسى ، وأبو جهل بن هشام ، والأول ، والثاني ، ويزيد قاتل ولدي ، ورجل من ولد العباس يلقب بالدوانيقي اسمه المنصور 🔺پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند که جهنم هفت در دارد برای هفت فرعون که عبارتند از: نمرود، فرعون زمان حضرت موسی، ابو جهل، اولی، دومی، یزید قاتل امام حسین علیه السلام، منصور دوانیقی 📚بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج ۴۷ ص ۳٠۹ 🌐 http://ar.lib.eshia.ir/11008/47/309 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ نماز، حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیشتر شود، خضوع و خشوع و خشیت انسان نیز در بارگاه خداوند افزونی می‌گیرد و همانند اهل بیت(ع) به انقطاع کامل از غیر از خداوند می‌رسند و از شدت خوف الهی لرزه بر اندام آنها می‌افتد و رنگ چهره شان تغییر می‌کند. 2️⃣ در مقابل، نماز مدعیان خلافت به شکل زیر است: 🔹«أن عمر بن الخطاب بينا هو قائم يصلي بالناس حين بدأ في الصلاة فزلت يده على ذَكَرِه فأشارَ إلى الناس أن امْكثوا و ذهب فتوضأ ثم جاء فصلى فقال له أبي لعله وجد مذيا قال لا أدري» 🔺همانا عمر بن الحطاب در حالی که برای نماز جماعت ایستاده بود وقتی که شروع به نماز کرد، با دستش اندام جنسی مردانه خود تکان داد و لغزاند! او سپس به مردم اشاره کرد که در جای خود قرار گیرید. عمر رفت و وضو گرفت و نماز خواند. راوی می گوید به پدرم گفتم : ای بسا از عمر بن الخطاب مذی خارج شده است؟(مذی: آبی که بعد از تحریک جنسی از اندام جنسی انسان خارج می شود.) پدرم گفت: نمی دانم! (احتمال دارد از او مذی خارج شده باشد) 📚مصنف عبد الرزاق، ج1، 268 ◀️ روی به محراب نهادن چه سود؟ / دل به بخارا و بتان طراز ◀️ ایزد ما وسوسه عاشقی/ از تو پذیرد، نپذیرد نماز ✅ انتخاب کنید! نماز مولا علی (ع) یا نماز خلیفه دوم که حین نماز، استمنا می کرد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ #وسوسه_عاشقی 1️⃣ نماز، حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیش
شبهه نواصب در پی پست کانال و ردیه ما به ایشان تا دقایقی دیگر در کانال بارگذاری خواهد شد
چون در متن نواصب فحاشی و اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار شده بود لذا متن را کامل نیاوردیم اصل شبهه نواصب به شرح ذیل میباشد: ❶ مدلس بودن ابن جریج و عدم تصریح به سماع ❷ مجهول بودن کسی که ابن ابی ملیکه از او روایت میکند . [يُحَدِّثُ عَمَّنْ لا أتَّهِمُ] ❸ شاید برخی بگویند در کتاب سنن الکبریٰ بیهقی ، این روایت را ابن ابي ملیکه از سیدنا[عمر رضی الله عنه] بدون واسطه نقل کرده است در پاسخ میگوییم ابن ابي ملیكه اصلاً سیدنا عمر رضی الله عنه را درک ننموده است ! و روایت انقطاع دارد و مرسل می‌باشد. و به روایت مرسل احتجاجی نمیشود طبق رأی جمهور حفّاظ[ زیرا از قِسم حدیث ضعیف است ] . امام معصوم نماز واجب را بخاطر جماع با همسرش به تأخیر انداخته است امام معصوم خود ارضایی را دارای اشکال نمی‌داند
✧❁﷽❁✧ ✍️ پاسخ به ردیه وهابی نادان در پست مرتبط با عمل شنیع خلیفه دوم در نماز 1️⃣ بی ادبی ها و فحاشی های نویسنده به خاطر تبعیت او از ابوبکر ها، عمرها و عائشه ها است لذا از کنار آن عبور می کنیم. 2️⃣ دوستانی که با روش کار ما آشنا هستند می دانند که نوشته های ما تصویر کتب مورد استناد اهل سنت - مثل پست مرتبط با انحراف جنسی خلیفه دوم- وجود دارد لذا اتهام او مبنی بر حذف سند، گزافه گویی است. 3️⃣ اشکالات سندی وهابی نادان: 🔰 مدلس بودن ابن جریج و عدم تصریح او به سماع: اولا: در اینکه اکثر قریب به اتفاق ائمه رجالی و حدیثی شما اهل سنت مدلس و حقه باز هستند، تردیدی نیست. ثانیا: آقای وهابی کور بوده و تصریح به سماع ابن جریج را در این سند مشاهده نکرده! زیرا در سند آمده است« ... ابْنِ جُرَيْجٍ قالَ: سَمِعْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أبِي مُلَيْكَةَ...» 🔰 اشکال به روایت سنن بیهقی و مرسل بودن آن: اولا: ما به روایت سنن بیهقی استدلال نکردیم. روایت مورد استناد ما در مصنف عبدالرزاق، متصل است. لذا بافته های وهمی وهابی ارزشی برای بحث و پاسخ دادن ندارد. ✅ نتیجه: روایت دال بر استمناء عمر بن خطاب در نماز و جنب شدن او از نظر سند و دلالی کاملا صحیح است. اهل سنت می توانند به تبعیت از خلیفه دوم خودشان در نماز این عمل شنیع را انجام دهند! چون پیروی از هر صحابه - و لو نادان و فاسد- را جایز می دانند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ✍️ پاسخ به کج فهمی وهابی ناصبی از روایت های شیعه در موضوع گناه استمناء 1️⃣ بر اساس روایات قطعی شیعه، استمناء از انحرافات جنسی و گناه است. امام صادق علیه السلام در پاسخ به سوالی در مورد استمناء فرمود: «... هِيَ مِنَ الْفَوَاحِشِ...» یعنی این گناه از فواحش و انحرافات جنسی است. 📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏5، ص: 540 2️⃣ اما باید در نظر گرفت که این گناه با وجود زشت بودن بسیار، حد شرعی – همانند حد برای زنا – ندارد. یکی از راویان حدیث این مساله را امام صادق علیه السلام سوال می کند و امام در جواب می فرماید: «... قَالَ نَاكِحُ نَفْسِهِ‏ لَا شَيْ‏ءَ عَلَيْه‏» این یعنی حد از نظر شرعی بر چنین شخصی ثابت نیست. 📚 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏5، ص: 541 3️⃣ وهابی نادان با کج فهمی از این روایت توهم کرده است که امام صادق علیه السلام حکم به جواز استمناء را داده است در حالی که: اولا: در عرف روایات عترت رسول خدا صلی الله علیه و آله، برای بیان جواز معمولا از عبارت« لا بأس به» استفاده می شود. ثانیا: عبارت «لا شیء علیه» به ضمیر علی نشان دهنده این است که به ضرر و بر علیه او چیزی نیست. بر خلاف «لا شیء له» که به معنی به سود و نفع او، معنی می داد. 4️⃣ علامه مجلسی رحمه الله در شرح این روایت می فرماید: 🔹«... أي من الحد فلا ينافي الإثم و التعزير» 🔸 از حد شرعی چیزی بر علیه کسی که استمناء می کند نیست. و این منافاتی با گناه بودن و تعزیر او از سوی حاکم ندارد. 📚مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏20 ؛ ص385 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧ ✍️ پاسخ به توهمات ناصبی در به تاخیر انداختن غسل جنابت توسط امام علیه السلام امام معصوم نماز ظهر و عصر را به تأخیر می‌اندازد فقط بخاطر جماع با همسرش . عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي يَوْمِ جُمُعَةٍ ، وَ قَدْ صَلَّيْتُ اَلْجُمُعَةَ وَ اَلْعَصْرَ فَوَجَدْتُهُ قَدْ بَاهَى يَعْنِي مِنَ اَلْبَاهِ أَيْ جَامَعَ فَخَرَجَ إِلَيَّ فِي مِلْحَفَةٍ ثُمَّ دَعَا جَارِيَتَهُ فَأَمَرَهَا أَنْ تَضَعَ لَهُ مَاءً يَصُبُّهُ عَلَيْهِ فَقُلْتُ لَهُ أَصْلَحَكَ اَللَّهُ مَا اِغْتَسَلْتَ فَقَالَ مَا اِغْتَسَلْتُ بَعْدُ وَ لاَ صَلَّيْتُ قُلْتُ لَهُ قَدْ صَلَّيْتُ اَلظُّهْرَ وَ اَلْعَصْرَ جَمِيعاً قَالَ لاَ بَأْسَ اسم الکتاب : تهذيب الأحكام المؤلف : شيخ الطائفة الجزء : 3 صفحة : 14 1️⃣ به تاخیر انداختن نماز برای انجام دادن غسل هیچ اشکال و منعی ندارد. استحباب نماز اول وقت برای جایی است که مانع شرعی برای نماز در میان نباشد. 2️⃣ امام علیه السلام با انجام این کار تفکر اشتباه برخی مبنی بر وجوب غسل در اولین فرصت ممکن را اصلاح کرد. شاید بتوان گفت: حکمت به تاخیر انداختن امام به جهت عدم شرکت در نماز جمعه خلفا و امرای فاسق زمان خود بوده است. 3️⃣ مشاهده می کنید وهابی ناصبی گمان کرده است که امام علیه السلام به خاطر نزدیکی با همسرش عامدانه نماز را به تاخیر انداخته است! این در حالی است که موضوع روایت تاخیر غسل کردن امام است. امام علیه السلام قبل از ظهر شرعی – در حالی که اصلا نماز ظهر واجب نبوده - با همسرش مجامعت کرده و بعد از مدتی غسل نموده است و این امر به این خاطر بوده است که نشان دهد، غسل جنابت وجوب فوری ندارد. 4️⃣ این روایت اگر دلالت بر جنب شدن امام داشته باشد _ برفرض که ندارد _ به جهت مخالفت با قرآن، حکم قطعی عقل و روایات متواتر دال بر عصمت و طهارت مطلق اهل بیت علیهم السلام، باطل و بی ارزش است هر چند سندا صحیح باشد. ✅ اوج دشمنی و حقد جماعت نادان ناصبی با ائمه اطهار علیهم السلام را بنگرید! از یک سو، تمام تلاش خود را برای توهین به اهل بیت علیهم السلام به کار می برند و از سوی دیگر با تمام وجود از موجودات پلیدی مثل یزید و معاویه و ... دفاع می کنند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
4_5825965236846333146.mp3
14.55M
࿐ྀུ༅🦋࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌┅─ ﷽ 🎙 فایل صوتی 📖 با موضوع :: تحلیل ادبی با رویکرد نقد شبهات اهل سنت 2⃣ «جلسه دوم» 🎙 حجة الاسلام و المسلمین صادق زاده از اساتید حوزه و دانشگاه 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──