﷽
✍🏻 نقد هجومی شبکه های وهابی_صهیونیستی:
1️⃣ امام صادق علیهالسلام موسس فقه مقارن و گفتگوی عالمانه میان مذاهب اسلامی
2⃣ تبیین طرق متواتر احادیث شیعه و اهلسنت در تفسیر آیه تبلیغ
3⃣ پاسخ به شبهات مرتبط با وضو
4⃣ پاسخ به ادعای عالم وهابی درباره شأن نزول آیه ولایت
⏪ برای تماشای این برنامه جذاب به لینک زیر مراجعه کنید:
📡 شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام
https://www.valiasr-aj.tv/film/7412
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
﷽
✍🏻 نقد هجومی شبکه های وهابی_صهیونیستی:
1️⃣ پاسخ دندانشکن به توهین عالم وهابی به مردم بزرگ ایران
2⃣ تبیین جایگاه امیرالمومنین علیهالسلام در نزد علمای اهلسنت
3⃣ معاویه و مطاعن او در نزد علمای اهل سنت
4⃣ پاسخ به شبهات مرتبط با صلح امام حسن علیه السلام
⏪ برای تماشای این برنامه جذاب به لینک زیر مراجعه کنید:
📡 شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام
https://www.valiasr-aj.tv/film/7419
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
﷽
◀️ مناظره های داغ شیعه و اهل سنت؛ کنفرانس های علمی متعدد در ابرگروه دانشگاه امامت
👇
https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
هدایت شده از 𝕱𝖆𝖙𝖊𝖒𝖊𝖍
9.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
˘🌿𑁍︎⤸.
〢 ﻫﻭاﻟﻋﻟﻳﻣ
───• · · · ⌞🎥⌝ · · · •───
✵› « تبیین معنی روایت بهشتی شدن زائران حضرت معصومه سلام الله علیها »
✵› حجت_الاسلام والمسلمین دکتر جباری☆
«مجموعه علمی دانشگاه امامت»
━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐
https://eitaa.com/Emamat110u
https://t.me/Emamatu110
••𑁍◍⃟🪷
هدایت شده از 𝕱𝖆𝖙𝖊𝖒𝖊𝖍
12.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
˘🌿𑁍︎⤸.
〢 ﻫﻭاﻟﻋﻟﻳﻣ
───• · · · ⌞🎥⌝ · · · •───
✵› «شرافت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها »
✵› حجت_الاسلام والمسلمین سعیدی آریا☆
«مجموعه علمی دانشگاه امامت»
━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐
https://eitaa.com/Emamat110u
https://t.me/Emamatu110
••𑁍◍⃟🪷
هدایت شده از 𝕱𝖆𝖙𝖊𝖒𝖊𝖍
12.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
˘🌿𑁍︎⤸.
〢 ﻫﻭاﻟﻋﻟﻳﻣ
───• · · · ⌞🎥⌝ · · · •───
✵› «موضوعیت داشتن شهر مقدس قم در روایات »
✵› حجت_الاسلام والمسلمین ظهیری☆
«مجموعه علمی دانشگاه امامت»
━᭄✿𖧌"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐
https://eitaa.com/Emamat110u
https://t.me/Emamatu110
••𑁍◍⃟🪷
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
✍🏻 بررسی کلان انحراف «کاربست بی ضابطه حکم عقل» در مجموعه های وحدت نامنضبط
🔻یکی از مهم ترین محورهای فقه جواهری کاربست صحیح «عقل» در کشف حکم شرعی است. در مبانی اصولی فقه جواهری، حدود و ثغور حجیت حکم عقل، نوع و چگونگی ارتباط آن با حکم شرع، الزامی و ترخیصی بودن حکم عقل و اقتضائات هر کدام، تعلیقی یا تنجیزی بودن حکم عقل، مستقل و غیر مستقل بودن آن، قاعده ملازمه حکم عقل و حکم شرع و وجود الزام شرعی بر تبعیت از حکم عقل و ده ها مسئله اصولی دیگر تبیین و تدقیق میشود.
🔺رصد جریانی ما از مجموعه های وحدت نامنضبط و کانال های اقماری آنها مثل اخوت و شعوبا و ... نشان می دهد هیچ کاربست صحیحی برای حکم عقل در نظر نگرفته اند. برای مثال مشاهده می کنیم که یکی از نویسندگان، در کانال اخوت، مدعی شده است:
«وحدت بین شیعیان و اهلسنت نیازی به دستوری از جانب شرع ندارد بلکه کاملا مسئله ای عقلی است»
📚 به تصویر ملحق شده به متن مراجعه کنید!
✍🏻 در این باره گفتنی است:
1️⃣ استناد به حکم عقل اگر مبتنی بر صرف «حسن زندگی مسالمت آمیز حول یک ایدئولوژی واحد» و بدون در نظر گرفتن خطا بودن یا نبودن آن عقیده و تاثیر عقیده باطل بر سبک زندگی افراد و متعاقب آن مضرات متعدد دنیوی و اخروی و ... باشد، هیچ وجه صحیح عقلی نداشته و بلکه بداهت عقل، حکم به بطلان آن می کند. کدام عقلی میپذیرد همگان حول یک عقیده باطل _ اعم از بت پرستی یا اسلام انحرافی با تفاسیر غلط و بدون در نظر گرفتن تأثیر و تأثرات اجتماعی _، زندگی کنند؟
صد ها حکم شرعی و عقلی قطعی مبنی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر، جهاد، ارشاد جاهل، حسم و از بین بردن ماده نزاع و ضلال و ... _ هر چند سطحی از درگیری و تنش را در پی داشته باشد_ بر غلط بودن این انگاره عقلی است.
2️⃣ باید دانست که عقل در کشف ملاکات تفصیلی شیوه تعامل با مخالفین، _ اعم از اهلسنت یا کفار _ قدرتی ندارد. به همین دلیل صدها روایت در ابواب نماز، روزه،حج، تقیه و ... به تبیین وظایف مکلفین پرداخته است. مدعیان کشف ملاک، ناخواسته در ملاکات ظنی و تمسک به ظنون غیر معتبر گرفتار میشوند و سر از اجتهاد بی ضابطه جریان رأی گرایی ابوحنیفه درمیآورند.
بعلاوه پذیرش مبنای عقل بسنده گی در محل بحث ما، ملازمه با لغویت صدها حدیث در ابواب متعدد فقهی که احکام مرتبط با تعامل با مخالفین را مطرح کرده اند دارد که هیچ فقیهی زیر بار آن نمیرود.
3️⃣ در صورت پذیرش وجود حکم برای عقل _ نه صرف درّاک بودن حکم عقل _ به دلیل ابهامات متعدد در تصور موضوع حکم، هیچ انطباق قهری در کار نخواهد بود؛ زیرا لزوم تعایش بدون تنش با مخالفین، با قیودی مثل ضرری بودن، منشأ ضلال بودن و ... محل شک جدی است.
بر فرض پذیرش چنین حکمی و اغماض از اشکالات قبلی، واضح است که حکم عقل در مانحن فیه تنجیزی نیست بلکه تعلیقی است؛ یعنی منوط به نبود تنبیه و حکم مخالف آن از سوی شارع است. با در نظر گرفتن این نکته، برای فهم احکام و جزئیات شیوه تعامل با مخالفین ناگزیر به مراجعه شرع هستیم.
4️⃣ هیچ اختلافی در کبرای قبیح بودن اختلال در نظام معیشت بشری نیست بلکه اختلاف در سایر ساحت های آن، مثل اختلال نظام فرهنگی، اختلال نظام مذهبی و بسیاری از صغریات و حدود و ثغور آن است. برای مثال یک شیعه یا اهل سنت برای دوری از اختلال مذهبی و فرهنگی، تا چه حدی باید از عقاید و مقتضیات مذهب خود کوتاه بیاید تا باعث اختلال نظام عبادی و مذهبی او نشود؟ مثلا یک شیعه زیارت نرود؟ در اذان شهادت ثالثه را ترک کند؟ اختلافات در وضو و نماز و ... را تا چه حد بروز دهد؟ مباحث مرتبط با برائت از دشمنان دین و مذهب را چه کند؟ و صدها نمونه دیگر!
5️⃣ با در نظر گرفتن نکات فوق به نظر می رسد مجموعه های وحدت نامنضبط مثل اخوت، به دلیل عدم رویکرد با روش فقه جواهری به مقوله وحدت، گرفتار نوعی سطحی نگری هستند. صد البته این سطحی نگری ریشه اصلی التقاط و افتاد در دام مکاتب بشری و سکولاریزم است. بسیاری از جریان های التقاطی مثل سازمان مجاهدین، گروهک های انحرافی مثل فرقان و انجمن حجتیه و ... مبتلا به این معضل بوده اند.
✅ باید گفت: صرف عقلی دانستن وحدت و نقی ضابطه های شرعی مطرح شده در روایات، ریشه در کلان انحراف «کم کردن و از بین بردن مرزهای مذهبی برای رسیدن به وحدت و امت ابراهیم» از سوی مجموعه های وحدت نامنضبط دارد.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
May 11
هدایت شده از KHAMENEI.IR
☀️ روی جنبه قداست ائمه(ع) باید کار عالمانه قوی و متقن بشود
✏️ رهبر انقلاب: راجع به زندگی ائمّه (علیهم السّلام) از سه بُعد باید کار بشود: یکی از آن بُعد معنوی و الهی، یعنی آن قداست... دربارهی این باید صحبت بشود، منتها متقن صحبت بشود... این جزو چیزهایی نیست که ما دربارهاش بخواهیم تقیّه کنیم یا مثلاً مخفی کنیم؛ نه، باید این جنبهی معنوی و عرشی ائمّه را بگوییم؛ کمااینکه در مورد خود پیغمبر [گفتهایم].
✏️ مسئلهی معصومیّتشان، مسئلهی ارتباطات آنها با خدای متعال، ارتباطات آنها با فرشتهها ــ اینهایی که هست ــ ولایت آنها به آن معنای معنویاش، اینها را باید بگوییم؛ از این جنبه باید یک کار عالمانهی قوی خوبی انجام بگیرد.
🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگرهی جهانی حضرت رضا(علیه السّلام). ۱۴۰۳/۲/۱۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
☀️ اکثر ائمه در دنیای غیراسلام ناشناخته هستند
✏️ رهبر انقلاب: حالا بعضی از ائمّه (علیهم السّلام) مثل امام حسین (علیه السّلام) و امیرالمؤمنین (علیه السّلام)، به دلایلی معرفیشده هستند؛ دیگران دربارهشان نوشتهاند، گفتهاند و نوعی شناخت از آنها در دنیای غیر شیعه و حتّی دنیای غیر اسلام وجود دارد؛ لکن اکثر ائمّه (علیهم السّلام) ناشناختهاند.
✏️ امام حسن مجتبیٰ با آن عظمت ناشناخته است، حضرت موسیبنجعفر، حضرت هادی، امام جعفر صادق، با آن دستگاه عظیم و فعّالیّت فوقالعاده، اینها در دنیا ناشناختهاند. اگر چنانچه دربارهی اینها حرفی هم گفته شده از غیر شیعه ــ قهراً از غیر شیعه که باشد، جنبهی غیر فرقهای پیدا میکند ــ خیلی قلیل و محدود است.
🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگرهی جهانی حضرت رضا(علیه السّلام). ۱۴۰۳/۲/۱۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از «پیروان امامین انقلاب»
﷽
◀️ گوشه ای از خدمات فقیه وحدت گرا «امام موسی صدر»
🔺یکی از ویژگی های برجسته امام موسی صدر، نگاه بلند مدت و شیوه تعامل صحیح او با پیروان دیگر ادیان و فرق اسلامی است. این عالم برجسته در آخرین سفر خود به کشورهای آفریقایی، خدمات برجسته ای به اسلام و مذهب شیعه نمود.
🔻 حجت الاسلام والمسلمین استاد جزائری به ماموریت «شیخ عبدالمنعم الزین» از سوی امام موسی صدر اشاره می کند. شیخ عبدالمنعم از سوی امام موسی صدر مامور به تبلیغ در یکی از شهرهای کشور سنگال می شود. او با تلاش شبانه روزی و سختی های بسیار و تحمل مشقت های فراوان، به توفیق الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام توانست حدود یک ملیون نفر را با مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا کند.
✅ این امر نشان می دهد که با درک صحیح از گفتمان وحدت اسلامی می توان بزرگ ترین خدمات را نسبت به مذهب اهل بیت علیهم السلام داشت. در مقابل با تندروی، لعن علنی و روش تشیع انگلیسی، چیزی جز خسارت، عقب افتادگی و درگیری به دست نیاورد.
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍ عمق دشمنی علمای ناصبی با امیرالمومنین علیهالسلام در منابع اهل سنت
https://youtube.com/shorts/HrGDjsGSrfk?si=07LCEGAcRPbNvcZd